نتایج جستجو برای عبارت :

عهایی از مدرسه مکتب اینب امام قیس

مکتب اسلامی چیست؟    مکتب اسلامی، مدرسه غیرانتفاعی نیست، مدرسه طبیعت هم نیست، حتی مدرسه در مسجد هم نیست.
  مکتب اسلامی اساساً مدرسه نیست و چیزی کاملا مستقل از آموزش و پرورش است.
  اساس مکتب اسلامی از خشت اوّل با مبانی اسلام نهاده شده است بر خلاف آموزش و پرورش فعلی که بنیانش متعلق به فرهنگ و دین ما نیست و ارمغان فرهنگ غربی به کشور ما بوده است.
  مکتب اسلامی یک برنامه فوق برنامه نیست در کنار مدرسه، بلکه یک برنامه تمام وقت است که متعلمین در آن بی
با سلام خدمت همراهان گرامی 
در این پست قصد داریم به معرفی شخصیت هایی در چهار مکتب اصلی روانشناسی دین بپردازیم
 
چهار مکتب اصلی روانشناسی دین عبارتند از 
1-مکتب روسیه 
در مکتب روسیه اشخاصی چون ایوانویچ گورجیف وجود دارند .
 
2-مکتب آلمان
در مکتب آلمان شخصیت هایی همچون فروید ، اریکسون هستند .
 
3-مکتب فرانسه 
در مکتب فرانسه اشخاص معروفی همچون پیاژه و پیر ژانه وجود دارند .
 
4- مکتب انگلیسی آمریکایی
در مکتب انگلیسی آمریکایی شخصیت هایی همچون ویل
مدرسه های شبانه روزی آلمانبیشتر مردمان آلمان فرزندان خویش را به مدرسه ها مدنی می فرستند , زیرا این مدرسه ها از استاندارد های بالایی بر خوردار می باشند . هرچند احتمالا بعضا از مدرسه ها محرمانه به عوارض مذهبی یا این که به دلیل یک فلسفه یگانه در رابطه تحصیلات در دوران کودکی گزینش شوند . بخش اعظمی از مهاجران به دلیل یادگیری لهجه , فرزندان خویش را به مدرسه ها سری می فرستند . مدرسه های مدنی آلمان بیشتر در برهه زمانی متوسطه علم آموزان را برای یادگیری
مکتب انگلیسی آمریکاییرشد زیادی در روانشناسی دین داشت افرادی مثل ویلیام جیمز  فرانسیس گالتون در این مکتب مطرح هستند که رویکرد این مکتب به صورت  توصیفی و تبییینی  است که هر دو باهم تلفیق میشود مکتب کلارک در مکتب انگیلیسی آمریکایی بسیار مهم میباشد  در سنت انگلیسی- آمریکایی بیشتر بر فرد و تأثیر دین بر روان او تأکید می شد. بعالوه این سنت بیش از آن که بر مشاهده و آزمایش استوار باشد- - ویلیام جیمز(James/42-1910): دین عبارت است از تأثرات و احساسات و روی
اهم این مذاهب عبارتند از:[1]
1) مکتب حنفی: مکتب ابوحنیفه، نعمان بن ثابت (150-80 هـ ) که به مذهب حنفی» مشهور است. او در کوفه به دنیا آمده و نزد تابعین و همچنین نزد امام صادق; دانش آموخت و سپس منصب تدریس و افتاء را در کوفه عهده­دار شد.
منصور عباسی از او برای پذیرش پست قضاوت دعوت نموده ولی او نپذیرفته و سرانجام به فرمان خلیفه تا زمان مرگ در زندان محبوس بود. او در فقه و فرائض، به اجتهاد پرداخته و به قیاس و رأی خویش عمل می­کرد. کتابهای فقه اکبر» و مسند اب
مکتب روسیه یک مکتب خداناباوری است.شخصیت های مانند:پاوولف وگرجیف شخصیت های روسیه هستندکه یک نوع جادوگری هم ازآن دیده می شود،وضعیت مکتب روسیه درارتباط باحاکمیت روسیه است که در آن آزادی وجودنداشت ویک کشور مخوف به حساب می آمد یک نوع ائیدولوژی وجوددارد که مردم رابه یک سمت وسویی جهت می دهد که اهداف کامین شودکه این ائیدولوژی حال می تواندغیردینی باشد ومی تواند دینی هم باشد به همین دلیل چون امور غیر دینی بیشتر است روانشناسی دین هم درروسیه زیا
 
