نتایج جستجو برای عبارت :

دلیل نامه نوشتن امام علی به امام حسن

به این دلایل امام خود را دعا کن .
#قسمت.سوم
آیا پاداش احسان جز احسان است
احادیث و روایات از پیامبر اکرم (ص) و ائمه (ع) در باب آثار و برکات وجودی امام فراوان است که ذکر آن در این مختصر نمى گنجد، لکن از باب نمونه به عنوان تیمّن و تبرّک، حدیثى را از امام سجّاد (ع) که بیانگر پاره اى از برکات وجودى امام (ع) است، ذکر مى کنیم: سلیمان از امام صادق (ع) و آن حضرت از پدر بزرگوارش امام باقر (ع) و آن حضرت از امام زین العابدین نقل مى کند که حضرتش فرمودند:
ادامه مطلب
 
 تولید؛ عبادت ثروتمندان
به ثروتمندان و پول‌داران مشروع وصیت می‌کنم که ثروت‌های عادلانه‌ی خود را به کار اندازید و به فعالیت سازنده در مزارع و روستاها و کارخانه‌ها برخیزید که این خود عبادتی ارزشمند است.
وصیت‌نامه‌ی ی ـ الهی، صفحه 65
وصیت اقتصادی امام خمینی،اقتصاد مقاومتی از نظر امام خمینی،نظر امام خمینی درباره تحریم،تولید عبادت ثروتمندان،وصیت نامه امام،صحیفه نور،صحیفه امام،پوستر اقتصادی،پوستر اقتصاد مقاومتی
هر وقت اسم امام کاظم ع میاد ناخودآگاه یاد این صفت بارز ایشون
میوفتم.(کظم غیض)
هر وقت هر شرایطی عصبانی میشم یا یه نفر 
عصبانیم میکنه یاد امام موسی کاظم ع میوفتم.
میگم مگه امامت نیست؟؟
خب امام ینی چی؟؟ینی الگوی تو.ینی کسی که پیشوای توئه.
پس باید از ایشون الگو بگیری.خشمتو بخوری.عصبانیتتو فرو ببری.
امام موسی کاظم (ع) اینقد مظلوم بودن که بیشتر
 سالای زندگیشونو تو زندان بودن.
اگه الان امام رضا ع دارین.اگه امام رضا ع رو میشناسیناگه از سفره
شاید بسیاری از ناآگاهان از تاریخ اسلام باور نکنند که امام هادی (ع) در سال‌هایی که در مدینه منوره حضور داشت، چه تأثیری بر مردم گذاشته بود که دوست و دشمن را به حیرت واداشت.
امام به گونه‌ای بر دل‌های مردم حکومت می‌کرد که حسد حسودان را بر می‌انگیخت. از جمله کسانی که بر مقام امام هادی حسد ورزیدند، عبدالله بن محمد امام جماعت مسجد پیامبر (ص) بود که از نفوذ مردمی امام هادی (ع) به شدت خشمگین شده بود. او برای تحریک حاکم وقت تلاش وسیع و مستمری کرد و نامه
براش  سوال شده بود.
این که چطور همه توی مشهد با امام رضا (ع) حرف می زنند و همه هم می فهمند که امام به حرفهاشون گوش می کنه.
کسی نمی گه الان امام رضا (ع) سرش شلوغه و وقت نداره به حرفهای من گوش کنه
کسی نوبت نمی گیره با امام رضا (ع) حرف بزنه.
اصن چجوری امام رضا (ع) در یک لحظه با هزار نفر حرف میزنه؟!.
شب میشه.
خواب می بینه توی مشهده و جلوی هر زائر یه امام رضا نشسته:)
دیگه سوالای ذهنش تموم میشه:)
انشا در مورد امام زمان کلاس هفتم انشا در مورد امام زمان کلاس پنجم انشایی درباره ی ظهور امام زمان انشا احساسی در مورد امام زمان انشا در مورد امام زمان به زبان عادی و ادبی انشا در مورد امام زمان عج الله انشا در مورد نیمه شعبان کلاس چهارم انشاء درباره امام زمان (عج)
ادامه مطلب
بی‌تردید این جریان امر ساده‌ای نیست و باید دقت و تأمل بیشتری در آن بشود؛ چرا که متوکل عباسی با آن همه شرارتی که داشت، برای جدا کردن امام هادی (ع) از مردم مدینه بسیار محتاطانه و حیله‌گرانه عمل کرد؛ زیرا:
