نتایج جستجو برای عبارت :

عمر کوته بین امید دراز

بابای محمدرضا بعضی موقع ها این شعر رو میخونه
 
صبحدم رفتم به اطراف چمنبلبلی با جفت خود گفت این سخن ما ز سرمای زمستان رسته ایم دل به اميد گلستان بسته ایم هر دو بودند گرم اندر این سخن باشه ای آمد ربودش بر دهن در دهان باشه با سوز و گداز عمر کوته بين و اميد دراز
 
https://www.cloob.com/u/jjonne/44223190
افسوس که شب کوته و این رشته دراز است
✨✨✨
هدایت_طبرستانی
#کانال_آوای_شبانه_پارسا
#اخبار_روز_ایران_و_جهان
-tumblrhttps://avayeshabane.tumblr.com
آخرین خبرها و اتفاقات روز در وب سایت:
websitehttp://aparssa.wordpress.com
منبع خبری کانال:
#BBC_News
مشاهده مطلب در کانال
آیت الله جوادی آملی: قبلاً در میدان بازی، این بازی بود که پای چوبين درست می‌کردند که ده سانت اگر کسی آن پای چوبين را داشت از دیگر بچه‌ها بلندتر بود، این در ادبیات ما اثر گذاشت، گفتند:اگر کوتهی پای چوبين مبندکه در چشم طفلان نمایی بلندگاهی آدم عالم نیست و خود را عالم معرفی می‌کند، گاهی عادل نیست و خود را عادل معرفی می‌کند، گاهی صاحب مقام نیست و خود را صاحب مقام معرفی می‌کند، این همان بازی میدان کودکانه است که پای چوبين می‌گذارند تا ده سانتی
چو رَنگ از رُخِ روز پرواز کرد،
شباویز نالیدن آغاز کرد
بساطِ سپیدی تباهی گرفت
زِ مَه تا به ماهی سیاهی گرفت
رهِ فتنه‌یِ دُزدِ عیّار باز
عَسَس خسته از گشتن و شب دراز
نخفته، نه مست و نه هشیار ماند
نیاسوده گر ماند، بیمار ماند
پرستار را ناگهان خواب بُرد
همان‌دم که او خُفت، رنجور مُرد
جهان چون دلِ بت‌پرستان سیاه
مَه از دیده پنهان و در راه چاه
بخفتند مُرغانِ باغ و قفس
شباویز افسانه می‌گفت و بس
نمی‌کرد دیوانه دیگر خروش
نمی‌آید آوازِ دیگر
تور ویژه تعطیلات خردادماه به مقصد گیلان
جاذبه های برنامه:
- حضور در ارتفاعات و ییلاقات تالش (سرزمین رویاها).
- بازدید از جاده اسالم-خلخال، معروف به جاده بهشت با چشم اندازهای زیبا و بکر و یکی از ده جاده زیبای کشور.
- عبور از دشت شقایق، کرمان، چارسو، اسبه بونی و .
- دیدار از روستاهای بکر و مردمانی با زندگی ساده ولی پر از عشق.
- بازدید از ییلاق و روستاهای: بیلی، ناو، خلیان، دریابن.
- بازدید از آبشار دریابن.  
- چشم انداز ییلاق و کلبه های چوبی روستایی.
-
تابستان بود و در پارک تعداد کلاغ‌ها از آدم‌ها بیشتر. 
باد گرمی می‌آمد و روسری آبی کمرنگم را بازی میداد. همه چیز   آنقدر در نظر نزدیک می‌آمد که گویی دراز کردن دستمان کافیست برای قاپیدن رویاها. 
