نتایج جستجو برای عبارت :

امام خمینی چه فرمود

امام صادق علیه ‏السلام فرمود: در آن میان که امیرالمؤمنین علیه‏ السلام در کوفه بر منبر سخنرانى می فرمود مردیکه نامش ذعلب بود برخاست و او مردى شیوا سخن و قوى القلب بود، پس گفت اى امیر مؤمنان آیا پروردگار تو را دیده‏ اى؟ امام فرمود: واى بر تو ذعلب من پروردگارى که ندیده ‏ام عبادت نکنم عرض کرد اى امیرمؤمنان، او را چگونه دیده ‏اى؟ فرمود واى بر تو اى ذعلب دیدگان او را بنگاه چشم نبینند بلکه دلها او را با ایمان حقیقى دریابند. 
 
اصول کافى جلد 1 صفحه:
امام مهدی(ع) از دیدگاه امام زین العابدین(عج)
یکی از آقا زادگان امام زین‌العابدین علیه‌السلام می گوید: هر وقت پدرم می خواست در مورد برادرم محمد» سخنی بگوید از او باقر» تعبیر می کرد، یک روز پرسیدم: پدرجان! چگونه است که برادرم را باقر» تعبیر می فرمایید؟ پدرم تبسمی کرد و به سجده رفت و سجده اش را طول داد، شنیدم در سجده عرض می کند: بار خدایا! تو را سپاس می گویم چه نعمت‌هایی بر ما اهل بیت ارزانی فرموده ای». این را چندین بار تکرار کرد و سر از سجده
بی بصیر نقل می‌کند که از امام صادق (علیه السلام) شنیدم که می‌فرمود:رسول خدا (صلى الله علیه و آله) روزی به اصحابش فرمود:کدام‌یک از شما تمام روزگار (روزها) را روزه مى‌گیرد؟ سلمان گفت: من، اى رسول خدا!رسول خدا فرمود: کدام‌یک از شما شب‌زنده‌داری می‌کند؟ سلمان گفت: من، اى رسول خدا!رسول خدا فرمود: کدام‌یک از شما هر روز قرآن را ختم مى‌کند؟ سلمان گفت: من، اى رسول خدا!
یکى از اصحاب، خشمگین شد و گفت:
ادامه مطلب
از مرحوم حاج شیخ عبدالکریم نیز نقل می‌کردند که یک بار فرمود: من به محضر درس مرحوم فشارکی حاضر می‌شدم
که به سید استاد معروف بود. مباحثی را که ایشان در درس مطرح می‌کردند، روی کاغذ می‌آوردم و به دقت می‌نوشتم.
یک بار که دفترم را به ایشان نشان دادم، فرمود
ادامه مطلب
سید بن طاوس در کتاب اقبال» از ابان بن محمد روایت کرده که سالى حضرت صادق علیه السّلام بحج رفت و در زیر ناودان خانه خدا ایستاده دعا فرمود. عبد اللَّه بن حسن در جانب راست، و حسن بن حسن در سمت چپ، و جعفر بن حسن‏  این سه تن فرزندان حسن مثنى پسر امام حسن مجتبى علیه السّلام میباشند.» پشت سر آن حضرت ایستاده بودند.
در این وقت عباد بن کثیر بصرى آمد و عرض کرد: یا ابا عبد اللَّه!  ابا عبد اللَّه کنیه حضرت صادق علیه السّلام است.»حضرت در جواب وى سکوت فرمو
سیدالساجدین حضرت زین العابدین (علیه السلام) در میان دعاها و مناجات خود صراحتاً از منتقم خون پدر بزرگوارش یاد می‌کند.
در روایتی آمده است: ابوحمزه ثمالی از امام باقر علیه‏السلام پرسید: آیا شما خاندان پیامبر، همگی به حق قیام نمی‏کنید و قائم به حق نیستید؟»
فرمود: آری». عرض کرد: پس چرا لقب قائم» تنها به یکی از شما گفته می‏شود؟ حضرت فرمود:
هنگام شهادت امام حسین علیه‏السلام فرشتگان بی‏تابی کرده، به خدای سبحان عرض کردند: ای مولای ما! آیا قات
منتظر فرج باشید و از رحمت خدا ناامید نشوید، به درستى که بهترین عمل نزد خداوند عزوجل انتظار فرج است . . .
در روایات اسلامى فضیلت و ثواب بسیارى براى منتظران آن امام منتظر(عج) بیان شده است.
ما در اینجا به چند نمونه اکتفا مى کنیم:
 1-  جعفر بن ابى دلف مى گوید: شنیدم حضرت امام رضا (علیه السلام) مى فرمود: (همانا امام بعد از من پسرم على است، امر او امر من، گفته اش گفته من و اطاعتش اطاعت از من است و امام بعد از او، پسرش حسن است، امر او امر پدرش، و گفته او گفته
امام صادق علیه السلام فرمود:
سرور من! غیبت تو مصیبتی جانکاه بر سراسر هستی‌ام فرو ریخته که هرگز آرامش نمی‌یابم.»
روزگار رهایی 225
 
امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود:
صاحب این امر (غیبت) تنها و یگانه و غریب است . »      
مکیال المکارم ج1- 129
 
امام حسین علیه السلام  فرمود:
شناخت خدا این است که اهل هر زمانی امام خود را که باید از او فرمان برند بشناسد.»
الکافی ج1- 271
 
امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود:
پدرومادرم فدای گروهی باد که اسامی آنها (
سال‌های زیادی از حماسه خونین عاشورا می‌گذرد و چشمان منتظران به لحظه‌ای دوخته شده است که منتقم خون حسین(علیه السلام) ظهور کند تا شیعه بتواند پس‌از گذشت قرن‌ها انتقام عاشورا را از یزدیان زمان بگیرد.
جشمان منتظری که بی‌صبرانه در انتظار لحظه‌ای است که پرچم بر زمین مانده امام حسین(علیه السلام) توسط باصالح‌المهدی(عج) به اهتراز درآید تا داغ‏های کهنه‏ التیام یابد تا آرمان‏های بلند جدش را تحقق بخشد.
 در ادامه به چند روایات پیرامون امام حسین(
⚜️ اهمیت رفتن سر قبر اموات!
بهترین زمان زیارت اموات عصر پنجشنبه است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) فرموده است، شاید بهتر از آن صبح جمعه بین الطلوعین باشد.
از امام صادق (علیه السلام) سؤال شد که:اگر شخص سر قبر کسی برود، آیا او به درد آن شخص می‌خورد؟
امام فرمود: بله. این مثل هدیه ای است که به زنده‌ها می‌دهید و او را کاملاً خوشحال می‌کنید.
پیامبر فرمود: وقتی انسان آیت الکرسی را بخواند و ثوابش را برای همه‌ی اهل قبور مومنین و مؤمنات بفرستد
در مدینه مرد دلقکى بود که با رفتار خود مردم را مى خندانید، ولى خودش ‍ مى گفت :من تاکنون نتوانسته ام این مرد ((على بن حسین )) را بخندانم .روزى امام به همراه دو غلامش رد مى شد، عباى آن حضرت را از دوش ‍ مبارکش برداشت و فرار کرد! امام به رفتار زشت او اهمیت نداد. غلامان عبا را از آن مرد گرفته و بر دوش حضرت انداختند.امام پرسید:این شخص کیست ؟گفتند:دلقکى است که مردم را با کارهایش مى خنداند.حضرت فرمود:به او بگویید: ((ان لله یوما یخسر فیه المبطلون )) خدا را روز
 
 تولید؛ عبادت ثروتمندان
به ثروتمندان و پول‌داران مشروع وصیت می‌کنم که ثروت‌های عادلانه‌ی خود را به کار اندازید و به فعالیت سازنده در مزارع و روستاها و کارخانه‌ها برخیزید که این خود عبادتی ارزشمند است.
وصیت‌نامه‌ی ی ـ الهی، صفحه 65
وصیت اقتصادی امام خميني،اقتصاد مقاومتی از نظر امام خميني،نظر امام خميني درباره تحریم،تولید عبادت ثروتمندان،وصیت نامه امام،صحیفه نور،صحیفه امام،پوستر اقتصادی،پوستر اقتصاد مقاومتی
داستان اول:
گفت: برای من و خانواده ام دعا کنید.
فرمود: فکر کرده ای که برایتان دعا نمی کنم؟
آن هم وقتی که اعمالتان هر روز و هر شب بر من عرضه می شود.
 
