نتایج جستجو برای عبارت :

کشت باکتری های دهان سطح پوست

بوی بد دهان در صبح حاصل کاهش بزاق در حین خواب و رشد باکتري ها در دهان است.اغلب افراد دچار بوی بد دهان در صبح هستند. هر چند بعید به نظر می رسد که بتوان صبح با دهانی به خوشبویی گل هاي بهاری از خواب بیدار شد
چند گام ساده برای رفع بوی بد دهان بعد از خواب
شما باید هر روز صبح بلافاصله بعد از برخواستن از خواب و بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید. مسواکی با برس نرم، خمیردندان حاوی فلوراید و دو دقیقه وقت همه کاری است که باید انجام دهید.
 

ادامه مطلب
آفت دهان چیست؟آفت‌ دهان‌ به زخم هاي عود کننده و دردناک در مخاط دهان گفته می شود. آفت‌ دهان‌ در چند نوع بزرگ، کوچک و تبخالی شکل وجود دارد. این زخمها گرد یا بیضی بوده و به رنگ زرد خاکستری با حاشیه قرمز و تا حدی برجسته دیده می شوند. از نظر محل، بیشتر قسمت قدامی حفره دهان مبتلا به آفت‌ دهان‌ می شود و محل شایع آفت‌ پشت لبها – مخاط گونه، کف دهان، زیر و کناره هاي زبان می باشد.

ادامه مطلب
آیا تب خال مسری است؟ علائم ، درمان و موارد دیگر
بررسی اجمالیبسیاری از افراد یک بثورات پوستی یا علامت غیر قابل توضیح را تجربه کرده اند. برخی شرایط که روی پوست شما تأثیر می گذارد بسیار مسری است. برای یادگیری در مورد شرایط مسری پوستی که در بزرگسالان و کودکان تأثیر می گذارد لحظه ای بیاموزید.
بیماری هاي مسری پوست در بزرگسالاناین بثورات مسری پوست در بزرگسالان شایعتر از کودکان است.
تبخالتبخال یک عفونت مقاربتی است. این بیماری می تواند توسط ویروس هر
 
علل خشکی دهان:
اضطراب، غم و نگرانی‌هاي گوناگون همیشه یار و همراه استرس هستند و یکی از مهم‌ترین علل خشکی دهان استرس است. در شرایطی که روح و روان ما دچار فشار و تنش زیاد باشد بدن عملکرد متفاوتی از خود نشان می‌دهد که یکی از بارزترین آن‌ها خشکی دهان است.
  

ادامه مطلب
به این دلایل بیشتر مراقب دندان هاي خود باشید
بخش پزشکی سایت ن ایرانی - مشکلات قلبی ممکن است با باکتري هاي موجود در دهان که وارد جریان خون می شوند، مرتبط باشند. ارتباط بین سلامت دهان و دندان و مسائل قلبی‌عروقی به طور کلی با باکتري ها در ارتباط هستند
به ادامه بروید
ادامه مطلب
علل خشکی دهان:
در یک فهرست رتبه‌بندی شده‌ از بیماری‌ها،‌ یکی از مواردی که در رده‌هاي پایین قرار دارد ولی باید آن را جدی گرفت، خشکی دهان است. دهان به طور طبیعی باید دارای بزاق باشد، ولی وقتی بزاق کم شود مشکلاتی ایجاد می‌شود. خشکی دهان حالتی است که در آن دهان خشک و عاری از بزاق می‌شود، در نتیجه هنگام بلع، چشیدن و جویدن غذا دچار مشکل می‌شویم. بیماری‌هايی مانند دیابت ، ایدز یا اختلالات تیروئید باعث خشکی دهان می‌شوند.
 
