نتایج جستجو برای عبارت :

تناقض آبي چشم هايش

بسم الله 
دسته کلیدم یک علی بن ابی طالب سبز بود که از آن فروشگاه خروجی بین الحرمین روبروی حرم حضرت عباس علیه السلام خریده بودم . دسته کلیدهایی با نامه ائمه معصومین، چهار تا خریدم و خودم یا علی اش را برداشتم .
بعدها از دستفروشی کنار خیابان یک فرشته مانند طلایی خریدم که روی بال هایش شیشه هایی شبیه یاقوت سرخ بود ، با حالتی شبیه رقاص های باله ایستاده بود و تمام بدنش انگار با الماس پوشیده شده بود ، وصلش کردم به یا علی ! 
تناقض عجیبی بود . دلم نمی آمد
کسی که همجنسگراست.کسی که کیپاپره نباید بره راهیان نور؟کسی که آرمیه ینی کشورشو دوست نداره؟بی تی اس پشتوانشون آمریکاست؟همون آمریکایی که ما باهاش جنگ داریم؟ما اصلا چرا جنگ داریم؟اونا چرا جنگ دارن؟چرا میجنگیم؟واسه عزاداری برای یه عده که واسه دفاع از کشورشون جنگیدن.باید مسلمون بود؟یه روز میفهمین اشتباه بزرگی کردین ما رو از خودتون روندین.خیلی بزرگ!ما قدرتمندتر از چیزی بودیم که فکر میکردین.
همیشه عادت داره وقتی از درد پا و سخت بلند شدن و زمین گیر شدنش خسته و کلافه میشه به جوون هایی که اطرافش نشستن میگه:" پیر نشید، بدترین درد پیریه!"
یه بار در جوابش گفتم آخه اینجوری که شما میگی باید جوون مرگ بشم تا پیر نشم!!
همان لحظه بود که ترس تمام نگاهش رو گرفت و انگار اگر ما نباشیم زمین گیر تر میشه، گفت:" خدا اون روز رو نیاره، که من باشم و شما نباشید!"
میگم خب آخه مرگ که پیر و جوون نمیشناسه، بعد یه لیست بلند بالا از کسایی که میشناسه و میشناسم براش می
به نظر من آدم خوب و بدی وجود نداره و همه یه جورایی خاکستری هستن.البته تیره و روشن دارن!!!
بعضی وقتا توی زندگی برای من اتفاق افتاده که مردم با من طوری رفتار کردن انگار که من یه آدم سیاه عوضی هستم و از طرفی بوده زمان هایی که به من گفته شده که من خیلی آدم خوبی هستم!!!
این تناقض رو میبینید؟این تناقض از عدم شناخت صحیح سرچشمه میگیره.البته شناخت صحیح و کامل ممکنه سال ها طول بکشه و یا حتی هیچوفت تحقق پیدا نکنه جون انسان ها همیشه رازهایی رو دارن که مخفیش
کتاب تناقض انتخاب (The Paradox of Choice) کتابی است نوشته بری شوارتز، روانشناس آمریکایی که در سال ۲۰۰۴ منتشر شده‌ است. و در سال 1398 توسط دو استاد دانشگاه های کرمانشاه به فارسی (کیوان شعبانی مقدم و سید سجاد حسینی) ترجمه شده است.
این کتاب یک ایده مهم مرکزی دارد و تمام فصول در توضیح این ایده نوشته شده اند.
ادامه مطلب
دکانداران مذاهب فرقه های منتسببر ادیان توحیدی به ویژه اصحاب سفسطه و جدل انتسابی بر عرفان نماهای من درآوردی متکی بر آموزه های تخطئه ی خرد وخردورزی با شیوههای پوپولیستی (عوامفریبی) یافتههای خردورزانهرا در تباین ،تضاد وحتی تناقض با آموزه های معنوی تلقی نموده و بر طبل خرد شرعی می کوبند حال آنکه ما امر بهالشرع امر به العقل اصلی انفکاک ناپذیر بوده وواقعگرایی مشروع مورد تأیید ادیان آسمانی با آنچه که خردورزی سالم انسانی یافته است هیچمنافاتی ندا
روان شناسی معاصر، برای روابط سالم و انسانی میان والدین و فرزندان اهمیت بسیاری قائل است و آن را اساس سلامت روانی اعضای خانواده در نظر می گیرد.
سلامت روانی در رویکردهای مختلف روان شناسی، تعاریف متفاوتی دارد که این تعاریف به رغم تفاوت ظاهری، با یکدیگر در تناقض نیستند و هر یک از آن ها به بعد خاصی از ابعاد سلامت روان توجه دارند.