درک مطلب برایش سخت بود.
 
امام رئوف رو کرد به او. فرمود:
قرآن را نخوانده ای؟! آنجا که فرموده:
عمل کنید که خدا و رسول و مومنانش کار شما را خواهند دید.
به خدا قسم مراد از مؤمنان در این آیه، علی بن ابی طالب و امامان هستند.
 
قلب عبدالله بن ابان روغن فروش آرام شد.
حالا مطمئن بود که امام زمان اش هر روز و هر شب
بسم الله الرحمن الرحیم
شب قدر و نزول امور سال
امام جواد (ع) از حضرت امیر المؤمنین (ع) نقل می کند که ایشان به حسن بن عباس فرمود
شب قدر در هر سالی است و خداوند در آن شب تمام امور آن سال را نازل می کند، پس از رسول خدا (ص) نیز کسانی عهده دار این امور هستند. 
ابن عباس از امام پرسید: 
آن ها کیستند ؟
 امام علی (ع) فرمود :
 من و یازده نفر از فرزندان من که امام و هم سخن با فرشتگان هستیم.» 
منبع :
 .ابو الصلاح حلبی، تقریب المعارف، ص 2، انتشارات جامعه مدرسین، قم
ابوحمزه ثمالی می گوید: از حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) پرسیدم: اى فرزند رسول خدا! مگر شما ائمه، همه قائم به حق نیستید؟
فرمود: بلى!
عرض کردم: پس چرا فقط امام زمان (علیه السلام) قائم نامیده شده است؟
فرمودند: هنگامى که جدّم امام حسین علیه السّلام کشته شد فرشتگان گریستند و ضجّه زده و به درگاه الهى نالیده و گفتند: اى خدا و اى سرور ما آیا از کسى که برگزیده و فرزند برگزیده و بهترین خلق تو را کشته غافل هستى؟
خداى عزّ و جلّ به ایشان وحى نمود: اى ملائک
.
جایگاه شناخت امام علیه السلام
 
 ✍️ محمد حسین ذاکر
 
پردهٔ اول:
جایگاه شناخت امام هر عصر و زمان  امام حسین علیه‌السلام بر قومش خارج شد. آن‌گاه فرمود: "ای مردم! همانا خداوند -که یادش بزرگ باد!-  بندگان را جز برای آن‌که او را بشناسند، نیافرید؛ تا زمانی که او را شناختند بندگی‌اش کنند؛ وقتی بندگی‌اش کردند با این کار از بندگی غیر او بی‌نیاز شوند.
مردی از میانهٔ مجلس پرسید:ای فرزند پیامبر (ص) پدر و مادرم به قربانت! [این] شناخت خداوند چیست؟فرمود
یکی از اصحاب امام جعفر صادق (علیه السلام) حکایت می‌کرد:روزی در مِنی و عرفات در حضور آن حضرت مشغول خوردن انگور بودیم که فقیری آمد و تقاضای کمک کرد. حضرت یک خوشه انگور به آن فقیر داد. فقیر گفت: انگور نمی خواهم، چنانچه درهم و دیناری دارید، کمک کنید. امام فرمود:
ادامه مطلب
کلیات مفاتیح الجنان ترجمه شیخ حسین انصاریان» 
طعن بر مداخله کردن نا اهلان در کتب حدیث و اخبار و ادعیه
 
▪️شیخ کلینى رحمه اللّه از عبد الرحیم قصیر نقل کرده: خدمت امام صادق علیه السّلام رسید، و عرض کرد: فدایت شوم، من از پیش خود دعایى اختراع کرده ام، حضرت فرمود: مرا از اختراع خود وا گذار، یعنى آن را کنار گذار، و براى من نقل مکن، و اجازه نداد، دعای جمع کرده اش را نقل کند و خود حضرت براى اودستور العملى عنایت فرمود.
 
