نتایج جستجو برای عبارت :

کاربدر چه ویژگی در تلفظ سبب میشود که سه واژه پایانی بساز،بجوش برو با فعا امر اشتباه

۱- برخی از واژگان پایه را بیاموزید. اولین کاری که باید در هنگام یادگیری یک زبان جدید انجام دهید این است که چند کلمه ساده اما مهم آن زبان را به خاطر بسپارید و هرچه سریعتر با آنها تمرین کنید. اگرچه مواردی مانند گرامر و ساختار جمله نیز مهم هستند، اما تا زمانی که شما به واژگان اساسی تسلط پیدا نکنید، گرامر و ساختار جمله بی معنا هستند. در اینجا یک لیست کوتاهی آورده ایم که مواردی برای شروع فرآیند یادگیری شما را ارائه می کند:
سلام = nǐhǎo ، تلفظ می شود: [ne
بعضی وقت ها تلفظی نادرست از واژگان انگلیسی در میان زبان آموزان متداول می شود و در مرور زمان در اذهان افراد به اصطلاح فسیل می گردد  تا جایی که گاهی اوقات حتی دانش آموختگان و فارغ التحصیلان رشته زبان انگلیسی هم تلفظ صحیح این لغات نسبتاً پیش پا افتاده را نمی دانند و به کار نمی برند. یکی از این لغات کلمۀ Question می باشد:تلفظ اشتباه رایج: کو اِسشن
تلفظ صحیح: کو اِسچِن
مواظب باشید شما در دام تلفظ اشتباه این لغت قرار نگیرید! و بجای صامت ش از صامت چ استفا
معلم: سلیم جان، با مکتب» جمله بساز.سلیم: فاروق وردک حدود ده سال وزیر معارف افغانستان بود و فعلآ وزیر مشاور ریس جمهور غنی در امور پارلمانی معلم: من گفتم با مکتب» جمله بساز. جمله تو اصلا مکتب نداشت. سلیم: نخیر استاد، جمله من حدود یک هزار مکتب داشت که شما متوجه نشدید.معلم: چه گفتی؟ من متوجه نشدم؟ تو فکر کردی من احمقم؟ برو از صنف بیرون.مجیب! ایستاد شو. با پول» جمله بساز.مجیب: در حکومت حامد کرزی، فاروق وردک وزیر معارف افغانستان بود.معلم: پسرم، کج
واژه عند» لفظی است که نشانگر قرب و نزدیک بودن می‌باشد[1] که گاهی درمکان»،[2] گاهی دراعتقاد»[3] و گاهی دربیان منزلت»[4] به کار می‌رود.
واژه لدن» نیز ظرف زمان و مکان[5] و تقریباً به همان معنای عند» است.[6]
طبق گفته اهل لغت، لدی» ولدن» نیز یک کلمه بوده که به دو نحو تلفظ می‌شود.[7]
از این‌رو می‌توان گفت که کلمات عند»، لدن» و لدی» تا حدودی به یک معنا بوده[8] و در مواردی به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این وجود، تفاوت‌هایی نیز می
ما در تبلیغ نویسی با دو گروه واژه رو به رو هستیم.
1.واژه‌های بی هویت:واژه‎هایی که انقدر تکرار شده‌اند که برای مخاطب بی ارزش شده‌اند.واژه‌هایی مثل ارزان‌ترین،بهترین،با کیفیت،مجرب و .
2.واژه‎های قدرتمند:واژه‎هایی که توجه مغز را به خود جلب می‎کنند واژه‎هایی مثل رایگان،شما،چگونه،سریع،آسان،ناشناخته،شگفت انگیز،راز،سرانجام،اکنون،تضمینی،جدید و .
ما در عنوان خود باید از واژه‎های قدرتمند استفاده کنیم و از واژه‌های بی هویت استفاده نکنی
الف- در هر یک از ابیات زیر ، واژه های قافیه و حرف یا حروف قافیه را مشخص کنید که قافیه طبق قاعده ی 1 » یا 2 » است
منم که دیده به دیدار دوست کردم باز                   چه شکر گویمت ، ای کارساز بنده نواز
واژه قافیه : باز ، بنده نواز        حروف قافیه : آز        قاعده : 2
ای صبا گر بگذری بر ساحل رود ارس                 بوسه زن بر خاک آن وادی و مشکین کن نفس
واژه قافیه : ارس ، نفس                          حروف قافیه : -َ س       قاعده : 2
یار بد مار ا
زبان انگلیسی، با ۴۰۰ میلیون گوینده بومی و زبان آلمانی با ۱۰۰ میلیون گوینده بومی، بیشترین تعداد گوینده بومی را در بین زبان‌های خانواده ژرمانیک دارند. از آنجا که این دو زبان توسط اجداد مشترک ایجاد شده‌اند، تعداد زیادی از واژگان آنها مشابه است. واژگان هم ریشه کلماتی هستند که املا یا تلفظ مشترکی در دو زبان مختلف دارند. خبر خوب این است که واژگان هم ریشه بسیاری در زبان‌های انگلیسی و آلمانی وجود دارند!
 