ادامه مطلب
نمیدونم با خودم به صلح رسیدم یا همه‌ی اینا آرامش قبل از شروع جنگ اصلیه، اما احساس سِری عجیبی دارم. حس اینی که همه چی برات حل شده است، رها شدن از تناقض‌های همیشگی زندگیت، حس عجیب و غیرقابل وصفیه.
این روزها بعضی وقت‌ها همه‌چی اینقدر خوبه که دوست دارم زمان همون موقع متوقف بشه و نکنه این فقط یه خواب شیرین باشه که با صدای آلارم همه چی بپره.
این روزها مثل هیچ موقع دیگه‌ای نیست، چیزهایی که می‌بینم و می‌شنوم، حس‌هایی که تجربه می‌کنم. این روزها ع
 بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی
در اسلام عمری قیام کننده بر علیه حاکم فاسق ظالم گنه کار بوده شهید حساب نمیشود 
در اسلام عمری چون حسین بن علی بن ابی طالب علیه الاف السلام بر علیه جانشین پیامبر قیام کرده است شهید حساب نمیشود
و از طرف دیگر در اسلام عمری،همین حسین بن علی بن ابی طالب و برادرش حسن که بدست معاویه صحابی پیامبر به شهادت رسید ،آقای جوانان بهشت می باشند
.
یا لطیف»
دنیای مادری سرشار از تناقض‌هاست برایم. فکر می‌کنم خاصیتش همین است. چند وقت پیش کنار لیلی نشسته بودم تا خوابش ببرد. شب بود و خوابش نمی‌برد. مدام تا لبه‌ی خواب می‌رفت و برمیگشت. هربار که چشمان بسته‌اش باز می‌شد کلافه می‌شدم. نگران می‌شدم. دلم میخواست بخوابد و من راحت شوم. از طرف دیگر دست کوچکش را روی دستم گذاشته بود. لحظاتی که کلافگی و نگرانی نخوابیدنش رهایم می‌کرد لذت گرفتن دستش مرا به آسمان می‌برد. حس کردن گرما و لطافت دستش می
هنوز هم دم ظهر به روال سابق میل به خودکشی دارم اما به خودم زمان میدم،سعی میکنم روی مطالب چشم که گاهی اصلا چیزی ازشون نمیفهمم متمرکز باشم تا گذشت زمان رو حس نکنم و این ترفند جواب میده همیشه و دم عصر دوباره سرحالم و از اون دلشوره خبری نیست.بدون استثنا هر ظهر که از چرت کوتاهم(بخوان غلتیدن کوتاه)بلند میشم اینجا رو باز میکنم که بنویسم امروز دیگه فرق میکنه،امروز کار رو یکسره میکنم و میزنم زیر درس و میرم بیرون اما به خودم غلبه میکنم.
رقابت هر روز س
با فرض اینکه DNA کافی برای خواندن اطلاعات ژنتیکی وجود داشته باشد، آزمایش های ژنتیکی قطعاً قادر به شناسایی ژن ها هستند؛ اینکه تفاوت شما با دیگر گروه های جامعه چیست (اگر آزمایش تبارشناسی باشد) یا اینکه آیا ژن خاصی دارید که مرتبط با استعداد ابتلا به یک بیماری باشد. اما مسئله وقتی پیچیده می شود که پای چگونگی درک، تفسیر یا استفاده از این اطلاعات به میان می آید.
بسیاری از نتایج مثبت کاذب و منفی کاذب به دلیل تناقض گویی کروموزوم های ما رخ می دهد. برای
جلسه‌ی دادگاه بود. دو متهم رو که به اتهام ضرب و جرح دستگیر شده بودن وارد جلسه کردن.
قاضی که هنوز پرونده رو باز نکرده بود گفت: آقایون! من هنوز پرونده‌ی شما رو که از کلانتری -یا آگاهی- فرستادن باز نکردم، پس از محتواش خبر ندارم، فقط عنوان پرونده روش نوشته شده. تا قبل از این‌که پرونده رو باز کنم، خودتون داستان رو صادقانه تعریف کنین، بنده هم قول می‌دم تا جایی که قانون اجازه می‌ده به خاطر صداقت در گفتارتون، بهتون کمک کنم.»
دو متهم شروع کردن به حرف
دانلود رایگان جزوه های آموزش ادبیات فارسی - انواع آرایه های ادبی از جمله اشتقاق و مراعات نظیر و تلمیح و تضمین ، تناقض و حس آمیزی ، سجع و جناس تام، انواع سجع ، موازنه و ترصیع و انواع جناس در این بخش ارائه شده است. بر روی لینک های زیر کلیک کنید. برای مشاهده لیست مدرسین ادبیات فارسی بر روی عبارت تدریس خصوصی ادبیات فارسی کلیک کنید. منبع: ایران مدرس
جزوه خلاصه شده آموزش درس ادبیات فارسی - اشتقاق و مراعات نظیر و تلمیح و تضمین
دانلود خلاصه جزوه آموزش
نمی دانم اینکه عقایدمان را به پیشانیمان بزنیم و راه برویم درست است یا خیر؟!اصلا این درست است که یک عقیده را اصل قرار دهیم و بدون چون و چرا آن را از همان ابتدا بپذیریم و در کوچه و خیابان راه برویم و داد بزنیم که ایها الناس این عقیده من است؟یا لازم است یک پکیج کلی که بتواند پاسخگوی همه پرسش های ما در رابطه با اینکه"کدام رفتار درست است؟"باشد؟یعنی آیا نمی شود که دو انسان با دو عقیده کاملا متفاوت وجود داشته باشند که هر دو در طبقه "خوب"جایگذاری شوند؟
یکی از بازدیدکنندگان وبلاگ سوالاتی را مطرح کردند که سری گذشته در مورد آزمایش ذهنی بود و برای شما نشر دادم که شاید درخور افتد این سری هم سوالاتی را پرسیدند که باز شایسته دیدم که برای استفاده شما عزیزان انتشار بدهم. 
 
