نتایج جستجو برای عبارت :

معنی واژه چندان

ما در تبلیغ نویسی با دو گروه واژه رو به رو هستیم.
1.واژه‌های بی هویت:واژه‎هایی که انقدر تکرار شده‌اند که برای مخاطب بی ارزش شده‌اند.واژه‌هایی مثل ارزان‌ترین،بهترین،با کیفیت،مجرب و .
2.واژه‎های قدرتمند:واژه‎هایی که توجه مغز را به خود جلب می‎کنند واژه‎هایی مثل رایگان،شما،چگونه،سریع،آسان،ناشناخته،شگفت انگیز،راز،سرانجام،اکنون،تضمینی،جدید و .
ما در عنوان خود باید از واژه‎های قدرتمند استفاده کنیم و از واژه‌های بی هویت استفاده نکنی
تلفن پیوند (تله + فون ) است .این واژه از زبان فرانسه به فارسی آمده اما ریشه یونانی دارد. تله در زبان یونانی در واژه هایی مانند تلگراف ، تلگرام ، تله کابین ، تله سی به معني دور است و فون  نیز در این زبان شنیدن است . ای کاش همان آغاز کار اختراع تلفن ما به فارسی آن را دور شنو می نامیدیم .
پس تلفن یعنی شنیدن از راه دور .
اما موبایل، یا مُبایل. تلفن همراه (نام رسمی)، تلفن بدون سیم. این واژه انگلیسی است و در این زبان بصورت Mobile» نوشته می گردد.موبایل در واژه
من واژه ای را می شناسم
واژه ای سرشار از معجزه
واژه ای که بلندت می کند
وادارت میکند که تلاش کنی
واژه ای که باخودش
رویاهایی رادر ذهنت می آفریند
و خودش میگوید که این رویاها
دست یافتنی اند
زیرا من وجود دارم 
من در میان شب تار
در تاریکی یک غار
در هوای تار و
حال زار
وجود دارم
من همیشه و در هر حال
در اطراف تو پرسه ن
و قدم ن
هستم
اما تو
زمانی که به من پشت کنی
زندگی ات خاکستری خواهد شد
آنگاه است که خواهی مرد 
زیرا آدمی بدون امید می میرد.
الف- در هر یک از ابیات زیر ، واژه های قافیه و حرف یا حروف قافیه را مشخص کنید که قافیه طبق قاعده ی 1 » یا 2 » است
منم که دیده به دیدار دوست کردم باز                   چه شکر گویمت ، ای کارساز بنده نواز
واژه قافیه : باز ، بنده نواز        حروف قافیه : آز        قاعده : 2
ای صبا گر بگذری بر ساحل رود ارس                 بوسه زن بر خاک آن وادی و مشکین کن نفس
واژه قافیه : ارس ، نفس                          حروف قافیه : -َ س       قاعده : 2
یار بد مار ا
کاش می‌توانستم از تمام واژه‌نامه‌‌های دنیا دو کلمه‌ی زن» و مرد» را حذف کنم. بعد تمام متضادهای دوتایی دیگر را. تمام مرزهایی که دو واژه را از هم دور نگه‌داشته برمی‌داشتم، خٰم میکردم تا یک حلقه شود. هربار که از یک نقطه‌ آغاز میکردم و دور میزدم، هم زن» وجود داشت، هم مرد» هم هزار ؟» رنگارنگ دیگر. چنین شکل مهربانی است دایره. بی‌آغاز، بی‌پایان، کاملا همگون و بی‌برتری. 
واژه عنصری است جادویی، لشکری قدرتمند و پرشکوه که هم تفرقه‌ می‌آفری
ملایر شهری بزرگ و تاریخی در غرب ایران و دومین شهر بزرگ استان همدان از نظر جمعیت است. ملایر از دو واژه مال» یعنی خانه و آگر» یعنی آتش شکل گرفته است. در نتیجه معني ملایر سرزمین آتش می‌شود. البته این‌موضوعات نظرات چندان قطعی ایی نیست اما امروزه با گذشت هزاران سال در شب‌های نوروز روی کوه‌های شهر آتش روشن می‌کنند.
ملایر یکی از شهرهای تاریخی استان همدان است که در غرب کشور قرار دارد. این شهر بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ مبل در کشور است.
ادامه م
واژه عند» لفظی است که نشانگر قرب و نزدیک بودن می‌باشد[1] که گاهی درمکان»،[2] گاهی دراعتقاد»[3] و گاهی دربیان منزلت»[4] به کار می‌رود.
واژه لدن» نیز ظرف زمان و مکان[5] و تقریباً به همان معنای عند» است.[6]
طبق گفته اهل لغت، لدی» ولدن» نیز یک کلمه بوده که به دو نحو تلفظ می‌شود.[7]
از این‌رو می‌توان گفت که کلمات عند»، لدن» و لدی» تا حدودی به یک معنا بوده[8] و در مواردی به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این وجود، تفاوت‌هایی نیز می
دوز » واژه ای  ترکی به معني نمک است. امروزه در بسیاری از گویش های عامیانه عربی به کار می رود. چیزی مانند زِکی » در فارسی که گاهی برای ریشخند از آن استفاده می شود با این فرق که زکی مؤدّبانه تر از آن است .   اما چگونگی رفتن این واژه از ترکی به عربی و دگرگونی معنایی آن داستانی خواندنی دارد .حکومت عثمانی از بازرگانان بابت کالاهای که خرید و فروش می کردند مالیات می گرفت. در میان کالاها تنها نمک مالیات نداشت و بازرگانان برایش مالیاتی به حکومت عثما
1.دقیق و قابل سنجش است.
مثال : با استفاده از محصول آموزشی ما در عرض یک ماه می‌توانید تولید محتوای عالی داشته باشید.2.در عنوان نباید از واژه‌های بی‌هویت(واژه‌هایی مثل ارزان‌ترین،بهترین،با کیفیت،حرفه‌ای،مجرب و .) استفاده کرد.
3.در عنوان باید از واژه‌های عینی‌(واژه‌هایی که بشود آن‌ها را در ذهن تصور کرد مثلا لیوان) استفاده کرد.
4.عنوان باید غیر کلیشه‌ای و خلاقانه باشد.
 
