نتایج جستجو برای عبارت :

انسان خلافت الهی

یکی از مثال هایی که در خصوص گفتمان حقوقی در حوزه حقوق خصوصی می توان زد این است که در احکام ارث آمده است که وقتی که فقط یک پسرعموی ابوینی باشد بر تنها عموی ابی مقدم در ارث بری است؛ در حالی که این مورد اصولا باید خلاف واقع باشد واصل بر این است تا وقتی که عمو باشد نوبت به پسر عمو نمی رسد ولی نکته ای که مدنظر است این است که دال مرکزی گفتمان ولایت در قرون اولیه اسلام در زمان حکومت عباسیان، وراثت در خلافت بوده است که این گفتمان در تقابل و تضاد با گفتما
اهل سنت اعتقاد به خلافت پس از پیامبر اکرم دارند به گونه ای که عقیده دارند پیامبر قبل از مرگ برای خود جانشینی انتخاب نکرده است و لذا خلیفه توسط مردم با بیعت همگانی و یا رای گیری در جایی که بیعت همگانی به خاطر کثرت بیعت کننده امکان پذیر نیست منتصب میشود. خلیفه با توجه به رای مردم انتخاب میشود و نیازی نیست عالِم به مقررات دینی باشد و همین که اکثریت جامعه وی را به عنوان حاکم انتخاب کنند مطابق آیه ی شوری( مستند اهل سنت برای خلافت) حاکم می شود  و چن
کتاب《امتداد رسالت》در 392 صفحه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر در سال 98 از چاپ خارج شد.
این کتاب در 4 فصل، امامت و خلافت بلافصل حضرت علی علیه السلام را از منابع معتبر اهل سنت اثبات می نماید:✅ فصل اول: امامت حضرت علی (ع) در قرآن، با استناد به آیات هدایت، ولایت و مباهله✅ فصل دوم: امامت حضرت علی (ع) در حدیث، با استناد به 10 حدیث معتبر✅ فصل سوم: امامت حضرت علی (ع) در پرتو عصمت. ✅ فصل چهارم: غصب خلافت. در این فصل  روایات دال بر غصب خلافت را آورده ایم و س
 
حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام (۵ بعثت -۱۱ق)، دختر گرامی پیامبر اسلام و حضرت خدیجه، همسر امام علی علیه السلام و مادر امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام است.
حضرت فاطمه سلام الله علیها در دین اسلام جایگاه بسیاری رفیعی دارد و به ویژگی های متعددی ممتاز است. آن حضرت معصومه است و 12 امام شیعه از نسل آن حضرت هستند. سوره و آیاتی از قرآن همچون سوره کوثر، سوره انسان، آیه تطهیر و آیه مودت در حق آن حضرت و همسر و فرزندانش نازل گردیده است و دوستی و
خلقت انسان-  علت آفرینش
انسان وجن-اسامی پیامبران درقرآن-معجزات پیامبران-کتب پیامبران الهي-ادیان
الهي درقرآن -جد ول ادیان الهي ومذاهب انها-جدول ادیان الهي. خلفا ی اسلامی وسلسله های ایرانی-سیرفلسفه عرفان ودین ازاغارتاکنون(باختصار)ومکاتب گوناگون وجداول مربوط-مکاتب غیر الهي در قران وجدول ادیان فلسفی وعرفانی
ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
برای  غصب ولایت امیرالمومنین علی علیه الاف السلام از پیامبر حدیث نقل کردند که نبوت و خلافت در یک خانواده جمع نمیشود و به همین دلیل مولایمان علی علیه الاف السلام را خانه نشین کردند
و از آنجا که دروغ گو را خداوند به دست خود رسوا میکند عمر هم پا برسنت پیامبر نهاد و بر خلاف سنت پیامبر شورای جانشینی مشخص کرد و هم پا بر حدیثی که خودشان از پیامبر نقل کرده بودند نهاد و علی را در شورای جانشینی
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز
در اسلام عمر،اهل الذکر یهودیان و مسیحیان هستند که مسلمانان باید مسائل خود را ازیشان بپرسند
عمر از کعب الاحبارپرسید آیا علی بن ابی طالب علیه الاف السلام بدرد خلافت میخورد یانه؟(آنقدر بدبخت و وابسته بود که مسائل خود را از یهودیان می پرسید چون اعتقاد سوادی به قرآن و پیامبر نداشت)
کعب الاحبار گفت علی چون آدم خونریزی است به خلافت نمیرسد
ولی بر خلاف گفته تورات کحب الاحبار علی به حکومت رسید
هنوز هم عمری ها واب
 
