نتایج جستجو برای عبارت :

گرما بهینه سازی مصرف انرژی

کنترل مصرف انرژي با توجه به افزایش تبعات انتشار گازهای گلخانه ای مثل گرمایش زمین امروزه یک ضرورت اجتناب ناپذیر می باشد.این بسته آموزشی جهت آشنایی کارکنان و مسئولین واحدهای عملیاتی با روش های کاهش مصرف انرژي و به منظور توسعه فرهنگ مصرف بهينه بخار، برق، هوای فشرده، آب خنک و سوخت تدوین و منتشر گردیده است.
مطالب ارایه شده در این مجموعه چند رسانه ای:
مقدمه:
        اهمیت بهينه سازي مصرف انرژي
مدیران:
       آشنایی با وظایف مدیران ارشد در بهينه
امروزه ، یک عنصر مهم در طراحی ساختمان های کم مصرف ، استفاده از پنجره های با کارایی بالا همراه با استراتژی های طراحی خورشیدی منفعل است. با اهمیت بیشتر بهره وری انرژي ، طراحان شمال هند گاهی اوقات اروپا را به دنبال استانداردها و فن آوری های کم مصرف مانند رویکرد منفعل در خانه می دانند.
با این حال ، مقایسه پنجره های اروپایی و هندی با تفاوت چشمگیر بین استانداردهای رتبه بندی عملکرد انرژي اروپا و هند پیچیده است. روش های مختلف ارزیابی و شرایط مرزی نی
قابلیت کانوکشن در ماکروفر
اساس کار ماکروفرها چرخش هوای گرم داخل دستگاه است. زمانی که شما می خواهید غذایی را طبخ کرده و یا گرم کنید می توانید از گرمای داخل ماکروفر استفاده می کنید. هیتر داخل ماکروفر با تولید گرما منجر به گرم شدن فضای داخلی ماکروفر شده و زمانی که غذا را داخل دستگاه قرار می دهید گرما به تدریج به داخل بافت غذا نفوذ کرده و آن را گرم می کند. اما حتما این سوال برای شما پیش می آید که چگونه گرما به صورت یکنواخت به داخل غذا وارد می شود که
پاورپوینت فصل دهم علوم هفتم گرما وبهينه سازي - 5 اسلاید
پاورپوینت فصل دهم علوم هفتم گرما وبهينه سازي - 5 اسلاید پاورپوینت فصل دهم علوم هفتم گرما وبهينه سازي - 5 اسلاید پاورپوینت فصل دهم علوم هفتم گرما وبهينه سازي - 5 اسلاید پاورپوینت فصل دهم علوم هفتم گرما وبهينه سازي - 5 اسلاید پاورپوینت فصل دهم علوم هفتم گرما وبهينه سازي - 5 اسلاید - فرق دما و گرما - دماسنج - گرما بین دو جسم   پاورپوینت فصل دهم علوم هفتم گرما وبهينه سازي - 5 اسلاید   پاورپوینت فصل
با کلیک اینجا می توانید به مطالب زیر دسترسی پیدا کنید
 
 
پاورپینت فصل 5 - از معدن تا خانه
علوم هفتم
 
جزوه فصل پنجم # علوم هفتم
 
پاورپینت فصل 6 - سفر اب روی زمین
 
 
جزوه فصل ششم # علوم هفتم
 
 
پاورپینت فصل 7 - سفر اب درون زمین
علوم هفتم
 
 
جزوه فصل هفتم # علوم هفتم
 
 
پاورپینت فصل 8 - انرژي و تبدیل های ان
علوم هفتم
 
 
جزوه فصل هشتم # علوم هفتم
 
 
پاورپینت فصل 9 - منابع انرژي
علوم هفتم
 
 
جزوه فصل نهم # علوم هفتم
 
 
 
پاورپینت فصل 10 - گرما و بهينه سازي
با کلیک اینجا جزوه ها و پاورپوینت های زیر را دانلود کنید
 
