نتایج جستجو برای عبارت :

كيف السـبـيـل إلى وصـالك دلـنــي أنت الذي

لا یُدرى من بین الملایین من خدّام الأربعین وزوّاره أیهم أوفر حظّا وأعظم أجرا؟! ومَن السبّاق فی ماراثون الأربعین؟ إن قواعد الحساب لدى الله تضرب بقواعد الریاضیات عرض الجدار، فلیس من الیسیر بل من المستحیل أن نعرف خیر زائر وأفضل خادم من بین هذه الجماهیر الملیونیة. فلعلّ الأم أو اوجة التی تعدّ حقیبة زوجها أو ابنها لتودّعه إلى ایارة بلوعة الشوق واللهفة إلى قبر الحسین(ع)، دون أن تجد إلى ایارة من سبیل، هی لا تقلّ أجرا ممّن أرسلته وودّعته ب
تقراء هذه الایات عدد سبعة مرات على بخور الحرمل وبعدها تبخر المکان الذی فیه العارض سواء فی البیت او فی جسد فاذا کان فی بیت تبخر البیت کله ولمدة سبعة ایام فان الجن الذی یسکن فیه یخرج مدحورا باذن الله تعالى واما اخراجه من السجد فعلى المریض ان یبخر نفسه کل یوم من نفس البخور المقروء علیه وی ثلاث مرات ولمدة سبعة ایام ایضا فان العارض یخرج من جسده ولا یستطیع ان یتحمل اکثر لانه سوف یحترق ان بقى فیه والایات هی 
ادامه مطلب
حمد خدای سبحان در آغاز پنج سوره قرآن آمده است:
1. سوره مبارکه حمد: الحمد لله ربّ العالمین»
2. سوره مبارکه انعام: الحمدلله الذی خلق السموات و الأرض و »
3. سوره مبارکه کهف: الحمدلله الذی أنزل علی عبده الکتاب.»
4. سوره مبارکه سبأ: الحمدلله الذی له ما فی السموات و ما فی الارض»
5. سوره مبارکه فاطر: الحمدلله فاطر السموات و الارض.»
آنچه در طلیعه سوره مبارکه حمد آمده جامع­ترین آنهاست، زیرا کلمه العالمین» شامل عالم تکوین (اعم از آسمانها و زمین
 از فرداشبِ همان شبی که درباره ی شب تاب ها گفتم یکی یکی گم شدند!
از فرداشبِ همان شب، هر شب که می نشینم لب پنجره و پیِ شب تاب هایِ توی آسمان میگردم و بعد همین ها ک نزدیک ترند و در همسایگی، می بینم ک یک به یک دارند ناپیدا می شوند شب تاب ها! و هر شب کم رنگ تر می شود ردّ نورهای جامانده شان.
امشب توی پنجره های روبرویی دیگر خبری از شب تاب های طبقه ی چهارم و سوم ساختمان دست راست و پنجره سوم از سومین ساختمان دست چپ و حتی همین دخترک همسایه ی پنجره سوم از ساخ
یومَ بُعث النبی ص فی مكة ولم یؤمن به إلا علیّ وخدیجة علیهما السلام،  وحینَ كانوا یصلون معا فی أوج الغربة والقِلّة، أی عربی أو قرشیّ قد استطاع أن یدرك حجم هذا الحدث وعِظَم هذا النبأ المتمثل بمبعث النبی صلى الله علیه وآله؟ ومن كان یُصَدِّق بأن هذا الحدث سیشكل أعظم منعطف فی التاریخ؟ 
لقد جرت سنة حیاة البشر على أن لا تُدرَك عظمة الأحداث إلا بعد مضی أحقاب من الدهر، ولا یُعرف قدر الأشخاص ألا بعد سنین طوال. 
أما أولو الأبصار وألو الألباب فهم یرون
معنی دعای رهبر معظم انقلاب در حق سردار سلیمانی 
 رهبر معظم انقلاب اسلامی در نمازی که صبح امروز بر پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اقامه کردند، دعایی خواندند که ترجمه آن به شرح زیر است:
اللّهُمَّ انّ هولاء المُسَجّون قُدّامَنٰا عبادک ‌‎ ‌‏وَابْنُ عبادک وَابْنُ امائک نَزَلَوا بِکَ وَاَنْتَ خَیْرُ مَنْزُولٍ بِهِ[خداوندا این کفن‌شدگان که در پیش پای ما قرار دارند، بندگان تو اند و فرزند بندگان تو و فرزند کنیزان تو اند. نزد تو فرود آمده و ت
كلنا سمع
بقصة أم موسى (ع). فإنها بعد ما أنجبته فی تلك الأیام المتوتّرة والأجواء
المتكهربة والظروف العصیبة على كلّ ولد فضلا عن موسى(ع)، خافت علیه وظلّت لا تدری
كیف تحافظ علیه. فأوحى الله إلیها وأعطاها وصفةً كانت بوصفة الموت والهلاك أشبه
منها بوصفة النجاة والحیاة. (وَ
أَوْحَیْنا إِلى‏ أُمِّ مُوسى‏ أَنْ أَرْضِعیهِ فَإِذا خِفْتِ عَلَیْهِ فَأَلْقیهِ
فِی الْیَمِّ وَ لا تَخافی‏ وَ لا تَحْزَنی‏ إِنَّا رَادُّوهُ إِلَیْكِ وَ
جاعِلُوهُ مِنَ الْ
بسم الله الرحمن الرحیم
 