 (سلام ممنون از پاسخ خوب و روان شما 
متشکرم من سوالای زیادی برام پیش میاد مخصوصا الان که این مباحث مطالعه میکنم دو سوال دیگه برام پیش اومده ۱) تفاوت مثال نقض و برهان خلف ۲)تمثیل ارابه که تمثیلی از افلاطون هستش رو مطالعه کردم و
من نمی‌دانم گرگ ِ بالان دیده بودن (درستش همین است بالان دیده) چه شکلی‌ست! من تا به‌حال یک گرگ بالان دیده‌ی واقعی را ندیده‌ام! اما دور و برم پر است از مارگزیده‌هایی که از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسند!
 
من میانه‌ام با مارگزیده‌ها بهتر است.همیشه هرجا که می‌روم چندتایی‌شان را می‌بینم. در چشمهایشان ترس است. آن هم ترس ِ بیش از حد. نه از آن ترس‌های به قدر کافی! ترس‌هایشان از حد کافی فراتر رفته است. جزء به جزء‌ات را نگاه می‌کنند، دنبال ریسما
گاهی یادم میرود زندگی چقدر زیبا میتواند باشد.با خیالات و جنون و تمام دلتنگی هایشدلمان تنگ شده برای خنده های از ته دل بی شک!باید بیدار میشدیم برای رهایی از این توهمات دوست داشتنییاد روز های بارانی بی چترمان بخیرچقدر شوق دیدار همدیگر را داشتیمچقدر در فراز و نشیب روزمرگی هامان تاختیم و فرسوده برگشتیمگویی اصلا مقصدی در کار نبود!باید برایت مینوشتم.این روز ها جرئه جرئه تیره آسمان مرا در خود میکِشدچنانچه انگار این تاریکی در من ریشه دوانده است
من و میمة [ایشون مونث هستند] و سین [اگر مونث بود، واقعا چیز خوبی می‌شد، البته اگر میمة هم ی» نداشت، چیز بهتری می‌شد] هم‌کار بودیم. از دست این دوتا و بیشتر میمة، من کارم به مشاوره کشید. اوایل که وارد مجموعه شدم، من بودم و میمة و یه میم دیگه که بین میم‌ها دعواهای بسیار می‌شد. اما خب همدیگرو هم دوست داشتن و البته بیشتر میمة.
میمة با این‌که میم رو خیلی دوست داشت اما می‌دونست بهش نمی‌رسه و بر سر قلمروخواهی هم جنگ داشتن، به منم یه نیم‌نگاهی داشت.
برای رومه ی تابناک
اگر شهید مطهری متفکری در شروع انقلاب اسلامی است همراه با اشاراتی به آینده و مسایل و مشکلات پیش روی اوائل نهضت، شیخ علی صفایی را شاید بتوان متفکر امروز انقلاب اسلامی و ادامه ی راه دانست. متفکرانی از این دست که همراه با انسجام و انتظام، طرحی ریخته باشند و مبنایی ساخته باشند و اصولی به دست داده باشند برای تفقه و تفکر و نقد و بررسی، انگشت شمارند و مرحوم علی صفایی قطعاً یکی از آن هاست.
نیاز به متفکری همچون مرحوم صفایی مخصوصا
آیا شوهر شما هم گوش هایش نمی شنود !! اصول همسرداری موفقآیا شوهر شما هم گوش هایش نمی شنود !!آیا شوهر شما هم گوش هایش نمی شنود ؟ خدایی تا به حال چند دفعه شده شوهرتان را صدا بزنید و حضرت آقا ، انگار نه انگار، شش دنگ حواسشو داده به تلویزیون و رومه و بی خیال زن و فرزند . البته بقیه داستان رو بارها و بارها خودتان به چشم دیده اید ، داد زدن و جر و بحث و … . مشکل کجاست ؟ چرا آقایان اصلا به حرفهای زنشون جواب نمی دن ! مطلب زیر سعی می کند که جواب شما را به طور
 