عکس آن روز را در آلبوم دارم، چیری که فرق کرده نه منم، نه تو نه شوق رویاهای بزرگی که قلبمان را از خواستن مچاله میکند، چیزی که عوض شده سنِ چشمانمان است.  از گذراندن واحدهایی سخت که خلاصه‌اش شده "عنوان"
وبلاگ انگار خاصیت خلا (محله تخلیه!) ی ناله ها ، درد و ناراحتی ها و تمام دلتنگی ها را یک جا درون خودش دارد ! یعنی کافیست صفحه ی انتشار و ارسال مطلب جدید را باز کنم . غمباد ها و ناله هایم  عنان از کف داده سرازیر میشوند روی کیبورد و صفحه ی خالی . بعد به خودم می آیم . چهل و یکی دوبار از روی کلمات مبهم و آه و وای نشان میخوانم . حالم از چیزی که نوشته ام به هم میخورد . همه را پاک میکنم و گوشی و لب تاب را به کنج ترین قسمت خانه هول میدهم . دراز میکشم و باز ب
دلم سراغ کلمه ها را نمی گیرد.فرار کردم از ورق زدن.همیشه که نباید نشست یک گوشه و آدم ها را از دور دید.از خانه زدم بیرون.از کنار آدم ها گذشتم و آدم ها از کنارم گذشتنجلوی ویترین مغازه ها ایستادم و نگاه کردم.اجناس را دید می زدم برایشان قصه می ساختم.دنبال رد یک نگاه آشنای غریب بودم.یک گوشواره ی پروانه ای دیدم.چشم هایم برق زدسرم را که بلند کردم داشت نگاه می کردسایه ی غریب آشنا را حس کرده بودم.مرد بلوز چار خانه ی آبی اتو نشده تنش بود.
روشنگری استاد حسن عباسی پیرامون بازداشت ساده لوحانه و کوته نظرانه ایشان؛ این ویدئو را ببينید و فراموش نکنید باید انقلابی باشیم به هر قیمتی که شده. باید روشنگری کنیم به هر قیمتی که شده؛ باید امر به معروف کنیم به هر قیمتی که شده. باید در برابر ریشه دواندن و رباء و بورس و فساد و فحشا بایستیم. باید انقلابی باشیم.
ادامه مطلب
دیده ام در یک شب تاریک راز
گور بود و من در آن بودم دراز
فرق بسیاری میان من و من
مثل فرق بانماز و بی نماز
بندگی میکردم از روی ریا
بوده ام از ذلّت خود سرفراز
هر بدی را مرتکب در خلوتم
باطنی مسموم ، ظاهر سروناز
هرچه گفتم هرچه کردم با نظر
از حقیقت دور ، در بند مجاز
چون اسیری که شدم گُم در خودم
کفر و ایمان کار و کسبم ، یک نیاز
یک تصادف روشنی شد در دلم
عبرتی آورد با خود کارساز
بندگی از سر گرفتم ، بنده ام
میکنم از نفس و شیطان احتراز
باقیش را من نمیدانم دگر
فرمول آرامش در زندگی چیست ؟
زندگیِ بسیار ساده است به آن شرط که شما آن زمان که دراز‌ کشیده‌اید فقط دراز کشیده باشید و زمانی که راه می‌روید فقط راه بروید زمانی که غذا می‌خورید فقط غذا بخورید و به همین ترتیب نیز همۀ کارهایتان را انجام دهید .
زیرا آن زمان که شما دراز می‌کشید به این فکر می‌کنید که کی بلند شوید زمانی که بلند شدید فکر می کنید که بعد آن باید کجا بروید زمانی که دارید می‌روید به این فکر می‌کنید که چه بخورید و به همین ترتیب . فکر شما
چه عجیب درخاطرم میمانی، اگرچه جا نمیشوی و میدانم که میدانی عذرم موجه است در این تنگی.چه عجیب مطلوبی مینمایی که راهِ دور شدنم از تو برایم زود بن بست میشود اما راه نزدیک شدنم دراز و بی منتهاست.وای بر من!یعنی چقدر دور شده ام که صدایم هنوز به تو نرسیده از دیشب!دیشب زیر اشکهایم دراز کشیده بودم و خسته از بیداری، که پرسیدم آیا دیگری هم خدایی چون تو خوب دارد؟میدانم که شنیدی و تقصیر از دوری من است که هنوز پژواکی نگرفته ام.چه غم دارد اینکه حتی میفهمم می
بسم الله رحمان رحیم
قسمت اول . دست شناسی و نمایش خارجی دست
  گرچه منظره یا شکل خارجی دست تا اندازه ای مریوط بشغلی کارهای دستی شخص است مثلا کارگری که با دست کارهای سخت خشن را انجام میدهد دارای دست های ضخیم وزبر با عضلات سخت و برنگ تیره است یا بالعکس اشخاصی که بکارهای ظریف اشتغال دارند و پیوسته دست خود را از برودت و یا حرارت محفوظ میدارند دارای دستهای ظریف و لطیف و برنگ روشن میباشند، همچنین آب و هوا و مکان در دست نیز تأثیر بسزایی دارد، ولی میتوا
روی تخت دراز کشیده بود. کافه لاوو معروفترین کافه ی ایتالیایی نیویورک با مشتری های خاص پولدارش دیگر داشت کم کم آماده بستن می شد. مردان با صورت هایی قرمز از ماتیک تند رقاصه ها و زن ها با صورت هایی گل انداخته از رقص با مردان، روانه ی خانه اشان بودند. کارش تمام شده بود و روی تخت دراز کشیده بود. با دوستش که شغلی مثل خودش داشت پنت هوسی اجاره کرده بودند و الآن زیر نور کامل ماه به فکر فرو رفته بود، فکر مشتری هایش.