مانند ماه‌های سال وهمچنین تعداد زیادی از
SUSE یک شرکت تجاری آلمانی است که در سال 2005 از سیستم عامل openSUSE به عنوان یک سیستم عامل غیر تجاری متن باز و جمعی، رونمایی کرد. در طی مدتی با کاربران لینوکس ایرانی و انگلیسی زبان که در ارتباط بودم، اولین سوالشان تلفظ صحیح این نام بود .
ادامه مطلب
پیچ یا بولت
در لفظ انگلیسی دو لغت Bolt  و Screw هر دو در فارسی "پیچ" ترجمه شده اند. گر چه کار شناسان امر کاربردکاربرد این الفاظ را در زبان انگلیسی متفاوت می دانند : بطور کلی پیچ هایی که به همراه یک مهره بسته می شوند را بولت Bolt و پیچ هایی را که بدون مهره بسته می شوند را اسکرو Screw می نامند . در مجموع لغت بولت بار بیشتری را بدوش می کشد.
به معانی پیچ در لغات زیر توجه کنید:
بولت:
Anchor Bolt- معادل فارسی : انکر بولت و رول بولت
Hexagon Head Bolt- معادل فارسی: پیچ سر شش گوش
من واژه ای را می شناسم
واژه ای سرشار از معجزه
واژه ای که بلندت می کند
وادارت میکند که تلاش کنی
واژه ای که باخودش
رویاهایی رادر ذهنت می آفریند
و خودش میگوید که این رویاها
دست یافتنی اند
زیرا من وجود دارم 
من در میان شب تار
در تاریکی یک غار
در هوای تار و
حال زار
وجود دارم
من همیشه و در هر حال
در اطراف تو پرسه ن
و قدم ن
هستم
اما تو
زمانی که به من پشت کنی
زندگی ات خاکستری خواهد شد
آنگاه است که خواهی مرد 
زیرا آدمی بدون امید می میرد.
بخش۱: تمرین واژگان و هجاهای دشوار
 
 
۱- حالت دهان و زبان مناسب را برای تولید هر صدا یاد بگیرید. در مورد شکل صحیح دهان و زبان در تولید هر صدا مطالعه کنید و یا یک فرد بومی را هنگام صحبت کردن تماشا کنید. سپس، در یک آینه نگاه کرده و سعی کنید آن شکل را تقلید کنید.
 
به جایی که باید زبان یا دندان خود را قرار دهید نیز توجه کنید زیرا می تواند تلفظ صداها را تغییر دهد.
فیلم های آنلاین آموزش زبان انگلیسی برای یادگیری شکل صحیح دهان، زبان و دندان در زمان تولید
 
