نتایج جستجو برای عبارت :

پیشگیری ا ز بیماری

 
ورم لنفاوی دست مشکلی است که عموما بعد از جراحی سرطان پستان یا برداشت غدد لنفاوی ایجاد می‌شود. این بیماری اغلب چندین ماه بعد از درمان و جراحی بروز می‌کند البته هر زمانی از چند روز تا چندین سال بعد از جراحی ممکن است بروز کند. لنف ادم یک بیماری مزمن دائمی که تاکنون هیچ راهی برای درمان دائم آن پیدا نشده است. با این حال اقداماتی برای تسکین درد و کاهش علائم آن انجام می‌شود که از بدتر شدن وضعیت پيشگيري می‌کند. انجام این روش‌ها از ابتلا از  عفونت
 
هیچ انسانی در برابر بیماری های روانی مصونیت ندارد. پيشگيري از پیدایش بیماری های روانی و سالم کردن محیط روانی از ضروریات اولیه تامین بهداشت روانی محسوب می شود. بهداشت روانی فقط به تشریح علل اختلالات نمی پردازد، بلکه پيشگيري ناراحتی های روانی به معنای وسیع آن به منظور جلوگیری از وقوع بیماری های شدید روانی را دنبال می کند. بهداشت روانی دارای اصولی است که می توان به اختصار به انها  اشاره کرد.
ادامه مطلب
فیبروز ریوی چیست؟
علائم این بیماری چیست؟ چه اطلاعاتی راجع به فیبروز ریوی دارید؟ فیبروز ریوی (ورم الیاف ریه) جای زخم در ریه ها است و می‌تواند علل زیادی داشته باشد. این بیماری جزء گروهی از بیماری های ریوی است که به آنها بیماری های بینابینی ریه می‌گویند.
افراد مبتلا به فیبروز ریوی معمولاً علائم تنگی نفس را بروز می‌دهند. روش های درمان و پيشگيري از این بیماری بسته به علت آن متفاوت است اما به طور کلی برای فیبروز ریوی درمانی وجود ندارد.

ادامه مطل
پيشگيري از آنفولانزا با روش های سالم و صحیح
این روزها با شیوع بیماری آنفولانزا در کشور بهترین راه برای جلوگیری از آن پيشگيري هوشمندانه و صحیح از ابتلای به این بیماری و شیوع بیشتر آن است با توجه به این که این ویروس برای هر فرد شکل مجزایی دارد پس در روابط روزمره خود باید دقت بیشتری داشته باشیم.
 
 
 
 
 
