نتایج جستجو برای عبارت :

دلیل اینکه خداوند از اطاعت مخلوقات بی نیاز از عصیان آن مصون می باشد چیست؟

بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
در کتاب ثواب الاعمال وعقاب الاعمال چنین آمده است
امام باقر علیه السلام نقل مى نمایند که رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: خداوند عزوجل مى فرماید: کسى را که در اسلام از پیشواى ظالمى که از جانب خداوند عزوجل نیست اطاعت کند، حتما عذاب مى کنم ، گرچه انسان نیکوکار و با تقوایى باشد و هر کسى که در اسلام از پیشواى هدایتگرى که از اطراف خداوند عزوجل باشد اطاعت کند، حتما او را مى بخشم ، گرچه خو
با وفا باش، مانند سگ! کاری باش، مانند موریانه! عاشق باش، مانند کبوتر! مهربان باش، مانند گوسفند! این ها توهین محسوب نمي شوند! بلکه نوعی احترام اند؛ گاهی اوقات باید بعضی رفتارهای شایسته و خوب را از حیوانات و مخلوقات خداوند آموخت.
امام صادق علیه السلام: لَیْسَ اَلْعِلْمُ بِکَثْرَةِ اَلتَّعَلُّمِ إِنَّمَا هُوَ نُورٌ یَقَعُ فِی قَلْبِ مَنْ یُرِیدُ اَللَّهُ أَنْ یَهْدِیَهُ فَإِذَا أَرَدْتَ اَلْعِلْمَ فَاطْلُبْ أَوَّلاً فِی نَفْسِکَ حَقِیقَةَ اَلْعُبُودِیَّةِ وَ اُطْلُبِ اَلْعِلْمَ بِاسْتِعْمَالِهِ وَ اِسْتَفْهِمِ اَللَّهَ یُفَهِّمْکَ»علم، به زیاد آموختن نیست، بلکه علم، نوری است که در دل هرکس که خداوند اراده کند او را هدایت نماید، قرار مي‌گیرد. پس اگر خواه
چرا هدف و هدف گذاری در زندگی تا این حد مهم است؟آموزش هدف گذاری - راز موفقیتشاید به صراحت بتوان گفت که مهمترین تفاوت بين انسان ها و سایر مخلوقات خداوند همين یک عامل است: داشتن هدف .بقول استاد الهی قمشه ای شما هیچ بزغاله ای را نمي توانید پیدا کنید که آرزو داشته باشد که به دانشگاه هاروارد برود و برای رفتن به آنجا برای خودش هدفگذاری کرده باشد.
فقط و فقط این خصلت مربوط به انسان ها مي باشد.شاید به همين دليل بوده است که شاعربزرگ ایرانی اینچنین سورده ا
بسم الله الرحمن الرحیم
 نور ائمه اطهار علیه السلام قبل از آفرینش مخلوقات

ابن بابویه رحمه الله از ابو حمزه نقل کرده است که گفت: از امام سجّاد علیه السلام‏ شنیدم که فرمود:
إنّ اللَّه تبارک وتعالى خلق محمّداً صلى الله علیه وآله وسلم وعلیّاً علیه السلام والأئمّة الأحد عشر علیهم السلام من ‏نور عظمته أرواحاً فی ضیاء نوره، یعبدونه قبل خلق الخلق، یسبّحون اللَّه ‏عزّوجلّ ویقدّسونه، وهم الأئمّة الهادیة من آل محمّد علیهم السلام.
خداوند تبارک و ت
بسم الله الرحمن الرحیم و الصلاة والسلام علی محمد و آله الطاهرین
در تفسیر آیه سوم سوره حمد یعنی آیه شریفه الرحمن الرحیم باید بيان کنم که این آیه دو صفات خداوند است که در روایتی مي فرماید که هر بنده ای از من مرا به این دو صفت قسم بدهد هر چه بخواهد به او خواهم داد.
با توجه به این روایت چند نکته قابل توجه است:
نکته اول اينکه: خداوند رحمت را بر خود واجب دانسته تا به خلق خودش از انسان تا دیگر مخلوقات ارزانی بدارد و فرقی برایش ندارد که مسلمان باشد یا غی
خدای من تو چقدر بزرگی در وصفت چه بگویم؟ خدایا شکرت این روزها ب من یادآوری مي کنی زندگی جریان داره خدایا شکرت که بهم یادآوری مي کنی که حواست هست خدایااا تو چقدر بزرگی ک از ماده ی ج و چندش آور قدرتمند ترین موجوداتت رو خلق مي کنیمن چقدر خوشحالم برای بارداری فاطمه وبلاگ چقدر خوشحالم برای دندانپزشک کوچک و بي صبرانه منتظرم صدای قلب نی نیش رو بشنویم چقدر خوشحالم برای مامان شدن مهرنوش من دارم اشک مي ریزم یاد دعای سی و هفتم نهج البلاغه ميفتم که مضم
سؤالات مسابقه هفته شانزدهم3بهمن98 همراه باجواب
13213:از چپ به راست
الف.ج.ب.الف.ج:از راست به چپ
 