SUSE یک شرکت تجاری آلمانی است که در سال 2005 از سیستم عامل openSUSE به عنوان یک سیستم عامل غیر تجاری متن باز و جمعی، رونمایی کرد. در طی مدتی با کاربران لینوکس ایرانی و انگلیسی زبان که در ارتباط بودم، اولین سوالشان تلفظ صحیح این نام بود .
ادامه مطلب
تلفن پیوند (تله + فون ) است .این واژه از زبان فرانسه به فارسی آمده اما ریشه یونانی دارد. تله در زبان یونانی در واژه هایی مانند تلگراف ، تلگرام ، تله کابین ، تله سی به معنی دور است و فون  نیز در این زبان شنیدن است . ای کاش همان آغاز کار اختراع تلفن ما به فارسی آن را دور شنو می نامیدیم .
پس تلفن یعنی شنیدن از راه دور .
اما موبایل، یا مُبایل. تلفن همراه (نام رسمی)، تلفن بدون سیم. این واژه انگلیسی است و در این زبان بصورت Mobile» نوشته می گردد.موبایل در واژه
کاش می‌توانستم از تمام واژه‌نامه‌‌های دنیا دو کلمه‌ی زن» و مرد» را حذف کنم. بعد تمام متضادهای دوتایی دیگر را. تمام مرزهایی که دو واژه را از هم دور نگه‌داشته برمی‌داشتم، خٰم میکردم تا یک حلقه شود. هربار که از یک نقطه‌ آغاز میکردم و دور میزدم، هم زن» وجود داشت، هم مرد» هم هزار ؟» رنگارنگ دیگر. چنین شکل مهربانی است دایره. بی‌آغاز، بی‌پایان، کاملا همگون و بی‌برتری. 
واژه عنصری است جادویی، لشکری قدرتمند و پرشکوه که هم تفرقه‌ می‌آفری
مدت‌ها پیش، یعنی دوران دبیراستان، معلمی داشتیم که تسلط فراوانی به زبان فارسی داشت و برای ما در مورد ریشه‌ی کلماتی که استفاده می‌کنیم صحبت کرد. این موضوع برای من خیلی هیجان انگیز بود، چرا که تا به حال اصلا به این که چرا این کلمات باید استفاده بشن، فکر نکرده بودم و امروز این پست‌ بهانه‌ای شد که با گوگل کردن به یک مقاله در همین مورد برخورد کنم و باز نشر کنم . یکی از کلماتی که معنای جالبی داشت، کلمه‌ی پدر بود که تا به حال ارتباطش رو با Father متو
بخش اول: مسلط شدن به اصول پایه۱- الفبای روسی را بیاموزید. هنگام یادگیری و صحبت کردن به زبان روسی ، مطالعه الفبا، نقطه ی مناسبی برای شروع است. روسی یک زبان آوایی است، به این معنی که هر حرف روسی کم و بیش با یک صدای واحد مطابقت دارد. هنگامی که یاد گرفتید که هر حرف الفبای روسی را به درستی تلفظ کنید، باید یاد بگیرید که حروف؛ چه صداهای دیگری را نیز می توانند ایجاد کنند. به عنوان مثال، o می تواند بعضی اوقات در زبان روسی تلفظ شود.
الفبای روسی از الفبای سی
1.دقیق و قابل سنجش است.