۱ در پاسخ نامه امام هادی (ع)، نامه‌ای به امام می‌نویسد و با اعتراف به مقام والای آن حضرت از او می‌خواهد تا به شهر سامرا سفر کند؛ چرا که امیرمومنان به شدت مشتاق دیدارش است.
۲ برای دلجویی امام (ع)، فوراً عبدالله بن محمد را که عليه امام هادی سعای
امام زمان در زیارت ناحیه مقدسه  عاشورا و امام حسین میفرمایند:
اگر روزگار مرا به تاخیر انداخت و از یاری تو (در روز عاشورا) باز داشت، هر آینه من صبح و شام بر تو ندبه (گریه) میکنم و به جای قطرات اشک، بر تو خون گریه میکنم
امام صادق میفرمایند: هیچ گریه کننده ای بر او (امام حسین) نَگِریَد مگر آنکه فاطمه(س) را صِله کرده و حقّ ما (اهل بیت) را ادا نموده.
کتاب کامل ایارات، ۸۱، باب ۲۶
پس هرگاه مومن در مصیبت امام حسین گریه کند، حقّ امامی که بعد از آنحضرت باق
امام مهدی کیست؟
امام مهدی کیست؟ وی یگانه فرزند امام عسکری عليه السلام یازدهمین امام شیعیان است. امام مهدی(عج) در سحرگاه نیمه شعبان 255 ق در سامرّا چشم به جهان گشود و پس از پنج سال زندگی تحت سرپرستی پدر، و مادر بزرگوارشان نرجس خاتون، در سال 260 ق به دنبال شهادت حضرت عسکری عليه السلام ـ همچون حضرت عیسی عليه السلام و حضرت یحیی عليه السلام که در سنین کودکی عهده دار نبوّت شده بودند ـ در پنج سالگی منصب امامت شیعیان را عهده دار شدند. آن بزرگوار پس از سپ
مثل دیوونه ها برای بار صدم توی روز و بار هزارم توی ماه چک میکنم
نه روز ها و نه ساعت ها ک حتی ثانیه ها هم دیر میگذرن!
کی میشه که جواب منو بدی؟
+ ترس وجودمو گرفته.
کاش تمام سال محرم بود.
یا امام رضا 
قربونت برم که همیشه آخر کار دستم پیش خودت درازه
دوماه جدت دستمو گرفت
هی زمین خوردم هی بلندم کرد
هی خسته شدم هی امید داد
یا امام رضا
تو که همیشه با من مهربون بودی
آبرومو جلوی امام حسین بخر
کمکم کن تا محرم صفر بعدی بهتر باشم
کمکم کن درجا نزنم
کمکم کن یه ذ
در ارشاد شیخ مفید، نقل کرده که:
چون امام حسن عسکرى عليه السّلام رحلت فرمود، مردى از اهل مصر مالى را بمکه آورد براى صاحب الامر، مردم گرد وى اجتماع نمودند جمعى از سنّیان گفتند: حسن عسکرى بلا عقب وفات یافت و عده ‏اى گفتند: جانشین وى جعفر (کذّاب) است، گروهى هم گفتند جانشین او پسرش میباشد، مرد مصرى یکنفر بنام ابو طالب را به محله عسکر» واقع در سامره فرستاد تا حقیقت امر را کشف کند، نامه‏ اى هم با آن مرد بود.
فرستاده نخست نزد جعفر (کذّاب) رفت و از او د
در کمال الدین از  احمد بن ابراهیم روایت کرده که گفت:
در سال 262 بخدمت حکیمه خاتون دختر امام محمد تقى و خواهر امام على النقى عليهما السلام رسیدم و از پشت پرده با وى سخن گفتم، و از عقیده وى در باره امامت استفسار نمودم. او هم یکایک ائمه را شمرد و از جمله حجة بن الحسن را نام برد. من گفتم: خدا مرا فداى شما گرداند:
آیا! حجة بن الحسن را دیده ‏اید و از وى خبر دارید؟ گفت: پدرش نامه ‏اى در باره او بمادرش نوشته بود و من از مادرش پرسیدم بچّه کجاست؟ گفت:پنهان اس
ببنید امام معصوم درباره امام زمان عج چه میگوید :
امام صادق ع :  این گونه خطاب می کند:ای آقای من، 
غیبت تو خواب از من ربوده، بسترم را برایم تنگ ساخته،روح و روانم را بی‌تاب کرده است.
منبع :کمال الدین / ج2 / باب 33
چند شب برا ظهورش نخوابیدیم؟!
چقدر گریه و ناله کردیم؟!
چقدر ندبه و عهد خوانده‌ایم؟!
چقدر انفاق و نذر کرده ایم؟!
⛔️در کل برا ظهورش چه کرده ایم
 