▪️شیخ صدوق رحمه اللّه از عبد
"طوبی لمن ادرک ایامه و سمع کلامه"؛ خوشا به سعادت کسی که روزگار او را درک کند و اوامر او را گوش فرا دهد.
(امام حسن مجتبی علیه السلام)
روزگار پرآشوب عهد امام حسن مجتبی علیه السلام موجب شد که شیعیان نتوانند احادیث فراوانی از آن حضرت بشنوند و برای نسل های بعدی روایت کنند، از این رهگذر روایات مربوط به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف  نیز از آن حضرت کمتر روایت شده است که آنچه به دست ما رسیده در اینجا می آوریم:
"بعد از امضای قرارداد صلح با معاو
 نعمانى در کتاب غیبت» از مفضّل بن عمر نقل کرده که گفت‏
با گروهى در محضر امام صادق (علیه السلام) نشسته بودیم. حضرت (علیه السلام) فرمود: بر شماست که از تصریح به نام مخصوص قائم (علیه السلام) اجتناب کنید.
در این حال من تصور کردم که مخاطب آن حضرت من نبودم. ولى حضرت به من فرمود:
اى مفضل! بر شماست که از تصریح به نام مخصوص قائم (علیه السلام) اجتناب کنید. قسم به خدا! سالیان دراز خواهد گذشت، و آن چنان به دست فراموشى سپرده خواهد شد که خواهند گفت: او مرده است،
حضرت عبدالعظیم از نوادگان حضرت امام حسن(ع) می باشد و از اصحاب امام جواد و امام هادی (ع) بود و عقاید خود را بر امام هادی (ع) عرضه داشت و امام او را تأیید کرد. مناسب است ما این روایت را نقل کنیم.
شیخ صدوق (ره) و غیر ایشان از جناب عبدالعظیم روایت کرده اند که فرمود: بر آقای خودم، حضرت امام هادی (ع) وارد شدم. چون مرا دید فرمود: مرحبا به تو ای ابوالقاسم! تو ولیّ ما هستی. عرض کردم : ای فرزند رسول خدا! می خواهم دین خود را بر شما عرضه کنم. اگر مورد پسند شما است تأی
عبدالرحمن بن حجاج می‌گوید: در حال طواف بودم و سفیان ثوری نیز نزد من بود. از امام صادق (علیه السلام) سؤال کردم: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) هرگاه به حجرالأسود می‌رسیدند چه می کردند؟امام فرمود: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در هر طواف واجب و مستحب، حجرالأسود را لمس می‌نمود.عبدالرحمان می‌افزاید: امام مشغول طواف بودند و من با کمی فاصله
ادامه مطلب
1- پایه ‏هاى اسلامقال الباقر علیه السلام: بنى الاسلام على خمسة اشیاء، على الصلوة و اکاة و الحج و الصوم و الولایه.امام باقر علیه السلام فرمود: اسلام بر پنج چیز استوار است، برنماز و زکات حج و روزه و ولایت (رهبرى اسلامى).فروع کافى، ج 4 ص 62، ح 12- فلسفه روزهقال الصادق علیه السلام: انما فرض الله الصیام لیستوى به الغنى و الفقیر.امام صادق علیه السلام فرمود: خداوند روزه را واجب کرده تا بدین وسیله دارا و ندار (غنى و فقیر) مساوى گردند.من لا یحضره الفقیه،
امام خميني: من خودم را عرض می‌کنم؛ من شهادت می‌دهم که خودم تاکنون دو رکعت نماز برای خدا نخوانده‌ام، هر چه بوده برای نفس بوده. دلیلش هم این است که چنانچه جنت و ناری نباشد، آیا ما باز همانطور مشغول می‌شویم به نماز و دعا یا خیر؟
فیلم بیانات امام خميني را در اینجا مشاهده کنید.
✍️ کلام استاد رائفی پور
