نتایج جستجو برای عبارت :

خواص دعای یامن اظهرالجمیل

مدت‌ها است که نقل قولی در مورد خواص رازیانه از یک پزشک طب سنتی من را درگیر کرده است. او می‌گوید که رازیانه خواص سلامتی فراوانی دارد و هر کس می‌تواند از آن برای جبران کمبود مواد مغذی بدن خود استفاده کند. اگر این حرف از یک پزشک گفته نشده بود هیچ وقت باور نمی‌کردم که رازیانه تا این حد می‌تواند مفید باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در جیمیتو مقاله‌ای در مورد خواص رازیانه و عرق رازیانه، روغن رازیانه و همچنین دم‌نوش برای روشن شدن واقعیت‌ها در م
خواص تخم شربتی بسیار زیاد است. دانه ریحان معروف به تخم شربتی است ، یکی از پرخاصیت ترین قسمت های گیاه ریحان است ،
در تابستان هنگامی که به خانه مادر بزرگ یا یکی از بزرگتر های فامیل می روید برای رفع تشنگی معمولا با تخم شربتی از شما پذیرایی می کنند.

اما آیا فقط رفع گرمای بدن تنها خواص تخم شربتی است ؟ نه من فکر میکنم که اگر فقط رفع گرما را از خواص تخم شربتی بدانیم در حق این گیاه  معطر کوتاهی کرده ایم ، در این مقاله قصد داریم تا خواص تخم شربتی را به شم
 دانلود کتاب خواص سیالات مخزن مک کین فارسی
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
www.peum.blogfa.com Translate this page دانلود · + نوشته شده در دوشنبه بیست و سوم دی ۱۳۹۲ ساعت 22:3 توسط حامد نیازی | نظر بدهید . نواحی پرفشار و کم‌فشار و یا قطع ارتباط بین قسمت های مختلف یک مخزن (مثلاً گاز و نفت) می‌باشد. لیکن در . دانلود کتاب خواص سیالات مک کین ( نسخه فارسی ). اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی اقدام پژوهی چگونه
تمام خواص و فواید سیاه دانه سیاه دانه چه خواصی دارد که اینقدر توصیه می شود تا از آن در برنامه غذایی خود حتما استفاده کنید. در این بخش از مجله سلامت نمناک قصد داریم شما را با کاملترین لیست خواص سیاه دانه و فواید روغن سیاه دانه و درمان های طب سنتی با سیاه دانه و عسل آشنا کنیم.
ادامه مطلب
معرفی خواص چای سبز
چای برای ما ایرانیان ارزش زیادی دارد و روزانه گاهی اوقات تا چند استکان از آن را می‎نوشیم. اما در کنار چای سیاه باید از ارزش و خواص چای سبز یاد کنیم که فواید و ارزش زیادی در زمینه‎ های مختلف از جمله درمان امراض، تناسب اندام و شادابی بدن دارد.
تهیه چای سبز از جوانه ‎ها و گلبرگ‎ های تازه گیاه چای است. در فرآیند تولید آن سطح اکسایش بسیار کم است و انواع مختلفی از آن مانند چینی و ژاپنی دیده می‎شود. در این مطلب از مجله اینترنتی نو
خواص حبوبات در طب سنتی چیست ؟ یک متخصص طب سنتی گفت: نخود از بهترین حبوبات برای افزایش قوای عمومی است؛ به ویژه برای کودکان که در سنین رشد قرار دارند، بسیار مفید است. از دیدگاه طب سنتی حبوبات دارای ارزش غذایی بسیار هستند و بهترین آنها نخود بوده که …
خواص حبوبات در طب سنتی چیست ؟

ادامه مطلب
خواص کاسنی برای سلامت بدن ، درمان بیماری ها و زیبایی
کاسنی یک گیاه علفی جاودانه است و این گیاهان تا ارتفاع 1 متر رشد می کنند. برگ های گرد دارد که تلخ مزه هستند و شاخه های سختشان گلهای آبی دارد. این گل ها 15 تا 20 گلبرگ دارند، که در صبح زود باز می شوند و در اواخر روز بسته می شوند. گیاه میوه هایی بارنگ آبی روشن دارد و یک ریشه گوشتی بلند دارد که شبیه دم گاو است. برگ های کاسنی را می توان به سالاد اضافه کرد.

ادامه مطلب
خواص چای نعناع برای پوست

خواص درمانی چای نعنا و طرز تهیه دمنوش

گروه سلامت الف،  ۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۰۴  3961109169

نعناع گیاهی سرشار از
خاصیت وحاوی آنتی اکسیدان ها است و نوشیدن چای نعناع مجموعه ای از خواص و
مزایای سلامتی را برای شما به همراه دارد. در این مقاله به خواص چای نعناع و
طرز تهیه دمنوش نعناع آشنا می شوید.

