دانلود خلاصه کتاب علم الحديث و درايه الحديث شانه چی فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: تعداد صفحات: 26حجم فایل: 21242 کیلوبایت
خلاصه کتاب علم الحديث و درايه الحديث شانه چی
کتاب علم الحديث و درايه الحديث یکی از منابع اصلی و از مقدمات رشته الهیات گرایش علوم قران وحدیث است. فایل مذکور در 26برگ تمامی نکات این کتاب را پوشش داده وشما را از خریدن و خواندن کتاب مذکور بی نیاز میکند.
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
حدیث یکی از دو منبع اصلی علوم اسلامی است. علوم حدیث مجموعه دانشهایی است که به وسیله آنها قول، فعل و تقریر معصوم علیه السلام شناخته و فهمیده میشود. برای آشنایی مبتدیان با مهمترین مباحث علوم حدیث یک دوره مقدماتی برگزار شد. در این دوره اهم مباحث علم رجال، علم درايه، فقه الحديث و نقد الحديث در ۴۷ جلسه ارائه شد. ویژگی مهم این دوره کوتاه مدت این بود که کوشش شد در آن از ذکر مطالبی که کاربردی نیستند، خودداری شده و تنها به طرح مباحثی که در شناخت
fortran-Programming.mihanblog.com|کد فرترن عوض کردن درايه های ماتریس نسبت به قطر اصلی|کد فرترنتعویض عناصر ماتریس نسبت به قطر اصلی|کد فرترن عوض کردن عناصر ماتریس نسبت به قطر اصلی|کد فرترن عوض کردن اعداد ماتریس نسبت به قطر اصلی|کد فرترن تعویض اعداد ماتریس نسبت به قطر اصلی|ماتریس مربعی|ماتریس n در n| مومسان |fortran-Programming.mihanblog.com
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
کد فرترن برنامه ای که درايه های یک ماتریس مربعی n
منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث 99 - 1400
برای تهیه این منابع میتوانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید .
منابع کنکور ارشد علوم قرآن و حدیث
-------------------------------------------------------------------
زبان (30 سوال/ ضریب 2 ) :
عمومی: 15 سوال گرامر و لغت
تخصصی الهیات و علوم قران: 15 سوال درک مطلب در قالب سه متن
منابع :
- کتاب گام سوم تارتبه ی برتر (گرامر، لغت و درک مطلب)
- کتاب ۵۰۴ واژه ضروری
- کتاب زبان نیمه تخصصی الهیات ، انتشارات سمت
- کتاب تست زبان تخصصی ( بررسی و
جوشیدن خون از زیر سنگهای بیت المقدس پس از شهادت امام حسین علیه السلام (به روایت اهل سنت عمری)
طبرانی از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:
۲۸۵۶- حدثنا علی بن عبد العزیز ثنا إبراهیم بن عبد الله الهروی أنا هشیم ثنا أبو معشر عن محمد بن عبد الله بن سعید بن العاص: عن اهری قال: قال لی عبد الملك بن مروان: أی واحد أنت إن أخبرتنی أی علامة كانت یوم قتل الحسین بن علی ؟ قال : قلت : لم ترفع حصاة ببیت المقدس إلا وجد تحتها دم عبیط فقال عبد الملك : إنی وإیا
بسم الله الرحمن الرحیم
ای علی میترسم که تو را خدا نامند؛
رسول الله(ص) در منقبت مولا علی (ع) فرمودند:ای علی اگر نگران این موضوع نبودم که عدهای از امت من، آنچه را که مسیحیان در مورد حضرت مسیح میگویند (که عیسی خداست)، درباره تو هم بگویند، امروز در وصف تو سخنی میگفتم، که از هرجا گذر کنی، خاک زیر پای تو را برای تبرک و طلب شفا برگیرند .منابع :کنوز الحقائق/ ص۱۸۸»الانتصار/ ج۶/ ص۲۲۹»کفایت الطالب/ ص۲۳۲»کنز العمال/ ج۶/ ص۴۰۰»مناقب الخوارزمی/ ص۳۱۱
بسم الله الرحمن الرحیم
ابن سکیت رحمة الله علیه