 
ادامه مطلب
آفت دهان چیست؟
آفت دهانی یک بیماری دردناک و عود کننده مخاط دهان بوده که به صورت زخم هاي کوچک و بزرگ ، گرد و کم عمق هستند که در داخل دهان شکل میگیرد
علت آفت دهان
زخم هاي آفتی زمانی ایجاد می شود که به دلایل نامشخص سیستم ایمنی بیمار وجود یک مولکول ناشناخته را اعلام می دارد، حضور این مولکول سبب حمله لنفوسیت خواهد شد نتیجه این فرآیند پیدایش زخم هاي آفتی خواهد بود.

ادامه مطلب
پوست پوشش خارجی بدن است که از اعضای زیرین محافظت می‌کند. پوست به حرارت، سرما و درد حساس است. پوست نخستین منطقه‌ی دفاعی بدن در برابر حملات باکتري‌ها و عفونت‌ها به شمار می آیند. پوست دمای بدن را تنظیم می‌کند. پوست بدن انسان در جاهايی که بسیار مورد استفاده است و بیشتر در تماس با اجسام دیگر قرار می گیرد، ضخیم و سخت است. در نواحی دیگر مانند پلک، پوست بدن نازک است. پوست یک فرد بالغ در حدود 1.7 مترمربع مساحت دارد و با وزنی حدود 3 کیلوگرم، بزرگ ترین عض
آیا تبخال مسری است؟ علائم ، درمان و موارد دیگر
 
بررسی اجمالیبسیاری از افراد یک بثورات پوستی یا علامت غیر قابل توضیح را تجربه کرده اند. برخی شرایط که روی پوست شما تأثیر می گذارد بسیار مسری است. برای یادگیری در مورد شرایط مسری پوستی که در بزرگسالان و کودکان تأثیر می گذارد لحظه ای بیاموزید.
بیماری هاي مسری پوست در بزرگسالاناین بثورات مسری پوست در بزرگسالان شایعتر از کودکان است.
تبخالتبخال یک عفونت مقاربتی است. این بیماری می تواند توسط ویروس
درمان خانگی بوی بد دهان
بوی بد دهان اثری منفی روی اعتماد به نفس و زندگی اجتماعی می‌گذارد.
معمولا این وضعیت به عنوان هالیتوزیس” شناخته می‌شود. دلایل مختلفی برای بوی دهان وجود دارد، که شامل عادت هاي بد غذایی، مصرف دخانیات و الکل می شود.
البته، رایج ترین دلیل هالیتوزیس از عدم بهداشت دهان، حفره هاي دندانی و عفونت لثه است. کمبود بزاق هم منجر به بوی بد دهان می شود.
شما با رعایت یکسری نکات ساده، می توانید بر مشکل هالیتوزیس غلبه کنید. در ادامه به 5
استرس، کم آبی بدن و افسردگی ممکن است باعث خشکی دهان شود. خشکی دهان گاه به گاه باعث نگرانی می‌شود و معمولا با نوشیدن آب اصلاح می‌شود. اگر با مصرف آب باز هم دهان‌تان خشک بود، ممکن است غدد بزاق‌تان عملکرد ضعیفی داشته باشند. خشکی دهان مزمن در نتیجه کاهش جریان بزاق یا تغییر در ترکیب براق است. غدد بزاقی سالم باید به اندازه کافی برای مرطوب نگه داشتن دهان بزاق ترشح کنند. بزاق علاوه بر خواص روانکاوی در حفظ سلامتی دهان و هضم غذا نقش کلیدی دارد.
اهمیت
۱- زغال چوب
یکی از اولین درمان ها، استفاده از زغال چوب فعال است. به نظر وحشتناک می رسد. شاید فکر کنید توسط یک وبلاگ نویس فریب خورده اید تا دندان هايتان را به طور دائمی رنگ کنید اما بعد از شستشوی دهان متوجه می شوید که دندان هايتان سفید تر به نظر می رسند. زغال فعال ماده ای بسیار متخلخل است که به لکه هاي دندان می چسبد و باعث از بین رفتن آن ها می شود. علاوه بر آن مزایای دیگری هم دارد از جمله:
زغال فعال در تغییر ph و سلامت دندان مفید است و به همین دلیل در
پوست خشک بیشتر یک نوع پوست است تا این که یک شرایط یا بیماری پوستی باشد و هر فردی با آن مواجه نیست.افراد بسیاری طی ماه هاي سرد زمستان از خشک شدن پوست خود شکایت می کنند. اما بین پوست خشک و پوست کم آب یا دهیدراته تفاوت هاي وجود دارد و آگاهی از این که چه چیزی آنها را از هم متمایز می کند می تواند به رسیدگی بهتر به شرایط پوست کمک کند.