عصب‌شناسی یا نورولوژی (به انگلیسی: Neurology) دانش مطالعه ساختار، کارکرد و بیماری‌های دستگاه عصبی جانداران است. موضوع عصب‌شناسی بررسی دستگاه عصبی جانداران در سطوح گوناگون از سلولی و مولکولی تا آناتومی، علوم رفتاری، و آسیب‌شناسی پزشکی است. واژه عصب‌شناسی برگردان واژه انگلیسی Neurology (نورولوژی) است ولی موارد به‌کارگیری این واژه در فارسی و انگلیسی متفاوت است. عصب‌شناسی در فارسی برابر واژه Neuroscience انگلیسی است. به جای واژه عصب‌شناسی از اصطلاح
شیوه عددگذاری در ساختار پژوهش و پروپوزال :
فصل اول: کلیات و مفاهیم 
1-1. کلیات
1-1-1. بیان مسئله
1-1-2. پرسش های پژوهش
1-1-2-1. سوال اصلی
1-1-2-2. سوالات فرعی
1-1-3. پیشینه پژوهش
1-1-3-1. پیشینه مسئله
1-1-3-2. پیشینه تحقیق
1-1-4. فرضیه پژوهش
1-1-5. اهداف علمی
1-1-6. کاربردها
1-1-7. روش
1-2. مفاهیم
1-2-1. کلید واژه
1-2-2. کلید واژه
1-2-3. کلید واژه
1-2-4.کلید واژه
1-2-5. کلید واژه
فصل دوم: تشدید مجازات مرتکبین مواد مخدر و روانگردان
2-1. سوابق تعدد و تکرار در قوانین موضوعه ایران 
2-2. تشدید مجازات جر
واژه صنعت گردشگری، اصطلاحی است که از زبان­های خارجی ترجمه شده و به غلط در زبان فارسی بکار می‌رود. اینکه این واژه و استفاده از آن در زبان فارسی چرا نادرست است باید به مفهوم واژه صنعت یا Industry در زبان­‌های اروپایی توجه کرد. ترجمه درست واژه Industry در زبان فارسی کلمه صناعت است همان طور که واژه های فلاحت، سیاحت و زراعت به عنوان هم‌وزن‌های لغوی در زبان عربی ساخته شده‌اند. معادل‌های فارسی این اصطلاحات کشاورزی، بازرگانی، گردشگری و کشت و کار یا کشت
گوش کن، بر تارهای دلم زخمه میزنم. زیباترین شعر دنیا را با واژه های دلم سروده ام، زیباترین نت ها را بر گوشه گوشه دلم نوشته ام ، بیا مرا بخوان، بیا مرا بخوان، از حرف پرم و از زخم . از عطش، از حسرت، از خاطره . آه از این واژه واپسین . وای از این کوله باری که به دوش میکشم، گاهی بر زمینش میگذارم، نفسی تازه می کنم، امیدی میسازم، زخمی را به نوازش التیام می بخشم، و باز نجوایی، هُرم آتشی ، بارقه ی نوری . نمک بر زخمی. آه از این واژه واپسین.
 
