نتایج جستجو برای عبارت :

نمایندگان مجلس

به تازگی طرحی با عنوان محدودیت 3 دوره ای نمایندگی مجلس شورای اسلامی توسط نمايندگان تصویب گردیده است. حال این سوال به ذهن می رسد که این طرح واقعاً برای جوانگرایی و اشتغال نیروهای نخبه جدید به مجلس است یا قرار است جریانات جدید راه یافته به مجلس شورای اسلامی ، به طیف انقلابی ها رکب زده و باقیمانده اصولگرایان و انقلابی گران را که معمولاً از شهرهایی مذهبی با دید انقلابی هستند - و اکثراً کاندیدهای انقلابی دارند- را با این حربه از مجلس بیرون کنند.
بسم الله الرحمن الرحیم
 
شفافیت نیاز حیاتی دستگاه های اجرایی کشور است.
 
این نیاز در مجلس به عنوان قانون گذار بسیار حیاتی است.
 
با حمایت از کمپین زیر به پیگیری این موضوع در مجلس کمک کنید.
لینک کمپین:
https://www.farsnews.ir/my/c/51503
 
#شفافیت#شفافیت_آرا_نمايندگان#مجلس
نماینده مردم اصفهان در دهیمن دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انصاف نیست با طرح عدم بکارگیری بازنشستگان موافق باشم اما برای یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا شوم.
حیدرعلی عابدی با اشاره به دلایل ثبت نام نکردنش در انتخابات مجلس یازدهم اظهار کرد: در مجلس دهم قانونی با عنوان عدم به کارگیری بازنشستگان در دولت، تصویب شد که بنده پیشنهادی با عنوان مشمول شدن این قانون برای نمايندگان مجلس دادم که در مجلس شورای اسلامی مورد استقبال نمايندگان
در ادبیات اقتصاد ی همواره نوع سازوکارهای حاکم بر روابط ی از این حیث اهمیت دارند که در غالب موارد پای نفع شخصی، احزاب و یا گروه های ی در میان است و نتیجه آن در بسیاری از موارد ضرر و زیان سنگینی است که بر مردم تحمیل می شود برای روشن تر شدن موضوع، رفتار این روزهای مجلس را در همین غالب توضیح می دهم. 
بی شک یکی از مهمترین وظایف نمايندگان مجلس، نظارت بر عملکرد وزرا است فرضا اگر یکی از وزرا از وظایف قانونی خود تخطی کند قاعدتا من و شما که ن
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نامه نمايندگان به شورای نگهبان گفت: طرح تشکیل وزارت بازرگانی به دلیل مغایرت با قانون برنامه ششم توسعه، اصول ۶۵ و ۷۵ قانون اساسی به رای دو سوم آراء نمايندگان نیاز داشت که متاسفانه به آن توجهی نشد.
 
علی رستمیان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره حواشی تصویب طرح تشکیل وزارت بازرگانی گفت: در تصویب طرح تشکیل وزارت بازرگانی تخلف آشکاری صورت گرفته است.
 بررسی آسیب‌های اجتماعی با حضور فرمانده کل سپاه استان تهرانف مشوق قانونی مجلس برای ترویج فرهنگ خوداظهاری مالیات، وم پیگیری هیئت رییسه برای موضوع استعفای نمايندگان اصفهان  از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه دوم دی ماه) مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.
جلسه علنی امروز به ریاست علی لاریجانی آغاز شد. امیرحسین قاضی زاده هاشمی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی  دستور کار جلسه امروز مجلس را به این
دوم اسفند انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و برای 4 سال بعدی تکلیف 290 کرسی مجلس مشخص خواهد شد. با توجه به عملکرد مجلس فعلی و وضعیت نامناسب اقتصادی مردم پیش بینی می شود مشارکت در انتخابات مجلس 98 پایین باشد و احتمالا اقبال مردم از اصلاح طلبان برمی گردد و اصولگرایان بخت بیشتری برای انتخاب شدن خواهند داشت.
 