.#نشر_صدقه_جاریستhttp://eitaa.com/joinchat/2238513161C70e8a50686•┈••✾✾••┈•
سیدبن طاووس می گوید: امام زمان(عج) را در سرداب مقدس دیدم که در سجده ضجه می زدند و گریه می کردند، گوش سپردم و شنیدم که امام زمان(عج) برای سبکباری شیعه اشک می ریزند و ناله می کنند.
امام زمان(عج) به شیخ مفید فرمودند: ما فراموش تان نکرده ایم که اگر چنین بود با این همه دشمنی های موجود تا حالا سفره تان را جمع کرده بودند و چیزی به نام شیعه باقی نمی ماند. . ای کاش این یاد دوطرفه باشد.
فرهنگ انتظار ناب شیعی این است که همه مدیریت زندگی و شخصیتی مان را طبق رضا
در مدینه مرد دلقکى بود که با رفتار خود مردم را مى خندانید، ولى خودش ‍ مى گفت :من تاکنون نتوانسته ام این مرد ((على بن حسین )) را بخندانم .روزى امام به همراه دو غلامش رد مى شد، عباى آن حضرت را از دوش ‍ مبارکش برداشت و فرار کرد! امام به رفتار زشت او اهمیت نداد. غلامان عبا را از آن مرد گرفته و بر دوش حضرت انداختند.امام پرسید:این شخص کیست ؟گفتند:دلقکى است که مردم را با کارهایش مى خنداند.حضرت فرمود:به او بگویید: ((ان لله یوما یخسر فیه المبطلون )) خدا را روز
"طوبی لمن ادرک ایامه و سمع کلامه"؛ خوشا به سعادت کسی که روزگار او را درک کند و اوامر او را گوش فرا دهد.
(امام حسن مجتبی عليه السلام)
روزگار پرآشوب عهد امام حسن مجتبی عليه السلام موجب شد که شیعیان نتوانند احادیث فراوانی از آن حضرت بشنوند و برای نسل های بعدی روایت کنند، از این رهگذر روایات مربوط به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف  نیز از آن حضرت کمتر روایت شده است که آنچه به دست ما رسیده در اینجا می آوریم:
"بعد از امضای قرارداد صلح با معاو
نامه ای به امام رضا عليه السّلام
رستم اموراتش را با دامداری می‌گذراند و تا زمانیکه زنش نازبانو مریض نشده بود، زندگی آرامی داشت. اما بعد از بیماری نازبانو گویی رستم دست راستش را ازدست‌داده و بی‌کس و تنها شده است.
نوشته رسولی عمارلویی
ادامه مطلب
 