ابن سکیت معلم فرزندان متوکل بود، روزیمتوکل به او گفت: دو فرزند من معتز» و مؤید» نزد تو محبوبترند یا حسنین فرزندان حضرت علی؟ ابن سکیت در پاسخ خلیفه عباسی گفت: به خدا سوگند قنبر خادم علی بن ابی طالب علیهم السلام از دو فرزندت و پدر این دو نزد من بهتر است. متوکل سخت برآشفت و به کارگزارانش دستور داد تا زبانش را از پشت سرش بیرون بکشند . همچنین نقل شده غلامان متوکل به امر او ابن سکیت را زیر پا انداخ
چند کتاب خوب در حوزه #جهان_اسلامبه پیشنهاد #حسین_اکبرزاده(دانشجوی رشته معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیهالسلام، فعال حوزه جهان اسلام)
۱. از کشمیر تا کاراکاس نوشته سرباز روح الله رضوی، انتشارات سوره مهر۲. اطلس رهبران؛ معرفی رهبران و جریان های فکری اهل سنت در جهان اسلام، دفتر نشر معارف۳. تاریخ نوین فلسطین(تاریخ فلسطین الحديث) نوشته عبدالوهاب الکیالی، انتشارات امیرکبیر (ناموجود در بازار)۴. تاریخ عثمانی و خاورمیانه از آ
نبی مکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به حضرت علی (علیه السلام) فرمود:
و الذی نفسی بیده! لولا أن یقول فیک طوائف من أمتی ما قالت النصارى فی عیسى بن مریم، لقلت فیک الیوم مقالا لا تمرّ بأحد من المسلمین إلا أخذ التراب من أثر قدمیک یطلبون به البرکة.
قسم به خدایی که جان من در قبضه قدرت اوست! اگر این دلهره را نداشتم که مردم درباره تو غلوّ کنند، همانگونه که درباره عیسی غلوّ کردند، درباره تو سخنی را میگفتم که از کنار هیچ مسلمانی عبور نمیکردی، مگر ا
شیوخِ صحوہ، ان وہابی مبلغین کے ایک گروہ کو کہا جاتا ہے کہ جو روایتی وہابی شیخوں سے مختلف اپنا ایک الگ نظریہ رکھتےہیں، یہ گروپ سید قطب اور محمد قطب کے نظریات سے متاثر اوری اور معاشرتی امور میں اپنا ایک جدا نکتۂ خیال رکھتاہے۔
شیوخِ صحوہ آج عرب ممالک میں بہت مشہور اور وہاں انکے بہت زیادہ حمایتی پائے جاتے ہیں، ان کے ورچوئل صفحات، فیس بک اور ٹویٹر پر روزانہ لاکھوں مشاہدین و مراجعین موجود ہیں جو انکےمطالب کو دیکھتے اور انہیں فالو کرتے ہیں
دانلود مجموعه کامل نمونه سوالات حوزه علمیه دروس پایه دهم به همراه پاسخ نامه تستی و تشریحی:
نمونه سوال + پاسخ نامه درايه 10
نمونه سوال + پاسخ نامه تفسیر پایه 10
نمونه سوال + پاسخ نامه اصول 1 پ 10 ( کفایه 1 پایه 10)
نمونه سوال + پاسخ نامه اصول 2 پ 10 ( کفایه 2 پایه 10)
نمونه سوال + پاسخ نامه فقه 6 پایه 10 ( مکاسب 6)
نمونه سوال + پاسخ نامه فلسفه پایه 10 ( نهایه الحکمه پایه 10)
خلاصه کتاب تفسیر موضوعی نهج البلاغه همراه نمونه سوال
دانلود فایل
دریافت دانلود تفسیر موضوعی نهج البلاغه دلشاد تهرانی به همراه .copy.eye12.ir › ypoc › دریافت-دانلو. Translate this page دانلود رایگان,pdf,تفسیر موضوعی نهج البلاغه,دلشاد تهرانی,خلاصه,کتاب,نمونه سوال هم اکنون فایل با موضوع دانلود تفسیر موضوعی نهج البلاغه دلشاد تهرانی به همراه . تفسیر موضوعی نهج البلاغه|اف
مردی از جنس دریا
مردی از جنس دریا
امواج پرمتلاطم دریا برای تو از شیخ بحر، مرد دریا دل، ناخدای امت، غواص دریای علم و معرفت، صیاد قلوب، سید و صوفی زمانه، مفتی عصر، استاد سخن، شیخ الحديث و التفسیر مولانا عبدالرحمان چابهاری (سربازی) میگویند. امام و بنیان گذار مسجد جامع چابهار و مدیریت حوزه علمیه الحرمین الشریفین چابهار که اسم حوزه حاکی از عشق و علاقه وافر ایشان به سرزمین وحی است.