راهبرد معاصر تصویری کاملی از انتخابات مجلس یازدهم در اختیار شما قرار می دهد و پیشنهاد می کنم اخبار انتخابات مجلس را از این رسانه دن
با توجه به اتمام رسیدگی به کتاب اول لایحه تجارت» و ابهاماتی که در خصوص بررسی و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی بخصوص از سوی اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی مطرح است، نکاتی به شرح زیر تقدیم خوانندگان عزیز می‌شود:
1-    لایحه اصلاح قانون تجارت، ابتدائا در سال 1384 تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. این لایحه نیز مانند رویکرد اتخاذ شده توسط مجلس شورای اسلامی، اصلاح کلی قانون تجارت را مدنظر قرار داده بود. طی بررسی‌ها و تغییراتی که در مجلس شورای اسلامی ات
از " مجلس شورای اسلامی "؛ به عنوان " نمايندگان ملّت "، می خواهیم هر چه زودتر " رای عدم کفایت رئیس جمهور " را صادر کند تا " تصمیم اخیر خارج از قانون افزایش قیمت بنزین " با " از دست دادن یکی از ارکان خود "، قدرت اجرائیش را از دست بدهد؛ البتّه اگر " مجلس شورای اسلامی " هنوز، خود را " نماینده ملّت " به حساب می آورد. در غیر این صورت، به هیچ وجه، دل خوش ندارند که مردم با ایمان و اشتیاق، در انتخاباتهای آتی، شرکت نمایند. 
باند نیاوران، بودجه سال 1400 را بر اساس انهدام کشور تنظیم و به مجلس فرستاد و فکر نمی‌کردند، که نمايندگان مجلس، متوجه سناریوی خطرناک نفوذیهای در قوه مجریه شوند!                     
نمايندگان مجلس گلوی دولت را در ردیف ارز4200 تومانی یارانه‌ها گرفتند ولذا فریاد وامصیبت دولت و گردن کلفتهای همانگ با دولت بلند شد، اما نمايندگان مجلس، از جیغ بنفش آنان نمی‌هراسند.
نمايندگان مجلس خوب می‌دانند، بارانداز اصلی، غارتگران، فتنه‌گران، برانداز
برای در راس امور قرار گرفتن مجلس، اولین شرط، رعایت قانون و اعتدال در هر شرایطی است حتی اگر عمل به آن به ضرر خود فرد تمام شود. در این زمینه خاطره‌ای از سید عبدالباقی، پسر شهید مدرس نقل شده که خواندنی است. سید عبدالباقی در خاطراتی که از پدر به یاد دارد، تعریف می‌کند:
تصور می‌کنم دوره چهارم بود و شاید شش ماهی از عمر #مجلس می‌گذشت، می‌دانیم #مدرس در این دوره لیدر (رهبر) اکثریت و در اوج شهرت و قدرت بود. یکی از روزها نزدیک غروب عده‌ای از نمايندگان
توضیح سخنگوی وزارت خارجه در خصوص حواشی حضور ظریف در مجلس
عباس :
دیروز به وزارت خارجه ابلاغ شد که جلسه شورای عالی امنیت ملی به ساعت ۱۵ امروز یکشنبه منتقل شده است. از آنجا که حضور وزیر امور خارجه در جلسه شورا ضروری بود از هیات رئیسه مجلس خواسته شد طرح سوالات از ایشان را به دلیل تداخل جلسات به تعویق بیندازند تا به این جلسه مهم برسند که موافقت نشد؛ اما گفتند ایشان از ساعت ۱۴ تا ۱۴:۴۰ به مجلس بیایند و بعد تشریف ببرند.
ایشان هم راس ساعت ۱۴ در ص
دولت به شدت به دنبال تشکیل وزارت بازرگانی است. وزارت خانه ای که به دنبال واردات کالا به اسم تنظیم بازار است و کارشناسان با تشکیل آن مخالف هستند.
نکته این است که تولیدات داخلی یک وجه تنظیم بازار هستند و واردات باید به میزانی باشد که این وجه از بازار آسیب نبیند لذا تنظیم میزان واردات باید بر عهده دستگاهی باشد که بر میزان تولیدات داخلی اشراف دارد نه دستگاهی که وظیفه اصلی آن واردات است و درکی از تولیدات داخلی ندارد. از طرف دیگر با وجود سودهای فرا
روز یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ و پس از پایان ثبت نام انتخابات مجلس یازدهم در روز شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸، حیدرقاسمی (رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان) گفت: هزار و ۲۲۴ داوطلب برای ۱۵ حوزه انتخاباتی یازدهمین مجلس شورای اسلامی استان اصفهان نام نویسی کردند.
وی با بیان اینکه ۸۸ درصد داوطلبان مرد و بقیه زن هستند گفت:در ثبت نام مجلس قبلی (دهم) هم همین تناسب وجود داشت، مدرک تحصیلی ثبت نامی‌های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی،۹۵۹ کارشناسی ارشد،۱۳۸ نفر دکترا،۶۵ نفر
زهرا نژاد بهرام صبح امروز پیش از آغاز جلسه شورای شهر تهران با اشاره به توییت یکی از نمايندگان مجلس مبنی بر ارائه طرح جدایی ری از تهران گفت: متاسفانه این طرح با ۳۰ امضاء به هیات رئیسه وصول شده و فرید نیز در این باره توییتی منتشر کرده است.
وی با بیان این که اعضای شورای شهر تهران معتقدند که نباید یکپارچگی تهران به دلیل مسائل ی دچار تغییر شود گفت: از دید ما شهروند منطقه ۲۰ با ۱۵ تفاوتی ندارد. هر چند که برخی از مناطق می توانند به دلیل شرای
پیش از 50 نماینده مجلس کتباً درخواست بازنگری مجدد (مراعی) طرح ساماندهی صنعت خودرو را به هیئت رئیسه مجلس تقدیم کردند.
حال باید دید این طرح که پیش از این ایرادات اساسی آن، مخالفت‌های زیادی را ازطرف کارشناسان و اساتید دانشگاه به‌همراه داشته، اصلاح می‌شود؟
بنا بر اعلام نمايندگان مجلس عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با توجه به کمبود نیرو در بیمارستانهای کشور، مجوز جذب و استخدام 15 هزار پرستار از طرف سازمان امور استخدامی به وزارت بهداشت و درمان داده شده است و بزودی آزمون استخدامی آن برگزار خواهد شد.
جهت امادگی بیشتر در آزمون استخدامی پیشنهاد می شود نمونه سوالات تخصصی استخدامی پرستاری که در آزمونهای گذشته برگزار شده است بدقت و کامل مطالعه نمائید.
قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب هشتم مهر ماه 6831 کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه مدیریت خدمات کشوری مجلس شورای اسلامی مطابق اصل هشتاد و پنجم ) 38 ( قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت پنج سال، 6831 به تایید شورای نگهبان رسید /7/ در جلسه علنی مورخ 63 31 جهت /7/ و در تاریخ 58 اجرا طی نامه ای از سوی رئیس مجلس به دولت ابلاغ گردید
می توانید آیین نامه را از اینجا دانلود کنید
تعیین شرایط ورود به مرحله دوم در انتخابات مجلس
نمايندگان مجلس در خانه ملت ضمن تعیین شرایط ورود به مرحله دوم در انتخابات مجلس، وزارت کشور را موظف به برگزاری انتخابات با استفاده از فناوری‌های نوین کردند.
نمايندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 22 مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با اصلاحاتی ماده 3 این طرح را به تصویب رساندند.

