نتایج جستجو برای عبارت :

شعر اینجا نه عراق است نه ما

شعری از سال ۸۸ 

اينجا نه عراق است نه یک عده اسیرند
اينجا همه یا شیر و یا بچه ی شیرند
بیهوده نگویید که مشغول جهادیم
تا خرخره غرق لجن ظلم و فسادید
از کشتن یک دخترک غمزده شادید
لعنت به شما که همگی مست عنادید
آن ریش که بر صورتتان حیله فروش است چون ریشه ندارد به گمانم دم موش استمحمد قربانی 
صادرات حبوبات به عراق امروزه به صورت چشم گیری افزایش یافته است و به صورت گسترده ای آن را به کشور های دیگر از جمله عراق و قطر صادر می نمایند.
صادرات حبوبات به عراق تحت شرایط خاصی و با توجه به قوانین کشور به صورت عمده و انبوهی صارد می گردد و مشتریان می توانند در نوع دلخواه خود ان را سفارش داده و تهیه نمایند ، کشور های عراق و قطر از جمله کشور هایی هستند که خواهان حبوبات ایران بوده و خرید بیشتری را دارند و موجب رونق اقتصادی کشور می شوند.
ادامه مطلب
قاسم سلیمانی از فرماندهان مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه است.داعش گروهی سلفی بود که پس از سقوط صدام در عراق و خلاء قدرت در این منطقه،‌ پدید آمد. ایران برای حفظ امنیت و کنترل منطقه، مبارزه با این گروه را آغاز کرد. به نقل از خبرگزاری ایسنا، در سال ۲۰۱۱م نیروهای تحت فرمان سلیمانی از جمله لشکر فاطمیون و تیپ زینبیون جهت مبارزه با داعش و نیروهای شورشی راهی سوریه شدند.
همچنین در سال ۲۰۱۴ شهر موصل به تصرف داعش درآمد و بغداد، پایتخت عراق نیز تا مرز
به گزارش رومه نگار مهر، تورنمنت چهارجانبه هندبالاصفهان با پیشگاه چهار تیم، هندبال مردان بزرگسال، فوتبال جوانان، محفل فولاد و تیم ملی عراق تو این شهر آغاز شده که درون دو دیدار نخست این رویداد تیم ملی اسب سواری کشورمان برابر آویشن جوانان و تیم ملی عراق به پیروزی رسید.  درون مانور عصر امروز پنجشنبه چهارم مهرماه، تیم ملی هندبال مردان کشورمان موافق آویشن ملی عراق ایستاد و توانست با نتیجه ۳۲ بر ۲۲ بوسیله پیروزی برسد. دومین دیدار بین آویشن
قاسم سلیمانی پس از انقلاب اسلامی ایران، در سال ۱۳۵۹ش عضو سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی شد و هم‌زمان با شروع جنگ ایران و عراق، چند گردان را در کرمان آموزش داده و به جبهه‌ها فرستاد.
وی در دوره‌ای فرماندهی سپاه آذربایجان غربی را بر عهده داشت. سلیمانی در سال ۱۳۶۰ش با حکم محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسدارن، به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله منصوب شد.
وی در جنگ عراق علیه ایران، از فرماندهان عملیات‌های والفجر ۸، کربلای ۴ و کربلای ۵ بود. عملیات کربل
عملیات بیت المقدس شش