 
پاورپینت فصل 5 - از معدن تا خانه
علوم هفتم
 
جزوه فصل پنجم # علوم هفتم
 
پاورپینت فصل 6 - سفر اب روی زمین
 
 
جزوه فصل ششم # علوم هفتم
 
 
پاورپینت فصل 7 - سفر اب درون زمین
علوم هفتم
 
 
جزوه فصل هفتم # علوم هفتم
 
 
پاورپینت فصل 8 - انرژي و تبدیل های ان
علوم هفتم
 
 
جزوه فصل هشتم # علوم هفتم
 
 
پاورپینت فصل 9 - منابع انرژي
علوم هفتم
 
 
جزوه فصل نهم # علوم هفتم
 
 
 
پاورپینت فصل 10 - گرما و بهينه س
 
در برخی از سالن های ورزشی برای گرم کردن محیط سالن از تجهیزات قدیمی استفاده می شود. این سیستم ها شامل موتورخانه ی مرکزی و تجهیزات جانبی است که در ایام تعطیل نیز روشن نگه داشته می شود زیرا به محض روشن کردن موتورخانه نمی توانند دمای سالن را به شرایط مطلوب برسانند. روشن نگه داشتن این سیستم ها باعث استهلاک بیشتر و مصرف زیاد انرژي می شود.
سامانه های گرمایش تابشی مناسب ترین نوع از دستگاه ها برای گرمایش سالن می باشد. در انواع سامانه های گرمایش تابش
 
فهرست نمودارها
عنوان                                                                                         صفحه
نمودار 1- مصرف جهانی انرژي در کشورهای مختلف.10
نمودار 2- مصرف انرژي در بخش­های مختلف در سال­های اخیر کشور ایران.11
نمودار 3- سهم سالانه مصرف انرژي ایران در بخشهای مختلف در سال.11
نمودار 4- مصرف انرژي مدلهای مختلف ساختمان خاک پناه38
نمودار 5– نمودار تغییر دمای خاک در اعماق مختف شهر یزد.51
نمودار6- دمای ماهانه ی هوای خشک شهر یزد در مقایسه با سردترین و گ
این مقاله در ابتدا به بیان واقعیت مصرف بیش از اندازه انرژي و سوخت در کشور و اسراف این ذخایر ارزشمند می پردازد. سپس راهکارهای مناسب در جلوگیری از اسراف انرژي  نظیر نصب صفحات خورشیدی در کارخانجات و ادارات ، صرفه جویی در منازل با روشهایی نظیر کاهش دمای آب داغ در سیستم گرمایش، استفاده از کولر آبی برای تهویه مطبوع نوشته شده است. این راهکارهای معرفی شده همگی بسیار عملیاتی و اجرایی می باشند و دارای توجیه اقتصادی برای اجر هستد. سپس در مقاله طرح افز
بهترین شیوه عایق کاری استخر استفاده از عایق های نانو و عایق رطوبتی نانو می باشد که این روزها جایگزین مناسبی برای ایزوگام و قیرگونی می باشد ، از آنجایی که نشتی در استخر و در ساختمان می تواند به بافت اصلی ساختمان آسیب جدی بزند .
پس بهتر است که هر چه زودتر بفکر یک عایق کاری خوب و به صرفه باشیم تا در آینده از خرابی های بیشتر جلوگیری کنیم .
آیا عایق بندی می تواند استخر شما را از نظر انرژي کارآمدتر کند؟اگرچه هیچ چیز بعد از ظهر تابستان آرام را در کنار
انجام عملیات بدون صدا
کاهش فضای اشغال شده
دمای قابل تنظیم
استقلال واحدهای مسی
سهولت نصب در راه اندازی و نگهداری
قابلیت دسترسی و تنظیم از داخل خانه
مصرف سوخت بهينه، راندمان بالا و نرخ تبادل گرما و کاهش هزینه های سوخت
ایمنی عالی (دارای سنسورهایی برای آب گرم و همچنین حسگر دود)
جهت تعمیر پکیج و کلیه تعمیرات لوازم خانگی با ویرا سرویس تماس بگیرید.
 