 
ادامه مطلب
 
تمرین اول:پاشنه یک پا را بر روی یک میز با حدود ارتفاع ۱۵ اینچ بگذارید. پای خود را راست کنید. به جلوخم شوید،ازمفصل لگن خم شوید تا زمانی که یک کشش ملایم پشت ران احساس کنید.مطمئن شوید که شانه هایتان دچار چرخش نشود و همچنین از کمرخم نشوید. می خواهید پای خود را کشش دهید نه کمرخود را. این کار را ۳ بار بر روی هر پا انجام دهید. مدت زمان اجرا ۱۵ تا ۳۰ ثانیه می باشد.
تمرین دوم:بر  روی دست ها و زانوهایتان بروید.اجازه دهید شکم تان خم شود. اجازه دهید کمرتان به
نام کتاب : قصه ها تصویری از گلستان
نویسنده : مژگان شیخی 
انتشارات : بنفشه
توضیحات :
کتابی که معرفی می کنم قصه های تصویری از گلستان می باشد که به زبان ساده آمده تا برای کودکان قابل فهم باشد و همانطور که می دانید نویسنده ی کتاب گلستان سعدی هست و این کتاب فقط به زبان مژگان شیخی می باشد کتاب دارای ۷۲ صفحه و۶ داستان به عنوان های ( غلام دریا ندیده ، شاهزاده کوتاه قد ، نگهبان جوان ، درویش طمع کار ، گدایی که پادشاه شد ، سفر دور و دراز ) است و مناسب گروه سنی
نکاتی در مورد استفاده و خریدتخت نوزاد دومنظورهاگر شما مدلی دیدید که یک شکل زائد روی تخت وجود داشت پیشنهاد میکنم که از این مدل ها برای تخت نوزادی دومنظوره استفاده نکنید زیرا در دراز مدت این اشکال زائد روی اعصاب شما خواهد بود.
این شکل زائد در صورتی که در سمت دیوار قرار داشته باشد،ممکن است که تخت شما به دیوار نچسبد و عملا فضای اتاق نوزاد شما کمتر شود.
این فضای خالی که بين تخت نوزادی دومنظوره و دیوار وجود دارد،فضای مناسبی است برای گم شدن لوازم ک
با ع حرف می زنم، پیکان می زنم،تمرین مایندفولنس انجام میدم، بگو بخند می‌کنم،تست میدم،اما!شب که میشه،وقتی همه خوابن،دراز می کشم و از ته دلم تو رو صدا میزنم.من از تو می خوام.از خود خودت.از ته دلم.از عمق وجودم.من اینجام،و رحمانیتت رو صدا می زنم خدای بزرگ و مهربان.
در ظاهر تو هیچ شباهتی به مارشمالو ها نداری، یعنی اصلا من آنقدر مارشمالو نخورده ام که بتوانم شباهت هایش را با تو تشخیص بدهم اما نمیدانم چرا یک جایی در انتهای ناهشیارم تو به مارشمالوها گره خوردی.
