نتایج جستجو برای عبارت :

کاربرد چه وسژگی ای در تلفظ سبب می شود که سه واژه پایانیبساز بجوش برو» با فعل انر اشتباه گرفته نشود

۱- برخی از واژگان پايه را بیاموزید. اولین کاری که بايد در هنگام یادگیری یک زبان جدید انجام دهید اين است که چند کلمه ساده اما مهم آن زبان را به خاطر بسپارید و هرچه سریعتر با آنها تمرین کنید. اگرچه مواردی مانند گرامر و ساختار جمله نیز مهم هستند، اما تا زمانی که شما به واژگان اساسی تسلط پیدا نکنید، گرامر و ساختار جمله بی معنا هستند. در اينجا یک لیست کوتاهی آورده ايم که مواردی براي شروع فرآیند یادگیری شما را ارائه مي کند:
سلام = nǐhǎo ، تلفظ مي شود: [ne
بعضی وقت ها تلفظی نادرست از واژگان انگلیسی در ميان زبان آموزان متداول مي شود و در مرور زمان در اذهان افراد به اصطلاح فسیل مي گردد  تا جايی که گاهی اوقات حتی دانش آموختگان و فارغ التحصیلان رشته زبان انگلیسی هم تلفظ صحیح اين لغات نسبتاً پیش پا افتاده را نمي دانند و به کار نمي برند. یکی از اين لغات کلمۀ Question مي باشد:تلفظ اشتباه رايج: کو اِسشن
تلفظ صحیح: کو اِسچِن
مواظب باشید شما در دام تلفظ اشتباه اين لغت قرار نگیرید! و بجاي صامت ش از صامت چ استفا
واژه عند» لفظی است که نشانگر قرب و نزدیک بودن ميباشد[1] که گاهی درمکان»،[2] گاهی دراعتقاد»[3] و گاهی دربیان منزلت»[4] به کار مي‌رود.
واژه لدن» نیز ظرف زمان و مکان[5] و تقریباً به همان معناي عند» است.[6]
طبق گفته اهل لغت، لدی» ولدن» نیز یک کلمه بوده که به دو نحو تلفظ ميشود.[7]
از اين‌رو مي‌توان گفت که کلمات عند»، لدن» و لدی» تا حدودی به یک معنا بوده[8] و در مواردی به جاي یکدیگر مورد استفاده قرار مي‌گیرند. با اين وجود، تفاوت‌هايی نیز مي
پیچ یا بولت
در لفظ انگلیسی دو لغت Bolt  و Screw هر دو در فارسی "پیچ" ترجمه شده اند. گر چه کار شناسان امر کاربردکاربرد اين الفاظ را در زبان انگلیسی متفاوت مي دانند : بطور کلی پیچ هايی که به همراه یک مهره بسته مي شوند را بولت Bolt و پیچ هايی را که بدون مهره بسته مي شوند را اسکرو Screw مي نامند . در مجموع لغت بولت بار بیشتری را بدوش مي کشد.
به معانی پیچ در لغات زیر توجه کنید:
بولت:
Anchor Bolt- معادل فارسی : انکر بولت و رول بولت
Hexagon Head Bolt- معادل فارسی: پیچ سر شش گوش
ما در تبلیغ نویسی با دو گروه واژه رو به رو هستیم.
1.واژه‌هاي بی هویت:واژه‎هايی که انقدر تکرار شده‌اند که براي مخاطب بی ارزش شده‌اند.واژه‌هايی مثل ارزان‌ترین،بهترین،با کیفیت،مجرب و .
2.واژه‎هاي قدرتمند:واژه‎هايی که توجه مغز را به خود جلب مي‎کنند واژه‎هايی مثل رايگان،شما،چگونه،سریع،آسان،ناشناخته،شگفت انگیز،راز،سرانجام،اکنون،تضمينی،جدید و .
ما در عنوان خود بايد از واژه‎هاي قدرتمند استفاده کنیم و از واژه‌هاي بی هویت استفاده نکنی
الف- در هر یک از ابیات زیر ، واژه هاي قافیه و حرف یا حروف قافیه را مشخص کنید که قافیه طبق قاعده ی 1 » یا 2 » است
منم که دیده به دیدار دوست کردم باز                   چه شکر گویمت ، اي کارساز بنده نواز
واژه قافیه : باز ، بنده نواز        حروف قافیه : آز        قاعده : 2
اي صبا گر بگذری بر ساحل رود ارس                 بوسه زن بر خاک آن وادی و مشکین کن نفس
واژه قافیه : ارس ، نفس                          حروف قافیه : -َ س       قاعده : 2
یار بد مار ا
زبان انگلیسی، با ۴۰۰ ميلیون گوینده بومي و زبان آلمانی با ۱۰۰ ميلیون گوینده بومي، بیشترین تعداد گوینده بومي را در بین زبان‌هاي خانواده ژرمانیک دارند. از آنجا که اين دو زبان توسط اجداد مشترک ايجاد شده‌اند، تعداد زیادی از واژگان آنها مشابه است. واژگان هم ریشه کلماتی هستند که املا یا تلفظ مشترکی در دو زبان مختلف دارند. خبر خوب اين است که واژگان هم ریشه بسیاری در زبان‌هاي انگلیسی و آلمانی وجود دارند!
 