آزادی قله ی شیخ محمد عراق در محور شمالی جنگ و آخرین نفوذ به جبهه ی دشمن
هنگامیکه شهر فاو سقوط کرد وضعیت موشک باران تهران و شهرهای ایران از سوی دشمن فروکش کرده بود. پس از گذشت یک ماه از این بحران عملیات بیت المقدس شش در محورهای کوهستانی و برف پوش شمال شهر ماهوت کردستان عراق و مشخصا بلندی های شیخ محمد، آسوس و استروک صورت گرفت؛ که به آزادی این بلندی های مشرف بر سد و شهر دوکان عراق در منطقه ای به گستردگی 65کیلومتر مربع انجامید.
آموزش های رزمی و نظامی به دختران پیشمرگه در یک اردوگاه در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق دهها دختر کُرد تحت آموزش نظامی قرار دارند.
به گزارش چفچفک، بیش از 300 داوطلب در این اردوگاه که در شرق اربیل قرار دارد آموزش های رزمی و نظامی می بینند.
یکی از فرماندهان پیشمرگه که مسئول آموزش این دختران است می گوید داوطلبان در چهار ماه انواع آموزش کار با سلاح های سبک و متوسط را می گذرانند و وظایفی که بر عهده آنان قرار داده می شود می پذیرند.
به گفته این فرماند
همزمان با افزایش اعتراضات سراسری ضد فساد در عراق که حالا وارد روز چهارم شده است دسترسی مردم در بخش های گسترده ای از این کشور به اینترنت قطع شده است.
موسسه Netblocks که بر دسترسی مردم سراسر دنیا به اینترنت نظارت دارد و در این زمینه تحقیق می کند گزارش داده است که قطعی اینترنت در عراق نخست با پلتفرم های اجتماعی در روز چهارشنبه گذشته آغاز شده و حالا حدودا ۷۵ درصد از اینترنت عراق از جمله پایتخت این کشور یعنی بغداد از دسترس خارج شده است.
روز چهارشنبه بع
عملیات ظفر چهار – نامنظم
نبرد در عمق 250کیلومتری خاک دشمن
قرارگاه عملیاتی و برون مرزی رمضان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری معن کرد عراقی در روز 28آبان ماه 1366 عملیات نامنظم ظفر چهار را در استان دهوک کردستان عراق ترتیب داد.
در این عملیات که در شمار سلسله عملیات های نامنظم ظفر و در عمق منتهی علیه جبهه ی شمالی دشمن با هدف انهدام تاسیساتی نظامی اقتصادی عراق صورت گرفت. نیروهای خودی با رمز "یا رسول الله ص" به مقر لشکر 119 پیاده ا
۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی
ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است. این جنگ با دستور
صدام حسین و حمله نیروهای نظامی عراق در سال ۱۳۵۹ به ایران آغاز شد و پس از
۸ سال جنگ، بالاخره با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران در مرداد ماه سال
۱۳۶۷ به پایان رسید.
دوران هشت سال دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس
اسلامی و حراست از مرزهای عزّت و شرف این مرز و بوم، به مثابه یکی از
حسا
 