 
گرمایش تابشی لوله ای سقفی
 دسته‌ها
گرمایش تابشیگرمایش و موتورخانه
 برچسب‌ها
گرماتاب سقفیگرمایش تابشی سقفیگرمایش تابشی گرماسان
توضیحات
نظرات (0)

توضیحات
گرمایش تابشی لوله ای سقفی
گرمایش تابشی لوله ای سقفی : محصولات گرمایش تابشی سقفی همگی دارای نشان استاندارد ایران مطابق با ISIRI و استاندارد CE اروپا هستند. این محصول مطابق با استاندارد BS-EN416-1 ساخته شده است.
با استانداردهای ختلف این محصول می تواند با خیال راحت این محصول را استفاده کرد و بر
پروپوزال معماری: طراحی مجموعه فرهنگی در تهران با رویکرد کاهش مصرف انرژي
 چکیده:
پیوندهایی که در یک گروه کوچک به دست و پای فرد بسته شده بودند حال برای همیشه پاره شده اند.او در میان توده ای از انسان هایی که با اصل ونسب مختلف در شهرها دور هم جمع شده و موجودیت غیر قابل انکاری دارند گم می شود.مردم زیادی در اطراف شخص هستند که او فقط گذری با آنها روبرو می شود و از این رو با هیچ یک از آنان نمی تواند از نزدیک آشنا شود.اینجاست که باید او را دریافت و به شیو
گرمایش تابشی فرایندی است که در آن انرژي به شکل امواج الکترومغانطیس از سطح یک جسم به سطح جسم دیگری که دمای کمتری دارد منتقل می شود. نور تابان خورشید پس از پیمودن فضای خالی بسیار سرد به زمین می رسد، اما فقط وقتی به گرما تبدیل می شود که جذب اجسامی چون مولکول گازی در جو زمین یا سطوح جاذب دیگر در مسیر خود شود. همین که این تشعشعات جذب اجسام شدند عمل فرایند تابش الکترومغاناطیس پایان می پذیرد. انرژي موجود در جسم گرم تر به شکل گرما جذب ماده جاذب(سردتر)
پاورپوینت آشنایی با سیستم های گرمایش از کف
آشنایی با سیستمهای گرمایش از کف با افزایش روز افزون جمعیت و همچنین کاهش منابع انرژي، مصرف بهينه انرژي امری بدیهی می باشد. در این راستا نقش سیستم های گرمایشی بهينه ساختمان ها و مجتمع های مسی در کنترل و بهينه سازي .
 
دستگاه‌ها و روش‌های لیزر درمانی مختلفی وجود دارد که برای رفع موهای زائد بدن به کار برده می شوند. لیزر موهای زائد بر اساس تولید انرژي به شکل گرما کار می‌کند. این گرما توسط رنگدانه‌های موجود در فولیکول و مو جذب می شود و باعث از بین رفتن آنها می‌شود. لیزر برای افراد دارای موی تیره و پوست روشن بسیار موثر است، اما این مسئله به ین معنا نیست که اگر دارای پوست تیره یا موی روشن هستید نمی توانید از لیزر استفاده کنید.
ادامه مطلب
امروزه انرژي الکتریکی پر مصرف ترین و پر رشد ترین انرژي مورد مصرف در تمامی ساعات شبانه روز میباشد ، بنابراین از این نظر باید دارای ویژگی های مطلوب کیفیتی برای استفاده باشد.
گسترش دستگاه های حساس به کیفیت برق و افزایش بار های غیر خطی و تجهیزات الکتریکی آلوده کننده ، از مهمترین دلایلی است که بر مفهوم کیفیت توان تمرکز زیادی صورت گرفته است.
با توجه به مشکلات موجود در بانک های خازنی معمول و تعمیرات و نگهداری دشوار ، آسیب‌پذیری، عدم کارایی مناسب
طرح که جامعیت مدیریت کلان اصلاح الگوی مصرف گاز بر پایه سیستم جامع فن آوری اطلاعات و ارتباطات  MIG  در قالب دسترسی به اطلاعات و راهکار های کلان مدیریتی و ارائه طرح کاهش مصرف انرژي  با توجه به رویکرد فرهنگی، رسانه ای و فرهنگسازي کاهش مصرف گاز می باشد. در این طرح جامع با نگاه به تاثیر گذاری مخاطبین مورد نظر سعی شده است، تا با نگاهی کاربردی به تبین ارزش های صرفه جویی گاز و ارائه سبک صرفه جویی اسلامی و هدفمند پرداخته شود.
 
