نتایج جستجو برای عبارت :

نهضت ملی شدن نفت

برگزاری آزمون آموزشیاران نهضت سواد آموزی در خردادماه 99
خبر 13 اردیبهست 99:
استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی/برگزاری آزمون آموزشیاران نهضت در خردادماه
حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش:
طبق قانون آزمونی برای آموزشیاران طراحی شده که در خردادماه برگزار خواهد شد که در صورت قبولی آموزشیاران در آزمون بعد از یکسال آموزش، تبدیل وضعیت می‌شوند. همچنین معلمان حق التدریس می‌توانند با شرکت در آزمونی که متعاقبا اعلام خواهد شد، در ص
تحقیق آماده نهضت ملي شدن صنعت نفت ایران - 78 برگ وورد
تحقیق آماده نهضت ملي شدن صنعت نفت ایران - 79 برگ وورد  تحقیق آماده نهضت ملي شدن صنعت نفت ایران - 79 برگ وورد  تحقیق آماده نهضت ملي شدن صنعت نفت ایران - 79 برگ وورد  تحقیق آماده نهضت ملي شدن صنعت نفت ایران - 79 برگ وورد  تحقیق آماده نهضت ملي شدن صنعت نفت ایران - 79 برگ وورد  مقدمه : هر که نامخت از گذشت روزگار                          &nb .دریافت فایل
براه انداختن اقتصاد جهادی -همانند نهضت درختکاری- زمانی میسر می شود که اشخاص به اهداف و اغراضی فراتر از منافع شخصی ، حزبی، نژادی، قبیله ای، ملي و . بیندیشند.
اگر ما بتوانیم با ترویج فرهنگ آخرتگرایی نیتهای افراد را ارتقا دهیم براحتی خواهیم توانست که اقتصاد جهادی را در جامعه پیاده کنیم.
اگر ما توانستیم قله اقتصاد جهادی را فتح کنیم به ثروتی افسانه ای رسیده ایم ،
ثروتی که با هیچ تحریمی درهم نمی شکند و تمامی توطئه های دشمن را نقش بر آب می کند.
لعنه الله علی آل سعود
بسم الله الرحمن الرحیم
ان نصر الله قریب
 