از چشم هایش که افتادی، با یک حمد و سه قل هو الله فاتحه ی رابطه را بخوان! ریسمان پاره را دوباره نمیتوان گره زد!از چشم هایش که افتادی، دیگر عطر جا مانده ی حضور گرمت را نفس نمیکشد!از چشم هایش که افتادی، موقع احوال پرسی پشت تلفن به جای آنکه با لوس بازی های دلنشین همیشگی اش تمام شارژی که خریده بودی را تمام کند، خیلی سرد جوابت میدهد :مرسی خوبم!و تو این "مرسی خوبم" را تا آخر دنیا فراموش نخواهی کرد! میفهمی پشت این دو کلمه به اندازه تمام واژه های دنیا حر
آغاز تابستان با غم رفتنت شروع می شود و با تولد عزیز دیگری.
همیشه این آغاز به جشن آن تولد گذشت و خاطره بازی از تو.
چندمین سال است که نیستی؟
حساب این رفتنت را داری؟ مگر هر رفتنی آمدی ندارد؟
دلم برات تنگ شده بلندترین حال خوش من که تکرار نشد.
من بزرگ شدم ولی تغییر تو را نمیتوانم ببینم.
این فاصله چرا با بزرگی من بیشتر می شود. انتهای این رابطه مستقیم بزرگ شدن من و زیاد شدن فاصله از تو، رسیدن است این تناقض است یا تضاد یا هرچه زیباست که انتهایش تو
بارها و بارها 
در هنگامه افول خورشید 
ولو به وقتِ شفق ،
 او را می شنیدم .
خنده هایش را ، رویا هایش را 
و بیشتر از همه ، درد و فغان هایش را 
آنگونه که می توانم بگویم پرونده‌یِ زندگی اش از زیر دست من گذشته .
و من رییس یک دفتر بیمه که کارش پیش من گیر بود ، 
چه چیزی را می‌خواست بیمه کند ؟! 
- شنیده شدنش را -
شنیدم حرف هایش را 
گاه به راه حلی زبانم گشوده شد و گاه فقط شنیدم !
چون خودش انتخاب کرده بود .
و حال من مانده ام ، خسته و آزرده و زنگار بسته .
خسته
اگر روزی کسی را دیدید که می خندد، پیش از آنکه به خنده هایش شلیک کنید از خود بپرسید او خندیدن را از کجا آموخته است؟هر آدمی که به دنیا می آید گریستن را بلد است، زیرا گریه جواز ورود به این جهان است اما، خندیدن را باید آموخت و آنکه می خندد حتماً برای آموختنش رنج بسیار برده است.آنکه لبخند می زند، نوح است زیرا توانسته در طوفان زندگی قایقی بسازد. هر لبخند قایقی ست و آنکه لبخند می زند یعنی توانسته روی رودِ روانِ اشک هایش قایقی بیندازد و دور شَود 
شناخت اهداف پخش تراکت
یکی از مهمترین مواردی که پیش از اقدام به طراحی تراکت باید به بررسی آن بپردازیم و پاسخ های بسیار مناسبی برای آن در نظر بگیریم را میتوان اهداف پخش تراکت دانست.به عبارت دیگر باید این سوال را از خودمان بپرسیم که هدف من از پخش تراکت چیست ؟ در ادامه این مطلب برای شما به بررسی مواردی و نکاتی خواهیم پرداخت که به خوبی میتوانید به این سوال پاسخ دهید.
به یاد داشته باشید که شرکت توزینو با خدمات بسیار خوبی با شما همراه است :
اجرای
#آموزش_اختصاصی 