 به طور اجمالی اهداف و
‼️فیزیک دهم‼️
فیزیک دوم دبیرستان شامل این فصل ها بود :اندازه گیری - حرکت شناسی - دینامیک - کار و انرژي - ویژگی های ماده - گرما و قانون گازها
فیزیک دهم : اندازه گیری - ویژگی های ماده (اصل ارشمیدس و اصل برنولی اضافه شده اند ) - کار و انرژي - گرما (مباحثی که قبلا در فیزیک اول بود اینجا اضافه شده ) - ترمودینامیک (مخصوص رشته ریاضی)
بنابریان میشه گفت فیزیک سال دهم نسبت به فیزیک دوم دبیرستان حداقل برای تجربی ها بسیار ساده تر شده
مباحث فیزیک دهم برای دانش آ
عسل خام به عسلی گفته می شود که مستقیما از کندو و بدون هیچ دستکاری وارد بسته ها برای فروش پیمان می گیرد. عسل خام یگانه از کارساز ترین مواد غذایی روی کره زمین به شما می رود به این دلیل که عسل خام سرشار از ویتامین ها و آنزیم های ناب می باشد. عسل طبیعی خام منحصر به فرد و خاص می باشد. فرقی نمی کند از چه گل یا گیاهی گرفته شده مهم این هست که در بر گیرنده مقدار آنزیم و ویتامین استاندارد یک عسل راستین می باشد. شکل عسل خام با عسل گرما دیده بسیار فرقی نمی کند.
هیتر برقی یا بخاری برقی چیست؟
هیتر برقی یا بخاری برق  با جریان برق تک فاز (220 ولت) و سه فاز (380 ولت) در مکان هایی که دسترسی به گاز شهری یا مایع وجود ندارد قابل استفاده میباشد. این هیتر ها با داشتن المنت هایی به شکل حونی یا سشواری با تبدیل انرژي الکترونیکی گرمای محیط مورد نظر را فراهم می اورد. این هیتر ها برای گرم کردن محیط خانه ، مغازه ها ، انبار و . مورد استفاده قرار میگیرد.
 
