نتایج جستجو برای عبارت :

خدا کشتی آنجا

آنگاه، به صد شوق، چو مرغان سبکبال،پر گیرم ازین بام و به سوی تو بیایم.
 خورشید از آن دور ، از آن قله پر برف،
 آغوش کند باز،
 همه مهر ، همه ناز  
سیمرغ طلایی پرو بالی ست که ــ چون من ــ از لانه برون آمده ، دارد سر پرواز .
پرواز به آنجا که نشاط است و امیدست،
 پرواز به آنجا که سرود است و سرورست.
آنجا که من از روزن هر اختر شبگرد، چشمم به تماشا و تمنای تو باز است! 
بگذار که – سرمست و غزل خوان – من و خورشید
بال بگشوده به سوی تو بیاییم.
 
فریدون مشیری
به گزارش چفچفک، ششصد و پنجاه و هشتمین دوره مسابقات سالیانه کشتي روغنی در شهر ادیرنه برگزار شد. استاندار ادیرنه در مراسم افتتاح این مسابقات٬ کشتي روغنی را نمادی از جوانمردی و فتوت دانست.
کشتي روغنی از انواع ورزش‌ های سنتی و تاریخی ترکیه است که در آن کشتي گیران تمام بدن خود را به روغن آغشته می‌کنند و در نتیجه تماس و گرفتن دست و پا و سرشاخ شدن بسیار سخت می‌شود.
شرکت کنندگان پس از مالیدن روغن زیتون بر بدن خود و شلواری از جنس پوست گاومیش می پوشند
نام کتاب : قصه ها تصویری از گلستان
نویسنده : مژگان شیخی 
انتشارات : بنفشه
توضیحات :
کتابی که معرفی می کنم قصه های تصویری از گلستان می باشد که به زبان ساده آمده تا برای کودکان قابل فهم باشد و همانطور که می دانید نویسنده ی کتاب گلستان سعدی هست و این کتاب فقط به زبان مژگان شیخی می باشد کتاب دارای ۷۲ صفحه و۶ داستان به عنوان های ( غلام دریا ندیده ، شاهزاده کوتاه قد ، نگهبان جوان ، درویش طمع کار ، گدایی که پادشاه شد ، سفر دور و دراز ) است و مناسب گروه سنی
 
باید به دهان تو رجوع کردلبخندت را بوسیدپنجره ی روحت راآنجا که خواب از سر خیالم پراندآنجا که بوسه غرق بود در ابدیت
 
بگو چندبار می توان عاشق یک لبخند شد؟می توان غنچه ای را چیدباز در حسرت دیدنش جان داد؟
 
لبخندت را می بوسمآنجا که هنوز عشق در اتفاق می افتدحالا آغشته ام کن به روحتیا با من دهانم را شریک شو.
 
"مهسا رهنما"
 
پ.ن1:
اخم هایت را که باز کنی
تازه شاعرانگی ام گل می کند.
 
"امیر ارسلان کاویانی"
 