دوستانی که پاسخ سوال های امنیتی یا Security Questions اپل ایدی شان را ندارند ، سریعا اقدام به Sign Out کردن اپل ایدی بپردازند . روزانه تعداد بی شماری از دوستان به علت استفاده از اپل ایدی نامعتبر ضرر و زیان بزرگی را میبینند . 

⛔️ چه اپل ایدی هایی نامعتبر هستند  :

1️⃣ اپل ایدی هایی که فاقد سوال های امنیتی میباشند .
2️⃣ تعدادی از اپل ایدی های کارتی که اکثر از کشور هند وارد میشوند و پس از مدتی ، به طور ناگهانی پسورد و پاسخ سوال های امنیتی تغ
این کاخ آرزوها چیست .که از بچگی زحمت ساختنش را میکشی .دیوار هایش را محکم میکنی مبادا فرو بریزد .هر شب به بلند تر شدنش فکر میکنی .روزی نیست که در پی جلال و شکوهش ندوی لحظه ای نیست که آیینه کاری هایش حواست را پرت خودشان نکنند .ثانیه ای نیست که از پله هایش پایین و بالا نکنی .اتاق هایش را یک به یک باز نکنی و داخلشان سرک نکشی .لحظه ای نیست که راه نروی و تمامش را با عشق،قرین نکنی این کاخ آرزوها چیست که انقدر به پایش "عمر" میگذاری،اما نیمه های
تساوی حقوق زن و مرد در بهائیت - شعاری پر زرق و برق 1
بهائیت، به جهت این که بتواند برای
خود پیرو جذب کند به ناچار شعار هایی را تاسیس کرده است به عنوان تعالیم و آموزه
ها؛ از بین این آموزه ها، دوازده مورد، بیش از بقیه مورد تاکید قرار گرفته است که
به نام "تعالیم دوازده گانه" نامیده شده اند.

نکته ای که بهائیت روی آن تاکید
دارد این است که این تعالیم، "نو و بدیع" هستند لکن برخلاف نظر ایشان، نه
تنها این آموزه ها نو نیستند بلکه.

ادامه مطلب
قرص هایش را دو تا یکی بالا انداخت
و مسیر ثانیه شمار را با چشمانش دنبال کرد.
دنبال کرد.
دنبال کرد.
درد ته کشیده بود
و برای خوردن ته دیگ کسی اشتها نداشت.
چشم ها نای ایستادن نداشتند
و برای ساعتی دراز کشیدن؛
دعوا راه انداختند.
سر،
همهمه هایش را نوشید.
و این سردرد لعنتی
بعد از سه چهارساعت خواب،
به نقطه ی پایان خود رسید.

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

STRAY KIDS WORLD سئو ارزان سایت علی حمیدی فروشگاه پمپاژ شن و ماسه مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران آسمون مشکی serenity دندانپزشکی الماس شمیران نو کاریابی بازی های موبایل