اولین بار که مامان برایمان مارشمالو خرید توی یک پلاستیک دراز بود که رویش عکس چند تا خرس رنگی رنگی کشیده بودند.
من و برادرم ذوق کرده بودیم، اولین بار بود که یک چیز پیچ پیچی نرم رنگی رنگی دراز میدیدیم که به محض گذاشته شدن در دهان آب میشود. 
عیشِ کوتاه و ه
الان که دارم اینو مینویسم، بعد از یه پروسه ی ده ساعته کشیدنِ دستی پلان تازه تونستم دراز بکشم.  تنها چیزی که لازم دارم یه دبه اسید و کسیه که معتقده به معماریا خوش میگذره چون همش دارن نقاشی میکشن.
با وجود اینکه انتخاب واحدا داره شروع میشه ما هنوز تحویل داریم و تو دانشگاه هیچ جنبده ای جز دانشجوی معماری دیده نمیشه. احساسم میگه برای ترم یک به اندازه ی کافی ترکیدیم و شاید دیگه چیزی برای از دست دادن وجود نداشته باشه. حداقل برای کسی مثل من که چند دقیق
حضرت آیت ا. دستغیب(ره) می‌فرمودند: روز اول ماه که می‏خواستم شهریه طلاب را
واریز کنم، پول‌ها را شمردم و متوجه شدم که یازده هزار و پانصد تومان آن کم است. من
در بازار افراد ثروتمند آشنا سراغ نداشتم و اگر هم سراغ می‏داشتم بنایم بر آن نبود
که از کسی تقاضا کنم. در اتاقم تنها نشسته بودم؛ عرض کردم: خدایا! خودت می‏دانی بنا
ندارم به سوی غیر تو دست دراز کنم و حال هم اميد و اطمینانم به توست. لحظاتی بیش
نگذشت که درب منزل را زدند. یک نفر برای حساب وجوهات
سی دی خام ایپاک با کیفیت عالی در رایت و نگهداری دراز مدت اطلاعات در رده بندی تولید سی دی در درجه AA قرار گرفته است که مصرف عمده این سی دی در بخش درمانی و نگهداری و جابجایی اطلاعات رادیو لوژی و سونوگرافی در بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرد و از آنجایی که که کیفیت بالایی در تولید این سی دی بکار رفته است خرید این سی دی جهت رایت و تکثیر سی دی های مختلف و فرمت های مختلف پیشنهاد می شود .
سی دی خام ایپاک بصورت باکس و 50 عددی تولید و بسته بندی گردیده
تور ترکیبی ارتفاعات گیلان و مشگین شهر اردبیل
.
زمان: تیرماه ۹۸
.
رفت از بندرعباس: جمعه ۹۸/۰۴/۰۷
برگشت به بندرعباس: پنجشنبه ۹۸/۰۴/۱۳
.
جاذبه های برنامه:
- گشت ارتفاعات و ییلاقات تالش (سرزمین رویاها).
- بازدید از جاده رویایی اسالم - خلخال ، معروف به جاده بهشت با چشم اندازهای زیبا و بکر و یکی از ده جاده زیبای کشور.
- عبور از لاکه تاشون، سیفه خاله، ورگه دره ، اسبه بونی، متش، زیته، لرزره، چارسو.