ادامه مطلب
علت و درمان آفت دهان و زبان
 یکی از قویترین عضلات بدن زبان است. ما بوسیله ی زبان می توانیم صحبت کنیم، غذا بخوریم و مزه هاي گوناگون را از هم تشخیص دهیم، به دلایل مختلفی ممکن است بر روی سطح زبان تورم و یا زخمی دیده شود .ما در این مطلب شما را با دلایل و درمان آفت دهانوزبان آشنا می کنیم.
 
آفت دهان چیست؟
 
آفت دهانی در واقع زخمی سطحی، کوچک و خوش خیم است که معمولا در بافت نرم داخل دهان یا لب ها، زیر زبان و روی غشاء لثه ایجاد می شود. آفت دهان را زخم آفت
 روغن کشیروغن کشی یکی از درمان‌هاي باستانی در طب سنتی هندوستان است.یک قاشق چایخوری روغن را در دهان قرار می‌دهند و آن را به مدت ۱۵ دقیقه در دهان نگه می‌دارند. روغن تمام سموم را از طریق لثه‌ها و دیواره گونه‌ها از بدن بیرون می‌کشد و به از بین بردن جرم دندان و پیشگیری از بیماری‌هاي لثه کمک می‌کند. سعی کنید تا روغن را بین دندان‌ها و لثه‌ها هل دهید تا باکتري‌ها و ذرات غذایی گیر کرده در میان آن‌ها جدا شوند. سپس باید آن را به بیرون تف کنید و دند
منشا بوی بد دهان کجاست
برخی غذاها، شرایط سلامت فردی و عادت هاي خاص در بین مواردی است، که منجر به بوی بد دهان می شود.
بسیاری از اوقات، با رعایت یک سری نکات بهداشتی می توانید از این ناراحتی پیشگیری کنید.
اگر این روش ها جواب نداد، باید به دندانپزشک مراجعه کنید.
ادامه مطلب
علل خشکی دهان:
دهان خشک  در صورتی که عصبی، ناراحت و یا تحت فشار باشید بوججود می آید. اما اگر برای مدت طولانی دهان خشک شود،  ناراحت کننده است و می تواند مشکلات جدی به همراه داشته باشد.خشکی دهان یک بخش طبیعی پیری نیست. علل عبارتند از بعضی از داروها، اشعه درمانی، شیمی درمانی، و آسیب هاي عصبی. بیماری هاي غدد بزاقی، سندرم شوگرن، HIV / AIDS، و دیابت نیز می تواند موجب خشکی دهان شود. درمان بستگی به علت آن دارد. چیزهايی که شما می توانید انجام دهید عبارتند ا
علت ، علائم و درمان سریع آفت دهان و زبان
زبان یکی از قویترین عضلات بدن است که توانایی صحبت ، غذا خوردن وتشخیص مزه هاي گوناگون به ما می بخشد. آفت دهانی، عارضه ای است که هر فردی در هر سنی ممکن است به آن دچار شود و بسیار آزاردهنده خواهد بود و به دلایل مختلفی ممکن است دیده شود . با دلایل و درمان آفت دهان وزبان در این مطلب آشنا شوید.
از علت تا درمان آفت دهان و زبان