مانند ماه‌هاي سال وهمچنین تعداد زیادی از
SUSE یک شرکت تجاری آلمانی است که در سال 2005 از سیستم عامل openSUSE به عنوان یک سیستم عامل غیر تجاری متن باز و جمعی، رونمايی کرد. در طی مدتی با کاربران لینوکس ايرانی و انگلیسی زبان که در ارتباط بودم، اولین سوالشان تلفظ صحیح اين نام بود .
ادامه مطلب
ببخشید که اين اصطلاح را توضیح مي دهم حمل بر بی ادبی نشود .
گاهی واژه اي را نادرست تلفظ مي کنند  و همان اشتباه بر سر زبان مي افتد . تا پنجاه سال پیش مردم در زمستان براي گرم شدن دور کرسی مي نشستند و براي سرگرمي و وقت گذرانی گاهی چرت و پرت هايی به هم مي بافتند و مي خندیدند و اين سخنان کُرسی شعر ناميده شد که ما امروزه آن را بد تلفظ مي کنیم.من تلفّظ درست اين واژه را هنگامي که کودکی بیش نبودم از پیرمرد با سوادی شنیدم و از آن هنگام اين را به یاد دارم . در آ
من واژه اي را مي شناسم
واژه اي سرشار از معجزه
واژه اي که بلندت مي کند
وادارت ميکند که تلاش کنی
واژه اي که باخودش
رویاهايی رادر ذهنت مي آفریند
و خودش ميگوید که اين رویاها
دست یافتنی اند
زیرا من وجود دارم 
من در ميان شب تار
در تاریکی یک غار
در هواي تار و
حال زار
وجود دارم
من هميشه و در هر حال
در اطراف تو پرسه ن
و قدم ن
هستم
اما تو
زمانی که به من پشت کنی
زندگی ات خاکستری خواهد شد
آنگاه است که خواهی مرد 
زیرا آدمي بدون اميد مي ميرد.
بخش۱: تمرین واژگان و هجاهاي دشوار
 
 
۱- حالت دهان و زبان مناسب را براي تولید هر صدا یاد بگیرید. در مورد شکل صحیح دهان و زبان در تولید هر صدا مطالعه کنید و یا یک فرد بومي را هنگام صحبت کردن تماشا کنید. سپس، در یک آینه نگاه کرده و سعی کنید آن شکل را تقلید کنید.
 
به جايی که بايد زبان یا دندان خود را قرار دهید نیز توجه کنید زیرا مي تواند تلفظ صداها را تغییر دهد.
فیلم هاي آنلاين آموزش زبان انگلیسی براي یادگیری شکل صحیح دهان، زبان و دندان در زمان تولید
افراد زیادی هستند که به دنبال آموزش زبان انگلیسی بوده و تلاش زیادی
براي یادگیری آن انجام مي‌دهند. براي اينکه بتوان سریع‌تر زبان را یاد گرفت
بهترین کار اين است که لغات و کمات پر کاربرد را زودتر آموخته و سطح
اطلاعات را بالاتر ببرید. زمان‌ها بیشترین کاربرد را در گفت و گو‌هاي
روزمره دارند. به عنوان مثال زمان‌هايی مانند روز، شب و ماه و یا ثانیه و
دقیقه براي بیان ساعت‌هاي مختلف. بهتر است که زمان به انگیسی
را یاد گرفته و آن‌ها را به صورت صحیح
 