برنامج قُمرة هو برنامج عبارة عن منصة إعلامیة متاحة للمشارکة من کل دول العالم لمن یرغب، وذلک بالدخول إلى الموقع الإلکترونی الذی تم الإعلان عنه فی نهایة عام 2015 للتعرّف على الشروط والمواضیع التی یمکن المشارکة بها وبإمکان أی راغب بالمشارکة أن ینتج فیدیو لا یزید عن 3 دقائق، بشرط أن ی هادف ومؤثر وجذاباً ومبتکراً ولیس بأسلوب تقلیدی، وبعد ذلک یقوم بإرساله إلى الموقع وبعد ذلک یتم اختیار أفضل المشارکات وعرضها فی البرن
بسمه الذی طاعته نجات للمطیعین
با تقدیم سلام خدمت دانشجویان گرام درس نظریه و روشهای طراحی» (مسیر طراحی)
باطلاع می رساند برگه های آزمون شما ارزیابی شده و اوضاع نسبتا خوب است. اما هنوز فرصت بررسی گزارشهای تحویلی فراهم نشده است. ســـــه نکتـــــــه در این زمینه یادآوری می گردد که در ارزیابی نهایی مؤثر است. خوبست تا پیش از بررسی کارها باطلاع شما برسد تا هنگام ارزیابی نقص مدارک نداشته باشید:
.
موفقیتتان را در فرآیند معماری وجود خویش از پروردگ
یارة أمیر المؤمنین(ع) فی موسم الأربعین طعم خاص. لا یعود بإمكان اائر فی هذا الموسم أن یدخل الحرم الشریف كباقی الأیام، وقد لا یخلو له مكان لیقف أمام الضریح ویباشر زیارته كعادته، إلا أنّ ضجیج الناس واندفاعهم صوب قبر أمیر المؤمنین(ع) وتحمّسهم لاستلام الضریح ودویّ ندائهم: حیدر حیدر وهتافهم "لبیك یا علی" له وقع فی قلب اائر. كأنهم یریدون أن ینتقموا من التاریخ وأهله إذ همّش أمیر المؤمنین(ع) وعزله عن مركز قیادة الأمة، فراح یعیش فی غربة ووحدة
بسمه الذی بطن فخبر
با سلام خدمت دانشجویان خوب درس معماری 5
همانگونه که در کلاس مطرح شد، طراحی مجموعه مسی مستم شناخت وجوه و ابعاد گوناگون موضوع مسکن و مجموعه مسی» است که در ادامه فهرستی از موضوعات مرتبط ارائه می شود. 
ادامه مطلب
بسمه الذی لطفه ظاهر
با تقدیم سلام خدمت دانشجویان گرام
همانگونه که در کلاس مطرح شد، یکی از ضروریات معمار شدن و ارائه یک طرح خوب، آشنایی با اجزای طرح و توجه» به نمونه های خوب آن است؛ غنی سازی حافظه دیداری از آثار شایسته که البته می توان گفت آثار نامناسب نیز آموزنده اند (ادب از که آموختی .) به همین منظور در کلاس معماری 5 تمرینی با نام مشق کاشانه» تعریف شده که طی آن هریک از دانشجویان (یا گروه) به یکی از عناصر مسکن (آپارتمان) بطور ویژه توجه نموده
امام جعفر صادق علیه‏‌السلام فرمودند:
چون خداوند مـؤمـن را از قـبرش درآورد تمثالى با او خارج شود که در جلو او راه می‏رود و هرگاه مؤمن یکى از صحنه‏‌هاى هراس انگیز روز قیامت را ببیند آن تمثال به او گوید: نترس و غم به خود راه مده . مؤمن به او گوید . تو کیستى؟
تمثال گوید: من همان شادى و سُرورى هستم که به برادر مؤمنت رساندی.
****
إذا بَعَثَ اللّه‏ُ المؤمنَ مِن قَبرِهِ خَرَجَ مَعهُ مِثالٌ یَقدُمُ أمامَهُ ، کُلَّما رَأى المؤمنُ هَوْلاً مِن أهوالِ
[سوره البقرة (۲): آیات ۱۷ تا ۱۸]
مَثَلُهُمْ کَمَثَلِ اَلَّذِی اِسْتَوْقَدَ نٰاراً فَلَمّٰا أَضٰاءَتْ مٰا حَوْلَهُ ذَهَبَ اَللّٰهُ بِنُورِهِمْ وَ تَرَکَهُمْ فِی ظُلُمٰاتٍ لاٰ یُبْصِرُونَ (۱۷) صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لاٰ یَرْجِعُونَ (۱۸)
 