 
 
ریاضی در لغت:
ریاضی در لغت به معني سختی کشیدن، تربیت خود یا دیگران و ریاضت کشیدن است.آنطور که در تاریخ آمده است، مردمان گذشته علم ریاضی را دشوار و مطالعه آن را به ریاضت کشیدن تشبیه کرده اند و به همین سبب این علم بزرگ و نظم دهنده جهان هستی را ریاضی نامیده اند.
واژه ریاضی را منسوب به زبان عرب می دانند، اما بنابر مطالعات بنده در زمینه تاریخ و سرگذشت ریاضیات، ظاهرا در کتبی ایرانی که تاریخ آنها به قبل از پیدایش واژه ریاضی در زبان عرب برمیگردد، از و
لغات مشابه و مهم کتاب 1100 واژه (مصور)
دانلود لغات مشابه و دردسرساز 1100 واژه، در قالب فایل pdf و در حجم 84 صفحه، همراه با تصاویر، معانی و فونتیک لغات. کتاب 1100 واژه از انتشارات بارونز، یکی از مهم ترین منابع آزمون های زبان انگلیسی از جمله تافل، آیلتس و . می باشد. در این کتاب آموزشی سعی شده است واژگانی که از نظر آوایی و یا نگارشی .

 
 
یادگیری ۱۱۰۰ واژه ضروری انگلیسی
پکیج ۱۱۰۰ واژه زبان انگلیسی
نام محصول : پکیج آموزشی کتاب ۱۱۰۰ واژه جاوید

یادگیری ۱۱۰۰ واژه ضروری انگلیسی ‎‏از کتاب (essential words for the toefel و مترادف‌ها) و کتاب (۱۱۰۰words you need to know)
تقویت دایره لغت،ریدینگ وترجمه ‎و موفقیت در کلیه کنکورها و آزمونهای زبان ‎از دبیرستان تا دکترا
دارای پرکاربردترین واژگان اخبار و فیلم‌های خارجی (تقویت Listening)
مناسب آزمون‌های GRE ، TOLIMO ، TELP ، EPT ، MSRT ، TOFEL ، IELTS با ارتقای دایره لغات شما
قابل
پکیج ۱۱۰۰ واژه زبان انگلیسی
پکیج ۱۱۰۰ واژه زبان انگلیسیپکیج ۱۱۰۰ واژه زبان انگلیسی
نام محصول : پکیج آموزشی کتاب ۱۱۰۰ واژه جاوید
یادگیری ۱۱۰۰ واژه ضروری انگلیسی ‎‏از کتاب (essential words for the toefel و مترادف‌ها) و کتاب (۱۱۰۰words you need to know)
تقویت دایره لغت،ریدینگ وترجمه ‎و موفقیت در کلیه کنکورها و آزمونهای زبان ‎از دبیرستان تا دکترا
دارای پرکاربردترین واژگان اخبار و فیلم‌های خارجی (تقویت Listening)
مناسب آزمون‌های GRE ، TOLIMO ، TELP ، EPT ، MSRT ، TOFEL ، IELTS با ارتق
در هرجای حاشیه ایستاده باشم یا هرجای متن، فرقی نمی کند. فصل ها عوض می شوند.این را سایه روشن عبور ابرها برشیشه های نورگیر می گوید. برگ های گل های  گلدان های پنجره ها. این همه واژه، این همه اگرها و اما ها، واژه هایی از اعماق سال ها و قرن ها، واژه هایی کهن که تو عاشقشان هستی و من سرگردانشان. بی بضاعتی من، سکوت من، بهانه های من، بیهودگی های روز، هراس های شب، به قاعدگی های آدم ها، بی قاعدگی های من، روزگار پریشان خاطری ها، این همه ها! چه فرقی می کند. فص
 