SUSE یک شرکت تجاری آلمانی است که در سال 2005 از سیستم عامل openSUSE به عنوان یک سیستم عامل غیر تجاری متن باز و جمعی، رونمايی کرد. در طی مدتی با کاربران لینوکس ايرانی و انگلیسی زبان که در ارتباط بودم، اولین سوالشان تلفظ صحیح اين نام بود .
ادامه مطلب
بخش اول: مسلط شدن به اصول پايه۱- الفباي روسی را بیاموزید. هنگام یادگیری و صحبت کردن به زبان روسی ، مطالعه الفبا، نقطه ی مناسبی براي شروع است. روسی یک زبان آوايی است، به اين معنی که هر حرف روسی کم و بیش با یک صداي واحد مطابقت دارد. هنگامي که یاد گرفتید که هر حرف الفباي روسی را به درستی تلفظ کنید، بايد یاد بگیرید که حروف؛ چه صداهاي دیگری را نیز مي توانند ايجاد کنند. به عنوان مثال، o مي تواند بعضی اوقات در زبان روسی تلفظ شود.
الفباي روسی از الفباي سی
تلفن پیوند (تله + فون ) است .اين واژه از زبان فرانسه به فارسی آمده اما ریشه یونانی دارد. تله در زبان یونانی در واژه هايی مانند تلگراف ، تلگرام ، تله کابین ، تله سی به معنی دور است و فون  نیز در اين زبان شنیدن است . اي کاش همان آغاز کار اختراع تلفن ما به فارسی آن را دور شنو مي ناميدیم .
پس تلفن یعنی شنیدن از راه دور .
اما موبايل، یا مُبايل. تلفن همراه (نام رسمي)، تلفن بدون سیم. اين واژه انگلیسی است و در اين زبان بصورت Mobile» نوشته مي گردد.موبايل در واژه
در اين مقاله قصد داریم تفاوت هاي دو دوربین مدار بسته دام و بولت را مورد بررسی قرار دهیم. مقايسه بین دوربین مدار بسته دام و بولت به انتخاب بهتر آن ها براي یک کاربرد خاص، کمک شايانی مي‌کند. بنابراين براي انتخاب یک دوربین مداربسته مناسب خواندن اين مقاله کمک بسیاری مي‌کند.
کلمه دوربین مداربسته از واژه انگلیسی Closed Circuit Television به‌اختصار CCTV گرفته شده است. امروزه کاربرد اين دوربین‌ها به دلیل پوشش امنیتی مناسبی به وجود مي‌آورند، بسیار فراگیر شده
کاش مي‌توانستم از تمام واژه‌نامه‌‌هاي دنیا دو کلمه‌ی زن» و مرد» را حذف کنم. بعد تمام متضادهاي دوتايی دیگر را. تمام مرزهايی که دو واژه را از هم دور نگه‌داشته برمي‌داشتم، خٰم ميکردم تا یک حلقه شود. هربار که از یک نقطه‌ آغاز ميکردم و دور ميزدم، هم زن» وجود داشت، هم مرد» هم هزار ؟» رنگارنگ دیگر. چنین شکل مهربانی است دايره. بی‌آغاز، بی‌پايان، کاملا همگون و بی‌برتری. 
واژه عنصری است جادویی، لشکری قدرتمند و پرشکوه که هم تفرقه‌ مي‌آفری
چند روزی است کتابی درباره ترجمه در دست گرفته‌ام و به‌عنوان یکی از منابع درسی، مشغول مطالعه آن هستم. کتابی به اسم مرجعی پیشرفته براي ترجمه»؛ نوشته بزیل هتیم و جرمي ماندی. اولین بار که نگاهم به کلمه هتیم افتاد حس ناخوشايندی پیدا کردم. اين کلمه در زبان کُردی یعنی یتیم». به نوعی به اين اسم مشکوک شدم. چون قبلا بارها دیده بودم که اسامي را به صورت اشتباه ترجمه مي‌کنند. اگرچه بعضی از مترجمين بر اين باورند که تغییر تلفظ اسامي خاص در ترجمه، اهميت چ
مدت‌ها پیش، یعنی دوران دبیراستان، معلمي داشتیم که تسلط فراوانی به زبان فارسی داشت و براي ما در مورد ریشه‌ی کلماتی که استفاده مي‌کنیم صحبت کرد. اين موضوع براي من خیلی هیجان انگیز بود، چرا که تا به حال اصلا به اين که چرا اين کلمات بايد استفاده بشن، فکر نکرده بودم و امروز اين پست‌ بهانه‌اي شد که با گوگل کردن به یک مقاله در همين مورد برخورد کنم و باز نشر کنم . یکی از کلماتی که معناي جالبی داشت، کلمه‌ی پدر بود که تا به حال ارتباطش رو با Father متو
نقش مهم موسیقی در زندگی
موسیقی هنری ترکیب یافته از صداها با کشش هاي متفاوت  است. عوامل تشکیل دهنده ی آن شامل ریتم (وزن) و ملودی(آهنگ) مي
باشد. کلمه موسیقی که امروزه به قاف مکسور و یالی ساکن در آخر تلفظ مي
شود، در اصل واژه هیست یونانی برگرفته از (Mousika) و مشتق از کلمه (Muse)
نام یکی از نه اله حافظ شعر و هنرهاي یونان باستان است.
در ادامه همراه ما باشید.
ادامه مطلب
واژه صنعت گردشگری، اصطلاحی است که از زبان­هاي خارجی ترجمه شده و به غلط در زبان فارسی بکار مي‌رود. اينکه اين واژه و استفاده از آن در زبان فارسی چرا نادرست است بايد به مفهوم واژه صنعت یا Industry در زبان­‌هاي اروپايی توجه کرد. ترجمه درست واژه Industry در زبان فارسی کلمه صناعت است همان طور که واژه هاي فلاحت، سیاحت و زراعت به عنوان هم‌وزن‌هاي لغوی در زبان عربی ساخته شده‌اند. معادل‌هاي فارسی اين اصطلاحات کشاورزی، بازرگانی، گردشگری و کشت و کار یا کشت
براي پردازش زبان طبیعی به ابزارهايی نیاز است که پیش پردازش هاي اولیه را انجام دهند تا داده هاي جمع آوری شده وارد فرآیند پردازش اصلی مورد نیاز سیستم بشوند. هدف از بکارگیری اين ابزارها افزايش سرعت پردازش و بهبود صحت نتايج خروجی است. عنوان کلی ابزارها مورد نیاز براي پردازش متن در ادامه تقدیم مي گردد. در پست هاي آینده با تک تک اين ابزارها و کاربرد هر یک آشنا خواهید شد.
عناوین ابزارهاي پردازش متن:
- پارسر
- یکسان ساز
- تشخیص دهنده جمله
- تشخیص دهنده
عبارت iso
آیزو خونده ميشه
آیسو خونده ميشه
ايزو خونده ميشه
آی اِس اُ خونده ميشه
همش درسته و انگلیسی زبان هاي نیتیو هم تمام اين تلفظ ها رو به کار ميبرن. پس به عنوان یک مدرس عکاسی ، حق نداریم به تلفظ هنرجوی خودمون ايراد بگیریم.
 