برادر قطب زمان، عارف بالله مولانا محمد عمر سربازی است و
امیر المومنین علیه السلام راس و امیر و شریفترین مومنین در قرآن (به روایت اهل سنت عمری)
احمد بن حنبل، ابن ابی حاتم و ابن مردویه از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کردهاند:
حدّثنا إبراهیم بن شریك الكوفیّ قال حدثنا زكریّا بن یحیى الكسائیّ قال حدثنا عیسى، عن علیّ بن بذیمة، عن عكرمة، عن ابن عبّاس، قال: سمعته یقول: لیس من آیة فی القرآن: {یا أیّها الّذین آمنوا}، إلّا وعلیّ رأسها وأمیرها وشریفها، ولقد عاتب اللّه أصحاب محمّد فی القرآن، وما ذكر علیّا
برشی از مقدمه کتاب اشارات فقهیه صص -16
جـ: سطح
بندی ملکه و مرتبه اجتهاد و معانی آن بر پایه تفاوت ادله اعتبار اجتهاد:
بسیار شنیده می شود که می گویند فلان کتاب به صورت اجتهادی
نوشته شده و یا مناسب اجتهاد در فلان رشته است. همین بیان در مورد شرح لمعه و نیز
برخی شروح فارسی و عربی آن گفته می شود. چنانکه بارها پیش آمده که طلاب در بیان
آرزوهای خود گفته اند که می خواهند فلان درس و کتاب را به صورت اجتهادی بخوانند و
یا فلان استاد به طور اجتهادی درس می دهد.
٢٦/٢٦. مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ، عَنْ سَهْلِ بْنِ زِیَادٍ، عَنِ ابْنِ أَبِی نَجْرَانَ، عَنِ الْعَلَاءِ بْنِ رَزِینٍ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ:
عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ عَلَیْهِالسَّلاَمُ، قَالَ: لَمَّا خَلَقَ اللّٰهُ الْعَقْلَ، قَالَ لَهُ: أَقْبِلْ، فَأَقْبَلَ، ثُمَّ قَالَ لَهُ: أَدْبِرْ ، فَأَدْبَرَ، فَقَالَ: وَ عِزَّتِی وَ جَلَالِی (۱) مَا خَلَقْتُ خَلْقاً أَحْسَنَ مِنْکَ (۲)،
ماجرای مباهله نزد اهل بیت(علیهمالسلام)، صحابه و علمای امامیّه، امری قطعی و تردیدناپذیر است، به گونه ای که در استدلال ها و احتجاج های ائمّه(علیهمالسلام) بارها بازگو می شده است. حضرت علی(علیهالسلام) نیز در بیان فضایل خود به آیه مباهله استدلال می فرموده است.[ کتاب الخصال، ج2، ص550؛ بحار الانوار، ج29، ص9]
محققان اهل سنّت، چه معتزلی و چه اشعری، این آیه را دلیلی قوی بر فضیلت اصحاب کسا می شناسند و همگی در پیشگاه آن خاضع اند: زمخشری
دانلود مجموعه کامل نمونه سوالات حوزه علمیه دروس پایه دهم به همراه پاسخ نامه تستی و تشریحی:
نمونه سوال + پاسخ نامه درايه 10
نمونه سوال + پاسخ نامه تفسیر پایه 10
نمونه سوال + پاسخ نامه اصول 1 پ 10 ( کفایه 1 پایه 10)
نمونه سوال + پاسخ نامه اصول 2 پ 10 ( کفایه 2 پایه 10)
نمونه سوال + پاسخ نامه فقه 6 پایه 10 ( مکاسب 6)
نمونه سوال + پاسخ نامه فلسفه پایه 10 ( نهایه الحکمه پایه 10)
دانلود
دانلود مجموعه کامل نمونه سوالات حوزه علمیه دروس پایه دهم به همراه پاسخ نامه تستی و تشریحی:
نمونه سوال + پاسخ نامه درايه 10
نمونه سوال + پاسخ نامه تفسیر پایه 10
نمونه سوال + پاسخ نامه اصول 1 پ 10 ( کفایه 1 پایه 10)
نمونه سوال + پاسخ نامه اصول 2 پ 10 ( کفایه 2 پایه 10)
نمونه سوال + پاسخ نامه فقه 6 پایه 10 ( مکاسب 6)
نمونه سوال + پاسخ نامه فلسفه پایه 10 ( نهایه الحکمه پایه 10)
دانلود
دانلود مجموعه کامل نمونه سوالات حوزه علمیه دروس پایه دهم به همراه پاسخ نامه تستی و تشریحی:
نمونه سوال + پاسخ نامه درايه 10
نمونه سوال + پاسخ نامه تفسیر پایه 10
نمونه سوال + پاسخ نامه اصول 1 پ 10 ( کفایه 1 پایه 10)
نمونه سوال + پاسخ نامه اصول 2 پ 10 ( کفایه 2 پایه 10)
نمونه سوال + پاسخ نامه فقه 6 پایه 10 ( مکاسب 6)
نمونه سوال + پاسخ نامه فلسفه پایه 10 ( نهایه الحکمه پایه 10)
دانلود
بسم الله
1. روش شناسی یعنی شناختن مسیر و شناخت کیفیت طی کردن آن.