پ.ن2:
سال بد رفت و من زنده شدمتو لبخندی زدی و من
به نقل از خبرگزاری‌های ورزشی ، روز یکشنبه دور برگشت لیگ برتر کشتي با رقابت‌های گروه الف فرنگی در خانه کشتي شهید هادی برگزار شد.
حساس ترین مسابقه این گروه را دو تیم سیناصنعت نایب قهرمان لیگ فصل گذشته و فولاد اکسین تیم اول دور رفت لیگ کشتي فرنگی مقابل هم برگزار کردند که این مسابقه با نتیجه 5-5 به سود سیناصنعت به اتمام رسید تا این تیم انتقام شکست دور رفتش را از فولاداکسین بگیرد.
با وجود جذابیت کشتي‌های دو تیم و حساسیتی که در این رقابت پایاپای ب
 خواب دیدم
  در دریا بودم
  دریای پر موج
 دریای متلاطم.
 باد های پشت سر هم،
 خوف ناک بود وصف حالم.
 ترسیده بودم.
 دلبسته ی دریا بودم
 ولی
 ترسیده بودم.
 کشتي آمد.
 حالا،
 سوار بر کشتي بودم.
 کشتي که یک پهلویش،
 شکسته بود.
 مرا برد
 برد
 از میان موج هایی
 که
 پی در پی می آمدند،
 برد
 و
 به ساحل رساند.
 چه آرامش عجیبی داشت
 رسیدنم به ساحل.
 بلند شدم.
 دوباره خوابیدم.
 باز همین خواب را دیدم.
 با این تفاوت که این بار
 با همان کشتي،
 دوست
کشتي جنگی ماموریت یافته بود برای آموزش نظامی به مدت چند روز در هوایی توفانی مانور بدهد. هوای مه‌آلود سبب شده بود کارکنان کشتي دید کمی داشته باشند.
در نتیجه ناخدا در پل فرماندهی عرشه ایستاده بود تا همه فعالیت‌ها را زیر نظر داشته باشد. پاسی از شب نگذشته بود که دیده‌بان روی پل فرماندهی، گزارش داد: نوری در سمت راست جلوی کشتي به چشم می‌خورد.
ادامه مطلب
 
 
 
 
 
 
                                                          مگسِ کشتيران!
 
مگس بر پرِکاهی نشست که بر ادرارِ درازگوشی روان بود. مغرورانه کِشتی می‌راند و می‌گفت: 
من علم دریانوردی و کشتيرانی خوانده‌ام، و در این کار بسیار تفکر کرده‌ام. ببینید این دریا و این کشتي را، و بنگرید مرا که چگونه در این دریای موّاج و پُر خطر کشتي را به ساحل امن می‌رسانم!
در ذهن کوچکش از پرکاهی، یک کشتي عظیم، و از آن ادرار، دریایی بی‌ساحل ساخته بود.
 