لطفا لطفا بخونید و پشت گوش نندازید !!
⚡️ سماح» به زائران اربعین توصیه کرد: عجله نکنید 
 
سامانه ثبت نام اربعین : 
️ با توجه به عدم استقرار موکب ها و ایستگاه های خدماتی در مسیرهای راهپیمایی زائران اربعین حسینی و نیز اغتشاشات اخیر در بعضی شهرهای عراق، توصیه می شود نسبت به حرکت به سمت مرزها تعجیل نکنید.
️ مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت نیز به زائرانی که وارد خاک عراق شده اند و یا قصد سفر به این کشور را
اتباع افغانستانی دارای پاسپورت ماشین باید ویزای عراق را اخذ نمایند
 
به گزارش موکب اطلاع رسانی اربعین مهاجرین؛ مهندس سلیمانی مدیر کل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان در جلسه مسول کمیته های ستاد اربعین حسینی افغانستانهای استان اصفهان گفت: اتباع افغانستانی مقیم ایران که دارای پاسپورت ماشین خوان با اقامت معتبر هستند اعم از دانشجویان و تبدیل وضعیتی ها جهت سفر به عراق مم به اخذ ویزا از سفارت عراق در تهران می‌باشند و پس از ا
ابا برجام و ۲۰۳۰
چند نکته جالب از تجربه زیارت عتبات عالیات:
۱. کمتر از ۱۰ سال پیش هزار دینار برابر هزار تومان بود و الان هزار دینار برابر ده هزار تومان یعنی کاهش ۱۰ برابری ارزش پول ملی؛  در حالیکه عراق جنگ با داعش و حمله ترکیه و مشکلات داخلی  فراوان داشته و ما برجام داشتیم . با تبریک به مسوولان محترم یا بهتر بگویم به تبعیت از عراقی ها آقایان "ابا برجام" بابت این شاهکار. 
 نفوذی ها و دوتابعیتی های خائن و اختلاس گران و حامیان آنها از داعش هم خطرنا
از مرز مهران تا نجف کرایه صد تومن خواهد بود (مهران تا نجف303کیلومتر)از مرز مهران تا کربلا کرایه هشتاد تومناز مرز شلمچه تا نجف کرایه صد و سی تومن(شلمچه تا نجف 470 کیلومتر )هنوز کسی از مرز چذابه و خسروی پیدا نکردم در که بپرسم  موکب هرمزگان مخصوص خواهران و موکب سیدالشهدا مخصوص برادران در صحن اهرا(س) حرم امام علی(ع) قرار داره اما ازدحام جمعیت و سر و صدا و گرمای هوا قابل تحمل نیست.مبیت (خونه ساکنین عراق ) واقعا برای استراحت مناسبند ، فوق العاده تمی
رجوی یکبار هم شعار بفرمایید مذاکره و صلح کنید، خواهش می‌کنیم مذاکره و صلح کنید.» را در خاک عراق و بعد از قطعنامه ۵۹۸ ملل متحد در ارتباط با جنگ ایران و عراق سر داد. ولی دیری نگذشت که با کله به زمین خورد و نهایتا سر از آلبانی درآورد. حال باید دید با تکرار این شعار در پیام اخیرش، این گروه مزدور و بی وطن و در عین حال وطن فروش اینبار از کدام جغرافیای این کره خاکی سر برخواهند آورد.
ویزا عراق
ویزا عراق و سفر به کربلا و نجف ، عراق یکی از شرقی ترین کشورهای جهان عرب است که معروف به سرزمین بین رودخانه ها” است .عراق برای ما ایرانی ها یاد آور حرم ها ، و مقبرهای مذهبی است . این کشور هر ساله در ایام محرم و صفر زائرین بسیار زیادی برای زیارت حرم امام حسین و امام علی دارد .
لازمه ورود به کشور عراق دریافت ویزا عراق هست ، با دریافت ویزا عراق شما اجازه ورود به این کشور را دارید.
 
انواع ویزا عراق
ویزا عراق به صورت ویزای گروهی عراق و ویزا
رفتار سازمان ملل در جنگ ایران و عراق و فرآیند صدور قطعنامه 598
 