به گزارش نبض ما/ چای نعناع آرامش بخش و درمان بسیاری از مشکلات بدن انسان، موثر است. در این قسمت به برخی ازمعجزه خواص چای نع
نزدیک به ۶۰۰۰ سال است که تخم کتان به‌عنوان یک ماده‌ی غذایی در جهان مصرف می‌شود. تخم کتان خواص اعجاب‌انگیزی دارد. کمک به هضم غذا، روشن شدن پوست، پایین آوردن کلسترول خون، کاهش میل به مصرف قند، تنظیم هورمون‌ها، مبارزه با سرطان و کاهش وزن، تنها تعدادی از خواص تخم کتان هستند.
ادامه مطلب
تمام خواص و فواید سیاه دانه
 سیاه دانه چه خواصی دارد که اینقدر توصیه می شود تا از آن در برنامه غذایی خود حتما استفاده کنید. در این بخش از مجله سلامت نمناک قصد داریم شما را با کاملترین لیست خواص سیاه دانه و فواید روغن سیاه دانه و درمان های طب سنتی با سیاه دانه و عسل آشنا کنیم.

ادامه مطلب
مزاج:
طبع تخم مرغ گرم و مرطوب است. 
خواص:
 پودر سفیده تخم مرغ دارای امکاناتی مثل حجم کم، ویژگی نگهداری بالا و راحتی برای جابجایی باشد که می توانید آن را به راحتی و به صورت روزانه جایگزین تخم مرغ تازه کنید .
خواص پودر سفیده تخم مرغ شامل موارد زیر است:
  سفیده تخم مرغ یک منبع مالی سرشار از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین های مختلف است.
  پودر سفیده تخم مرغ یکی از با کیفیت ترین انواع منابع پروتئینی جهت ساخت بافت های ماهیچه ای مورد علاقه بدنسازان است
خواص برنج؛ ۱۰ خاصیت باورنکردنی برنج برای سلامت بدن
تقویت متابولیسم، مراقبت از پوست، کمک به هضم، کاهش فشار خون بالا، کمک به کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی و حفاظت در برابر دیسانتری، سرطان و بیماری‌های قلبی از دیگر خواص برنج به‌شمار می‌روند.
این خواص در بیش از چهل هزار نوع از این دانه‌ی غلات وجود دارد. برنج به دو دسته‌ی اصلی دانه‌های کامل و برنج سفید تقسیم می‌شود. دانه‌های کامل برنج که به شکل اولیه و خالص هستند، ارزش غذایی بالایی دارند. اما
بامیه دارای پروتئین ، قند، چربی ، کلسیم ،  آهن و ویتامین های A, B, C است . میوه بامیه منبع خوبی از عنصر منیزیم است. همچنین بامیه اشتها آور بوده ،  گرفتگی صدا را باز نموده ،  سرفه را درمان کرده و از فشار خون جلوگیری می نماید.
خواص بامیه
ضد تب ،  دافع کرم معده ، تقویت کننده حس بینایی ، نرم کننده سینه ، دافع بلغم ، دارنده ی ویتامین های A, B , C ، ضد فساد خون و تقویت کننده اعصاب است.