براین اساس نمايندگان با 156 رأی موافق، 8 رأی مخالف
شرایط کاندیداهای نمایندگی مجلس مشخص شد
نمايندگان شرایط ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی را تعیین تکلیف کردند که از جمله آن می‌توان به حذف قید سنی و عدم امکان ثبت‌نام نابینایان اشاره کرد.
نمايندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 22 مهرماه) مجلس شورای اسلامی، ضمن تعیین تکلیف شرایط ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی قانون قبلی این انتخابات را مبنی بر عدم امکان ثبت نام نابینایان به تصویب رساندند.

در این میان نمايندگان با 129 رأی موافق، 1
مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه و والایی برخوردار بوده و محور بسیاری از تصمیم گیری ها، قانونگذاری ها، برنامه ریزی ها است و چراغ هدایت دولت و ملت را به دست دارد. مجلس پایگاه اساسی نظام و مردم و مایه حضور و مشارکت واقعی مردم در تصمیم گیری ها و مظهر اراده ملی است. 
ادامه مطلب
1-مقررات چند دسته اند؟  نام ببرید.
2-قانون چیست؟
3-افراد در برابر قانون اند.
4-مهم ترین قانون هر کشور آن کشور است.
5-قانون اساسی . قانون ها است و سایر قوانین در . آن تصویب می شوند.
6-در قانون اساسی هر کشور چه چیز هایی معین شده است؟
7-پس از پیروزی انقلاب اسلامی، .برای نوشتن قانون اساسی جمهوری
اسلامی ایران تشکیل شد.
8- خبرگان مجلس خبرگان از سویانتخاب می شوند.
1-رهبر       2-رییس جمهور            3
نمايندگان مجلس شورای اسلامی با اختصاص یک درصد درآمد شرکت ها، بانک‌های
دولتی و موسسات انتفاعی برای توسعه عدالت آموزشی و بهبود معیشت فرهنگیان
موافقت کردند.به گزارش خبرنگار مهر،
نمايندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ماده یک طرح تنظیم برخی
از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش را با ۱۵۴ رای
موافق، ۱۶ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در جلسه علنی
تصویب کردند.بر اساس این ماده معادل یک درصد درآمد شرکت
روز گذشته برخی از کاربران فضای مجازی با انتشار پست هایی از دست گیری یک باند گسترده ماساژ مختلط در تهران خبر دادند. باند کثیفی که علاوه بر ماساژ، به مشتری های خود خدمات جنسی نیز ارائه می دادند. به گفته کاربران فضای مجازی سرکرده این باند، برادرزاده پروانه سلحشوری، نماینده اصلاح طلب مجلس بوده است.در پی انتشار این خبر در شبکه های اجتماعی کاربران فضای مجازی با داغ کردن هشتگ #آقازاده_ماساژور از راه اندازی این باند فاسد و خانه فساد توسط یکی از نزد
#نطق امروز من به مذاق تعدادی از #نمايندگان خوش نیامد و باادبیاتی تند برخورد کردند.پروانه سلحشوری نماینده مجلس در حساب توییتر خود نوشت :امروز با اتکا به خداوند و براساس مسئولیتی که بر دوشم است، واقعیت‌های جامعه را بیان نمودم. راه برون رفت از وضعیت فعلی را برگزاری #همه‌پرسی” دانسته و عنوان نمودم. نطق کامل در کانال تلگرام است
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای
اسلامی، تاکید کرد: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که از مهم‌ترین
دغدغه‌های این قشر بوده است، و مجلس در مورد تعرفه پرستاری به وظایف خود
عمل کرد و در این شرایط تنها ضعف در دولت است که تاکنون آن را عملیاتی
نکرده است، کما اینکه ما هم از دولت گلایه داریم که اگر قرار بود منابع این
بخش را تامین نکند چرا این لایحه را به مجلس آورد و این انتظار را برای
جامعه پرستاری ایجاد کرد؟ امیدواریم که همکارانمان در کمیسیون تل
ستاد انتخابات کشور برنامه زمان‌بندی برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.
 