نحوه عملکرد این هیتر ها به شکلی میباشد که ترموستات موجود در دستگاه ر
انتشار یک مطلب اشتباه به معنای واقعیت آن نیست؛
حقیقت این است که نفت و البته گاز، همچنان خون حیاتی در رگ های اقتصادهای مدرن و بزرگ صنعتی دنیاست و در آینده نیز همین طور خواهد بود. عدم تلاش جدی برای دستیابی به منابع جایگزین انرژي، بیانگر این واقعیت است.
ایران در حال حاضر دارای 85 میدان نفتی کشف شده می باشد. همچنین ایران دومین کشور جهان از لحاظ منابع گاز است. کارشناسان اعلام کرده اند که باقیمانده ذخایر گاز ایران حدود 1612 تریلیون متر مکعب است. همچنی
چراغ یو وی اسکن گریپ UV-LIGHT : 
لامپ دستی UV برای رنگ UV ماشین ، روکش فی UV و آغازگر UV
لامپ دستی SCANGRIP UV یک لامپ دستی حرفه ای برای درمان رنگ های ماوراء بنفش ، کت های شفاف UV و آغازگر UV است. با استفاده از چراغ دست SCANGRIP UV می توانید رنگ خود را در UV تنها در مدت زمان 1 دقیقه بدون حرارت درمان کنید. فناوری انقلابی UV LED که در این لامپ SCANGRIP UV گنجانیده شده است ، به طور چشمگیری زمان خشک شدن هر نوع رنگ اتومبیل UV ، روکش فی یا پرکننده را کاهش می دهد. این باعث صرفه جویی
خرید کولر گازی و نمایندگی اجنرال در کرج : کولرگازی خوب ، کولرگازی است که مصرف انرژي آن طبق طراحی که در نحوه کار آن شده است بسیار کمتر می باشد . همه ما به دنبال کولرگازی هستیم که مصرف برق کمتری داشته باشد . ساختار اصلی این نوع کولر تکنولوژی اینورتر است .
که کولر گازی های قدیمی پس از آنکه به دمای مورد نظر محیط یا اتاق می رسید کولرگازی کاملا خاموش می شد و با خاموش شدن های مداوم هم اسطحلاک دستگاه را بالا میبرد .
از طرفی این مورد باعث مصرف انرژي بیشتر
زمانی که شخص دچار برق گرفتگی می شود، جریان برق از نقطه ای وارد بدن می شود و از محلی که بدن با زمین تماس دارد، خارج می شود. حال آنکه این مسیر عبور جریان برق، همان ناحیه ای است که در طی برق گرفتگی دچار آسیب شده است. نقاطی که جریان برق وارد و یا خارج شده، مناطقی هستند که آسیب در این نقاط خود را به صورت یک حفره ناشی از گلوله نشان می دهد. اما آسیب به این محل ها خلاصه نمی شود بلکه تمام مسیری که جریان برق در بدن طی کرده است، دچار آسیب دیدگی می شود. جریان ب
همانطور که می دانید آب به مایع حیات مشهور است پس برای حفظ آن باید بسیار کوشا باشیم زیرا بدون آب زندگی و حیات ممکن نیست.متاسفانه مصرف آب ایرانی‌ها دو برابر مصرف استاندارد جهانی است برای همین احتمال کم آبی و خشکسالی در ایران زیاد است.در زیر چند نمونه برای مصرف درست آب پیشنهاد کرده ایم:
ادامه مطلب
برای بیشتر مناطق کشور ، آب راحت استخر در تابستان مشکلی ایجاد نمی کند. روزهای گرم و طولانی معمولاً شنای گرم را از صبح تا شب تضمین می کنند. اما در مورد آن روزهای ابتدایی بهار که زمان تابستانی از قبل شروع شده اما دمای آب شما هنوز اشاره ای ندارد ، چه می کنید؟ یا چه طور وقتی روزها کوتاه می شوند و دما پایین می آید؟ یک مالک استخر چه کاری می تواند انجام دهد تا فصل شنا بدون اینکه وماً هزینه بخاری های معمولی را بپردازد - یا حداقل از آن آب گرم شده بیشتری
سریع خنک شوید، بدون باد مستقیم خنک بمانیدسیستم سرمایش بدون باد میزان سرمای مطلوبی را به خوبی حفظ می‌کند، بدون اینکه باد سرد و ناخوشایندی حس شود. هوای خنک به آرامی از طریق 21,000 سوراخ ریز هوارسان انتشار می‌یابد، به طوری که نه حس گرما و نه حس سرمای بیش از حد به شما دست می‌دهد.
صرفه‌جویی در انرژي، تا %68*اینورتر دیجیتال 8 قطبیاینورتر دیجیتال 8 قطبی باعث می‌شود که مصرف انرژي آن تنها برابر %32 از مصرف انرژي مدل‌های معمولی باشد*. این سیستم دمای مطلوب
توضیحات
توصیحات جامع برای راحتی شما در خرید پروژکتور ۵۰ وات اس ام دی :در ابتدای امر باید بدانید که شرکت وی ال سی لایت با سابقه چندین ساله در تولید و عرضه انواع پروژکتور توانسته است اعتبار زیادی در این عرصه کسب نماید .هدف گروه وی ال سی لایت تولید و حمایت از کالای ایرانی می باشد.با تولید و ساخت پرژکتور های صنعتی و خانگی با کیفیت بالا نمونه های مشابه خارجی این محصول را کنار زده و کالای ایرانی را جایگزین آن کند .محصولات وی ال سی به دلیل تولید در
تاثیر گرما بر ویروس کرونا چقدر است؟ آیا اصلا گرما می تواند فعالیت ویروس کووید-۱۹ را متوقف کند؟ مانند بسیاری از موقعیت های مشابه دیگر، این روزها بازار حدس و گمان ها و همچنین شایعات، درباره ویروس کرونا داغ است. همانطور که بسیاری از متخصصین در حال انجام آزمایشات و بررسی های علمی شبانه روزی هستند، برخی از افراد هم در حال اظهار نظرهای بی پایه برای جا نماندن از قافله نظریه پردازی هستند!
ادامه مطلب

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

وبلاگ معرفی وبسایت ... تور کیش صنعت گران - مقالات صنعتی علمی . کاربردی آموزش روش های کسب درآمد اینترنتی دانلود درس pdf گاوصندوق حرف‌هایم آموزشی آموخته های من از بورس