اهل سنت درباره ابوبکر دو ادعای مهم دارند؛ یکی افضلیت ابوبکر و دیگری اجماع بر خلافت او. آن‌ها به‌خاطر همین دو امر معتقدند که ابوبکر جانشین پیامبر خدا صلی الله علیه و آله است. ما در یک دوره کوتاه مدت مهمترین ادله اهل تسنن مبنی بر این دو ادعا را بر اساس مبانی علمی و معتبرترین منابع خود آن‌ها مورد نقد و بررسی قرار داده‌ایم. عناوین اهم مباحث این دوره و نشانی دانلود صوت آن‌ در ادامه آمده است.
ادامه مطلب
آن حضرت (ع) در سن ۲۷ سالگی و پس از حادثه دهشتناک ضربت خوردن پدر ارجمند خود امام علی (ع) در مسجد کوفه و شهادت ایشان در ۲۱ رمضان سال ۴۰ هجری قمری، به امر خدا و طبق وصیت آن حضرت (ع) به مقام امامت رسید.مدت امامت آن حضرت (ع) ۱۰ سال به طول انجامید و نزدیک به ۶ ماه هم به اداره امور مسلمین پرداخت. در این مدت معاویه که دشمن سرسخت امام علی (ع) و خاندان آن امام همام (ع) بود و سال‌ها به طمع خلافت (در آغاز به بهانه خون‎خواهی عثمان و در آخر آشکارا به طلب خلافت) جنگید
وَ أَیْقَنْتُ أَنَّکَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ فِی مَوْضِعِ الْعَفْوِ وَ الرَّحْمَةِ»(خدایا) و یقین دارم که تو در جایگاه (وقتِ)عفو و رحمت(بخشش و مهربانی) مهربان ترین مهربانانی.
نکات و موضوعات قابل بحث در این فراز:1- مهربانی و رحیمیّت خدا و اینکه او ارحم الراحمین است؛2- یقین و باور به خدا و رحمانیت و رحیمیت او و نیز آثار باور به رحمانیت و رحیمیت خدا؛3- عفو و رحمت الهي به چه معناست و چگونه شامل حال انسان می شود؟4- آیا هرجا و هر زمان خداوند ب
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
 از نامه هاى آن حضرت علیه السَّلام است به معاویه
(که آنرا بوسیله جریر ابن عبد اللَّه بجلىّ بشام فرستاده، و در آن صحّت و درستى خلافت خود را اثبات و بیزاریش را از کشتن عثمان اظهار فرموده): 1 کسانیکه با ابو بکر و عمر و عثمان بیعت کردند (آنها را بخلافت گماشتند) بهمان طریق با من بیعت کرده عهد و پیمان بستند (زمام امور را بدست من دادند) پس (به عقیده شما که خلافت از جانب خدا و رسول تعیین نشده بلکه
مطالب زیر  از حضرت آقا است درباره ی موضوع استغفار است: 
((استغفار، یعنی طلب مغفرت و آمرزش الهي برای گناهان. این استغفار اگر درست انجام گیرد، باب برکات الهي را به روی انسان باز می‌کند. همه آنچه که یک فرد بشر و یک جامعه انسانی از الطاف الهي احتیاج دارد تفضّلات الهي، رحمت الهي، نورانیت الهي، هدایت الهي، توفیق از سوی پروردگار، کمک در کارها، فتوح در میدان‌های گوناگون به‌وسیله گناهانی که ما انجام می‌دهیم، راهش بسته می‌شود.
ادامه مطلب
(قسمت اول)
آنچه
از قرآن کریم درباره عبادت انسان ها بر مى‏آید، این است که کامل ترین
وبرجسته ترین وصف براى انسان آن است که عبد ذات اقدس اله باشد، زیرا کمال
هر موجودى در این است که بر اساس نظام تکوینى خویش، حرکت کند و چون خود از
این مسیر و هدف آن، اطلاع کاملى ندارد، خداوند، باید او را راهنمایى کند. و
حقیقت انسان و جهان و ارتباط متقابل انسان و جهان را براى او تبیین نماید.