"با ریختن خون عزیز ما، تایید شد انقلاب ما. این انقلاب باید زنده بماند، این نهضت باید زنده بماند. و زنده ماندنش به این خونریزی هاست.
بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می کند. بکشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود. ما از مرگ نمی ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید.
برادران!
مردن تهلکه نیست ؛ مردن حیات است . آن عالم ، حیات است ؛ این عالم مرده است . ازمردن نترسید، و نمی ترسیم . آنها باید
این رجل فاجرى که خون عزیز ما را به زمین ریخت، تأیید کرد دین خدا را. یعنى خدا دین خودش را به او تأیید کرد. با ریختن خون عزیز ما، تأیید شد انقلاب ما. این انقلاب باید زنده بماند، این نهضت باید زنده بماند، و زنده ماندنش به این خونریزیهاست. بریزید خونها را؛ زندگى ما دوام پیدا مى‏کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر مى‏شود. ما از مرگ نمى‏ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید. دلیل عجز شماست که در سیاهى شب، متفکران ما را مى‏کشید. براى اینکه منطق ندارید.
السلام علی قلب الصبورذینب بنت امیرالمومنین علی( علیه السلام)
نهضت خونین اباعبدالله الحسین علیه السلام از27 رجب سال 60هجری آغازگردیدودردهم محرم سال 61هجری باشهادت مظلومانه اباعبدالله الحسین علیه السلام واصحاب باوفایش درظاهربه اتمام رسیداما این قیام حیات بخش بشریت توسط حجت خداامام سجادعلیه السلام وحضرت زینب کبری سلام الله علیها دردوران اسارت به کوفه وشام ادامه یافت وثمره اش به بارنشست. 
درزمانی که دستگاه های تبلیغات سفاک بنی امیه برممال
تاریخ معلم انسان‌هاست. (امام خمینی)
مقدمه
در اوایل قرن هفتم ه‍.ق و دوران حکومت سلطان محمد خوارزمشاه، به‌علت بی‌کفایتی و عدم تدبیر سلطان حادثه‌ی اُترار رخ داد. در این حادثه فرستادگان و تجار چنگیز مغول توسط فرماندهان خوارزمشاه کشته شده و اموال‌شان به‌غارت برده شد. در پاسخ به این رویداد، چنگیز مغول همراه با پسران و لشگریان خود(از صد و بیست‌هزار نفر تا دویست‌وپنجاه هزار نفر) به‌ایران حمله می‌کند. این حمله، به‌بزرگ‌‌ترین راهپیمایی جنگی
امام صادق (ع) یک وجه از حفظ اسلام را، شناخت شبهات امثال إبن‌أبی‌العوجاء‌ها می دانستند و معتقد بودند نمی توان آنها را وادار به سکوت کرد، وگرنه می‌گویند ما حرف‌ های مهمی داریم، ولی نمی‌گذارند بزنیم و ظرفیت شنیدن آن را ندارند، و لذا امام (ع) به آنها اجازه می دادند از زبان خودشان همه‌ حرف ‌هایشان را بزنند و تمام شخصیت فکری خود را معرفی کنند، تا معلوم شود چه‌ چیزی در چنته دارند.
آمادگی زمینه های روشن شدن چراغ نهضت علمی در عصر امام صادق (ع)
پس ا
برادران و خواهران نهضت
سوادآموزی بدانند که در حال جهادند. به شهرها و روستاهای دورافتاده رفتن و
درِ خانه‌ها را زدن و در مساجد کلاس تشکیل دادن و بدون چشمداشتِ احسنت و
تشکری، علم و سواد را - که ارزنده‌ترین هدیه‌هاست - به مردم دادن، یک جهاد
است. بیسوادی، برای همه‌ی جوامع انسانی یک لکه‌ی ننگ است؛ اما برای یک
جامعه‌ی مسلمان انقلابی، در این دوران و عصر پُرزحمت که قدرتهای بزرگ از
بیسوادی و ناآگاهی مردم استفاده میکنند، بیشتر مایه‌ی ننگ است. ن
مکتب روانشناسی گشتالت _ در آلمان نهضتی در مقابل درون نگری و تجزیه و تحلیل هشیاری از طریق  عوامل آن بوسیله ماکس ورتایمر رواج یافت  .
این نهضت بر این اساس بود که هشیاری  را به بخش های ترکیب کننده خودش تجزیه کنند ( بخصوص زمانیکه ادارک  بطور وضوح با ماهیت  محرک ها متفاوت باشد ) .مثلا در مورد پدیده فای  ( حرکت  ظاهری بصری ) حرکت زمانی مشاهده می شود که در واقع  عاملي برای حرکت واقعی وجود ندارد .چنین اختلافاتی  معتقدین  مکتب گشتالت را بر آن داشته است ک
نهضت سواد رسانه هایف شاید وقتی دیگر!

 دهه ۷۰ و ۸۰ در ایران نهضت سواد آموزی به اوج خود رسیده بود تا افرادی که
سواد خواندن و نوشتن را ندارند بتوانند همانند دیگر افراد جامعه از نعمت
خواندن و نوشتن برخوردار شود. آن روزها سازمانی هم برای این مشکل تشکیل شد و
تمام ارگان ها و رسانه ها تمام تلاش خود را برای کمک به این سازمان انجام
دادند. به طوری که هم اکنون بیش از ۹۵ درصد از مردم سواد خواندن و نوشتن
دارند.
اما شاید در میان اطرفیان خود دیده باشیم که کس
مکتب روانشناسی  کنش _ روانشناسی  کنشی بدون تردید جنبشی  علیه مکتب درون نگری  بود . در سال  1907 جیمز  انجل چنین نگاشت .(( باید توجه کنیم روانشناسی  کنشی در واقع روانشناسی فعالیت های ذهنی در مقابل روانشناسی عناصر ذهنی است .بعبارت  دیگر روانشناسی چون و چرا در برابر روانشناسی  چگونگی هشیاری است .))
جان دئویی و پس از آن هاروی کار که جملگی  از دانشگاه  شیکاگو بودند جزء رهبران شناخته شده نهضت روانشناسی کنشی محسوب می گردیدند .از آنجا  که این مکتب توجه
نشر آثار سبز از سال 1381 با هدف نشر آثار برگزیده فعالیّت خود را آغاز و در  دهه اخیر با ارتقای فعالیّت خود در مورد سه گروه از مخاطبین ذیل هدف گذاری کرده است.
حوزه کودک و نوجوان، با نشر کتابهای داستانی مصوّر و پی‌نما (کمیک استریپ)
حوزه مخاطبین عام، با هدف افزایش آگاهی آنان بویژه در زمینه‌های معرفتی و اخلاقی
حوزه تخصّصی‌، عمدتاً با گرایش تأمین منابع مورد نیاز دانشگاهی و حوزوی
آثار سبز یکی از حلقه‌های فعالیّت یک مجموعه فرهنگی است که ضمن هم‌افز
اولین کلاس اکابر کی تشکیل شد؟




