نتایج جستجو برای عبارت :

گیاه زولفیا

آشنایی با خواص و مضرات گياه اسپند
اسپند یک بوته چندساله است که می تواند تا 1 متر ارتفاع داشته باشد، اما معمولاً 0.3 متر ارتفاع دارد. در خاک خشک، ریشه های گياه می تواند به عمق 6.1 متر برسد ؛ یک گياه انبوه با ظاهری شبیه به سیخ، به مانند برگ های نوک تیز که به چند بخش محدود تقسیم شده است.این گياه سه کپسول را حمل می کند که در حدود 1 تا 1.5 سانتیمتر قطر دارند و حاوی بیش از 50 دانه هستند.

ادامه مطلب
حتی ساده ترین نوع این گياه هم عجیب و جالب است. این گونه در سال 2009 کشف شده و گوشتخوار است. اعتقاد بر این است که این گياه بزرگترین گياه گوشتخوار شناخته شده در جهان می باشد و قادر به هضم موش صحرایی نیز است. دانشمندان آن را در کوه فیلیپین یافته اند.
منبع: ترسناک ترین گياهان دنیا
گلخانه ملک با کمک تیمی از برترین کارشناسان و متخصصان کشاورزی و گياه شناسی به پرورش اصولی گياهان متنوع پرداخته تا بتواند با کاهش هزینه ها، نرخ محصولات را به حداقل برساند. در کنار کیفیت بالا و قیمت مناسب، وب سایت گلخانه ملک برای خرید اینترنتی گياه به طور مرتب بروزرسانی می شود تا پروسه خرید آنلاین گل را به تجربه و لذتی فراموش نشدنی تبدیل کند.
 
خرید اینترنتی گل و گياه آپارتمانی
در هنگامی که خطر سرمازدگی برای گياه وجود دارد با انجام آبیاری بارانی و پاشیدن آب روی شاخ و برگ میتوان گياه را از خطر یخ زدگی نجات داد. تا زمانی که دمای هوا کمتر از صفر است باید آبیاری و پاشیدن آب روی گياه ادامه داشته باشد و فقط زمانی آبیاری قطع شود که دمای هوا از صفر بالاتر شده و تمام یخ های روی گياه ذوب شده باشد.
آبیاری قطره ای
در مناطق گرم و خشک ایران آبیاری و تبخیر آب باعث میشود که هوای اطراف گياه خنک شده و همین امر فتوسنتز و رشد گياه را بهبود
آلوئه ورا یک گياه رایج برای آپارتمانی است که در همه خاکی رشد می کند گياه الوئه ورا با سرما خوب نیست بیشتر باید در گرما و زیر نور خورشید نگهداری شود. این گياه که شبیه کاکتوس است خواص بیشماری دارد پایین اورنده قند خون است برای سلامت و زیبایی پوست صورت شگفت انگیز است و برای ریزش موی سر با پرچم همراه باشید تا بیشتر با خواص بی نظیر این گياه اشنا شوید.
گياه  آلوئه ورا گياهی است که به طور عمده در مناطق خشک  رشد می کند. آلوئه ورا با اینکه به خانواده زن
شفلرا
گياهی همیشه سبز، با رشد آهسته و در دو نوع سبز و ابلق
آبیاری: شفلرا خشکی خاک را تحمل می کند. دو تا سه بار آبیاری در هفته های تابستان و یک بار آبیاری در هر هفته زمستان برای این گياه توصیه می شود. غبارپاشی خصوصا در روزهای گرم تابستانی باعث افزایش رطوبت و شادابی گياه می شود.
 