ارتباط
انسان با همه پدیده‏ها از یک سو و جهل او به کیفیت این ارتباطها از س
در خبرگزاری ایکنا مواردی از دین و جایگاه دین در زندگی انسان آورده شده بود که این خبر برای من جالب توجه قرار گرفت:
گروه سلامت: عضو شورای عالی حوزه‎های علمیه، ضمن تشریح جایگاه معنویت در سلامت، عنوان کرد: جدا کردن انسان از معنویت در واقع جداکردن انسان از خود است و اگر این معنویت نباشد انسان به سلامت واقعی خود نمی‎رسد.به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)، آیت‎الله غروی عضو شورای عالی حوزه‎های علمیه پیش از ظهر امروز ۱۵ دی ماه، در همایش سل
ابو علی سینا :
نیاز به این انسان (نبی و بیان کنننده ی شریعت الهي و ایدئولوژی انسانی) در بقای نوع انسان و در رسیدن انسان به کمال وجودی انسانی اش ، بسی بیشتر است از نیاز به رویانیدن مو بر ابروان و مقعر ساختن کف دو پا و منافعی دیگر از این قبیل که صرفا نافع در بقای نوع انسان اند بدون آنکه ضرورت بقای نوع ایجاب کند.
مقدمه ای بر جهان بینی اسلامی/ج1(انسان و ایمان)/ص55
به نقل از نجات/نوشته بو علی سینا
بإسم رب الجمیل
یکی از آن خورشیدهای فروزان، به فضل و کمک پروردگار و به اراده الهي، امروز در زمان ما به عنوان بقیةاللَّه فی ارضه، به‌عنوان حجةاللَّه علی عباده، به‌عنوان صاحب زمان
و ولىّ مطلق الهي در روی زمین وجود دارد. برکات وجود او و انوار ساطعه از
وجود او، امروز هم به بشر میرسد. امروز هم انسانیت با همه ضعفها، گمراهیها و
گرفتاریهایش از انوار تابناک این خورشید معنوی و الهي که بازمانده
اهل بیت است، استفاده میکند. امروز وجود مقدّس حضرت حجّت
 