برای درمان بیماری روماتیسم روش های مختلفی وجود دارد در حقیقت بسیاری از این روش ها توسط فوق تخصصان شانه ارائه می شود برخی از این روش ها به شرح زیر می باشد:
1- مهار بیماری: یکی از بهترین کارهایی که در هنگام بروز این نوع بیماری می توان انجام داد پيشگيري از پیشرفت آن می باشد مثلا می توان با استفاده از یک سری داروها از پیشرفت این نوع بیماری جلوگیری کرد تا به قسمت های دیگر بدن نیز منتشر نشود.2- استفاده از داروهای ضد روماتیسم3- استفاده از داروهای داروه
در حال حاضر واکسن به خصوصی برای بیماری کرونا وجود ندارد پس بهترین راه برای پيشگيري از این بیماری جلوگیری از قرارگیری در معرض این ویروس است 
میتوانیم برای جلو گیری از انتشار این بیماری اقدامات زیر را انجام دهیم
1 از خانه خارج نشوید و اگر خارج شدید حتما ماسک بزنیم
2 از تماس نزدیک با افراد اجتناب کنید
3 از لمس کردن چشم،بینی، و دهان خود در مواقعی که بیرون  از خانه خود هستید اجتناب کنید
4 در صورت سرفه یا عطسه دستمال کاغذی جلوی دهان و بینی خودتان بگ
راه های پيشگيري از ویروس کروناراه های پيشگيري از ویروس کرونا چیست؟ برای پيشگيري از ویروس کرونا چی بخوریم؟ برای جلوگیری از بیماری های عفونی مانند ویروس کرونا و آنفلانزا شستن دست ها بسیار مهم است. علائم شایع ابتلا به ویروس کرونا شامل تب ، سرفه ، تنگی نفس و به طور کلی مشکلات تنفسی است. دست های خود را بشویید، از تماس دست آلوده با صورت خودداری کنید و از افرادی که سرفه می کنند یا عطسه می کنند دوری کنید. ویروس کرونا تا کنون در سراسر چین موجب مرگ صد
راه های پيشگيري از ویروس کروناراه های پيشگيري از ویروس کرونا چیست؟ برای پيشگيري از ویروس کرونا چی بخوریم؟ برای جلوگیری از بیماری های عفونی مانند ویروس کرونا و آنفلانزا شستن دست ها بسیار مهم است. علائم شایع ابتلا به ویروس کرونا شامل تب ، سرفه ، تنگی نفس و به طور کلی مشکلات تنفسی است. دست های خود را بشویید، از تماس دست آلوده با صورت خودداری کنید و از افرادی که سرفه می کنند یا عطسه می کنند دوری کنید. ویروس کرونا تا کنون در سراسر چین موجب مرگ صد
ورزش کردن نیز در جلوگیری از ابتلا به کرونا نقش موثری دارد بنابراین ترغیب دانش اموزان به ورزش و دادن اطلاعات مفید اعم از فواید و انواع ان توسط معلمان محترم اثر گذار خواهد بود .
 به طوری که متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی بر این عقیده اند که  ورزش کردن در پيشگيري از بیماری‌های واگیردار به ویژه بیماری‌های عفونی و ویروسی شبیه کرونا، نقش مهمی ایفا می‌کند.
  علاوه بر جلوگیری از بیماری کامران آزما، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی درباره اهمیت ورزش د
راه های پيشگيري از ویروس کروناراه های پيشگيري از ویروس کرونا چیست؟ برای پيشگيري از ویروس کرونا چی بخوریم؟ برای جلوگیری از بیماری های عفونی مانند ویروس کرونا و آنفلانزا شستن دست ها بسیار مهم است. علائم شایع ابتلا به ویروس کرونا شامل تب ، سرفه ، تنگی نفس و به طور کلی مشکلات تنفسی است. دست های خود را بشویید، از تماس دست آلوده با صورت خودداری کنید و از افرادی که سرفه می کنند یا عطسه می کنند دوری کنید. ویروس کرونا تا کنون در سراسر چین موجب مرگ صد
کمپیلو باکتریوزیس
این
بیماری درماکیان تحت عنوان هپاتیت ویبریونی شناخته شده ودرجوجه های2 هفته
تا 4 ماه ازاسرائیل بصورت یک بیماری اپیدمیک گزارش شده است .علائم بالینی
درحیوان شامل بیحالی ، کم خونی شدید ،کاهش میزان آب بدن (دهیدراتاسیون)
همراه با ادرار سبز می باشد .
عامل بیماری  :
عامل
بیماری بنام کمپیلو باکتر ژژونی وتحت تیپ s از کبد پرندگان بیمار جدا شده
است بیشترین موارد ازبیماری توسط کمپیلو باکترژژونی گزارش شده است وعلائم
بیماری همراه با
 