 ایرانیان از گذشته به صور مختلف به
مساله علم و علم آموزی می‌پرداختند، به طوریکه نه تنها اطلاعات تمدن جیرفت
(کرمان امروز) نشان می‌دهد که مردم آن زمان حدود 5000 سال پیش از میلاد از
سطح سواد و آگاهی مناسبی برخوردار بودند و از روش‌های محاسبه‌ای خاص برای
بازرگانی و تجارت استفاده می‌کردند، بلکه نشانه‌های دیگری نیز اولین
مخترعان خط را به مردمان تمدن جیرفت که بخشی از ایران بزرگ آن زمان بود،
نسبت می‌دهد.
روند
حضرت آیت الله ضیاء آبادی:بزرگداشت شخصیت و مقام #شیخ_عبدالحسین_تهرانی کار بسیار خوب و ارزشمندی است 
#کنگره_شیخ_تهرانی

https://t.me/joinchat/AAAAAERx8LZEprCcMDd4Qw
شمقدری؛ کارگردان طوفان شن: اثری درباره نهضت شیخ عبدالحسین تهرانی خواهم ساخت.
#کنگره_شیخ_تهرانی
https://t.me/joinchat/AAAAAERx8LZEprCcMDd4Qw
شهرداری قزوین به عنوان اجرایی ترین دستگاه خدمات رسان همواره نگاه ویژه‌ای به بهسازی سطح معابر شهر به منظور تسهیل در تردد شهروندان و خودروها داشته است. امسال نیز انجام این مهم در قالب طرحی با عنوان نهضت شبانه آسفالت انجام شده است. سیاوش طاهرخانی شهردار قزوین نیز اجرای طرح نهضت شبانه آسفالت را اقدامی مناسب در راستای ارائه خدمات هر چه مطلوب تر به شهروندان با در نظر گرفتن نیازهای آنان و از وظایف تصمیم گیرندگان حوزه شهری عنوان کرده است.
اجرای پ
(برگزیده:  مسئله این است که آیا فیلسوفان و مترجمان دوران نهضت اول و دوم ترجمه علوم اوائل، شناخت درستی از ادبیات فلسفی یونانی و اسکندرانی و مکاتب و تحولات آنها داشته اند و آیا تا چه اندازه شناخت آنان از فلسفه افلاطون و ارسطو اصیل و مبتنی بر آثار صحیح الانتساب به آن دو و تا چه اندازه مبتنی بر متون منحولی بوده که حاصل دوران نوافلاطونی و هلنیستی متأخر و تحت تأثیر اندیشه های گنوسیستی و هرمسی و امثال آنها بوده است)
ادامه مطلب
3_ جواب یک شبه:
ایران بعد از اسلام یا ایران قبل از اسلام کدام از لحاظ تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ایشان در
جواب بنده این را بیان داشتند که تمدن ایرانی قبل از اسلام بسیار تمدن پرشکوهی بود
ولی در اثر حمله اقوام مختلف به ایران این آثار علمی از بین رفت و چیزی از آن تمدن
پرشکوه باقی نماند مثلا ایرانیان در دوران ساسانی دانشگاه جندی شاپور را
بنیانگ
بسم الله الرحمن الرحیم
عزاداریهاتون قبول رهروان راه حسین. خدا اجر و صبر به همتون بده که این مصیبت عظمی رو تعظیم می کنید و به آسمانیان و اولیای الهی تسلیت می دهید. توفیقی شد این دهه دو جلسه با موضوع شاخص های نهضت حسینی در بیانیه گام دوم انقلاب خدمت رفقا بودیم، در مورد شاخص امید واقعی در نهضت حسینی و جوانگرایی این نهضت یه کار تطبیقی با بیانیه گام دوم انقلاب انجام شد و مطالب جالبی به دست اومد. ایشالا توفیق بشه شاید فیش ها رو یه سرو سامونی دادم و ت
۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی
ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است. این جنگ با دستور
صدام حسین و حمله نیروهای نظامی عراق در سال ۱۳۵۹ به ایران آغاز شد و پس از
۸ سال جنگ، بالاخره با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران در مرداد ماه سال
۱۳۶۷ به پایان رسید.
دوران هشت سال دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس
اسلامی و حراست از مرزهای عزّت و شرف این مرز و بوم، به مثابه یکی از
حسا
رهبر انقلاب در بیانات تلویزیونی به مناسبت عید نیمه شعبان علاوه بر تقدیر از زحمات و فداکاری های جامعه بهداشت و درمان کشور از تلاش و مجاهدت نیروهای داوطلب مردمی تقدیر کردند و از برخی از گروه ها هم اسم بردند: از طرح هر محله یک قربانی» در سبزوار گرفته، تا بانوان یزدی که خانه های خودشان را به کارگاه ماسک دوزی تبدیل کردند، تا طلاب خوزستانی که داخل خانه های مردم را هم ضدعفونی کردند تا صاحبان املاک شیرازی که اجاره ها را بخشیدند، تا رئیس حوزه علمیه
محمد جواد صاحبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اشاره کرد: تفسیر تاریخ عاشورا» هم به نقل روایت‌های تاریخی این رخداد می‌پردازد و هم سعی در پالایش آنها دارد. همچنین تلاش کرده‌ام تا روایت‌های صحیح از این رخداد را به عنوان یک نهضت فکری جاویدان که می‌تواند سرمشق ملت‌های مختلف باشد، از وجوه و رویکردهای مختلفی چون ی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی و تحلیل قرار دهم. وی افزود: تفسیر…