دبیرستان دوره اول پسرانه امام جعفر صادق (ع) یکی از مدارس فریمان در استان خراسان رضوی است.
 
این مدرسه واقع در چهار راه برق و در دو نوبت صبح و عصر فراخوان دانش آموزان متوسطه اول می‌باشد.
آقای سلطانی مدیر محترم مدرسه شهید مطهری
و آقای سالاری مدیر مدرسه امام صادق (ع)
 
ادامه مطلب
نسخه ی پی دی اف این شماره را می توانید از این جاببینید و بخوانید. ورق ی اول: اگر این مکان بوسیله  گیتی می آمدم فیلسوف خواه آشپز می شدم! بازگشایی مدرسه ها همراه با شهرداران مکتب گوین، جایزه ای برای نوجوانان نوظهور ترین مکتب های گیتی! صفحه ی دوم: تولد امشب نخواب برگ ریزان ۵۹ به روایت ایلا ورق ی سومین: مونولوگ های شهریوری شناخت دیگر بگذاریم خیابان ها نفس بکشند صفحه ی چهارم (آثار نوجوانان): خاطره سازی تابستان خود را چگونه گذراندید؟ پنجره
امام خمینی ره که بنیانگذار بسیج است جملات بسیار زیبا درباره بسیج دارند:
بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه‏ های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می ‏دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته ‏های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده ‏اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‏ یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی ‏نشانی گرفته‏ اند. بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشک
بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش برگلدسته های رفیع آن شهادت ورشادت سرداده اند. امام خمینی (ره)
پس ازگذشت چند ماه از پیروزی انقلاب اسلامی و تولد سپاه و کمیته ها،ارتش جمهوری اسلامی،حضرت امام((ره)) با دوراندیشی خاص خود ضرورت آموزش و سازماندهی عمومی همه مردم در قالب ارتش بیست میلیونی را برای مقابله با تهدیدات و ات دشمنان انقلاب اسلامی مطرح کردند و در آذرماه 1358فرمان تشکیل ارتش بیست میلیونی (بسیج مستضعفان) را صادر
﷽. #مکتب_سیدالشهدا_مکتب_عقلانیت
 
❖. کسى که بخواهد از قضیه عاشورا به نفع خودش بهره بگیرد با دم شیر دارد بازى مى‏ کند و خلاصه با خدا طرف است. باید حواسش باشد که یک وقتى آن غیرت الهى به جوشش مى‏ افتد! با امام نباید بازى کرد از قضایاى عاشورا نباید انسان به عنوان نردبان براى مقاصد دنیوى استفاده کنى این خطر، خطرى است جدى و باید مواظب بود.
دروس شرح حکمت متعالیه، ج۲۱، ص ۲۵۰
 
☑️ @sire_salehan | #سیره_صالحانِِِِِ
 
باسمه تعالی
باطلاع دانش پژوهان ثبت نام کننده در دوره دوم مکتب الصادق علیه السلام می رساند، جلسه توجیهی در روز یکشنبه مورخ 1397/10/16 در ساعت 19:30 برگزار می گردد.
مکان:
کرج، بلوار ا مام زاده حسن علیه السلام، پشت مصلی نماز جمعهف مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام، دفتر معاونت پژوهش
شماره تماس: 09192655866
مقارن با روان شناسی علمی جدید روان شناسی دین ظاهر شده است ودر شکل گیری روان شناسی دین چهار مکتب:روسی،انگلیسی-آمریکایی،آلمانی و فرانسوی سهم زیادی داشته اند که با برسی این چهار مکتب؛ میتوان تاریخچه ی شکل گیری روان شناسی دین راجستجوکرد.                    
1-مکتب روسیه:روان شناسی دین در روسیه مدت ها به لحاظ ی وزبانی دچار انزوا بوده است. وضعیت مکتب روسیه در ارتباط با شوروی سابق بوده است. روان شناسان دین روسیه سعی میکردند تا متوجه شوند چراشهر
 