1- حضرت علی علیه‌السلام فرمود: اگر خداوند، شریکی مي داشت:
1) او نیز پیامبرانی مي‌فرستاد
2) او نیز جهانی مي‌آفرید
3) او نیز نادیدنی بود
2- انسجام و هماهنگی اجزای جهان، نشانه‌ی چيست؟
1) علم و قدرت آفریدگار
2) یکتایی آفریدگار
3) هر دو مورد
3- آیه 11 سوره شوری بر چه امری تأکید مي‌کند؟
1) خداوند همتا و شریکی ندارد
2) خداوند مثل و مانندی ندارد
3) خداوند همسر و فرزندی ن
زمانی بود که پروردگار ميان مخلوقات خود عمر تقسیم ميکرد، رحمت و عطوفت خداوندی بر آن قرار گرفته بود که عمر مخلوقات را به ميل و رضایت خودشان تعیین کند تا خشنودی آن ها را فراهم آورد.
صف طولانی مخلوقات در عالم ملکوت اعلی کشیده شده بود و نتا چشم کار ميکرد ادامه مي یافت.
مخلوقات یکی یکی پیش مي آمدند و پروردگار با رضا و رغبت آنها عمرشان را تعیین ميکرد. آنها خشنود روانه زمين مي شدند.
نوبت به خر که رسید گفتند: چقدر عمر ميخواهی، سی سال کافیه؟
خر نالید و گ
جهت اطاعت زن از مرد
اگه زنی از شوهر خود اطاعت نميکنه و به قول معروف تمکین نداره ، از این طلسم استفاده کنه.
این طلسم رو مطابق با تصویر دقیقا به همين صورت با جوهر و در ساعت سعد بر روی کاغذ سفید بدون خط بنویس و وقتی نوشتی قشنگ تا بزن و بالای درب ورودی ساختمون محل زندگی آویزان کن .
اثر آن از وقتی خانم برای اولین بار از آن درب عبور ‌کنه شروع ميشه .
جهت سرکتاب به لینک سرکتاب مراجعه شود و سرکتاب کبير رایگان نیست
در زیر طلسم به جای فلانه بنت فلانه
تمام انسان‌ها بدون توجه به نکات مثبت و منفی‌شان مخلوقات آفریدگار خود هستند، در نزد خداوند هیچ انسانی نسبت به انسان دیگر برتری ندارد. چون خداوند هرکسی را بهرکاری خلق کرده است. امروز آشنایی من با اصول خودیاری باعث شده است، که به دنبال من حقیقی و شخصیت و هویت کمشده‌ی خودم باشم، این را هم مي‌دانم هرچه هستم و هرچه بشوم، خداوند مهربان مرا عاشقانه دوست‌دارد و همان‌طور که هستم قبولم دارد. من در اوج بيماری و نواقص خودم جایگاهی یافتم که مرا با اصو