 
باسمه تعالیانبیای الهيحضرت آدمغزل۱
اولین پیغمبر حق بر همه خلق جهانحضرت آدم بود، از بهر مردان و ن
ترک اولی کرد آدم ، زین جهت او رانده شداولین معصوم می باشد، ولی مومنان
می خورند حوا و آدم ، میوه ی ممنوعه رااین بود مذموم بر اهل بهشت و حوریان
خلق آدم از گل است و آب و امواجی چو بادمی دمد حق روح را، تا او بیابد جسم و جان
می کند تمجید و تسبیح خدا را هر ملکچون که انسان بهترین مخلوق ممکن در جهان
می کنند سجده به آدم، جز که شیطان رجیممی دهد حق فرصتی
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و تبریک عید ولایت 
سوالات کتاب انسان 250 ساله (قسمت دوم – سیره امام حسین تا سیره امام صادق علیهم السلام) – همکاران عزیز جواب سوالات را حداکثر تا تاریخ شنبه 25 مرداد تحویل واحد فرهنگی بدهند. به بهترین پاسخ‌ها هدیه به قید قرعه اعطا می‌شود.
1) به نظر شما نحوه تعامل امام سجاد(ع) با قیام های بعد از عاشورا به خصوص قیام مختار چگونه بود؟ توصیف نمایید.
2) بیان بفرمایید که حضرت زینب سلام الله علیها درد و مصیبتی بالاتر از داغ
آیت الله سید محمدصادق حسینی طهرانی : مومن باید در طول روز یک ساعت خلوتی با خدا داشته باشد و در آن ساعت به او توجه کند و در طول اشتغال به امور دنیا نیز خلوت درون خود را حفظ نماید بدون خلوت و عزلت از مردم و از کثرات، عشق الهي برای کسی حاصل نمی شود؛ حتی انبیاء الهي نیز مقداری از عمر خودشان را در عزلت یعنی خلوت با خدا به سر می بردند.
در سال ٢٣ق و اواخر خلافت عمر گفتگویی بین او و ابن عباس صورت گرفته است که در خلال آن عمر علی‌رغم اقرار صریح به بی‌همتاییِ علی بن ابی طالب(علیه السلام) برای خلافت، مخالفت خود با خلافت ایشان و علت این مخالفتش را بیان میکند، که اتفاقاً همین بیان عمر گویای مقبولیت عمومی علی بن ابی طالب(علیه السلام) برای خلافت، و نیز بیانگر هدف عمر از تشکیل شوراست؛ شورایی که افرادش همگی منصوب، و همگی قریشی (اهل مکّه) بودند، و سایر مسلمانان و حتی انصار (اهل مدینه) ا
✳️ توجه به خدا مثل نور و روشنایی است. وقتی انسان توجه به خدا کرد، چشمش نور و بینایی پیدا می‌کند، پیش پایش را می‌بیند، روشن می‌شود، حق را از باطل و راه را از چاه تمیز می‌دهد، برایش می‌شود مثل روز. چون وقتی به آخرت و به عظمت الهي توجه کرد، کوچکی دنیا را درک می‌کند و می‌فهمد که دنیا چاله است؛ ارتفاع دنیا سقوط است، همه چیز دنیا تله و دام است و این دام را گذاشته‌اند که انسان اگر دل به دنیا بست، شکار این دنیا می‌شود. این را با توجه به خدا می‌فهم
برخی فکر می کنند کهانسان موفق کسی است که همیشه برنده باشدو هیچوقت بازنده نشود‼بالاخره دست بالای دست بسیار است
ممکن است انسان ولو همیشه هشیار باشد اما در یک واقعه نتیجه را به طرف مقابل و حریف واگذار کنددر حالیکه باید گفت:انسان موفق کسی است کهدر یک بازی دو بار بازنده نباشد‼شکست پل پیروزی استنگران نباش تجربه ای می‌شود برای دفعه بعدبه قول قدیمی ها درس عبرتی باشد برای دفعات بعدانسان عاقل و مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شودلا یلدغ المومن
یک مطلبی داشتیم در خصوص "اشرف مخلوقات" بودن انسان و گفتیم :انسان اشرف مخلوقات نیستو مستند کردیم به آیات قرآن و اشاره ضمنی کردیم به خودبرتر بینی انسان که تصور میکند عالم و عالمیان برای او موجود شده است و این را مربوط به همان روح الهي» میداند.داستان آفرینش انسان را هم بپذیریم متوجه میشویم این روحی که اهل دین و ایمان و عرفان از آن حرف دارند که در آدم دمیده شد روح خدا» نبود چون خداوند روح ندارد.قبلا هم گفتیم خدا بسیط و ساده است و مرّکب بودن او یع
بسم رب المهدی
.
1.تا کمک و یاری خدا نباشد،نصر محقق نمیشود.
2.هر زمان نصرت الهي بر جایی آمد،فتح به دنباله آن است.
3.زمانی نصر و فتح الهي محقق میشود که ما تسبیح الهي انجام دهیم.
4.زمانی که نصر و فتح الهي محقق شود،که ناس به دین الهي وارد میشود.
5.داخل شدن مردم به دین الهي قابل رویت.
.
6. نصر الهي قابل رویت ا
بیت اول گلشن راز شیخ محمود شبستری رحمه الله علیه
بنام آنکه جان را فکرت آموختچراغ دل به نور جان برافروخت
شیخ محمود شبستری، این عارف بزرگوار ابتدای این گلشن و باغ بزرگ حکمی خود را که الحق از شاهکارهای ادبیات فارسی و ادبیات عرفانی و حکمت است را با حمد، خدای تبارک و تعالی آغاز می کند. شیخ در مصراع اول از دو هدیه بزرگ الهي سخن می گوید. یکی جان است و یکی فکرت. حکیم ابوالقاسم فردوسی اعلی الله مقامه الشریف نیز اثر بزرگ شاهنامه را با به نام خداوند جان و
 