کلیات برنامه زمانبندی برگزاری انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:
۹۸/۲/۱۰: اعلام رسمی تاریخ ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از طریق رسانه‌های گروهی توسط وزارت کشور
۹۸/۳/۱۰ تا ۹۸/۳/۱۶: مهلت استعفای داوطلبان مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات
۹۸/۹/۱۰ تا ۹۸/۹/۱۶: دستور شروع انتخابات و ثبت نام از داوطلبان
قانون مدیریت خدمات کشوری
قانون مدیریت خدمات کشوری مشتمل بر 128 ماده و 106 تبصره در جلسه مورخ هشتم مهر ماه 1386 کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه مدیریت خدمات کشوری مجلس شورای اسلامی طبق اصل هشتاد و پنجم 85 قانون اساسی تصویب گردید و پس از از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت پنج سال، در تاریخ /7/1386 به تائید شورای نگهبان رسید و در تارخ 25/7/86 جهت اجرا طی نامه‌ای از سوی رئیس مجلس به دولت ابلاغ گردید.
برای ادامه مطالب برروی عنوان کلیک کنید
مطالبی در مورد لایحه حمایت از خانواده
با مطرح شدن لایحه حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی، بسیاری از فعالین حقوق ن و حتی برخی از نمايندگان زن مجلس و حتی مردم،طرح این لایحه،مخصوصا ماده ۲۳ آن را در جهت تضییع حقوق ن از سوی دولت می دانند. این ماده درصدد آسان سازی ازدواج مجدد مردان است. شاید همین انتقادها بود که ۱۰ بند به ماده ۲۳ این لایحه از سوی دولت اضافه شد.ولی با این حال هنوز انتقادهایی به این لایحه و مواد اضافه شده آن وجود دارد.
ادام
با توجه به اتفاقات اخیر و تصویب طرح افزایش قیمت بنزین همراه با سهمیه بندی آن در جلسه سران قوا یک پیشنهاد برای تغییر قانون اساسی داشتم که به استحضار می رساند:
 
1- ساختار فعلی مجلس شورای اسلامی ملغی اعلام شده و در ساختار جدید فقط یک نماینده که عنوان ریاست قوه مقننه را خواهد داشت انتخاب شود و به عنوان نماینده قوه مقننه در جلسات مجلس شورای اسلامی سران قوا شرکت کند.
2- نهاد جدیدی با نام مجلس شورای اسلامی سران قوا تشکیل شود و اعضای آن را تنها عضو قو

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

طلوع من آموزش اتودسک | شرکت اتودسک | نرم افزاهای اتودسک | کار اتوکد | نرم افزار اتوکد Vida verse نشریه مدیران فردا anzali1398 دقیقه های خیالی !من...سارام شرکت حمل ونقل تضمین بار 22923647-88610856-02144362537 E L E C O M 9 0 دانلود رایگان نمونه سوالات تکنسین داروخانه جهاد دانشگاهی