ادامه مطلب
علت ، علائم و درمان سریع آفت دهان و زبان
زبان یکی از قویترین عضلات بدن است که توانایی صحبت ، غذا خوردن وتشخیص مزه هاي گوناگون به ما می بخشد. آفت دهانی، عارضه ای است که هر فردی در هر سنی ممکن است به آن دچار شود و بسیار آزاردهنده خواهد بود و به دلایل مختلفی ممکن است دیده شود . با دلایل و درمان آفت دهان وزبان در این مطلب آشنا شوید.
از علت تا درمان آفت دهان و زبان

ادامه مطلب
اگر درد دندان شما با بدمزگی دهان و حتی تب همراه بود، بهترین راه برای کم
کردن مشکل، استفاده از آب اکسیژنه است. آب اکسیژنه برای کشتن باکتري‌ها و
کم‌کردن درد دندان مفید است اما مثل تمام روش‌هاي طبیعی درمان دندان درد ،
این هم یک روش موقت است و تنها تا روز ملاقات پزشک شما را آرام نگه می‌دارد
و عفونت دندان‌تان را کمتر می‌کند.
اگر چاره‌ای جز تسکین خانگی درد ندارید، کمی آب‌اکسیژنه ۳ درصد را قرقره
کنید. از این محلول تنها برای شست‌وشو استفاده ک
زخم دهان عارضه دردناکی است که شرایط ناخوشایندی را برای فرد ایجاد می‌کند اما با استفاده از روش‌هاي خانگی و طب سنتی می‌توان سریع‌تر از شر آن خلاص شد.زخم یا آفت هاي دهانی مشکلات آزار دهنده و رایج هستند که معمولا پس از گذشت 2 هفته خوب می شوند. این زخم ها معمولا به صورت دونه هاي جوش یا آفت هستند که روی لثه و در قسمت داخلی لب و دهان ایجاد می شوند.  آفْت در سه شکل عمده وجود دارد که شایع‌ترین آن‌ها آفْت‌هاي کوچک (مینور) با شیوع ۸۰٪ و آفْت‌هاي بزرگ (م
یکی از روشهاي موثر خانگی که برای درمان آفت دهان پیشنهاد می شود استفاده از جوش شیرین و خاصیت اسیدی آن است. در این مطلب با کمک چندین مجله معتبر پزشکی جدیدترین و موثرترین روش قطعی و سریع درمان آفت دهان در اکثر افراد را به شما آموزش می دهیم.
آفت دهان چیست؟
زخم هاي سطحی و دردناک در بافت دهان که به آفت هاي دهان معروفند شبیه زخم هاي گوارشی در معده هستند با این تفاوت که آفت ها در حفره دهان، داخل لب ها، روی زبان، داخل گونه و روی لثه ها ایجاد می شوند. آفت

آیا شما هم ازتپش قلبتان رنج می برید؟!!
 
  پوسیدگی دندان از رایج ترین بیماری هاي مرتبط با تغذیه است که کودکان را در تمام سنین و در هر وضع اقتصادی مبتلا می کند. تغذیه در ایجاد پوسیدگی دندان نقش مهمی ایفا می کند. زمانی که دندان ها در دهان کودک ظاهر می شوند، همراه با غذا خوردن، باکتري هايی روی دندان ها قرار می گیرند که اسید ایجاد می کنند. این اسید می تواند سبب پوسیدگی دندان ها شود. دندان برخلاف بافت استخوان هاي بلند که به طور دائم در حال تجزیه و ت
آلودگی هوا چه تاثیری بر روی پوست می گذارد ؟
آلودگی هوا موجب افزایش خطر ابتلا به بیماری هاي قلبی و ریه میشود. اثرات آلودگی بر روی پوست نیز عمیق است و موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست ، حساسیت پوست ، پیری زودرس پوست ، تغییر رنگ ، خشکی و دهیدارته شدن پوست  می شود.
 