روش مبارزه ی غیر نظامی امام سجاد علیه السلام، استفاده از دعا و نیایش بود. دعاهای ایشان بنا بر ضرورت به چند نوع تقسیم می شود:
۱-دعا خطاب به مردم عمومی: در این گونه دعا، امام به طور واضح  و روشن مبارزه با حکومت و تشکیل حکومت اسلامی الهي را بیان نمی کند.
بلکه با استفاده از بیانی دلنشین به صورت غیر مستقیم، علاوه بر تذکر و یادآوری نسبت به اصول و اعتقادات دین، به مفهوم امامت و حکومت می پردازد.
امام در این فقره از دعا نیازی به استدلال درباره اعت
روزی لقمان صدای فرشتگان را شنید که به او گفتند:ایا میخواهی از سوی خدا روی زمین قضاوت کنی؟
لقمان گفت؟اگر خدا امر کرده باشد،تسلیم امر خدا هستم،زیرا خدا به من کمک میکند و او مرا از لغزش نجات میدهد،اما اگر در انتخاب ازاد هستم من سلامتی را میخواهم.
فرشتگان گفتند : چرا؟
لقمان گفت : قضاوت میان مردم خیلی سخت است و از طرفی نیز محاسبه ی الهي سخت و دقیق است ، زیرا از هر طرف ظلم به انسان رو می کند.قضاوت میان مردم ، اگر بر اساس حق باشد، بسیار خوب است زیرا انس
یکی از ویژگی های انسان جذاب ، ایمان به خدا وتوکل بر او است.
به دلیل اینکه خداوند متعال می فرماید:
ان الذین آمنوا وعملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا 
همانا کسانی که ایمان آوردند وعمل صالح انجام دادند خدای متعال در دل مردم محبت او را قرار می دهند.
دوم التزام به دین وتعهد نسبت به فرامین حیات بخش دین اسلام موجب فراوانی رزق ونهایتا زندگی قشنگ وتوام با آرامش وآسایش را فراهم می سازد. به دلیل این فرموده الهي :
ویرزقه من حیث لم یحتسب 
وخدای انسان موم
سؤال :کلینی[1] در الکافی ( و همچنین بزرگانی دیگر ) باب مستقلی به این عنوان آورده است : ( ن از زمین ارث نمی برند. ) و در این مورد از ابی جعفر(ع) روایت کرده است که گفت:  ن از زمین سهمیه ارث ندارند. (فروع الکافی کلینی7/127)در این روایت حضرت فاطمه(س) یا کسی دیگر استثناء نشده است. پس بنابراین طبق روایات مذهب شیعه، حضرت فاطمه(س) حق ندارد که خواهان ارث از پیامبر(ص) باشد و اگر این باغ، ارثیه و حقّ آنها بوده است، چرا حضرت علی(ع) بعد از رسیدن به خلافت، آن را مط
اصلا نمی توان گفت فرشته یا انسان.
اصلا نمی توان این دو را در کنار هم مقایسه نمود چه بسا انسانی که از هر فرشته ای پایین تر باشد و چه بسا فرشته ای مانند شیطان که از هر انسانی پایین تر باشد. بحث این که مقام فرشته بالاتر است یا انسان همین است. در واقع اگر بگوییم فرشته ها چون شهوت ندارند و موقعیت نافرمانی کمتری دارند پس مقام انسان بالاتر است، این دلیل صحیح نیست. انسان مسیر کمال پیش پایش وجود دارد و اگر آن را طی کند به مقام عالی می تواند دست پیدا کند و

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

عنوان هندبال شهرزاد لارستان دانلود رایگان سریال آقازاده قسمت 23 سروش گرام وبلاگ نویسندگی فروشگاه اینترنتی اسکرچ اندیشه‌ورزی طرح های توجیهی