1ـ مروری بر تعداد قطعنامه های صادر شده توسط شورای امنیت سازمان ملل:
الف) قطعنامه 479 در 28 سپتامبر 1980 مطابق با 6 مهر 1359. هـ ش.
این قطعنامه از ایران و عراق می خواهد که از هر گونه کاربرد بیشتر زور خودداری کنند و مناقشه ی خود را از راه های مسالمت آمیز و طبق اصول عدالت حل کنند.
از کشورهای دیگری خواهد که از هر اقدامی که منجر به گسترش بیشتر برخورد است خودداری کنند. این قطعنامه در ششمین روز آغاز
طی سالیان گذشته تعداد زیادی از جوانان برومند کشورمان عاشقانه برای دفاع از حرم و مبارزه با تروریست‌های تکفیری در سوریه و عراق داوطلب شدند. جمع اندکی از آن‌ها توانستند خود را به سوریه و عراق برسانند و جمع فراوانی در صف انتظار باقی ماندند.
امروز رشادت، ایثار و از خودگذشتگی شهدای مدافع حرم در مبارزه با تروریست‌های تکفیری، الگوی بسیاری از جوانان دهه هفتادی و هشتادی شده است. در ادامه عکس ۱۰ تن از این شهدای مدافع حرم را می‌بینیم.
ادامه مطلب
تحولات اخیر عراق اگرچه به ادعای تطاهرکنندگان در اعتراض به سیاست اقتصادی دولت وقت است ولی شعارها و مطالبات لیدرها و فعالان اصلی ورای این را نشان می دهد.
جریان صهیونیسم و آمریکائیها و سعودی ها و بعثی ها با شکست از جبهه مقاومت، اینک در آستانه حماسه پیاده روی اربعین حسینی، با طیف عظیم پیروان اهل البیت علیهم السلام مواجه هستند. 
تشکل عظیم و میلیونی اربعین حسینی، قدرت طرفداران خاندان عصمت را که با محور عزتمندی در همه عرصه ها شکل داده، با اندیشه
فرماندهی سپاه قدسسردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷۹ش از سوی آیت‌الله خامنه‌ای به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد. بر اساس گزارش نقل شده از مرکز ویژه اطلاعات اسرائیل، سپاه قدس در سال ۱۹۹۰م جهت افزایش فعالیت برون‌مرزی ایران شکل گرفت و سلیمانی پس از احمد وحیدی دومین فرمانده سپاه قدس ایران شد.طبق این گزارش، قاسم سلیمانی نقش کلیدی در تقویت نفوذ ایران در خاورمیانه به ویژه در ناآرامی‌های منطقه‌ای معروف به بیداری اسلامی (بهار عربی) ایفا کرده
عملیات بیت المقدس پنج
ضربه ای کاری به سازمان زرهی دشمن محور شمالی جبهه جنگ
در آخرین ماه های جنگ هشت ساله ی ایران و عراق و در هنگامیکه نیروهای ایران با پیروزی کامل موفق به پیشروی در خاک دشمن و آزادسازی مناطق و شهرهای مهمی همچون حلبچه کردستان عراق شده بودند یک عملیات انهدامی برای ضربه زدن به ماشین جنگی ارتش عراق در منطقه عمومی پنجوین صورت گرفت.
این منطقه پیوسته صحنه ی رویارویی قوای خودی و دشمن از جمله عملیات والفجر چهار بود این یورش بی امان را
بسیاری از زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند، مایلند با چشمانی باز و بصیرت و آگاهی کامل نسبت به سرزمین عراق و زیارتگاه های آن سفر خود را آغاز کنند؛ چرا که این سفر کمتر در زندگی برخی مردم تکرار می شود و افراد دوست دارند از این فرصت به دست آمده حداکثر استفاده را ببرند.
 