2. اجتهاد یعنی روش کشف احکام شرعی از منابع معتبر.
این دو گزاره را که کنار هم بگذاریم متوجه خواهیم شد که برای دستیابی به قلۀ رفیع اجتهاد ما نیازمند کشف مدل استنباط فقیهان برجسته و مقایسه آنها و در انتها، رسیدن به یک مدل و روش استاندارد هستیم.
مدل آموزشی حوزه به صورت کلی از این علم خالی است! یعنی معمولا اساتید و مجتهدان بزرگ به آموزش روش استنباط و اجتهاد خود نمی پردازند، بلکه این شا
مهدی سیمایی مینویسد:
قبول یا رد حدیث اغلب وابسته به معنا و متن حدیث است. در نمونههای فراوانی، حدیث صحیح و معتبری درست فهمیده نمیشود و سبب انحراف و اشتباه میگردد. گاهی هم حدیثی یافت میشود که سندش بیعیب و نقص است، اما متنش باورپذیر نیست و به صورت یقینی باطل است و صدور آن از معصوم (ع) محال است. بدین دلایل، دانش فقهالحديث جایگاه و اهمیت والایی دارد. پیامبر (ص) و امامان (ع) نیز ارزش نقل روایت را در برابر فهم و تلاش در درایت حدیث، ناچیز دان
قابل توجه منبریها و طلاب گرامی!
النظافة من الإیمان: این جمله منبع اصلی اش کتاب طب النبی است نوشته شخصی بنامِ ابوالعباس مستغفری که مذهب وی نزد علما، ابهام دارد.
النکاحُ سنتی فَمن رغب عن سُنتی فلیس منّی: شاید برایتان جالب باشد که این جملهی پر تکرار در مجالسِ عقد، مستند نیست. تعبیر فوق را به همین شکل در بحار و جامع الاخبار مشاهده کردم آن هم بدونِ سند!! البته مشابهِ این مضمون در کتابِ اصولِ کافی با تعبیرِ دیگری بشکلِ مستند موجود است: "مَنْ أَ
اعتصام به ریسمان الهی دستور الهی بوده (آلعمران ۱۰۳) و اتحاد میان مردم بهاندازهای اهمیت دارد که در حدیث نبوی از لوازم مسلمانی دانسته شده است: ثَلَاثٌ لَایُغِلُّ عَلَیْهِنَ قَلْبُ امْرِئٍ مُسْلِمٍ: إِخْلَاصُ الْعَمَلِ لِلَّهِ و النَّصِیحَةُ لِأَئِمَّةِ الْمُسْلِمِینَ و اللُّزُومُ لِجَمَاعَتِهِمْ؛ سه چیز است که دل هیچ فرد مسلمانى در آنها خیانت روا نمیداند: خالص نمودن عمل براى خدا، خیرخواهى برای پیشوایان مسلمانان و همراه بودن
بحث دومی که مرحوم شیخ فرمودهاند جهت صدور
است و باید پذیرفت که قطعاً مسئلۀ تقیه و امثال آن تأثیر زیادی در روایات ما داشته. (1)
سوم، بحث دلالت است و جا داشت مرحوم شیخ پیش
از آن بحث متن را مطرح کنند؛ چرا که قبل از ورود به بحثِ دلالت، ابتدا باید متن را
بشناسیم و اساساً شاید همین روش اصولی منشاءِ این شد که غالب علما در متن متساهل باشند.