[ترجمه]
مثل آن‌ها چون کسی است که آتشی می‌افروخت همین که اطرافش را روشن ساخت خداوند نورشان را برگرفت و در میان تاریکی‌ها واگذارشان کرد که نتوانند دید(۱۷). کر و لال و کورند پس بر نمی‌گردند (۱۸)
 
شرح لغا
آیه ۹۹ سوره صافات از زبان حضرت ابراهیم علیه السلام است. چند کلمه است اما دریاست: وَ قالَ إِنِّی ذاهِبٌ إِلی رَبِّی سَیَهْدِینِ حضرت ابراهیم علیه السلام می فرمایند: من به سوی پروردگارم می روم و او مرا هدایت خواهد کرد.چند کلمه است. یکی اینکه باید رفت. باید ذاهب بود. باید برویم.
دوم آنکه مقصد باید پروردگار باشد. اگر طوعا و از روی اختیار رفتیم برنده ایم وگرنه کرها و از روی کراهت به سوی پروردگار خواهیم رفت:فَقالَ لَها وَ لِلْأَرْضِ ائْتِیا طَوْ
بسمه الذی قدّر بحکمته و حکم بتدبیره و دبر بعلمه


با
تقدیم سلام خدمت دانشجویان گرام درس حکمت هنر اسلامی»
بر
آن شدم تا یک جمعبندی مقدماتی از درس تنظیم کنم، تا زمینه بازاندیشی خودم، راهنمایی
استادان، همفکری همکاران فراهم شده و البته شاید به مرتب شدن مطالب در ذهن
شما عزیزان نیز کمک کند.
تا جایی که فرصت داشتم را به پیوست تقدیم می دارم؛ با یاری خدا تلاش خواهم کرد آنرا تکمیل کنم و در این راه مشتاق شنیدن یا خواندن نظراتتان هستم .

خدایاریمان
کند
ملاصدرا نوشته است:
ان ماهیة الجسم و معناه، یعنی الجوهر القابل للابعاد له، انحاء من الوجود بعضها اخس و ادنى و بعضها أشرف و اعلى، فمن الجسم ما هو جسم هو ارض فقط او ماء فقط او هواء او نار، و منه ما هو جماد فیه العناصر الاربعة موجودة بوجود واحد جمعی کما حققناه، لکنه جماد فقط من غیر نمو و لا حسّ و لا حیاة و لا نطق، و منه ما هو جسم هو بعینه متغذ نام مولّد، فجسمیته اکمل من جسمیة الجمادات و المعادن، و منه ما هو مع ه جسما حافظ للصورة متغذیا نامیا مولد
 
اطرافیان را می گویم. آن هایی که برایشان خدمتی کرده ای. کاری کرده ای. حالا از خانواده و خویشان بگیر تا همسایه و همکار و حتی مردم کوچه خیابانی که وقتی خطایی می بینی و دلت برایشان زجر می کشد که خود را به چه باتلاقی می اندازند و دستشان را که می گیری تو را برخوردشان با تو چگونه است؟
☘️بردبار باش. خودت را به بردباری بزن.می دانم درد دارد و خوب فهمیده ای اما خودت را به ندیدن رفتار #نه_خوب شان بزن این ها را تمرین کنیم تا کمی شبیه پیامبر بشویم.  
چقدر د
یادت هست که احسان
چه بود؟ دقت اول چه
بود؟ دقت دوم چه؟
اما می‌دانی.
بگذار بی مقدمه بگویم، بی تعارف:


باید ایثارگر باشی که بتوانی بواسطه احسانت، از حق خود بگذری. برای
همین است شاید، که مولایمان فرموده مهم‌ترین جزء ایمان، احسان و نیکی کردن به مردم
است.(1)
باید کریم باشی که بواسطه احسانت، بخششی کنی ورای بخشش های دیگری و هیچ
انتظاری هم نداشته باشی. کریم است که از خود می‌گذرد و به دیگری، می‌دهد. (2)
احسان کردن، سرشت خوبان است و از بدکاران، این کار
بسمه تعالی
اللهم صلّ علی محمّد و آل محمّد
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة مولانا امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع)
 
       با جستجویی ساده در اینترنت دریافتم که بسیاری از سخنرانیهای گهربار عالم ربانی و حکیم فرزانه، حضرت آیت الله محمد شجاعی زنجانی (ره)، به آسانی در دسترس جویندگان این مطالب نیست.
       از طرفی بنظر میرسد بخشی از سخنرانیهای صوتی و تصویری ایشان-به هر علت-در دسترس همگان نیست. لذا تصمیم گرفتم، همان بخش از معارف اسلامی که
برخی از علمای متقی بعضا پیشگویی هایی دارند. مثلا مرحوم ابن فهد حلی رحمه الله علیه رساله ای دارند که بر اساس یکی از خطبه های حضرت امیر علیه السلام حوادث آینده را استخراج کرده اند که داستان آن مشهور است. یا حتی مثلا آقا سید کاظم یزدی رحمه الله علیه با اینکه جنبه عرفانی ایشان مجهول است لکن از مرحوم بهجت رحمه الله علیه نقل شده که ایشان پیشگویی هایی درباره ایران داشته اند. 
اما آسید محمدصادق حسینی طهرانی، فرزند علامه طهرانی رحمه الله علیه در یادن
إضاءات / فروغ فرخ زاد. شاعرة الطبیعة
 الکاتب:| د. صباح السویفان* |
خلال بحثی فی مکتبتی الخاصة عن الکتب. التی کنت اقتنیتها من المکتبات أو جاءت لی عن طریق الإهداء. إلا أن الظروف لم تسمح لی بقراءتها، أو تلک الکتب التی قرأتها منذ سنوات وأحتاج إلى أن أعید قراءتها مرة أخرى. عثرت على مجموعة شعریة صادرة عن دار سعاد الصباح للنشر والتوزیع عنوانها أعزف قلبی فی مزمار خشبی» للشاعرة الإیرانیة فروغ فرخ زاد.
بصراحة کان العنوان لافتا والغلاف بسیطا یعطیک
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة علی بن ابیطالب علیهما السلام»
هم زمان با روز میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام، سمت درس» شروع به کار خواهد کرد. امیدوارم به برکت این روز بزرگ، خداوند متعال برکات و رحمت خود را شامل حال ما گرداند تا بتوانیم بصورت روز افزون خدمت رسانی کنیم و این قدم، به حرکتی بزرگ در زمینه آموزش جامعه ایرانی تبدیل گردد.
الحمد لله رب العامین
 
/ اسفند / 1398
13 / رجب / 1441
8 / مارس / 2020
- سفیان بن عیینة گفت: جابر بن یزید الجعفی را ترک کردم و از او چیزی نشنیدم؛ زیرا او می‌گفت: رسول خدا (ص) علی را فراخواند و آن چه [از خدا] تعلیم دیده بود به او آموخت؛ سپس علی، حسن را پیش خود خواند و آن چه [از رسول خدا] آموخته بود به او تعلیم داد؛ سپس حسن، حسین را خواند و آن چه [از پدرش] آموخته بود به او آموخت؛ سپس حسین پسرش [علی بن الحسین] را فراخواند و آن چه فراگرفته بود به او آموخت. سپس جابر این سخن را ادامه داد تا [پس از ذکر محمد بن علی] به جعفر بن محمّد
صلیت لمدّة أسبوعین صلاة الظهر والعصر فی مصلى الإمام الخمینی (ره) فی مقام السیدة زینب (س) وكنت ألقی كلمة قصیرة بین الصلاتین. قلت فی أحد الأیام: لقد جرت
سنة أئمة الجماعات على أن یتحفوا المصلین بروایة شریفة أو آیة قرآنیة أو مسألة
شرعیة، ولكن بودّی أن أقص علیكم الیوم قصّة خیالیة لعلّها تحدث لأحدكم لا سامح
الله. وهی أن تُ یومَ القیامة وبعد الحساب والكتاب تُفتح لك أبواب الجنان
لتدخلها خالدا فیها. ولا یسع أحدا أن یتصور مدى فرحتك یومذاك. فبینا أ
 