سرگذشت زندگی نرجس خاتون، مادر امام مهدی (عج):مَلیکا»، دختر قیصر روم، در بازار برده فروشان همچون مرواریدی می درخشد؛ اما به ناگاه با دست خطی، سرنوشت، او را به سمت و سویی دیگر می بَرد .چگونه نوه مسیحى قیصر روم، مادر امام زمان(عج) شد؟بشر بن سلیمان گوید: من به فرموده حضرت امام على النقى(ع) عمل کردم، یعنی به بغداد، سر پل فرات رفتم و آنچه امام فرموده بود اجرا کردم و نامه پاکیزه اى را که ایشان به خط و زبان رومى مرقوم فرموده و سر آن نامه را با خاتم م
امام هادی عليه السلام:هر زمان که پرچم(هدایت)شما از میانتان برداشته شد(امام در دسترس شما نبوده و  در دوران غیبت به سر بردید)از جلو پاهایتان توقع فرج داشته باشید(یعنی ظهور پیش پای شما و بسیار به شما نزدیک است)
((برگرفته از کتاب : غیبت نعمانی حدیث211))
 
✅اثبات وجود امام زمان 
⭕️بازداشت ن! مراقبتهای امنیتی!
در کتب تاریخی شیعه و سنی آمده که معتمد عباسی، مأمورانش را به خانه امام عسکری فرستاد و تمامی ن را دستگیر و بازداشت کرد تا مگر رَدّ پایی از تولد فرزند امام بیابد! طبق نوشته ی کُتُبی همچون تاریخ طبری» (از کُتُب اهل سنت) از معتمد عباسی حتی بعد از شهادت امام عسکری، شخصا در جستجوی فرزند امام بود! مراقبت ها و نظارتهای سنگینِ امنیتی.! 
چه شده بود که آنها به تولد فرزند امام، باور پیدا ک
امام» برترین نام نزد خدا
شیخ عیاشی رضوان الله عليه روایت کرده است:
۹۰- عن هشام بن الحكم عن أبی عبد الله عليه السلام فی قول الله " انى جاعلك للناس اماما " قال: فقال: لو علم الله ان اسما أفضل منه لسمانا به.
امام صادق عليه السلام در تفسیر آیه تو را به عنوان امام برای مردم برگزیدم» فرمودند: اگر خداوند نامی برتر از امام» سراغ داشت، ما را به آن می‌نامید.
تفسیر العیاشی، جلد ۱، صفحه ۷۷، حدیث ۹۰، چاپ موسسه الاعلمی للمطبوعات
امام علي عليه السلام داناترین صحابی پیامبر صلی اله عليه وآله و در ورودی شهر علم پیامبر صلی الله عليه وآله است.
سخنان ایشان در کتب حدیث جمع آوری شده است. مشهورترین کتاب در این باره نهج البلاغه است.
سید مرتضی در این کتاب برخی از خطبه ها، نامه ها و سخنان کوتاه حضرت علي را گردآوری کرده است.
تعداد خطبه ها ۲۴۱ و نامه ها ۷۹ و کلمات قصار ۴۸۰ عدد است.
مهمترین خطبه ها شقشقیه، غرا، اشباح و خطبه متقین است.
 در خطبه ها خداشناسی، یاد پیامبر صلی اله عليه وآله
#شهید_امروزشمس‌علي دیپلم داشت اما جنگ که شد، داوطلبانه رفت جبهه و در همان اعزام اول به قافله شهدا رسید. گفته بود گناهان زندگیم را با خون خود می‌شویم.خدا رحمتش کند. عاشق امام بود. آخرین توصیه‌های وصیت‌نامه‌اش، سفارش امام بود.پدرش، عزیزالله، مداح اهل بیت بود. پنج سال بعد پدر هم مزد نوکری خود را با شهادت گرفت.
ادامه مطلب
هر وقت کلمه نامه و فرستادن نامه رو میخونم یا به گوشم میرسه یاد نامه امام علي عليه السلام میفتم به امام حسن عليه السلام:
از پدری در آستانه مرگ به فرزندی که در تیر راس مصائب است.نهج البلاغه نامه سی و یکم
حاضرم به تمام داشته و نداشته ها و به کل هستی و نیستی قسم بخورم که کامل تر از این نامه نوشته نشده و نخواهد شد.و اما بعد؛ اینو گفتم چون سید جواد یک چالشی راه اندازی کرده (به نام "نامه‌ای به گذشته") که در کل طول عمر وبلاگ نویسیم چالشی به این قشنگی ند
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام عليک یا امام نقی عليه السلام
با سلام و احترام به همه ی بزرگواران
دوستان بیایین یاد بگیریم به امام علي نقی عليه السلام هم توسل کنیم.
به حرمت پاکی نقی .امشب همگی برای حاجت هامون متوسل امام غریبمون بشیم
هرکی حاجت روا شد اینجا بگه تجربه داشتم .خیلی کریم هستن مولای غریبمون.
راست بگین چند نفرمون به امام نقی عليه السلام شده توسل کنیم یا نذر کنیم یا یادش کنیم یا سلام کنیم به این امام غریب؟!
در پناه امام نقی عليه
بســـم رب شـــهدا
کانون فرهنگی منجی و مسجد صاحب امان عج برگزار می نماید.
*جشن بزرگ میلاد امام حسن عسگری عليه السلام،همراه با محفل انس با قرآن
 ،  پنجشنبه 14  آذر ماه 98⏰ بعد نماز مغرب و عشاء
میناب محله شهرک امام (کریم آباد) ،  مسجد صاحب امان عج
 