البته شاید عوامل دیگری در این جهت دخیل بوده
است. (2) کار نکردن بر روی متن انصافاً بخش
مهمی از معرفة الحديث را در
1. أخْبَرَنَا الْبَرْقَانِیُّ، قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا الْقَاسِمِ الآبَنْدُونِیَّ، یَقُولُ: قَرَأْتُ عَلَى أَحْمَدَ بْنِ طَاهِرِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ إِسْحَاقَ أَبِی الْحَسَنِ الْبَغْدَادِیِّ بِهَا حَدَّثَکُمْ بِشْرُ بْنُ مَطَرٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا سُفْیَانُ بْنُ عُیَیْنَةَ، قَالَ: ابْتَاعَ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ مِنْ رَجُلٍ فَمَاکَسَهُ، فَقُلْتُ: تُمَاکِسُ وَأَنْتَ ابْنُ عَمِّ رَسُولِ الله فَقَالَ: حَدَّثَنِی أَبِی، عَ
مفهوم لغوی سلفی
سلفی از ریشه سلف به معنای پیشین است.
ابن منظور در لسان العرب، ج ۶، ص ۳۳۰ و ۳۳۱.میگوید:
سَلَف، یسلف، سلفاً و سلوفاً؛ یعنی پیشی گرفت. سالف؛ یعنی پیشی گیرنده. سَلَف، سلیف و سلفه؛ یعنی جماعت پیشی گیرنده. ابن فارس در معجم مقاییس اللغة، ماده سلف. میگوید: سلف: س ل ف، اصلی است که دلالت بر تقدّم و سبقت دارد. پس سلف کسانی هستند که گذشته اند».
جوهری نیزدر کتاب صحاح اللغة، ماده سلف. مینویسد:
سَلَف، یسلف، سلفاً به معنای مضی»؛
ملاصدرا نوشته است:
ان ماهیة الجسم و معناه، یعنی الجوهر القابل للابعاد له، انحاء من الوجود بعضها اخس و ادنى و بعضها أشرف و اعلى، فمن الجسم ما هو جسم هو ارض فقط او ماء فقط او هواء او نار، و منه ما هو جماد فیه العناصر الاربعة موجودة بوجود واحد جمعی کما حققناه، لکنه جماد فقط من غیر نمو و لا حسّ و لا حیاة و لا نطق، و منه ما هو جسم هو بعینه متغذ نام مولّد، فجسمیته اکمل من جسمیة الجمادات و المعادن، و منه ما هو مع ه جسما حافظ للصورة متغذیا نامیا مولد
کتاب جِهاد الإمام السجاد(علیه السلام)» با نگاهی عمیق و واقع گرایانه به ابعاد مختلف زندگی امام چهارم(ع) پرداخته است. این کتاب در پنج بخش تنظیم و شامل مباحثی مانند امامت و بایستگی های آن، دیدگاه زیدیه، دیدگاه اهل سنت، امام سجاد(ع) در کربلا و . می باشد.
حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی» اظهار داشت: متاسفانه دیدگاه بسیاری از مردم مسلمان نسبت به شخصیت حضرت امام زین العابدین(ع) و چگونگی زندگی و روش های ایشان نادرست است. به گونه ای که در بین عوام آ
السید علی الشهرستانی من محققی الشیعة الامامیة ومفکریهم؛ له درایة بالفقه والعقائد والسیرة وعلوم القرآن والحديث واللغة، ولد فی مدینة کربلاء المقدسة /العراق قبل غروب الشمس یوم 28 رمضان سنة 1377 هـ ق من ابوین کریمین فی عائلة دینیة عریقة فی العلم والنسب.
أبوه السیّد عبدالرضا بن زین العابدین بن محمّد حسین بن محمّد علی بن محمّد حسین المرعشی الشهیر بالشهرستانی ، وأمه السیدة فاطمة بنت السید محمّد طاهر بن محمد بن محسن بن عبدالله البوشهری البحرانی
درباره این سایت