مثال : با استفاده از محصول آموزشی ما در عرض یک ماه می‌توانید تولید محتوای عالی داشته باشید.2.در عنوان نباید از واژه‌های بی‌هویت(واژه‌هایی مثل ارزان‌ترین،بهترین،با کیفیت،حرفه‌ای،مجرب و .) استفاده کرد.
3.در عنوان باید از واژه‌های عینی‌(واژه‌هایی که بشود آن‌ها را در ذهن تصور کرد مثلا لیوان) استفاده کرد.
4.عنوان باید غیر کلیشه‌ای و خلاقانه باشد.
نقش مهم موسیقی در زندگی
موسیقی هنری ترکیب یافته از صداها با کشش های متفاوت  است. عوامل تشکیل دهنده ی آن شامل ریتم (وزن) و ملودی(آهنگ) می
باشد. کلمه موسیقی که امروزه به قاف مکسور و یالی ساکن در آخر تلفظ می
شود، در اصل واژه هیست یونانی برگرفته از (Mousika) و مشتق از کلمه (Muse)
نام یکی از نه اله حافظ شعر و هنرهای یونان باستان است.
در ادامه همراه ما باشید.
ادامه مطلب
ببخشید که این اصطلاح را توضیح می دهم حمل بر بی ادبی نشود .
گاهی واژه ای را نادرست تلفظ می کنند  و همان اشتباه بر سر زبان می افتد . تا پنجاه سال پیش مردم در زمستان برای گرم شدن دور کرسی می نشستند و برای سرگرمی و وقت گذرانی گاهی چرت و پرت هایی به هم می بافتند و می خندیدند و این سخنان کُرسی شعر نامیده شد که ما امروزه آن را بد تلفظ می کنیم.من تلفّظ درست این واژه را هنگامی که کودکی بیش نبودم از پیرمرد با سوادی شنیدم و از آن هنگام این را به یاد دارم . در آ
گام ۱- یادگیری تلفظ اصلی
۱- زبان خود را شل کنید. قبل از شروع به صحبت کردن، دهان خود را در حالت استراحت قرار دهید. در بیشتر مواقع، هنگام صحبت کردن به لهجه آمریکایی لب و فک شما و سایر اجزای صورت باید در حالت استراحت باشند. زبان خود را در مرکز دهان، درست پشت دو دندان جلوی خود نگه دارید.
برای اینکه مطمئن شوید دهان شما در وضعیت مناسبی قرار دارد، یک Uh بلند (مثل کلمه Love) بکشید مانند کاری که در زمان بازدم انجام می دهید.انگلیسی آمریکایی با حرکات دهانی خن
چند روزی است کتابی درباره ترجمه در دست گرفته‌ام و به‌عنوان یکی از منابع درسی، مشغول مطالعه آن هستم. کتابی به اسم مرجعی پیشرفته برای ترجمه»؛ نوشته بزیل هتیم و جرمی ماندی. اولین بار که نگاهم به کلمه هتیم افتاد حس ناخوشایندی پیدا کردم. این کلمه در زبان کُردی یعنی یتیم». به نوعی به این اسم مشکوک شدم. چون قبلا بارها دیده بودم که اسامی را به صورت اشتباه ترجمه می‌کنند. اگرچه بعضی از مترجمین بر این باورند که تغییر تلفظ اسامی خاص در ترجمه، اهمیت چ
 