یک مطلبي داشتیم در خصوص "اشرف مخلوقات" بودن انسان و گفتیم :انسان اشرف مخلوقات نیستو مستند کردیم به آیات قرآن و اشاره ضمنی کردیم به خودبرتر بينی انسان که تصور ميکند عالم و عالميان برای او موجود شده است و این را مربوط به همان روح الهی» ميداند.داستان آفرینش انسان را هم بپذیریم متوجه ميشویم این روحی که اهل دین و ایمان و عرفان از آن حرف دارند که در آدم دميده شد روح خدا» نبود چون خداوند روح ندارد.قبلا هم گفتیم خدا بسیط و ساده است و مرّکب بودن او یع
منتظر فرج باشید و از رحمت خدا نااميد نشوید، به درستى که بهترین عمل نزد خداوند عزوجل انتظار فرج است . . .
در روایات اسلامى فضیلت و ثواب بسیارى براى منتظران آن امام منتظر(عج) بيان شده است.
ما در اینجا به چند نمونه اکتفا مى کنیم:
 1-  جعفر بن ابى دلف مى گوید: شنیدم حضرت امام رضا (علیه السلام) مى فرمود: (همانا امام بعد از من پسرم على است، امر او امر من، گفته اش گفته من و اطاعتش اطاعت از من است و امام بعد از او، پسرش حسن است، امر او امر پدرش، و گفته او گفته
در احادیث و روایاتی که از امام صادق (علیه السلام) به ما رسیده است روایات بيشماری وجود دارد که به موضوع مهدویت و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) پرداخته شده است ، از جمله این موضوعات ویژگی های یاران امام زمان است که در کلام امام صادق (علیه السلام) به زیبایی تبيین شده است.
با توجه به روایات، مي‌توان ویژگی‌ها و صفات یاران را چنین برشمرد:
1. معرفت عميق به خدا و امام خویش
در حدیثی از امام صادق علیه السلام نقل شده است:
در قلوب آنان (یاران مهدی ع
قالَ الامامُ الْحَسَنُ الْمُجتبي علیه الصلوة السّلام:مَنْ عَبَدَاللهَ، عبَّدَاللهُ لَهُ کُلَّ شَیْءٍ.فرمود: هر کسی که خداوند را عبادت و اطاعت کند، خدای متعال همه چیزها را مطیع او گرداند.[مجموعه ورام ص ۲۲۷] .
شهادت فرزند امام علی علیه السلام را تسلیت مي گوییم.
طفیل هستی عشقند آدمي و پری          ارادتی بنما تا سعادتی ببریدر این بيت بسیار زیبا، حافظ از عشق سخن مي راند که آدمي و پری طفیل هستی آن هستند. منظور از واژه "پری" در این بيت همان جن است. جن در قرآن پیش از انسان آفریده شده است و مانند انسان مي تواند خوب یا بد  باشد. جنیان بد را شیاطین مي گویند. حافظ مي گوید که دليل خلقت و هستی یافتن مخلوقات(چه اِنس و چه جن) عشق است. مخلوقات از منظر حافظ ریزه خوار عشق هستند و وجود آنها از عشق نشات مي گیرد.واژه طفیل به م
ستایش
به‌نام خ‍داوند جـــان و خـــرد
 