محمد جواد صاحبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اشاره کرد:
کتاب علیرغم حجم 168  صفحه ای خود، مطالب و موضوعات مختلفی را دربارۀ برادر حضرت رضا(ع) در بر گرفته و نکتۀ مهم، همانطور که گفتیم، رویکرد تحقیقی کتاب است که در موارد متعدد سعی در پیدا کردن توضیحات مستند و اقناعی دارد.  
کتاب: ابوالفضل نهضت رضوی
نویسنده: دکتر محمدرضا سنگری
انتشارات: شاهچراغ
احسان رضایی- کتاب اثری پژوهشی است دربارۀ زندگی و زمانه حضرت احمد بن موسی(ع) معروف به شاهچراغ. از نام کتاب مشخص است که این اثر، نوشتۀ یکی از عاشوراپژوهان معاصر،
 
یادتان هست زیارت قبرش را در بهشت زهرا در کانال #یک_پیشنهاد داده بودم؟ حالا انتشارات شهید #ابراهیم_هادی کتابش را منتشر کرده است.
#داود_حنیفه‌ای فقط راننده وسیله سنگین نبود، او یک مبارز انقلابی بود. پس از پیروزی نهضت به دفاع از آن پرداخت؛ کردستان یا هر جای دیگر. به جمع مبارزان فلسطینی پیوست ولی دید آن‌ها نیازمند کار فرهنگی هستند! در دفاع مقدس به یاری #حاج_احمد آمد. سپس با او به لبنان رفت و ماند برای تشکیل و آموزش نیروهای #حزب‌الله. عبری و عربی
 
#گزارش_تصویری
 
  راه اندازی و برگزاری مسابقه #کتابخوانی تحت عنوان '' سرباز وطن '' در موضوع زندگینامه سردار سلیمانی به مناسبت سالگرد شهادتشان، توسط گروه تربیتی معرفتی بصیرتی شهدای قُلیان و با همکاری آموزش و پرورش و تشکیل کلاس توسط معلم نهضت سوادآموز روستای قُلیان و با تلاوت آیاتی چنداز کلام الله مجید، همچنین سخنرانی توسط فرمانده پایگاه مقاومت بسیج محلات روستای قُلیان .
 