نور: این گياه نور متوسط را می پسندد. نور غیرمستقیم را دوست دارد با این حال در سایه نیز نسبتا مقاوم است. نور کم باعث زرد شدن برگ ها می شود و در نوع ابلق برگ ها رنگ خود را از د
انواع گل های آپارتمانی با عکس
سینگونیوم Goose foot plant
گياهی زیبا با رشد سریع و بالارونده
آبیاری: در تابستان هر هفته بین دو تا سه بار و در زمستان یک بار در هفته نیاز به آبیاری دارد. هر چند که بهتر است با توجه به شرایط محیطی که گياه در آن زندگی می کند، هر چند روز یک بار خاک را از نظر میزان خشکی بررسی کرده و آبیاری را بر این اساس انجام داد. اسپری آب بر روی برگ ها خصوصا در فصل تابستان باعث شادابی و رشد بهتر گياه می شود.
 
نور: این گياه عاشق نور ملایم است. نو
یک گونه گياهی جدید از خراسان توسط محققان پژوهشکده علوم گياهی دانشگاه فردوسی کشف شد.
این کشف متعلق به گونه‌ای از گياه گون است که نمونه‌هایی از آن برای نخستین ‌بار در سال 1383 از کوه شکرآب واقع در پارک ملی تندوره درگز توسط محققان پژوهشکده علوم گياهی دانشگاه فردوسی مشهد جمع‌آوری شد.
پس از بررسی‌های تخصصی توسط گياه‌شناسان این پژوهشکده و نیز دانشگاه خوارزمی تهران، مشخص شد که می‌توان این نمونه را به‌عنوان گونه‌ای جدید برای علم گياه‌شناسی م
روغنهای ضروری یا همان Essential Oil چیست ؟ روغنهای اساسی عصاره گياه ، هدیه ای از زمین است که برای شما تقطیر و آماده می شود تا قدرت طبیعت را به خانه خود وارد کنید.
در داخل بسیاری از گياهان - که در ریشه ها ، دانه ها ، گل ها ، پوست پوست پنهان شده است - ترکیبات شیمیایی غلیظ و بسیار قوی وجود دارد. این ترکیبات طبیعی روغنهای اساسی هستند.
روغنهای اساسی از جمله عملکردها و مزایای مهم دیگر ، بوی گياه را به گياه می دهند ، از آن در برابر شرایط خطرناک محیطی محافظت می
۱-۳-۱ پیریدوکسین و تأثیر آن بر گياه…………………………………………………………………………………………۱۲
 
۱-۳-۲ تأثیر پیریدوکسین بر رشد و جذب در گياه…………………………………………………………………………….۱۳
 
 
 
فصل دوم- بررسی منابع
 
۱-۲ مروری کوتاه بر پژوهش‌های انجام شده در زمینه‌ی پرایمینگ بر شاخص‌های جوانه زنی………………………….۱۵
 
۲-۲ مروری کوتاه بر پژوهش‌های انجام شده در زمینه‌ی اثرات پیریدوکسین بر شاخص‌های جوانه زنی………………۱۸
 
۲-۳ مروری کوتاه ب
Sunday, 3 May 2020
فروشگاه آنلاین گل و گياه ایران درخت
در اولین روزهای سال 96 ، ضرورتی را تحت عنوان تامین گل و گياه در فضای اینترنت احساس کردیم؛ ولی تقریبا هیچ بستر مناسبی وجود نداشت و یا اگر بستری مناسب وجود داشت ، آن سایت محدود به یک شهر خاص میشد و یا قیمت های آن مناسب نبودند. در نتیجه به این فکر افتادیم که برای اولین بار در ایران، سرویسی را تحت عنوان تامین گل و گياه ، در سراسر ایران فراهم آوریم.
در ابتدا  فروشگاه اینترنتی گل و گياه ایران درخت تنها یک
اصلی ترین ویژگی های گل گاو زبان
یکی از مهمترین گياهان دارویی در طب سنتی ایرانی و همچنین یکی ازمحبوب ترین گياهان دمنوشی در جهان را میتوان گل گاو زبان دانست.اما یکی از بزرگترین سوالاتی که در خصوص این گياه مطرح است را میتوان ویژگی های گل گاو زبان دانست.ما در ادامه این مقاله هدف را بر این امر قرار داده ایم تا علاوه بر این ویژگی ها درباره اسامی این گياه نیز صحبت کنیم.
گل گاوزبان چیست ؟ گاو زبان، گل های خشک شده گياه Echium Amoenum  از خانواده گاو زبان (Borag
"عناصر مورد نیاز گياه برای رشد چیست؟"
گياه برای رشد و نمو خود به هفده عنصر نیاز دارند. این عناصر شامل کربن، هیدروژن، اکسیژن ، نیتروژن ، فسفر ، پتاسیم ، کلسیم ، منیزیم ، گوگرد ، کلر ، آهن ، منگنز ، روی ، بور ، مس ، مولیبدن، نیکل می باشد.
این عناصر اکثرا از طریق ریشه به گياه میرسند اما بعضی گياهان مثل گياهان گوشت خوار از طریق اندام های ویژه این عناصر را به دست می آورند.
آفات و بیماریهای گياهان