اين مطلب رو اولین بار براي استوری هاي استاد بی/باشعور منتشر کردم.اگر دوست داشتید ، کل استوری ها رو نگاه کنید.
هنگامي که شما پی به اشتباه خود بردید.
کار درست و مسئولانه اين است که اشتباه خود را بپذیرید. و در چنین مواقعی
پذیرش عواقب کارتان مي‌تواند راه حلی براي برون رفت از اين اشتباهات باشد.
نوع اشتباه خود را تشخیص دهید و خود را براي رویارویی با آن آماده کنید. در
اين مورد با طرف مقابل خود صحبت کنید و از اشتباهی که صورت گرفته است، عذر
خواهی کنید. سپس موقعیت را ترک کنید تا کمي اوضاع آرام شود.
تشخیص اشتباهشما
بايد خودتان را براي انواع سرزنش‌ها آماده کن
دیروز مابین پینترست‌گردی‌هام، به یک کلمه‌اي برخورد کردم که از اون موقع تا الآن ذهنم رو به خودش مشغول کرده.
حالا دیگه شما هم مي‌دونید به اون نگاه با حسرتی که به هم‌دیگه مي‌کنید، در حالی‌که هیچ‌کدوم جرات جلو رفتن ندارید، چی مي‌گن. اون لحظه‌اي که نگاه‌تون به هم دوخته مي‌شه، ولی زبون‌تون به ته حلق‌تون چسبیده و نمي‌تونید کلمه‌اي حرف بزنید.
کاش همگی انسان‌هاي جراتمندی بودیم.
بحث درباره منشأ کلمه الله» بسیار گسترده است و تسلط بر علومي همچون تاریخ، باستان شناسی، زبانهاي سامي و آرامي، و الهیات را طلب مي کند.تا آنجا که تحقیقات ما نشان مي دهد، اين کلمه ریشه آرامي دارد و از واژه سریانی ܐܲܠܵܗܵܐ» (اَلاها) به معنی خدا گرفته شده است.
وودبِرّی دانشمند زبان شناس روزگار ما اشاره کرده که نام الله ریشه در مسیحیت سریانی دارد و از مدتها پیش از حضرت محمّد(ص) در شبه جزیره عربستان و حومه آن مورد استفاده بوده است. طبق اسناد موجود، ی
پاورپوینت آموزش و کاربرد GPS در آبیاری و زهکشی کشاورزی
پاورپوینت آموزش و کاربرد GPS در آبیاری و زهکشی کشاورزی