مکتب روانشناسی فرانسه و ژان پیاژه
مکتب روانشناسی فرانسه مانند مکتب روانشناسی آلمان به جنگ جهانی دوم برخورد کردند و به همین سبب پیشرفت آنچنانی نداشتند. به همین دلیل اطلاعات زیاد و روان شناسان برجسته ای از این مکتب نداریم.
ژان پیاژه روان شناس ، زیست شناس و شناخت‌شناس فرانسوی-زبانِ سوئیسی بود که به خاطر کارهایش در روان شناسی رشد و
ادامه مطلب
چهار مکتب اصلی روانشناسی دین:
1- مکتب انگلیسی-امریکایی  2-مکتب المانی 3- مکتب فرانسوی  4- مکتب روسیه                                                                                                فروید از بنیانگذاران مکتب المانی بود،او میگوید :  انسان نیازمند است که در دل حس کند کسی بزرگ تر وقوی تر از وی ،پشتیبان اوست وبنابراین  به پرستش موجودی که خدا نامیده می شود ،نیاز پیدا می کند. در اصل  خدا وجود نداشته واین تصورات انسان است که به جهت داشتن پشتیبان وپناه و
مراسم آغاز سال  تحصیلی 98-99 همزمان با مراسم تکریم و معارفه مدیر جدید مدرسه امام موسی کاظم (ع) شهرستان جاجرم در روز سه شنبه 26 شهریور ساعت 9:00 صبح در محل مسجد امام موسی کاظم علیه السلام واقع در مدرسه علمیه امام موسی کاظم علیه السلام با حضور مسئولین ادارات مرتبط با حوزه های علمیه از جمله سازمان تبلیغات اسلامی ،کمیته امداد امام خمینی ، نمایندگان ولی فقیه در سپاه و نیروی انتظامی و رئیس نیروی انتظامی شهرستان جاجرم برگزار گردید.این مراسم با تلاوتی چ
عنوان
مکتب تربیتی امام خمینی
مقدمه
هر یک از مکاتب تربیتی بر نگرشی خاص از هستی و انسان مبتنی هستند و وجوه امتیاز هر یک از این مکاتب را باید در تفاوت نگرش آنها به هستی و انسان جستجو کرد. با رجوع به اندیشه هایی که با عنوان مکتب تربیتی در روزگاری شهرت داشته اند، اهمیت و جایگاه دیدگاه های هستی شناختی و انسان شناختی نمایان می شود. در سایه آگاهی از دیدگاه مبنایی این مکاتب، درمی یابیم که داوری ادیان الهی به ویژه اسلام درباره انسان منشأ وجود تفاوت های
معلم: سلیم جان، با مکتب» جمله بساز.سلیم: فاروق وردک حدود ده سال وزیر معارف افغانستان بود و فعلآ وزیر مشاور ریس جمهور غنی در امور پارلمانی معلم: من گفتم با مکتب» جمله بساز. جمله تو اصلا مکتب نداشت. سلیم: نخیر استاد، جمله من حدود یک هزار مکتب داشت که شما متوجه نشدید.معلم: چه گفتی؟ من متوجه نشدم؟ تو فکر کردی من احمقم؟ برو از صنف بیرون.مجیب! ایستاد شو. با پول» جمله بساز.مجیب: در حکومت حامد کرزی، فاروق وردک وزیر معارف افغانستان بود.معلم: پسرم، کج
تمثال مبارک ابوی گرامی بنده
معرفی از سمت چپ : حضرت آیت الله عالمی (عضو مجلس خبرگان رهبری) - ابوی گرام حضرت حجة الاسلام حاج شیخ محمدرضا عصمتی (مدیر مدرسه ی هراتی - امام صادق ع و امام جمعه شهرستان تربت حیدریه) - حضرت حجة الاسلام رحمانی (مدیر مدرسه ی فولاد) 
مکتب المانی
در حالی که امریکا عمدتا روان شناسان روانشناسی دین را پیشرفت دادند در المان این رشته بیشتر زمینه کار و در قلمرو بحث فیلسوفان و عالمان
الاهیات بود.برای مثال در اثار شایلر ماخر دیدگاه روان شناختی در مقایسه با موضوع الاهیاتی در درجه دوم اهمیت داشت.
مکتب فرانسوی
عمده مساعدت دانشمندان فرانسوی در زمینه روان شناسی دین اثاری است درحیطه روان شناسی مرضی عرضه کرده اند.
گرچه علاقه به بحث درباره ارتباط بیماری روانی با دینداری در دو مکتب دیگ
به این دلایل امام خود را دعا کن .
#قسمت.سوم
آیا پاداش احسان جز احسان است
احادیث و روایات از پیامبر اکرم (ص) و ائمه (ع) در باب آثار و برکات وجودی امام فراوان است که ذکر آن در این مختصر نمى گنجد، لکن از باب نمونه به عنوان تیمّن و تبرّک، حدیثى را از امام سجّاد (ع) که بیانگر پاره اى از برکات وجودى امام (ع) است، ذکر مى کنیم: سلیمان از امام صادق (ع) و آن حضرت از پدر بزرگوارش امام باقر (ع) و آن حضرت از امام زین العابدین نقل مى کند که حضرتش فرمودند:
ادامه مطلب
 