بدین منظور چند فایل PDF رایگان و کاربردی را تقدیم شما عزیزان میکنیم. 
ادامه مطلب
پشت‌پرده آشوب این روز‌ها در عراق/ متولیان ناشناخته‌ای که آتش‌بیار معرکه در خاک این کشور شده‌اند!در حالی که کمتر از سه هفته تا برگزاری مراسم اربعین حسینی در عراق مانده، در دو روز گذشته چندین شهر این کشور درگیر تظاهرات مشکوکی شده است.در حالی که کمتر از سه هفته تا برگزاری مراسم اربعین حسینی در عراق مانده، در دو روز گذشته چندین شهر این کشور درگیر تظاهرات مشکوکی شده است.پشت نا آرامی‌های مشکوک در عراق چه جریانی قرارگرفته است؟گزارش‌های رسیده
حماسه 8 سال دفاع مقدس بدون شک یکی از مهمترین و ماندگارترین دوران تاریخ پر فراز و نشیب ایران است که درسهای زیادی به ایرانیان بخصوص نسل جوان ایران زمین آموخت ،حماسه ای که با وجود حمایت همه جانبه کشورهای استکباری و اعراب منطقه و حتی سازمان های به ظاهر بی طرف بین المللی از رژیم م بعث عراق و مظلومیت و بی پناهی ملت ایران ،با پایمردی و جان فشانی جوانان با غیرت ایرانی ، برگی بیی بدیل از شجاعت و شهامت را در تاریخ کهن ایران زمین به یادگار گذاشتدر
به گزارش ایسنا، برخی از زائران اربعین حسینی برای شرکت در این رسوم و روبیدن به عراق از خودروهای شخصی خود استفاده می کنند و بخاطر این کار وسایل نقلیه شان را کاپوتاژ می کنند. کاپوتاژ سرویسی یکساله است که خودروهای شخصی با تبدیل پلاک شان به پلاک بین المللی و دریافت دیگر مدارک لازم که هر کدام خرج های خودش را دارد، می توانند از مرزهایی که این درخت سرو را کنترل می کنند، عبور کنند. مهران قربانی تو گفت وگو با ایسنا درون این باره اظهار کرد: آن دسته از ز
حمل خرده با ر به کشور عراق
حمل خرده با چیست؟
هنگامی که قصد صادرات به کشور عراق دارین . اما حجم بار به میزانی نیست که به حد نصاب کانتینر برسد از این خدمات میتوانند استفاده کنند.
هنگامی که حجم کالای صادراتی به کشور عراق کم باشد . میزان هزینه ارسال بار و نیز هزینه های گمرک و حق ترخیص کالا بسیار می شود . اما اگر از خدمات حمل خرده بار استفاده شود . هزینه ها به طور چشمگیری کاهش پیدا میکند.در بعضی موارد بیش از یک سوم کاهش هزینه دارد
حمل خرده بار به چه صور
به گزارش ایسنا، برخی از زائران اربعین حسینی برای شریک در این سنت و رفتن به عراق از خودروهای شخصی خود استفاده می کنند و بخاطر این کار اسباب نقلیه گیرایی را کاپوتاژ می کنند. کاپوتاژ سرویسی یکساله است که خودروهای انحصاری با تغییر پلاک شان به پلاک بین المللی و شهود دیگر مدارک لازم که هر کدام هزینه های خودش را دارد، می توانند از مرزهایی که این درخت سرو را کنترل می کنند، عبور کنند. مهران قربانی در گفت وگو با ایسنا در این باره تقریر کرد: آن دسته از
عملیات ظفر دو – نامنظم
پاسخی کوبنده به شرارت های دشمن
نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت های عراق در بمبماران شهرهای مسی ایران و برای انهدام تاسیسات نظامی اقتصادی دشمن طرح عملیات ظفر دو را با فرماندهی و هدایت قرارگاه عملیات برون مرزی رمضان و همکاری معن کرد عراقی ترتیب داد.
این عملیات نا منظم در محور شمالی جنگ و شهر کفرا از استان کرکوک عراق در شامگاه 12 مهرماه 1366 به اجرا گذاشته شد.
نیروهای خودی با رمز "لبیک یا حسی
قاسم سلیمانی (۱۳۳۵-۱۳۹۸ش) فرمانده سپاه قدس. او در دوران جنگ ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله و از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج بود.
قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷۹ش از سوی آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد. پس از ظهور داعش در عراق و سوریه، سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس با حضور در این مناطق و سازماندهی نیروهای مردمی، به مبارزه با این گروه پرداخت. او در ۱۳ دی ۱۳۹۸ توسط نیر
عملکرد سازمان ملل متحد در جنگ تحمیلی
منبع : فصلنامه رواق اندیشه، شماره 34 , شیرودی، مرتضی(1)
چکیده:
همواره سخن از برخوردِ ناعادلانه شورای امنیت، دبیر کل (دبیرخانه) و مجمع عمومی سازمان ملل متحد در فرآیند جنگ تحمیلی عراق علیه ایران می رود، اما جزئیات این برخورد، کمتر مطرح شده است. از این رو، مقاله حاضر در پی طرح جزئیات مواضع سه رکن مهم سازمان ملل متحد در قبال جنگ عراق علیه ایران است. اطلاع از این جزئیات، تحلیل صحیح تری را درباره چرایی اتخاذ مواضع

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

کانال ما در گوگل رفاقت A P H E L I O N خوش نشین (خرمالوی یاد سابق ^_^) السلام علیک یا بقیة الله فی ارضه - اللهم عجل لولیک الفرج جدید ترین ها فروشگاه اینترنتی بازار رویا دل نوشته های من طراحی وب سایت و محتوای الکترونیک مشکل و آی تی(IT) دانلودرایگان نمونه سوالات متعادل سازی چهره زنانه