گياهپزشکی چیست؟
به طور کلی، در این رشته تشخیص و شناسایی آفات و عوامل بیماری گياهان زراعی، باغی، زینتی، جنگلی، مرتعی و فرآورده های گياهی و همچنین شناخت علایم و چگونگی اثر آفات و عوامل بیماریهای انگلی و غیرانگلی بر گياهان و آشنایی کامل با اصول و روشهای مبارزه، مورد بحث قرار می گیرد.‌دانش‌ گياه‌پزشکی‌ به‌ جای‌ معالجه‌ انسان‌ به‌ حفظ‌ و معالجه‌ گياهان‌ اعم‌ از گياهان‌ زراعی‌، زینتی‌ و درختان‌ میوه‌ می‌پرد
کنگر گياهی است خودرو با برگ های خاردار که شباهت زیادی به کرفس دارد ، این
گياه دارای خواص بسیاری برای بدن می باشد و تا حدود زیادی ناشناخته است ،
این گياه در فصل بهار رشد می کند و برای بارداری ، بیماری دیابت ، بیماری
های کبدی و پوست مفید است.
ادامه مطلب
ارزش غذایی کاسنی :
کاسنی منبع خوبی از مواد غذایی مختلف مثل روی، منیزیم، منگنز، کلسیم، آهن، اسید فولیک و پتاسیم است. ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین K نیز در کاسنی وجود دارند. تمام فواید سلامتی این گياه که در بخش سلامت نمناک گفته شده است به خاطر محتوای غنی از مواد غذایی آن است. دانه های این گياه یک خانه فروشگاهی از اسیدهای چرب اشباع شده و اشباع نشده هستند.
 
خواص و ارزش غذایی گياه کاسنی
ادامه مطلب
تنظیم دما هر دوره گياه -ایندور
 
 
نهال
در دوره نهال و اولیه باید درصد رطوبت بالاتر از سایر دوره ها باشد البته تا زمانی که گياه بطور کامل ریشه بزند. بهترین دما در این مرحله بین 20-25 درجه سانتیگراد با درصد رطوبت بالا است.
 
 مرحله برگدهی و جوانی
 
در مرحله ی برگ دهی اولیه (گياه جوان)هم گياه حدودا به 70% رطوبت و دمایی بین 20-25درجه سانتیگراد نیاز دارد. ولی کم کم که گياه به گلدهی نزدیک می شود رطوبت را باید کم کنید. کم کم دما را هم وقتی گياه بالغ شد شب ها و
بسیاری از افرادی که علاقه مند به گل و گياه هستند یا از فضای بسته محیط کار خسته شده اند دوست دارند با نگهداری گياهان گلدانی در محل کار، شادابی و آرامش طبیعت را به محیط کاشانر اضافه کنند اما حقیقت این است که همه گياهان را نمیتوان در دفتر کار نگهداری کرد.
ممکن است برخی با تجربه نامطلوبی از نگهداری گلدان در محل کار، از این کار نا امید شده باشند. اما باید بدانید انتخاب درست نوع گياه اهمیت زیادی در موفقیت پرورش گل و گياه دارد.
ادامه مطلب
کوددهی و تغذیه نخل ماداگاسکار
همانند سایر گياهان آپارتمانی به کود نیاز دارد ولی سعی کنید در کوددهی زیاده روی نکنید و دو مرتبه در سال آن هم اوایل بهار و اوایل تابستان اقام به کوددهی کنید شما می توانید از کود کامل گياهان آپارتمانی به مقدار یک قاشچ غذاخوری در یک لیتر آب استفاده کنید.
مشکلات کوددهی زیاد : اگر شما در تغذیه گياه زیاده روی کنید باعث سوختگی نوک و حاشیه برگها میشود و اگر این روند را ادامه دهید در نهایت موجب مرگ گياه شما خواهد شد.
تعوی
 