به این دلایل امام خود را دعا کن .
#قسمت.دوم
اجابت دعای ما به برکت امام‏ بدان که از جمله نعمت‏های بزرگ خداوند متعال بر ما این است که به ما اجازه داده تا او را بخوانیم و دعا کنیم و حاجت‏های خود را از او بخواهیم و خداوند متعال به لطف و کرمش دعای ما را مستجاب می‏فرماید. و چون در جای خود ثابت است که تمام نعمت‏های الهی به برکت وجود امام زمانمان به ما می‏رسد و نیز پرواضح است که اجابت دعا از بهترین نعمت‏هاست، بلکه مهم‏ترین نعمت است. زیرا که به وسیله
امام مهدی(ع) از دیدگاه امام زین العابدین(عج)
یکی از آقا زادگان امام زین‌العابدین عليه‌السلام می گوید: هر وقت پدرم می خواست در مورد برادرم محمد» سخنی بگوید از او باقر» تعبیر می کرد، یک روز پرسیدم: پدرجان! چگونه است که برادرم را باقر» تعبیر می فرمایید؟ پدرم تبسمی کرد و به سجده رفت و سجده اش را طول داد، شنیدم در سجده عرض می کند: بار خدایا! تو را سپاس می گویم چه نعمت‌هایی بر ما اهل بیت ارزانی فرموده ای». این را چندین بار تکرار کرد و سر از سجده
وقتی میگیم مدیون شما هستیم!
نه فقط اونجا که اگر زحمات شما نبود، معلوم نبود چه بر سر شیعه می آمد؟!
میخوام این بار به زبون خودمونی تر بگم چرا مدیون شما هستیم!؟
آقا امام صادق به اسمتون که میرسم پیش خودم فکر میکنم چرا نسبت به برخی امام ها کمتر ازتون گفته میشه!؟ چرا مثل بقیه ی امام ها یادتون نمیکنیم؟!
چرا مثل توسل به بقیه ی امام ها بهتون متوسل نمیشیم!؟
میبینم جفا کردم در حق خودم، بد هم جفا کردم، اگر متوسل به نام شما نباشم که گره ام به دستان شما باز نشه
شیخ طوسى (ره) به اسناد خود، از محمّد بن احمد انصارى، نقل مى‏ کند که گفت:گروهى از مفوّضه و مقصّره ( گروهى که معتقد بودند خداوند همه چیز را به مخلوقات واگذار کرده، و کارى به کار آنها ندارد)شخصى به نام کامل بن ابراهیم مدنى» را به حضور امام حسن عسکرى عليه السّلام فرستادند، تا درباره عقائد خودشان، با امام حسن عسکرى عليه السّلام مناظره و گفتگو کنند، کامل به سوى امام حسن عسکرى عليه السّلام حرکت کرد.او مى‏ گوید: پیش خود فکر کردم که از امام حسن عسک

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

فروش مواد ضدعفونی کننده Love between BTS and ARMY is real بانوی مهربانی ***معصومه عزیزی*** COVID-19 زر و مد فروش لوازم آرایشی کامپوزیت غنی فایل کتانی کار عملی دانستنی های دریچه های هوای ساختمان