خانواده
مدرسه ی شاد و باروح
شاداب سازی ظاهری مدرسه
فضاسازی وزیبا سازی حیاط مدرسه
زیباسازی ساختمان مدرسه
زیباسازی وتمیز بودن نمازخانه، کارگاه و کتابخانه
پوشش های ظاهری معلمان، مدیران وکارکنان
رعایت بهداشت
معلم شاد و با روحیه
جو مدرسه
شکوفایی خلاقیت درکلاس درس
جذب مشارکت دانش آموزان در اداراه ی مدرسه
 
هر وقت اسم امام کاظم ع میاد ناخودآگاه یاد این صفت بارز ایشون
میوفتم.(کظم غیض)
هر وقت هر شرایطی عصبانی میشم یا یه نفر 
عصبانیم میکنه یاد امام موسی کاظم ع میوفتم.
میگم مگه امامت نیست؟؟
خب امام ینی چی؟؟ینی الگوی تو.ینی کسی که پیشوای توئه.
پس باید از ایشون الگو بگیری.خشمتو بخوری.عصبانیتتو فرو ببری.
امام موسی کاظم (ع) اینقد مظلوم بودن که بیشتر
 سالای زندگیشونو تو زندان بودن.
اگه الان امام رضا ع دارین.اگه امام رضا ع رو میشناسیناگه از سفره
دانلود کتاب اخلاق حرفه ای در مدرسه فرامرز قراملکی
دانش پژوهان گرامی ، محصول مورد نظر شامل کتاب اخلاق حرفه ای در مدرسه فرامرز قراملکی می باشد که با pdf در ۱۸۲ صفحه با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.در صورت نیاز می توانید این محصول را از سایت خریداری و دانلود نمائید.
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
دانلود رایگان کتاب اخلاق
باسمه تعالیامام باقر(ع)
باقر علم النبیین ، ای امام پنجمیندر طفولیت شدی از کربلا چندی غمین
گفت زینب ، به چه زیبا منظری آمد به چشممن ندیدم، جز وفا وعشق و ایثار و یقین
دید باقر صحنه های کربلا و کوفه رااز غروب کربلا گوید سخن تا اربعین
کودکی را با شهید کربلا آغاز کردآن چراغ روشن و پنجم امام مومنین
او به پا دارد علوم مختلف را بیش و کمهر کجا حرف تعقل بود، بودی اولین
با بیان علم و دانش،او به حق اعجاز کرداو کند تبیین علوم حکمت و تو حید و دین
دین حق کامل ش
مکاتب درروسیه متنوع وقانونی،مصوب 1997مسیحیت است .اسلام بوداگرایی ویهودیت درروسیه اهمیت زیادی دارد.مسیحیت ارتوکس بزرگ ترین دین سنتی روسیه است که براساس همین قانکن بخشی ازمیراث تاریخی روسیه است .
 