ژنوم تمام خزانۀ وراثتی ما را تشکیل می‌دهد که در قالب ۴۶ کروموزوم (۲۲ جفت کروموزوم اتوزوم و ۲ کروموزوم جنسی) به ارث می‌رسد. جهش‌های ژنی و ناهنجاری‌های کروموزومی عامل مهم بیماری‌ های ژنتیکی هستند که در این مقاله، با بسیاری از اختلالات ژنتیکی و عوارض آن‌ها آشنا می‌شوید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
ادامه مطلب
محققان آمریکایی در تحقیقات تازه خود دریافتند که مصرف فلفل قرمز نقش مهمی در پيشگيري از ابتلا به بیماریهای قلبی بازی می کند. این تحقیقات نشان می دهد که فلفل قرمز فواید بیشماری دارد و نقش زیادی در محافظت از قلب در مقابل بیماریها ایفا می کند بویژه که بیماریهای قلبی اولین عامل مرگ و میر در جهان به شمار می آید.
ادامه مطلب
سازمان جهانی بهداشت در سرتاسر دنیا به دنبال شناسایی، ردیابی و محدود کردن ویروس جدیدی از خانواده ویروس کرونا به نامکوید-۱۹» (COVID-19) است. ویروس COVID-19 هنوز در حال مبتلا کردن افراد زیادی در چین و شیوع در کشورهای دیگر دنیا است. این نوع ویروس کرونا در ایران هم در حال پراکنده شدن است. علائم بیماری کرونا در اکثر مبتلایان به این ویروس خفیف است و درمان می‌شود، اما ممکن است بیماری در برخی دیگر شدیدتر باشد و حتی منجر به مرگ شود. اما ویروس کرونا چیست و تا چ
به گزارش ایلنا، با وجود اینکه بیش از ۲۵ میلیون از مردمان آمریکا و همچنین صد‌ها میلیون نفر در سراسر جهان از زخم معده در برخی مواقع از طول عمر خود رنج می‌برند، به گفته مرکز کنترل و پيشگيري از بیماری ها، همچنان لازم نیست که مصرف غذا‌های تند را کاهش دهید. بر خلاف باور عمومی، غذا‌های تند باعث ایجاد زخم معده نمی‌شوند. استرس نیز جز عوامل ایجاد کننده زخم معده محسوب نمی‌شود (با این حال در صورتی که شما زخم معده دارید، هر دو مورد نام برده شده می‌توا
بیماری یوئیت چشم و راه های درمان آن ها
یوئیت
چشم بیماری است که بافت یوه چشم را در گیر می کند و ممکن است باعث مشکلات
دیگری در چشم نیز بشود. بنابراین باید به سلامت چشمان خود اهمیت بدهیم و از
آنها به خوبی مراقبت کنیم.
ادامه مطلب
جزئیات مدیر در مرغداری‌های گوشتی
در مرغداری‌های گوشتی، نگهداری از جوجه‌ها در هفته‌های 2 تا 4 معاش برای پيشگيري از بیماری نکروز روده که یک کدام از دغدغه‌های عمده مرغداری در سیستم با آنتی‌بیوتیک هیچ زمان» می باشد، از اهمیت بالایی برخوردار‌است، و مرغداران می‌بایستی بیاموزند که چه‌گونه از بروز این بیماری پرهزینه پيشگيري نمایند.
نکات کلیدی پيشگيري از بیماری نکروز روده در مرغداری‌ها در ذیل آمده‌اند:
ماشین جوجه کشی
• بستر کم آب
• تهویه
به نام خدا
چند راه پيشگيري از کرونا
با توجه به شیوع ویروس کرونا در چین و مشاهده موارد مشکوک از این بیماری در برخی از کشورهای اطراف، می توان با رعایت موارد زیر تا حد زیادی از ابتلا و انتشار احتمالی این بیماری جلوگیری کرد:
- دستان خود را چند بار در روز به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید. اگر آب و صابون در دسترس شما نیست با یک ضدعفونی کننده الکلی دستان خود را بشویید. 
- با دستان کثیف چشم‌ها، بینی و دهان خود را لمس نکنید.
- موقع عطسه و سرفه دهان و بین
یکی از درمان های سنتی برای پروستات، درمان به وسیله زردچوبه است. زرچوبه چگونه می تواند به درمان پروستات کمک کند؟ دانشمندان آلمانی با انجام بررسی هایی دریافتند که وجود یک ترکیب ویژه در زردچوبه می ‌تواند در پيشگيري اولیه از سرطان پروستات و نیز در جلوگیری از متاستاز و گسترش سلول ‌های سرطانی از یک بافت به بافت دیگر به منظور پيشگيري ثانویه بسیار مؤثر باشد. در واقع در درمان پروستات زردچوبه می تواند واکنش پروتئین های التهابی سیستم ایمنی بدن را ک
دستورالعمل مشترک فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر، یونیسف و سازمان بهداشت جهانی
 