به احتمال زیاد واژه کوچینگ و کوچ به گوشتان خورده است. اولین چیزی که بعد از شنیدن این واژه‌ها در ذهن بسیاری از افراد تداعی می‌شود، مربی‌گری تیم‌های ورزشی است؛ ولی موضوعی که ما می‌خواهیم به آن بپردازیم، ارتباط چندانی به ورزش و فوتبال ندارد.
پس کوچینگ چیست؟
ادامه مطلب
عدل!!!واژه ى با عمقى زیاد
واژه اى که اندامش با اسم مبارک على (ع) پیوند خورده برقرارى عدل در هر جا 
زمینه ساز لذتى است دلنشین 
اما قضاوت عجولانه و بى پایه؛
که موجبات ضدیت با عدل را فراهم مى سازد
کدام دو راهى؟

مبارزه با عدل              برقرارى عدالت 





دانلود کلیپ با لینک مستقیم
در اکثر زبان‌های کهن واژه‌ای وجود نداشته که مترادف رنگ آبی باشد و در بسیاری از زبان‌های امروزین هم از یک واژه برای اشاره به رنگ سبز و آبی استفاده می‌شود. ویلیام گلدستون دانشمند و تمدار بریتانیایی از اولین افرادی بود که در سال ۱۸۵۸ به تحقیق در مورد این زمینه پرداخت. وی با بررسی اودیسه و دیگر متن‌های یونانی باستان متوجه شد که هیچ چیزی با رنگ آبی توصیف نشده و گویا اصلاً برای یونانی‌ها با وجود زبان و ادبیات بسیار غنی خود رنگ وجود نداشت
آموزش روش ترجمه ی انگلیسی به فارسی
تکنیک های ترجمه
روش ترجمه شیوه به کار رفته در ترجمه کل متن است (method) ولی تکنیک ترجمه به اجزای کلامی به کار رفته در ترجمه بستگی داشته و می‌تواند در کلمات و صفحات مختلف به گونه‌ای متفاوت انجام شود. (technique). مترجمین موفق با استفاده از تکنیک‌ها، ترجمه‌ای روان و قابل درک را ارائه می‌کنند. در این مطلب ۷ تکنیک مفید برای ترجمه خوب بررسی می‌شود.
۱-قرض گرفتن (Borrowing)در این تکنیک در واقع کلماتی از زبان منبع در ترجمه لحا
 ۹۳۲ واژه از زبان تخصصی مدیریت( کنکور ارشد مدیریت)
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
رشته های ارشد مدیریت - پایگاه اطلاع رسانی گروه مـدیـریـت - میهن .info-modiriat.mihanblog.com › post Translate this page معرفی منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی و تکنولوژی . ۴, ۵۰۴ واژه ضروری زبان انگلیسی با ترجمه فارسی *, مترجم : محمدرضا مجدی, ویراستار . ۱۲, سوال های چند گزینه ای زبان تخصصی مدیریت, اسدالله کردنائی
امروزه تقریبا تمامی افراد صاحب نظر در حوزه آموزش زبان بر این باورند که یادگیری واژگان، مرحله آغازین و مهم ترین بخش در فرآیند یادگیری یک زبان جدید است. روش های زیادی برای یادگیری واژگان جدید وجود دارد.
 