مکاتب درآلمان ؛میتوان به اریش فروم اشاره کرد.اوبرجسته ترین فیلسوف مکتب اومانیستی است .اومعتقداست که بابه کاربستن اصول روانکاوی به عنوان علاج مشکلات وبیماریهای فرهنگی بشرراهی ست به سوی جامعه ی معقول ومتعادل ازلحاظ روانی خواهدبود.
 
مکتب فرانسه ؛
وضعیت ما تو کلاس مدرسهمعلم:حضرت محمد(ص) میفرمایند:دانش آموزان:اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهممعلم:آفرین!حضرت محمد(ص) میفرمایند:☺دانش آموزان:اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهممعلم:میفرمایند کهدانش آموزان:کی؟؟!!معلم:حضرت محمددانش آموزان:اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم      شاید حواستون نبود اما هم خندیدید و هم سه تا صلوات به نیت سلامتی آقا امام زمان فرستادین☺اگه خواستین اینو برای هرکس خواستین بفرستین تاهم بخنده و هم دریا
علم آموزی در کانادا در بازه زمانی متوسطه دبیرستان دربین المللی همگانی در کانادا , موسسه ها سکولار و مدنی میباشند پایین ارزیابی وزارت یادگرفتن و رشد کانادا قرار دارا هستند .اکثری از مدرسه های دبیرستان همگانی در کانادا , فعالانه دانشجوها فی مابین المللی را از سراسر دنیا جذب می نمایند . مدرسه ها مدنی مزایای علم آموزی در کنار گسترده ترین بخش جامعه کانادا را ارائه می دهند : 92 درصد از جوان ها کانادایی در مدرسه های مدنی درگیر به علم آموزی میباشند .ل
 شیعه شدن شیخ صالح احمد از علمای بزرگ نیجر
 شیخ صالح احمد، از مستبران نیجر و هم اینک، امام جماعت مسجد "شهید کربلا" در نیامی پایتخت نیجر است و از فعالان شیعی در این کشور به شمار می رود. وی در مصاحبه با حوزه، ضمن اشاره به ماجرای شیعه شدنش به وضعیت پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام در نیجر پرداخت و تاکید بر وحدت اسلامی را از اصول فکری و رفتاری پیروان مکتب اهل بیت در نیجر دانست.

ادامه مطلب
 
 
مکتب روانشناسی انگلیسی آمریکایی و ویلیام جیمز
یکی از مهم ترین روانشناسان مکتب انگلیسی آمریکایی ویلیام جیمز بوده است.
ویلیام جیمز (William James، زاده ۱۱ ژانویه ۱۸۴۲ – درگذشته ۲۶ اوت ۱۹۱۰) فیلسوف آمریکایی و بنیان‌گذار مکتب پراگماتیسم بود. وی در زمینه روانشناسی و فلسفه مطالعات عمیقی داشت و به عنوان پزشک نیز به فعالیت مشغول بوده‌است. فلسفه پراگماتیسم وی را عملگرایی» یا اصالت دادن به عمل» در زبان فارسی ترجمه کرده‌اند؛ ولی
ادامه مطلب

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

طراحی سایت، سئو، تبلیغات در گوگل آموزش طب سوزنی در اصفهان | تضمینی مبل جدید 2019 مهندسی صنایع و مدیریت زندگی سالم با غذای سالم دمنوش لاغری ارگانیک و تناسب اندام با رژیم هایپرصنعت سالن زیبایی نازلین معهد اللغة العربیة هایک ویژن