 
 
 علت ، علائم و درمان سریع آفت دهان و زبان
زبان یکی از قویترین عضلات بدن است که توانایی صحبت ، غذا خوردن وتشخیص مزه هاي گوناگون به ما می بخشد. آفت دهانی، عارضه ای است که هر فردی در هر سنی ممکن است به آن دچار شود و بسیار آزاردهنده خواهد بود و به دلایل مختلفی ممکن است دیده شود . با دلایل و درمان آفت دهان وزبان در این مطلب آشنا شوید.
از علت تا درمان آفت دهان و زبان

ادامه مطلب
چه عواملی باعث ایجاد پوست خشک می شود ؟
 
خشکی پوست ، که بعضاً به عنوان پوست خاکی شناخته می شود ، می تواند قسمت هاي مختلف بدن شما را تحت تأثیر قرار دهد. برای برخی افراد ، خشکی پوست فقط یک اذیت جزئی است. برای دیگران ، می تواند منجر به خارش ناراحت کننده ، ترک خوردگی یا سوزش شود. دلایل زیادی برای پوست خاکی وجود دارد ، از آب و هوا تا شرایط اساسی پزشکی.
بیایید برخی از دلایل پوستی پوست ، نحوه درمان آن و راه هاي جلوگیری از آن را بررسی کنیم. همچنین عادات رو
روش هاي سفید کردن پوست
خلاصهسفید کردن پوست به استفاده از محصولات برای روشن تر کردن قسمت هاي تیره پوست یا رسیدن به یک چهره سبک تر کلی اشاره دارد. این محصولات شامل کرم هاي سفید کننده ، صابون ها و قرص ها و همچنین درمان هاي حرفه ای مانند لایه برداری شیمیایی و لیزر درمانی هستند.
هیچگونه فواید سلامتی برای سفید کردن پوست وجود ندارد. نتایج تضمین نمی شوند و شواهدی وجود دارد که روشن شدن پوست می تواند منجر به عوارض و عوارض جانبی جدی شود.
از نظر پزشکی ، نی
عصاره روغن شترمرغ از پوست درمقابل اشعه مضرآفتاب جلوگیری مینماید.ازبروز آفتاب سوختگی و خشکی پوست و پیری زودرس پوست و زبری و خشنی و تجمع سلول هاي مرده جلوگیری می کند و به پوست لطافت و طراوت میبخشد چروکهاي پوستی را بهبود و لایه ای جدید از پوست را به ارمغان می آورد
جراحی کانتورینگ صورت در اصل همان زاویه دارکردن فک و صورت است. با هدف افزایش زیبایی و متعادل سازی و بهبود ظاهر عمومی صورت و با روش هاي مختلفی انجام می شود. افراد زیادی در سراسر جهان برای انجام  جراحی کانتورینگ صورت به کلینیک زیبایی پوست مو نای ذی مراجعه می کنند.
کانتورینگ صورت نوعی عمل جراحی است که باعث می شود ویژگی هاي صورت فرد متعادل تر به نظر برسد و همچنین نمای صورت را بهبود بخشد،همچنین برای کسانی که از افتادن پوست صورت ، بیشتر به دلیل پی
علت ، علائم و درمان سریع آفت دهان و زبان
زبان یکی از قویترین عضلات بدن است که توانایی صحبت ، غذا خوردن وتشخیص مزه هاي گوناگون به ما می بخشد. آفت دهانی، عارضه ای است که هر فردی در هر سنی ممکن است به آن دچار شود و بسیار آزاردهنده خواهد بود و به دلایل مختلفی ممکن است دیده شود . با دلایل و درمان آفت دهان وزبان در این مطلب آشنا شوید.

ادامه مطلب

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

تبلیغات پیامکی شت نویس گاه نوشت ابوابراهیم شرکت سروش زیست شریف دانلود رایگان فیلم و سریال دنیای مجازی نردبام بهشت piscesman ALI KENZO چهار سوی علم