روش های قدیمی
در گذشته به دلیل پایین تر بودن سطح تکنولوژی و عدم دسترسی به موبایل های هوشمند و اینترنت، کارآمد ترین روش یادگیری مطالعه زیاد و مکرر بود. خواندن رومه، مجله، آثار ادبی و رمان، مهم ترین بخش یادگیری واژگان جدید بود. فرهنگ لغت، ن
پاورپوینت زبان دهم درس از به جرأت بگم بهترین نمونه کمک درسی هایی است ،  در بین سایت های آموزش مجازی با عناوین گوناگون و خفن این کاره . چرا که شما هم می توانید استفاده نمایید لغایت به این مطلب باور بیاورید . هر کس دانلود نموده به تعقیب دیگر محصولات آن نیز آمده است .  پاورپوینت زبان دهم و یازدهم  ودوازدهم پذیرش به تمرینات آموزه ها و برگردان و واژه معني آموزه ها را در بر میگیرد . و این امر در رده بندی گوگل هویدا می باشد . و نیاز به تعریف ندارد .امروز
واژه نامه انگلیسی به فارسی رشته مهندسی پلیمر شامل 40 صفحه فرمت فایل دانلودی: .pdfفرمت فایل اصلی: تعداد صفحات: 40حجم فایل: 364قیمت: 3500 تومانبخشی از متن:واژه نامه انگلیسی به فارسی
 رشته مهندسی پلیمر شامل 40 صفحه
فایل pdf با بهترین کیفیت 
 
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
دارم از زلف سیاهش گله چندان که مپرسکه چنان زو شده‌ام بی سر و سامان که مپرس
کس به امید وفا ترک دل و دین مکنادکه چنانم من از این کرده پشیمان که مپرس
به یکی جرعه که آزار کسش در پی نیستزحمتی می‌کشم از مردم نادان که مپرس
زاهد از ما به سلامت بگذر کاین می لعلدل و دین می‌برد از دست بدان سان که مپرس
گفت‌وگوهاست در این راه که جان بگدازدهر کسی عربده‌ای این که مبین آن که مپرس
پارسایی و سلامت هوسم بود ولیشیوه‌ای می‌کند آن نرگس فتان که مپرس
گفتم از گوی فل
 
ظلم در لغت
شاید بعضی تصور کنند که مفهوم ظلم آن قدر روشن و بدیهی است که نیازی به توضیح و تبیین ندارد، ولی با مراجعه به کتب لغت و بررسی موارد کاربرد این واژه به ویژه در قرآن و حدیث، مشخص می شود که مفهوم این واژه چندان هم روشن و بدیهی نیست. در کتاب مفردات راغب ظلم، این گونه معنا شده است:
الظلم عند اهل اللغة و کثیر من العلماء وضع الشیء فی غیر موضعه المختص به، اما بنقصان او بزیادة و اما بعدول عن وقته و مکانه. ظلم نزد اهل لغت و بسیاری از دانشمندان عبا
خیلی از عمرم نگذشت تا فهمیدم شادی همین بهانه‌های کوچک برای خندیدن است.



بارها وقتی مادربزرگ و پدربزرگم به بهانه‌ای نه‌چندان خنده‌دار،
خنده سر می‌دادند، زور‌زورکی لبخندی می‌زدم تا به آن‌ها احترام بگذارم،
اما بعد فهمیدم آن‌ها می‌دانند بعضی موضوع‌ها چندان خنده‌دار نیست، اما در
زندگی‌شان دریافته‌اند که به جای غصه خوردن باید شاد بود.
ادامه مطلب
اگر شما هم جز طرفداران سیستم عامل اندروید باشید حتما در کنار واژه هایی مانند روت کردن گوشی به واژه هایی مانند کاستوم رام یا رام سفارشی نیز برخورد کرده اید که پایدار وب قصد دارد به توضیح مختصری در مورد آن بپردازد و مزایا و معایب آنرا به صورت مختصر و مفید برای شما بیان کند و حتی طی چند روز آینده به آموزش و معرفی انواع کاستوم رام ها بپردازد پس با ما همراه باشید.
ادامه مطلب

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

دانلود خلاصه کتاب آمار و احتمالات دکتر علی دلاور دبیرستان کشاورز جود بهینه سازی سایت برای گوگل و موتورهای جستجو فروشگاه اینترنتی و تخصصی مبلمان بازار رویا بخوانیم تا بیشتر بدانیم معماری بورسی آموزش و اخبار بورس سهیل سیاح محمد حسین عزتی دیجی بوک ۱