- یک شب اقامت در چادر و ایجاد کمپینگ و شب مانی در ارتفاعات ج
شهر های ایران هرچند ضعیف و غیر فعال اما میراث دار ادبیات عرفانی و
سنتی خاصی از تفکر ما ایرانیان است که در پس زمینه و یا در پستوی ذهن شهروندان اش وجود دارد،
چنین شهری بی شک برای آنچه در ادبیات عرفانی "سلوک نفس" خوانده می شود
محیطی خطرناک و امتحانی سخت است، جایی که حق و باطل در هم آمیخته اند و شهری که به
روایتی چیزی نیست جز تبلور نفسانیت یا خود -همان خودی که تفکرش معیار بودن است و
تظاهرش جلوه فعال بودن- ساختمان ها بانک ها و امروزه حتی مساجدَ ش نیز
بعضی شب ها در خودم فرو می روم. نه فرو رفتن افسردگی یا اختلالات اضطرابی. فرو می روم فکر می کنم نا اميد می شوم. نه بخاطر از دست دادن. هر چه بوده و هست و خواهد بود، خیر بوده و به صلاحِ من! هوم. (از این بحث) می گذریم. همان طور که از سال پیش تا به حال از خیلی چیز ها گذشتیم و این خاصیت این دنیاست. گاهی در روز هایی که ظرف ظرفیتم دارد سر ریز می شود، به این فکر می کنم که چقدر راست است که دنیا جای خوشی نیست. بعد مثل بچه ها پا به زمین می کوبم که نه! من نمی خواهم! من خ
گلچین اشعار و غزلیات سعدیمن بی‌ مایه که باشم که خریدار تو باشم
حیف باشد که تو یار من و من یار تو باشم
تو مگر سایه لطفی به سر وقت من آری
که من آن مایه ندارم که به مقدار تو باشم
خویشتن بر تو نبندم که من از خود نپسندم
که تو هرگز گل من باشی و من خار تو باشم
دوست دارم که بپوشی رخ همچون قمرت
تا چو خورشید نبينند به هر بام و درت
جرم بیگانه نباشد که تو خود صورت خویش
گر در آیینه ببينی برود دل ز برت
جای خنده‌ست سخن گفتن شیرین پیشت
کآب شیرین چو بخندی برود از ش
رشد برای عزت نفس ما مهم است. بسیاری از افراد رویای افزایش قد خود را به نوعی در سر می پرورانند. امروزه بسیاری از داروها و روشهای دیگر برای افزایش رشد در بازار موجود است. اما درصد زیادی از آنها گران هستند و عوارض جانبی ناخواسته ای دارند. علاوه بر این ، هیچ یک از آنها نمی توانند موفقیت صد در صد شما را تضمین کنند.
بنابراین ، بهتر است سعی کنید با ورزش منظم و رژیم غذایی متعادل ، رشد خود را به روشی طبیعی تر افزایش دهید. ورزش مناسب به تقویت و تقویت عضلات
قرص هایش را دو تا یکی بالا انداخت
و مسیر ثانیه شمار را با چشمانش دنبال کرد.
دنبال کرد.
دنبال کرد.
درد ته کشیده بود
و برای خوردن ته دیگ کسی اشتها نداشت.
چشم ها نای ایستادن نداشتند
و برای ساعتی دراز کشیدن؛
دعوا راه انداختند.
سر،
همهمه هایش را نوشید.
و این سردرد لعنتی
بعد از سه چهارساعت خواب،
به نقطه ی پایان خود رسید.
اکسپوژر شیت یا اکس شیت یکی از ابزار های سنتی برای انیماتورهاست تا بتوانند افکارشان را دسته بندی کنند و به آن دستوراتی برای دوربين ها و اینکه چطور باید صفحه فیلمبرداری بشود میدهند. این برگه های معمولا از 5 بخش تشکیل میشوند و طولانی تر و دراز تر از برگه های A4 عادی هستند.
چیزی که باعث شده اینجا شروع به نوشتن کنم، یک روز بسیار کسل کننده ست که از فرط بی حوصلگی و کارهای تلنبار شده ترجیح میدم هیچ کار دیگه ای انجام ندم. در عوض کنار بخاری گازی اتاقم با شعله های بلند آبی که بينشون رگه های قرمز میدرخشن، تو تشکم دراز کشیدم و شروع به نوشتن کردم، اونم با چراغ های خاموش و از طریق کیبورد گوشی. 
میدونم که این چیزی نیست که کسی وقتشو برای خوندنش صرف کنه، اما به هرحال اینجا روزانه ی منه و قاعدتا مثل هر انسانی،  لحظه های خیلی معم

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

درست راه دانلود خلاصه کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف شورای زکات شهرستان شبستر دانلود سریال کره ای متین ربیعی tabiat741 دانلود رایگان فیلم و سریال Freecourses ماسینکس ایران وبلاگ رسمی نرم افزار برنامه حسابداری آسمان