کودکان و نوجوانان امروز، شهروندان جهانی، عاملان قدرتمند تغییر و نسل آینده‌ی مراقبین، دانشمندان و پزشکان جهان ما هستند. هر بحران، فرصتی است برای کمک به کودکان و نوجوانان برای یادگیری، تمرین مهربانی و شفقت، و افزایش تاب‌آوری و در نهایت، ساختن جامعه‌ای امن‌تر و دلسوزتر. داشتن اطلاعات درست درباره بیماری کرونا به از بین بردن ترس و نگرانی‌های دانش‌
مصرف حبوبات در برخی از بیماری ها مفید است و به درمان کمک می کند. حبوبات به پيشگيري و درمان بیماری های قلبی، دیابت، سرطان روده و کم خونی ناشی از فقر آهن کمک می کنند.
 در طب چینی معتقدند که حبوبات به علت خاصیت دیورتیک برای کلیه ها مفید هستند.
 تصور می شود که حبوبات قرمز مثل لپه و لوبیای قرمز بر روی عملکرد قلب و روده کوچک مؤثرند و حبوبات زرد رنگ مثل لپه زرد و دانه سویا به عملکرد طحال، پانکراس و معده کمک می کنند.

ادامه مطلب
ویروس کرونا حدود یک ماه است که در سراسر جهان شیوع پیدا کرده و بیش از ۳۷ کشور را درگیر کرده است، از آنجا که هنوز درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد بهترین راه پيشگيري به این بیماری رعایت نکات بهداشتی است. در ادامه چند نکته مهم بهداشتی را می‌خوانید.
۱- دست‌ها را مرتب با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بشویید.
۲- اگر آب و صابون ندارید از ضد عفونی کننده‌های حاوی الکل استفاده کنید.
ادامه مطلب
با همه‌گیر شدن ویروس کرونا مطالب بسیاری در فضای مجازی درباره این بیماری منتشر شده‌اند، مقاله حاضر واقعیات مرتبط با شیوع، پيشگيري، مقابله و درمان این بیماری را بازگو می‌کند.
بر گرفته از وب‌سایت سازمان جهانی بهداشت
ادامه مطلب
فواید چای زنجبیل چیست؟
 
دریازدگی
بیماری صبحگاهی یا شیمی درمانی
فشار خون و سلامت قلب
کنترل وزن و قند خون
مسکن درد
حمایت از سیستم ایمنی و پيشگيري از سرطان
طرز تهیه چای زنجبیل
اثرات جانبی
بررسی اجمالیخاکی با لگد ، از زنجبیل برای هزاره ها برای ادویه غذا و معالجه بیماری استفاده شده است.
زنجبیل بومی آسیا است و گیاه گلدار خانواده Zingiberaceae است. ریشه یا ساقه آن ، طعم بسیاری از غذاها را اضافه می کند ، اما همچنین یک داروی گیاهی باستانی برای بسیاری از بی
بیماری بهجت چیست؟
بیماری بهجت یک بیماری نادر خود ایمنی است که باعث آسیب رگ های خونی شما می شود و منجر به زخم دهان، بثورات و علائم احتمالی دیگر می شود.
شدت این بیماری از فردی به فردی دیگر؛ متفاوت است. بیماری بهجت یک بیماری مزمن است که علائم آن ممکن است به طور موقت برطرف شود ولی مجددا بروز می یابد؛ با این حال  علائم این بیماری را می توان با دارو و تغییر شیوه زندگی مدیریت کرد.