کــــــزین برتر اندیشه بر نگذرد
با نام خدایی آغاز مي‌کنیم که آفریننده روح و عقل و آدمي است‏؛ هیچ فکری نمي‌تواند از این اندیشه بالاتر و برتر برود.
خداونـــــدِ نـــام و خــداوندِ جای
 
خــــــــداوندِ روزی دهِ رهنمای
او خدایی است که آفرینندۀ همه چیز است؛ جهان مادری و جهان آخرت، خدایی که روزی مي‌رساند و راه را به ما نشان مي‌دهد.
خداونـــدِ کیوان و گردان سپهــــر
 
فــــــروزندۀ مـاه و ناهید و مهر
خ
           

     شیخی از شاگردش پرسید: چند وقت است که در ملازمت من هستی؟ 
شاگرد جواب داد : حدودا سی و سه سال.
شیخ گفت: در این مدت از من چه آموختی؟
شاگرد: هشت مسئله.
   شیخ گفت:  إنا لله وإنا إلیه راجعون! مدت زیادی از عمر من با تو گذشت و فقط هشت چیز از من آموختی‌!؟
   شاگرد: ای استاد، نمي خواهم دروغ بگویم و فقط همين هشت مسئله را آموخته ام.
استاد: پس بگو تا بشنوم.
شاگرد:
أول
به خلق نگریستم دیدم هر کس محبوبي را دوست دارد و هنگامي که به قبر رفت محبوبش او ر
 توجه(ذکر یعنی حضور مذکور نزد ذاکر .جان انسان ذکر گو؛ بایست با حقیقت ذکر پیوند خورد و باحضور قلب و تمر کز  گفته شود تا تاثیر گذارد)حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) فرموده است: در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بيم دارد، چگونه به چهار کلمه پناه نمي برد!۱- در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر حسبنا الله و نعم الوکیل»
(سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۷۱) پناه نمي برد. در صورتی که خداوند به
دنبال ذکر یاد شده فرموده است: پس (آن کسانی که به
حضرت صادق ع فرمود بر دنیا شکیبا باشید که ان ساعتی است زیرا انچه که از دنیا گذشته اکنون نه دردی از ان احساس کنی  و نه شادی وانچه نیامده که ندانی چیست همانا دنیای تو ان ساعتی است که درانی پس در ان یکساعت بر طاعت خدا صبر کنو از نافرمانی خداوند شکیبا باش  وخود را نگهدار شرح  یعمنی هر چه حساب کنی بيش از این یکساعتی که در انی نیست اگر طاعتی داری بر انجام ان شکببا واگر نافرمانی پیش امده بر ترک ان شکیبا باش زیرا انچه گذشته که اکنون خبری از ان نیست و درد
بسم الله الرحمن الرحیم
 
گاهی آدمي با خود مي اندیشد که وقتی خدای به این بزرگی هست
وقتی خداوند آسمانی به این بزرگی خلق کرده است
اگر آدمي سؤالی در مورد خلقتی دارد
آیا بهتر است از خالق بپرسد
یا از مخلوق
 
کلا اينکه چرا انسان ها در جایی که خالق شان وجود دارد
درب خانه مخلوق را مي زنند
به نظر
بواسطه جهل است.
 
همان ما قدر الله حق قدره
 
و نکته جالب دیگری که هست این است که
حضرت موسی علیه السلام
در مقابل فرعون
هیچ نداشت و دست اش خالی خالی بود.
ولی خ
صفات خداوند را که نگاه مي کنیم ، صفاتی را مي بينیم که بسیار تکان دهنده است و همين اول مطلبي بگم که خداوند جمع صفات هست و نميتوان یک صفت را دید و دیگری را ندید .
مي گویند خداوند رحمان و رحیم و مهربان چگونه ميتواند بنده و اشرف مخلوقات را در آتش جهنم بسوزاند ؟؟؟ با این حساب نباید جهنمي وجود داشته باشد ، با این حساب چه خوب باشیم چه بد ، پاداش مي گیریم ، با این حساب آزمایش و دنیا عبث و بيهوده است و با این حساب عدالت خداوند زیر سوال مي رود و با این حساب
شیخ طوسى (ره) به اسناد خود، از محمّد بن احمد انصارى، نقل مى‏ کند که گفت:گروهى از مفوّضه و مقصّره ( گروهى که معتقد بودند خداوند همه چیز را به مخلوقات واگذار کرده، و کارى به کار آنها ندارد)شخصى به نام کامل بن ابراهیم مدنى» را به حضور امام حسن عسکرى علیه السّلام فرستادند، تا درباره عقائد خودشان، با امام حسن عسکرى علیه السّلام مناظره و گفتگو کنند، کامل به سوى امام حسن عسکرى علیه السّلام حرکت کرد.او مى‏ گوید: پیش خود فکر کردم که از امام حسن عسک
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
 