١۴/١۰/١٣٩٩ یکشنبه
با سلام بدینوسیله به استحضار  مدیران و مدیرآموزگاران و آموزگاران محترم  شهرستان خوی می رساند برابر بخشنامه شماره 291010/26205 مورخه 98/06/25 مدیریت محترم آموزش و پرورش زمان و مکان سازماندهی مرحله دوم همکاران برای سال تحصیلی 99-98در محل سالن اجتماعات هنرستان شهید رجایی برگزار خواهد شد.
موارد قابل توجه:
*- سازماندهی آموزگاران خواهر به صورت جابجایی و سازماندهی آموزگاران برادر به صورت کلی خواهد بود.
*- امتیازات نهایی خرداد ماه همکاران ملاک عمل برای انتخ
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
لا بد لنار من آذربیجان لا یقیم لها شی ء، فاذا کان ذلک فوا احلااس بیوبکم و البدوا ما لبدنا، فاذا تحرک متحرکنا فاسعوا الیه و لو حبوا، و الله لکأنی انظر الیه بین الرکن و المقام، یبایع الناس علی کتاب جدید، علی العرب شدید. و قال: ویل لطغاة العرب من امر قد اقترب».
- به ناگزیر آتشی از آذربایجان شعله ور خواهد شد که هیچ قدرتی در برابر آن یارای مقاومت نخواهد داشت. چون این آتش زبانه کشید، گلیم خانه ی خود شوید و تا ما نجنبیده ا
نظر فروید درباره دین
در نقد نظر فروید درباره دین ، باید گفت:
الف) فروید ، بى‌دینى تمام‌عیار و بلکه ضد دین بود. بنابراین، نمى‌توان گفت که او توانسته است بدون سوگیرى درباره دین اظهار نظر کند.
ب) جهان‌بینى فروید درباره جهان هستى، مادى‌گرایى صرف است. این جهان‌بینى، با نظر اکثریت مردم و دانشمندان که در وراى ماده، به هستى برترى معتقدند، در تعارض است.
ج) برداشت فروید از خود» و نیز نظر فروید درباره دین ، غیر از برداشت‌هاى خود فروید که برپایه
نظر فروید درباره دین و بررسی و نقد ان
 
در نقد نظریه فروید درباره دین باید گفت
الف. فروید .بی دینی تمام یار و بلکه ضد دین بود .بنابراین نمی توان گفت که او توانسته است بدون سوگیری درباره دین  اظهار نظر کند
ب. جهان بینی فروید درباره جهان هستی .مادی گرایی صرف است.این جهان بینی با نظر اکثریت مردم و دانشمندان که در ورای ماده به هستی برتری 
معتقدند .در تعارض است.
ج.برداشت فروید از خود و نیز نظر فروید درباره دین غیر از برداشت های خود فروید که بر پایه داس
نویسندگان



دکترعلیرضا حسینی استادیار گروه زبان و
ادبیات عرب دانشگاه کوثر بجنورد

پوریا اسمعیلی دانشجوی دکترای تاریخ
ایران دوران اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین

چکیده
از جمله مترجمان و دانشمندان معروف
عصر ­نخست­ خلافت ­عباسی (232-132ه.ق) ابن مقفع است. وی در آن روزگار آثار زیادی
را از زبان پهلوی به عربی ترجمه نمود. انگیزه او این بود که فرهنگ و تمدن ایران
زمین را حفظ و به عباسیان معرفی نماید تا آنان با اطلاع از ­سیرت­ ­پادشاهان

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

وب لاگ فرزندان برتر Hard Time سفارش طراحی سایت و سئوی سایت در رشت گیلان ✔️ لیست قیمت و تعرفه عطر زندگی بانو سین :) خرید سهم های پر سود در بورس محصولات اپل تکسنولی مشاور املاک پرند کلینیک کاردرمانی ملاصدرا Dr.T-WAL ریاضی = زندگی