ادامه مطلب
نارنگی از خانواده مرکبات و یکی از پرطرفدارترین اعضای این خانواده است که اولین بار در جنوب شرقی آسیا تولید شده است. این میوه، کوچک‌تر از پرتقال است و پوست آن به راحتی با دست کنده می‌شود. شاید همین خاصیت از بیشمار خواص نارنگی، دلیل علاقه زیاد مردم به این میوه باشد. طعم آن مانند پرتقال ترش و اسیدی است و خوردن این میوه، آرامش خوبی به افراد می‌دهد. نارنگی می‌تواند در وعده‌های غذایی به‌ صورت سالاد، دسر و مربا و همچنین در بعضی غذاهای اصلی به کار
خواص میوه ها برای سلامتی بسیار است. اکثر میوه ها دارای فیبر هستند که به هضم غذا کمک کرده و همچنین موجب تناسب اندام می شوند. یکی دیگر از خواص میوه ها مخصوصا میوه های آبدار درمان کم آبی بدن و زیبایی پوست است. در این بخش خواص برخی از انواع میوه ها را به شما معرفی می کنیم.
خواص میوه گردو
مغز میوه گردو دارای خاصیت خون سازی است و بعضی از دانشمندان معتقدند که خوردن آن مانع تشکیل سنگ کیسه صفرا می شود . پوست ریشه ی گردو و پوست خارجی میوه ی گردو هر دو قابض ب
خواص انواع دانه ها برای طوطی سانان
در تغذیه پرندگان قفسی رعایت چند نکته اهمیت دارد :
غذاهای آنها باید تازه متنوع و تمیز باشد و از نظر طبیعت سردی و گرمی و تامین املاح معدنی و ویتامین ها مورد توجه قرار گیرند.
در این قسمت به خواص بعضی دانه ها اشاره میکنیم:
️ادامه ی پست در ادامه مطلب
ادامه مطلب
 جینسنگ یکی از مواد گیاهی با هزاران فایده و خواص برای بدن بوده است . طبق بررسی ویکی سرا جینسنگ در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری نیز مورد استفاده قرار می گیرد و از نظر بسیاری از پزشکان خواص این گیاه بر سلامتی بدن مورد تایید بوده است . جینسنگ می تواند دارای خواص درمانی متفاوتی نیز باشد . جنسینگ برای  بهبود عملکرد حافظه، کاهش استرس ، درمان ناتوانی، افزایش طول عمر ،ونیز کاهش علائم بیماری مغزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد .
ادامه مطلب
گروه های عاملی(تکمیلی)
گروه های عاملی ، دسته هایی از اتم ها هستند که در مواد آلی مختلف مشترک اند و به غیر از تغییراتی جزئی ، خواص آن ها در همه ی مولکلو ها مشابه هم می باشد. گروه های عاملی می توانند تغییرات اساسی ای را در خواص فیزیکی و شیمیایی یک مولکول به وجود آورند و علاوه بر اینکه ، بنیان دسته بندی مواد آلی به حساب می آیند ، اصلی ترین بخش تعیین کننده ی خواص این مواد نیز هستند.
 
در مقاله ی طبقه بندی مواد آلی ، مختصری در مورد گروه های عاملی بحث کر
ب سنتی میوه درمانی را تقریبا برای درمان هر دردی توصیه می کند . بسیاری از بیماری های گوارشی ، عفونی و پوست و مو با میوه درمانی اصولی درمان پذیرند.
به گزارش افکارنیوز، هر میوه ای که در طبیعت یافت می شود، قطعا دارای خواص بی شماری است و بسیاری نیز خواص درمانی دارند.
میوه های شفابخش از نگاه طب سنتی میوه هایی هستند که از لحاظ ارزش غذایی بسیار مفید هستند.
میوه ثمر طبیعت و تنزیلى از میوه‌ هاى بهشتى است. کسانى که مرتب با انواع میوه‌ ها خود را تغذیه 
مکمل گیاهی جوپارصورتی که با نام جوپار بانوان نیز معروف است دارای خواص ویژه ایست که باعث تنظیم هورمونی بانوان میشود و همچنین با تقویت سیستم ایمنی جسم باعث تقویت قوای جنسی بانوان میشود و این اتفاق کاملا طبیعی صورت میگیرد .
ادامه مطلب
 
در هنگام درمان یا بهبود یافتن از سرطان ، انتخاب مواد غذایی شما بسیار مهم است. درمان سرطان مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی می تواند عوارض جانبی زیادی ایجاد کند که با خوردن و نوشیدن میوه ها  می تواند بدترشده یا بهبود یابد. در این مطلب الودکتر چند نوع از بهترین میوه ها برای خوردن در طول درمان و بعد از درمان سرطان آورده شده است.
ادامه مطلب
کنگر گیاهی است خودرو با برگ های خاردار که شباهت زیادی به کرفس دارد ، این
گیاه دارای خواص بسیاری برای بدن می باشد و تا حدود زیادی ناشناخته است ،
این گیاه در فصل بهار رشد می کند و برای بارداری ، بیماری دیابت ، بیماری
های کبدی و پوست مفید است.
ادامه مطلب
خواص ضد باکتری و ضد ویروسی
یکی از مهم ترین خواص عسل، فاسد نشدن آن تحت تاثیر هر گونه قارچ و میکروب است. عسل به علت داشتن چندین ملکول از جمله پراکسید هیدروژن (H2O2) که از واکنش بر روی قند گلوکز است به وجود می آید و آنزیم های مختلف و همچنین فشار اسمزی بالا به هیچ میکروب و یا قارچی اجازه نفوذ و رشد را نمی دهد.
بیشتر بخوانیم:
عسل و خواص ضد سرطانی
سالیان زیادی است که پزشکان سنتی و مدرن از این خاصیت عسل استفاده می کنند و از آن برای درمان بیماریهای عفونی و
آیا خواص میوه های رنگی را می دانید؟
مردم باید بدانند که خوردن پنج وعده میوه و سبزی در روز بسیار مهم و حیاتی است. با خوردن میوه وسبزی های رنگی، می‌توان از بهترین خواص درمانی میوه ها بهره برد؛ زیرا آن‌ها بسته‌های کاملی از مواد مغذی هستند. این مواد مغذی به شما در جنبه‌های مختلف سلامتی کمک می‌کند از چشم‌هایتان بگیرید تا استخوان‌هایتان.
حتماً اسم رژیم مدیترانه ای را شنیده‌اید. به دلیل اینکه مصرف میوه و سبزی‌های متنوع جزء ارکان اصلی ای
خواص دانه شنبلیله برای مو بسیار است.از ریزش مو تا شوره سر، تخم شنبلیله می تواند یک دنیای جدید را بر روی موهای شما باز کند. با ما همراه باشید تا با خواص دانه شنبلیله برای مو آشنا شویم.
دانه شنبلیله چیست؟
شنبلیله یک گیاه از خانواده نخود است و دانه های آن کوچک و زرد مایل به قهوه ای است و برای داشتن مویی سالم و زیبا مفید هستند.خواص دانه شنبلیله برای مو و سلامت بی شمار است. اگرچه این دانه ها طعم تلخی دارند، اما اغلب به عنوان دارو استفاده می شوند.بعض
 