زبان انگلیسی یک زبان بین المللی و یکی از پرکاربرد ترین زبان های دنیا است.یادگیری زبان انگلیسی مزایا و فواید زیادی دارد که یکی از آنها میتواند موفقیت در شغل و یا کسب و کارتان باشد.در یادگیری زبان انگلیسی شما با چالش هایی همراه میشوید که ما در این مقاله قصد داریم برای شما بگوییم.
1- گرامر
گرامر یکی از قسمت های پیچیده زبان انگلیسی است که حفظ کردن و تسلط رو برای شما دشوار میکند.گرامر بسیار مهم است و استفاده نادرست از آن می‌تواند طرف صحبت شما را
عبارت iso
آیزو خونده میشه
آیسو خونده میشه
ایزو خونده میشه
آی اِس اُ خونده میشه
همش درسته و انگلیسی زبان های نیتیو هم تمام این تلفظ ها رو به کار میبرن. پس به عنوان یک مدرس عکاسی ، حق نداریم به تلفظ هنرجوی خودمون ایراد بگیریم.
 
این مطلب رو اولین بار برای استوری های استاد بی/باشعور منتشر کردم.اگر دوست داشتید ، کل استوری ها رو نگاه کنید.
دیروز مابین پینترست‌گردی‌هام، به یک کلمه‌ای برخورد کردم که از اون موقع تا الآن ذهنم رو به خودش مشغول کرده.
حالا دیگه شما هم می‌دونید به اون نگاه با حسرتی که به هم‌دیگه می‌کنید، در حالی‌که هیچ‌کدوم جرات جلو رفتن ندارید، چی می‌گن. اون لحظه‌ای که نگاه‌تون به هم دوخته می‌شه، ولی زبون‌تون به ته حلق‌تون چسبیده و نمی‌تونید کلمه‌ای حرف بزنید.
کاش همگی انسان‌های جراتمندی بودیم.
بنام خدا
باسلام.
شاید بارها در جاهای مختلف،شنیده اید،که بحث شده است، و به یک وسیله حافظه(!)،هرکس یک چیزی گفته! یک نفر گفته هارد ! یک نفر دیگه گفته مموری! یک نفر دیگه گفته رم! و این برای شما سوال شده،اصلا این وسایل نام واقعی شان،چه چیزی می باشد! برخره چه نامی برای انها وجود دارد! 
ابتدا 
حافظه ! (به انگلیسی"Memory" با تلفظ "مموری")
به کلیه قطعات الکترونیکی،که می توانند،اطلاعات درون خودشان ذخیره سازی کنند،مموری یا حافظه گفته ميشود! پس هر وسیله ی الکتر
بخش ۱: عبارت های اصلی۱-برای ابراز تشکر در زبان روسی می توانید از cпасибо” استفاده کنید. این عبارت متداول ترین روش گفتن متشکرم” در زبان روسی بوده، و برای اکثر موقعیت ها مناسب است.
تلفظ cпасибо” به شکل: spa-See-ba است.در حالی که عبارت ذکر شده؛ بسیار رایج است، ولی در واقع برای گفتن ممنون” به زبان روسی تا حدودی غیر رسمی تلقی می شود. احتمالاً می توانید بیشتر مکالمات را با استفاده از این عبارت به تنهایی انجام دهید، اما اگر می خواهید تشکری عمیق تر
منفی کردن در زبان ترکی استانبولی با زبان فارسی تفاوت دارد. واژه منفی کننده در ترکی یک پسوند به نام değil است که صرف می‌شود و بعد از واژه‌ها و در انتهای جمله قرار می‌گیرد. مهم‌ترین نکته‌ای که در ساخت جمله منفی باید در نظر بگیرید این است که در این نوع جملات صفت صرف نمی‌شود و به شکل ساده خود می‌آید. ساختار جمله منفی این گونه خواهد بود:
ضمیر + شکل ساده و صرف نشده صفت یا اسم + شکل صرف شده واژه değil
جدول صرف واژه değil

Ben … değilim
من … نیستم.

Sen … değilsin
تو
آموزش زبان انگلیسی سطح مبتدی
بسته خودآموز زبان انگلیسی سطح مبتدی بهترین روش شروع آموزش زبان بدون نیاز به استاد میباشد. این دوره (برعکس تمامی بسته های آموزش زبان) به صورت فارسی تدریس شده است که باعث ميشود که زبان آموز همه نکات را ۱۰۰ درصد درک کند. همچنین در این دوره تمامی لغات و جملات توسط استاد تلفظ میشوند که باعث این ميشود که زبان آموز با تلفظ صحیح تمامی لغات آشنا شود.
 
در بسته خودآموز زبان انگلیسی سطح مبتدی استاد عطایی شما گیج نخواهید شد و
روزی یک معلم در کلاس ریاضی شروع به نوشتن بر روی تخته‌سیاه کرد:
9 × 1 = 79 × 2 = 9 × 3 = 279 × 4 = 369 × 5 = 459 × 6 = 54
وقتی کارش تمام شد به دانش‌آموزان نگاه کرد، آن‌ها دیگر نتوانستند جلوی خود را بگیرند و شروع به خنده کردند.
وقتی او پرسید چرا می‌خندید،یکی از دانش‌آموزان اشاره کرد که معادله اولی اشتباه است.
معلم پاسخ داد: "من معادله اول را عمدا اشتباه نوشتم، تا درسی بسیار مهم به شما دهم. دنیا با شما همین‌گونه رفتار خواهد کرد."
همان‌طور که می‌بینید من 5 معادل
 
عصب‌شناسی یا نورولوژی (به انگلیسی: Neurology) دانش مطالعه ساختار، کارکرد و بیماری‌های دستگاه عصبی جانداران است. موضوع عصب‌شناسی بررسی دستگاه عصبی جانداران در سطوح گوناگون از سلولی و مولکولی تا آناتومی، علوم رفتاری، و آسیب‌شناسی پزشکی است. واژه عصب‌شناسی برگردان واژه انگلیسی Neurology (نورولوژی) است ولی موارد به‌کارگیری این واژه در فارسی و انگلیسی متفاوت است. عصب‌شناسی در فارسی برابر واژه Neuroscience انگلیسی است. به جای واژه عصب‌شناسی از اصطلاح

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

آرمیتا کالا کیمیاگران برجسته آژآکس پیچ و مهره و استادبولت قهرمان زندگی خودت باش کاشت مو | هزینه کاشت مو بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر شهرستان رزن خورشید را بیدار کنیم کانون تخصصی مهدویت اراک دانلود فایل بهترینها