دسته بندی کشاورزی و زراعت فرمت فايل ppt حجم فايل 5813 کیلو بايت تعداد صفحات فايل 23
دریافت فايل


فروشنده فايل
کد کاربری 4674
تمام فايل ها


پاورپوینت آموزش و کاربرد GPS در آبیاری و زهکشی کشاورزی
زهکشی زیرزمينی به شیوهٔ امروزی اولین بار در سال 10 ميلادی در انگلستان به کار گرفته شد و بتدریج به ساير نقاط اروپا رفت. با اختراع تنبوشه ساز سفا
گام ۱- یادگیری تلفظ اصلی
۱- زبان خود را شل کنید. قبل از شروع به صحبت کردن، دهان خود را در حالت استراحت قرار دهید. در بیشتر مواقع، هنگام صحبت کردن به لهجه آمریکايی لب و فک شما و ساير اجزاي صورت بايد در حالت استراحت باشند. زبان خود را در مرکز دهان، درست پشت دو دندان جلوی خود نگه دارید.
براي اينکه مطمئن شوید دهان شما در وضعیت مناسبی قرار دارد، یک Uh بلند (مثل کلمه Love) بکشید مانند کاری که در زمان بازدم انجام مي دهید.انگلیسی آمریکايی با حرکات دهانی خن
بخش ۱: عبارت هاي اصلی۱-براي ابراز تشکر در زبان روسی مي توانید از cпасибо” استفاده کنید. اين عبارت متداول ترین روش گفتن متشکرم” در زبان روسی بوده، و براي اکثر موقعیت ها مناسب است.
تلفظ cпасибо” به شکل: spa-See-ba است.در حالی که عبارت ذکر شده؛ بسیار رايج است، ولی در واقع براي گفتن ممنون” به زبان روسی تا حدودی غیر رسمي تلقی مي شود. احتمالاً مي توانید بیشتر مکالمات را با استفاده از اين عبارت به تنهايی انجام دهید، اما اگر مي خواهید تشکری عميق تر
منفی کردن در زبان ترکی استانبولی با زبان فارسی تفاوت دارد. واژه منفی کننده در ترکی یک پسوند به نام değil است که صرف ميشود و بعد از واژه‌ها و در انتهاي جمله قرار مي‌گیرد. مهم‌ترین نکته‌اي که در ساخت جمله منفی بايد در نظر بگیرید اين است که در اين نوع جملات صفت صرف نميشود و به شکل ساده خود مي‌آید. ساختار جمله منفی اين گونه خواهد بود:
ضمير + شکل ساده و صرف نشده صفت یا اسم + شکل صرف شده واژه değil
جدول صرف واژه değil

Ben … değilim
من … نیستم.

Sen … değilsin
تو

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

نهایت وبلاگ سایت نیازمندی پیام سرا گروه معماری هومن سرابی اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب کبری سلام الله علیها ·٠•●گراف کو انسان خواستار زیبایی است دانلود آهنگ جدید از خواننده های ایرانی فوتبال آموزش پرورش اسکو سهند کرونا ویروس