 15 خاصیت دارویی دمنوش گل گاو زبان برای سلامتیگل گاو زبان یکی از گياهان دارویی است که از دیرباز در طب سنتی ایرانی برای درمان بیماری هایی مانند فشار خون، دیابت، بیماری های قلبی، افسردگی و بی خوابی، لاغری و سلامتی پوست و مو استفاده می شود.
تفاوت گل گاوزبان و گياه گاوزبان چیست؟
گل گاوزبان ایرانی (نام علمی : Echium amoenum) بیشتر در دامنه کوه‌ های البرز می روید و با گياه گاوزبان (نام علمی : Borago officinalis) که بومی اروپا بوده و در ایران در اصفها
هرس درختان:
رشد و نمو گياهان را می توان با تغییر شرایط محیطی گياه تنظیم نمود. از جمله روش های فیزیکی که اثر زیادی دارد هرس کردن درختان می باشد. هرس گياهان برای تنظیم اندازه گياه ، بدست آوردن فرم معین و باروری گياه انجام می شود. هرس منظم برای حفظ شکل و تعادل فیزیولوژیکی لازم برای گل دهی ضروری است.
کوددهی:
کوددهی گياهان مانند هرس امری ضرروری می باشد. کوددهی باعث غنی تر شدن خاک و در نتیجه تغذیه بهتر گياه خواهد شد که رشد و باردهی بهتر گياه را به دنب
کاشت داشت و برداشت کینوا
بوم شناسی کینوا
گياه کینوا بومی کشورهای آمریکای جنوبی مانند بولیوی، شیلی و پرو است اما امروزه میتوان درتمام دنیا این گياه را کشت کرد.
مشخصات گياه کینوا
ارتفاع این گياه 1 الی 5/1 متر بسته به فاصله کاشت، نوع رسیدگی و رقابت برای نور دارد و محصول اصلی این گياه دانه های آن است که به سه رنگ سفید،قرمز و مشکی تقسیم میشود که در ایران رنگ سفید آن مورد استقبال قرار گرفته است و بسیار مغذی می باشد و پروتئین زیادی دارد همچنان از برگ
اگر به دنبال بهترین مرکز فروش حنا هستید می توانید از خدمات و محصولات منحصر به فرد شرکت ماجد صنعت سبزوار استفاده کنید.
همانطور که می دانید استفاده از حنا برای رشد و سلامت مو ها بسیار مفید است.
البته این گياه نه تنها برای رشد مو بلکه فواید گوناگون بسیار دیگری نیز دارد.
هنگامی که از بهترین مرکز فروش حنا، گياه مورد نظرتان را تهیه می کنید شاهد تغییرات و دگرگونی بسیاری در موهای خود خواهید بود.
بعد از استفاده از حنا چه اتفاقی برای مو های شما می افتد؟
رگ گياه اکالیپتوس علائم سرماخوردگی را تسکین داده، سلامت دهان را بهبود بخشیده و فوائد دیگری برای سلامت بدن دارد.
به گزارش ایسنا، اکالیپتوس از گونه های گياهی شناخته شده است که در گذشته در تولید داروها در تمامی جهان به ویژه چین، هند، یونان و اروپا کاربرد داشته است. برگ های درخت اکالیپتوس در استرالیا به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد عفونی کنندگی در درمان بیماری های مختلف کاربرد داشته است.
برگ های این گياه به دلیل آنکه حاوی فلاونوئید است به بهبو
چای ترش گياهی یک یا دوساله است که کشت آن معمولا با استفاده از بذر صورت می گیرد و در آب و هوای گرم و مرطوب عملکرد بالایی دارد و به سرما حساس است.
در طب سنتی از چای ترش برای (درمان فشارخون بالا، بیماری‌های کبد و تب و) استفاده می‌شود.
کشت این گياه به صورت پایلوت با مشاوره و راهنمایی شرکت کشت و صنعت سبزگوهرابیورد در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع در روستای حقوردی شهرستان درگز صورت گرفت.
نتیجه طرح: از آن جهت که گياه دارویی چای ترش، گياهی روز  کوتاه اس
گياه درمانی در بیماری های قلبی - عروقی
 