أسماء الأفعال: دلالتها فی شعر البحتری – مفهوم اسم فعل ها در شعر بحتری
أسماء الأفعال هی الأسماء التی تنوب عن الفعل فی معناه، وفی عمله وزمنه، ولا تدخل علیها عوامل تؤثر فیها، وقد عدَّها أبو جعفر أحمد بن صابر الأندلسی قسما رابعا للکلم بعد الاسم والفعل والحرف، فسمَّاها (الخالفة)[1]، وقد ادَّعى بعض المحدثین[2] أنَّ الذی أطلق مصطلح الخالفة على اسم الفعل هو الفرَّاء[3]، فهی لیست أفعالا وأسماء؛ لأنّها لا تتصرف تصرفَ الأفعال؛ ولا الأسماء، ولأنَّها
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایته علی ابن ابی طالب و اولاده المعصومین صلواه الله علیهم اجمعین
نازد به خودش خدا که حیدر دارد      دریای فضائلی مطهر دارد
همتای علی نخواهد آمد والله            صد بار اگر کعبه ترک بردارد
"الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایته علی ابن ابی طالب و اولاده المعصومین صلواه الله علیهم اجمعین "
 
 
 غدیر خم نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که پیامبر اسلام در حجةالوداع، علی بن ابی طالب را ولی» پس از خو
بسمه الحکیم الذی جعل من بیوتکم سَکَنا»

با سلام خدمت دانش جویان گرام و با تبریک فصل جدید
تحصیل و با امید شروعی پرنشاط برای درس معماری5» با یاری خدا و همت شما
درس معماری 5 با هدف یادگیری اصول و روشهای
طراحی یک مجموعه مسی» تدبیر شده است. نیل به هدف در این کلاس مستم مشارکت
معلمان و دانشجویان است که در فضای همدلی و دوستی، در عین جدیت و پشتکار فراهم می
گردد. در همین راستا فعالیتهایی در 5 مرحله . به همین منظور شاید پرسشهایی (5 پرسش) . امید اس
قدیم ها معتقد بودم برنامه ریزی بی معنیه. دلیلش این بود که هر وقت برنامه درسی برا خودم می چیندم، نمی تونستم عمل کنم بهش. هنوز هم به نظرم برنامه ریزی مادی زیاد درست نیست.
امیر المومنین علیه السلام می فرمایند: تذل الامور للمقادیر، حتی ی الحتف فی التدبیر و امام هادی علیه السلام می فرمایند: المقادیر تریک ما لم یخطر ببالک.
به نظرم سلاح آدمی در برابر مقدرات برنامه ریزیِ مادی نیست بلکه توکل، حسن ظن به خدا و دعاست. اما مطمئنم همانطور که برنامه
0 ۸۱

اشتراک گذاری


لحن، آهنگ، محتوا و نحوه چینش کلمات باید طوری نباشد که موجب تحریک یا طمع در نامحرمان شود
خداوند متعال در مورد آهنگ و لحن گفتگو با نامحرمان خطاب به ن می‌فرمایند:
…فَلا تَخْضَعنَ بِالْقَولِ فَیطْمَعَ الذّی فی قَلبهِ مَرَضٌ؛ پس (به هنگام صحبت کردن با نامحرم) با ناز و عشوه و خضوع سخن نگویید تا آن‌کسی که در دلش مرض دارد (تحریک نشده و) نسبت به شما طمع بورزد» [1]

نحوه چینش کلمات و حرف زدن دختر حضرت شعیب علیه اسلام با حضرت موس
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

تبلیغات متنی
دبیرستان غیر دولتی فرهنگ (متوسطه اول) BTS & ARMY WORLD قیمت روزانه انواع ارز هایی که در بازار مورد معامله قرار میگیرد کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) صوفیان Arp 273 درامدانلاین وعالی فعالیت های یک دختر کلاس هشتمی کتاب کاش وقتی بیست ساله بودم میدانستم صوتی و پی دی اف امیر مهدی خداوردیان سایت بررسی اتفاقات گرافیکی ایران و جهان