بخوان دعاي فرج را که یار برگرددبخوان دعاي فرج را که شب سحر گرددبخوان دعاي فرج را اگر که می خواهیحدیث غیبت یار تو مختصر گرددبخوان دعاي فرج را و از خدا بطلبوجود نازکش ایمن ز هر خطر گرددبخوان دعاي فرج را کنار پرده اشککه دانه دانه اشکت در و گوهر گرددبخوان دعاي فرج را که یار می آیداگر دلت زره اشتباه برگرددبخوان دعاي فرج را و پیشه تقوا کنکه دست لطف خدا با تو همسفر گرددبخوان دعاي فرج را که رد نخواهد شداگر که ناله و اشک تو بیشتر گرددبخوان دعاي فرج ر
گلابی را شاه میوه یا آمرود هم می نامند و به میوه پیوندی و شاداب آن شاه آمرود گویند. گیاه گلابی بومی آسیای غربی و اروپای شرقی مخصوصاً نواحی شمال غربی ایران و کوههای قفقاز می باشد. گلابی بعد از سیب مهم ترین میوه دانه دار دنیا و ایران به شمار می آید. گلابی را در زبان عربی سَفرجَل یا عَرمُوط و در زبان انگلیسی PEAR می گویند.
گونه های مختلف گلابی طعم های گوناگون از ترش تا شیرین دارند . این میوه حاوی ویتامین های E و C ، کلسیم ، آهن، منیزیم و روی است. چون
هات چاکلت گانودرما
یک طعم شکلاتی خامه ای لذیذ که فاقد کافئین بوده و با قارچ گانودرما و عصاره مالت غنی سازی شده که باعث بوجود آمدن خواص منحصر بفردی در این محصول شده استدر واقع تنها نوع از محصولات گانودرما که در آن هیچگونه کافئینی وجود ندارد هات چاکلت گانودرما میباشد، قرار گرفتن خواص کاکائو در کنار خواص گانودرما باعث بهبود فرآیند اکسیژن رسانی به مغز میشود که حاصل آن کاهش استرس و بوجود آمدن حس نشاط و سرزندگی میباشد که میتواند به عنوان یک ترک
 
ژلاتین نوعی ماده پروتئینی است که از کلاژن گرفته می‌شود. این ماده به‌دلیل اینکه ترکیبی منحصربه‌فرد از اسیدهای آمینه دارد، برای بدن بسیار مفید است. ژلاتین نقش مؤثری در حفظ سلامت مفاصل و عملکرد مغز دارد و وضعیت ظاهری پوست و مو را بهبود می‌بخشد.
 
ادامه مطلب
آلوئه ورا یک گیاه رایج برای آپارتمانی است که در همه خاکی رشد می کند گیاه الوئه ورا با سرما خوب نیست بیشتر باید در گرما و زیر نور خورشید نگهداری شود. این گیاه که شبیه کاکتوس است خواص بیشماری دارد پایین اورنده قند خون است برای سلامت و زیبایی پوست صورت شگفت انگیز است و برای ریزش موی سر با پرچم همراه باشید تا بیشتر با خواص بی نظیر این گیاه اشنا شوید.
گیاه  آلوئه ورا گیاهی است که به طور عمده در مناطق خشک  رشد می کند. آلوئه ورا با اینکه به خانواده زن

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

فروشگاه کتاب دیجیتال مطالب وبلاگ ویکی و مهم معرفی بهترین های ایران بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ وبلاگ رسمی امیرحسین یادگاری وب سایت زندگی ایرانی در بلاگ سماع قلم سیستم صوتی آوا (تبریز) داستان های کوتاه Black Moon