ادامه مطلب
صوت سخنرانی آقای حجت‌الاسلام و المسلمین ضیائی:  دانلود
خلاصه این صوت:

سحر خیزی بسیاری از بیماری های مربوط به عقل را پيشگيري می کند
نماز شب بخوانند
خلال دندان بعد از غذا (نخ دندان یا چوب خلال)
مسواک
قبل از وضو
قبل از خواب
هنگام سحر‌ها
غذای مانده خوردن
فست فودها یا غذای صنعتی
نخوردن غذای خیلی داغ یا غذای خیلی سرد
خوردن غذای داغ در ظروف پلاستیکی و همچنین آلمینیومی و سربی
عوارض: بیماری گوارشی
استمناء
عوارض‌ها: فراموشی شدید
آلزایمر
رعشه 
بیقرا
پيشگيري از ابتلا به فیستول مقعدی و عوامل تشدید کننده این بیماری
فیستول مقعدی نوعی از بیماری های مقعدی است، که به معنی اتصال غیرطبیعی میان دو ارگان از بدن است. این بیماری در اثر نفوذ عفونت و التهاب به سطح پوست ایجاد می شود. عامل اغلب فیستول ها، آبسه درمان نشده است. از نشانه های فیستول مقعدی می توانیم به درد، خارش، سوزش، خونریزی، بروز حفره ای بر روی سطح پوست و قابل مشاهده شدن سوراخ آن اشاره کنیم. این بیماری مقعدی با استفاده از درمان های خ
پيشگيري از ابتلا به فیستول مقعدی و عوامل تشدید کننده این بیماری
فیستول مقعدی نوعی از بیماری های مقعدی است، که به معنی اتصال غیرطبیعی میان دو ارگان از بدن است. این بیماری در اثر نفوذ عفونت و التهاب به سطح پوست ایجاد می شود. عامل اغلب فیستول ها، آبسه درمان نشده است. از نشانه های فیستول مقعدی می توانیم به درد، خارش، سوزش، خونریزی، بروز حفره ای بر روی سطح پوست و قابل مشاهده شدن سوراخ آن اشاره کنیم. این بیماری مقعدی با استفاده از درمان های خ
پيشگيري از ابتلا به فیستول مقعدی و عوامل تشدید کننده این بیماری
فیستول مقعدی نوعی از بیماری های مقعدی است، که به معنی اتصال غیرطبیعی میان دو ارگان از بدن است. این بیماری در اثر نفوذ عفونت و التهاب به سطح پوست ایجاد می شود. عامل اغلب فیستول ها، آبسه درمان نشده است. از نشانه های فیستول مقعدی می توانیم به درد، خارش، سوزش، خونریزی، بروز حفره ای بر روی سطح پوست و قابل مشاهده شدن سوراخ آن اشاره کنیم. این بیماری مقعدی با استفاده از درمان های خ
پيشگيري از ابتلا به فیستول مقعدی و عوامل تشدید کننده این بیماری
فیستول مقعدی نوعی از بیماری های مقعدی است، که به معنی اتصال غیرطبیعی میان دو ارگان از بدن است. این بیماری در اثر نفوذ عفونت و التهاب به سطح پوست ایجاد می شود. عامل اغلب فیستول ها، آبسه درمان نشده است. از نشانه های فیستول مقعدی می توانیم به درد، خارش، سوزش، خونریزی، بروز حفره ای بر روی سطح پوست و قابل مشاهده شدن سوراخ آن اشاره کنیم. این بیماری مقعدی با استفاده از درمان های خ

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

فروشگاه اینترنتی جزوه ایران تست خرید پنجره دوجداره ثبت شرکت ساعت مچی لیدی بلاگ وقتی روز به‌ روز بزرگتر می‌شوی مسابقه پرسش مهر، فرهنگی هنری 99 هالی هیمنه برترین مرجع اندروید