اهل بيت عصمت و طهارت مصداق انحصاری  اولوا الامر در قران کریم
 
 
واژگان کلیدی
اولی الامر، مصادیق اولی الامر، عصمت اولی الامر، اهل حل و عقد.
چکیده
خداوند متعال در آیات 59 و 83 سوره نساء و در دیگر آیات قرآن کریم، منزلت اولی الامر را معرفی کرده است که در این بار ه چند نکته بایستی روشن شود:
 اولی الامر چه کسانی هستند؟
مصادیق اولی الامر چه کسانی هستند؟
آیا اولی الامر با مبانی‌ای که قرآن آنها را ترسیم کرده مي‌ت
حکومت و فرمانروایى در آن روز از آن خداست; و ميان آنها داورى مى‏کند: کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته انجام داده‏اند، در باغهاى پرنعمت بهشتند; (56)
و کسانى که کافر شدند و آیات ما را تکذیب کردند، عذاب خوارکننده‏اى براى آنهاست! (57)
و کسانى که در راه خدا هجرت کردند، سپس کشته شدند یا به مرگ طبيعى از دنیا رفتند، خداوند به آنها روزى نیکویى مى‏دهد; که او بهترین روزى‏دهندگان است! (58)
خداوند آنان را در محلى وارد مى‏کند که از آن خشنود خواهند بود; و خد
سماعه گوید از حضرت موسی بن جعفر ع شنیدم که ميفرمود کار خیر زباد نشماربد وگناه کم هم اگر هست شما انرا کم نشمارید زیرا گناه کم است که فراهم شود تا بسیار گردد واز خدا در نهایی بترسیدتا خودتان انصاف و عدالت کرده باشید و بسوی اطاعت خداوند شتاب کنبد و راست بگویید و امانت را بصاحبش بدهید زیرا که ان بسود شما است وانچه بر شما حلال نیست وارد نشوید زیرا که ان بزیان شما است شرح مجلیی ره در جمله حتی تعطومن انفسکم النصف ،،،،،،، گوید یعنی انصاف باينکه از خد
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ
الْحَمْدُ
- حمد» با مدح» تفاوت دارد: 
- حمد: ثنا و تمجید بر زیبایی که از محمود، با اراده و اختیار صادر شده است. / شکرگزاری
- مدح: ثنا و تمجید بر زیبایی که از ممدوح، بدون اراده و اختیار صادر شده است.
 
لِلَّهِ
- لالله: همه‌ی حمد برای خداست.
- جمله به صورت مجهول است و گوینده حذف شده.
 
رَبِّ
- هم مالک و هم پرورش‌دهنده / پروردگار
- تربيت دائمي و مستمر عالم پس از خلقت. تربيت یک فیض تدریجی و دائمي است.
- احتیاج عالم
به نام خدای شنهای طبس
کاش ربنای دعایمان ، امامي باشد که دوازده قرن است دل خونینش همه مصائب عالم را ميبيند و منتظر توجه ماست تا عالم را تغییر دهد.به نام خدای شنهای طبسخوب
است گاهی به این بياندیشیم که دوازده قرن است ، دلی خونین و رنجور همه
مصائب ، بلاها و مشکلات عالم را ميبيند ، برای همه آنها راهکار دارد ، توان
اجرا و اقدام دارد ، ولی برای عملی شدن آنها نیاز به توجه ما دارد.دوازده
قرن است فراموشش کردیم ، برخی مان شاید جمعه ها صلواتی و ذکری ميگو
بسم رب الشهدا
___________________________________________________________________________
1.خداوند را یاری کن تا نصر خداوند به کمکتان بياید.
2.زمانی که نصر خداوند بياید،حتما فتح اتفاق مي افتد.
3.قطعا خداوند تواب است و هر کسی که توبه کند،خداوند از او ميگذرد.
4.زمانی که فتح اتفاق مي افتد،مردم فوج فوج وارد دین خدا ميشوند.
5.اگر قرار است که فتحی اتقاق بيفتد،باید دین خدا را یاری کرد.
___________________________________________________________________________
6.هنگامي که نصر خدا مي آید،فتح روی مي دهد،مشکلات و گرفتاری ه
پیامبر(صلی الله علیه وآله):سخنی که بانام خداوصلوات برمن آغازنشود, ناپایداروبه دور ازهرگونه خیرو برکتی است.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):خداوند دوستدار جوانی است که جوانی اش رابه اطاعت خداوند مي گذراند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):برتوبادخواندن قرآن , زیراخواندن آن کفاره گناهان است وپرده ای دربرابر آتش وموجب ایمنی ازعذاب.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):کسی که درپی تحصیل علم رود, این عمل کفاره گناهان گذشته او است.
امام صادق(علیه السلام):کسی که ی

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

مای تاپیکز طراحی سایت ، سئو ،تبلیغات در گوگل چرم وطن فلاور باکس کانالستان دوربین های وای فای خانگی مراقبت کودک نظارت منزل و محل کار قلم قم دامنه دوّم مجله گردشگری «موسسه داوری دادجویان منصف بابلسر» آموزش تصویری اتوکد