 
 
 
 
 
 
گياه درمانی در بیماری های قلبی - عروقی
از آغاز تمدن بشری، گياهان نه تنها در طبخ غذاهای مورد استفاده ی انسان ها نقش مهمی داشته اند، بلکه در درمان های طبی هم همراه انسان بوده اند.
ادامه مطلب
خرید عسل چهل گياه                                                                       Buy honey forty plants
ساکارز=Suckers =3                                                                                                      3
قیمت 60هزار تومان                                                                  Price = 60 thousand tomans
برای خرید با شماره ی زیر تماس بگیرید                                     To buy, call the number below
phهمراه حاجی=09169631179                                                   09169631179 =Haji phone
 علم گياه دارو شناسی  - علم گياهان دارویی (Medicinal Plant  -  Medicinal Herbs) :
 
 " گياهان دارویی " از حمله مهم ترین شگفتگی های خلقت و از ارزنده ترین موهبت های الهی است که آفریدگار هستی  همچون دیگر  موهبت های  شگفت کره زمین  - به عنوان سیاره ای خاص در میان میلیاردها کهکشان و ستاره  در حهان لایتناهی هستی - در اختیار انسان قرار داده است . 
 گياهان دارویی یکی از باارزش ترین و مفیدترین منابع طبیعی است که  از هزاران سال قبل تاکنون انسان به اهمیت و ارزش آن پی برد
رزماری یک گياه همیشه سبز است که عطر بسیار خاصی دارد و بومی منطقه مدیترانه می باشد . از این گياه به عنوان چاشنی آشپزی ، ساخت عطرهای بدن و فواید بالقوه سلامتی استفاده می شود . رزماری به همراه تعداد فراوانی از گياهان دیگر مانند پونه کوهی ، آویشن ، ریحان و اسطوخودوس از خانواده نعناع ها هستند . رزماری علاوه بر طعم بسیار خوبی که در انواع غذاها دارد ، منبع بسیار سرشاری از آهن ، کلسیم و ویتامین B-6 نیز می باشد .
ادامه مطلب
در این مقاله میخواهم خواص گياه دارویی زیره سیاه را برای شما بیان کنم.
نام: زیره سیاهنام انگلیسی: Carawayنام علمی: Carum carviگياه دارویی زیره سیاه از زمان های باستان برای آرام کردن دستگاه گوارش و از بین بردن گازهای آن استفاده می شده است. دانه های گياه در غذای باقیمانده از ۵۰۰۰ سال پیش کشف شده است. پزشکان یونان باستان، از دانه های این گياه برای رفع سوء هاضمه، از بین بردن گازهای معده و روده و کولیک نوزادان تجویز می کردند. همچنین از دانه های زیره برای درم

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

وبگاه اشتراک گذاری مطالب اجاره خانه در ترکیه درباره شیشه رنگی پله پله تا آسمان موفقیت بدلیجات نسب | فروشگاه اینترنتی بدلیجات و زیورآلات ترلان | معرفی لوازم آرایشی محبوب | دنیای مد و زیبایی آزمون استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی و سایر آزمون های استخدامی روزهای زندگی دو خَط رُوضِه | تاملى کوتاه بر متن هاى کوتاه مذهبـے وی بی کد