حضرت حکیمه خاتون عمه‌ی امام حسن عسگری علیه السلام در احوال به دنیا آمدن امام زمان (عجل الله فرجه) نقل کردند که حضرت فرمود: اَشَهدُ اَن لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ وَحدَهُ لاشَریکَ لَه وَ اَنَّ جَدَی رَسُولُ الله وَ اَنَّ اَبی اَمیرُالمُؤمِنینَ» یعنی به محض به دنیا آمدن، عین عیسی بن مریم علیه السلام
بعد نام پیامبر و امامان قبل از خودش رو برد و هنگامی که به نام خودش رسید به خداوند عرضه داشت: اللُّهمَّ اَنجِز لی وَعدی، وَ
امام صادق علیه السلام  فرمود:‌
زمین برای آنها (یاران قائم) طی می‌شود (طی الارض)  و تمام سختی‌ها برای آنها آسان می‌شود.»
(روزگار رهایی ص 421)
امام صادق علیه السلام  فرمود:‌
اهل آسمان و زمین به خاطر ظهور او خوشحال می‌شوند، پرندگان هوا و ماهیان دریا با ظهور او شادی می‌کنند.»
=====================================
امام صادق علیه السلام فرمود:
شخص مؤمن در زمان قائم اگر در مشرق است برادر مؤمنش را که در مغرب است می بیند و همین‌طور اگر در مغرب باشد ».
(روزگار رهایی
وقتی که امام (علیه السلام) به کوفه رسید، جوانی از اصحابش رغبت به نکاح کرد تا زنی را تزویج نماید. روزی آن حضرت، نماز صبح را گزارده، به یک فرمود: برو به فلان موضع که آنجا مسجدی است و بر یک جانب آن مسجد، خانه ای است که مرد و زنی در آنجا صدا بلند کرده اند، هر دو را نزد من بیاور.آن مرد رفته، زن و مرد را به نزد حضرت آورد، حضرت فرمود: امشب نزاع شما به درازا کشید؟ جوان گفت: یا امیرالمؤمنین (علیه السلام)! من این زن را خواستم و تزویج کردم، چون شب زفاف شد در خلو
بسم الله الرحمن الرحیم
امام رضا علیهم السلام و طشت طلا
 و نیز در همان کتاب از علىّ بن محمّد کاشانى نقل کرده است که گفت : بعضى از دوستانم به من خبر داد که مال قابل توجّهى را براى حضرت رضا علیه السلام بردم ولى آن حضرت به آن خشنود نگردید و اظهار شادمانى نکرد ، من بخاطر این جهت اندوهناک شدم و با خود گفتم : این همه مال و ثروت را براى او آورده ‏ام و او هیچگونه اظهار خشنودى نکرد .
    آنگاه امام علیه السلام فرمود : اى غلام ! طشت و آبى حاضر کن ، خودش روى صند
امام صادق علیه السلام فرمودند که: هیچگاه رسول خدا صلی الله علیه و آله درباره کاری که شده بود نمی فرمود: ای کاش طور دیگری می شد.عنه، عن أبیه، عن ابن سنان، عن الحسین بن المختار، عن عبد اللّه بن أبی یعفور، عن أبی عبد اللّه علیه السّلام قال: لم یکن رسول اللّه صلّی اللّه علیه و اله و سلّم یقول لشیء قد مضی: لو کان غیره.الکافی،جلد ۲، کتاب الایمان والکفر، باب الرضاء بالقضاء،حدیث ۱۳
قالَ الامامُ الْحَسَنُ الْمُجتبی علیه الصلوة السّلام:مَنْ عَبَدَاللهَ، عبَّدَاللهُ لَهُ کُلَّ شَیْءٍ.فرمود: هر کسی که خداوند را عبادت و اطاعت کند، خدای متعال همه چیزها را مطیع او گرداند.[مجموعه ورام ص ۲۲۷] .
شهادت فرزند امام علی علیه السلام را تسلیت می گوییم.

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

منتظران ظهور خانم فیلم ازدواج آموزش بورس، تحلیل بازار، سیگنال خرید سهام پاورپوینت درس چهارم زبان دهم CryptoTab Browser مرورگر استخراج بیتکوین سریع 100% رایگان شیلات و علوم آبزیان حسابداری، فروش، هوش مالی، انگیزشی ARTEX CNC daroblogB