صاحِبِ تأویلِ باط
<p><a href="https://networkwwe.site/">کشتي کج</a>&nbsp; <a href="https://networkwwe.site/">دانلود کشتي کج</a> <a href="https://networkwwe.site/downloads/royal-rumble-2021/">رویال رامبل 2021</a>&nbsp; <a href="https://networkwwe.site/">سایت کشتي کج</a> <a href="https://networkwwe.site/downloads/second-night-wrestlemania-37/">رسلمینا</a> <a href="https://networkwwe.site/downloads/second-night-wrestlemania-37/">رسلمینا 202</a>1</p>
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به قزاقستان، مسابقات جهانی کشتي فرنگی در حالی در نورسلطان قزاقستان در حال برگزاری است که نمایندگان کشورمان در 4 وزن نخست نتوانستند راهی دیدار رده‌بندی شوند و فردا باید برای کسب مدال برنز در اوزان 63 و 82 کیلوگرم تلاش کنند.
از نکات جالب توجه در حاشیه این مسابقات نمایشگاه محدود و کوچک یکی از عکاسان خارجی کشتي در یکی از راهروهای سالن برگزاری مسابقات بود که عکس پرتره تعدادی از کشتي‌گیران را روی دیوار نصب ک
خانم های عزیز، هیچ دلیل منطقی‌ای برای اینکه شما به استادیوم نروید در نظر من وجود ندارد. اما باید بدانید استادیوم هیچ چیز خاصی ندارد! جز هر ثانیه چهل و هفت مدل فحش شنیدن، دود سیگار و امثالهم. اصلن خود فوتبال چه چیز خاصی دارد که تماشای آن داشته باشد؟ دارم در رابطه با لیگ ایران صحبت می‌کنم. ! 
که البته این حرف ها را گوش شما بدهکار نیست! آدمی عادت دارد بدود به سمتی که آن را ممنوعه می‌خوانند! و وقتی به آنجا می‌‌رسد متوجه می‌شود عن خاصی آنجا نی
در روزهای اخیر، پس از اینکه کشتي آدریان دریا آزاد شد، بسیاری از رسانه ها به این مساله واکنش دادند. به گزارش ایرنا از سازمان بنادر و دریانوردی، دادگاه عالی منطقه جبل‌الطارق روز پنجشنبه ( 24 مرداد) طی حکمی دستور رفع توقیف آدریان دریا را صادر کرد. این کشتي هنگامی رفع توقیف شد که تنش ها میان انگلیس و ایران هنوز وجود داشت، و این تنش با توقیف کشتي انگلیسی توسط ایران، به اوج رسید تا حدی که دولت انگلیس به این واقعه واکنشی تند داد.
ادامه مطلب
   حسین(ع) دیگر هیچ نداشت که فدا کند جز جان که میانِ او و ادایِ امانت          ازلی فاصله بود.
    و اینجا سدرةالمنتهی است.نه.که او سدرةالمنتهی را آنگاه پشت سر نهاده         بود که از مکه پای در طریق کربلا نهاد. و جبرائیل تنها تا سدرةالمنتهی              همسفر معراج انسان است.
     سدرةالمنتهی مرزدار قلمرو فرشتگان عقل است.عقلِ بی اختیار.
     اما آلِ کساء، ساحتِ امانتداری و اختیار است و جبرائیل را آنجا بار نمیدهند        که هیچ ، بال میسوزانن
بسم الله الرحمن الرحیم
مسجد مکانی مقدس برای مسلمانان است که در آن عبادت می کنند ؛ اما در اسلام واقعی ، کاربرد مسجد صرفا در عبادت در آن خلاصه نمیشود . مسجد در حکومت اسلامی باید پایه و مرکز فعالیت ها در آن جامعه باشد ، به طوری که تمام برنامه ها و پیشرفت ها و حتی آفندها و پدافندها باید از آنجا آغار شود . درست مانند دوران پیش از انقلاب که تمامی سخنرانی های امام خمینی و برنامه ریزی ها برای براندازی رژیم طاغوت از آنجا اشاعه پیدا می کرد . 
ادامه مطلب
شهر زیبای ساحل غربی گالوی پایگاه مناسبی است که می توانید از آنجا مناظر باشکوه ایرلند را جستجو کنید. گالوی که به دلیل تاریخ غنی و فرهنگ پر جنب و جوش محبوب است ، همچنین به عنوان یک قطب مهم حمل و نقل ، با اتصالات جاده ای ، ریلی و هوایی به پایتخت کشور دوبلین و بسیاری از مکان های محبوب دیگر برای بازدید خدمت می کند.
یکی از محبوب ترین سفرهای روزانه ایرلند از گالوی به صخره های موهر است. با بیش از 90 دقیقه رانندگی از مرکز شهر با اتومبیل (و فقط کمی بیشتر ب
کشتي یونانیکشتي یونانی مشهور که در سواحل جزیره کیش به گل نشسته و در حال حاضر به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در این جزیره به شمار می رود به دلیل اینکه امکانات نگهداری از ان در کشور موجود نمی باشد تا چند سال آینده به طور کامل حذف خواهد شد. کشتي یونانی در چهارم مرداد ماه سال ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای باغو در جزیره کیش هنگامی که به ساحل نزدیک شد در سواحل مرجانی این جزیره به گل نشست و پس از آن دیگر نتوانست هرگز ایران را ترک نماید و اکنون تبدیل به نما
رادیو مازندران روی مغزمان میکوبید و درست زیر آن بلندگوهای بدقواره و بدصدای پادگان، گوشی تلفن را به گوشم فشار میدادم تا از پس صدای سربازهای توی صف وُ مجری مازنی وُ خش‌خش‌هایِ گوشی صدای مینا را بهتر بشنوم و کمی از دلتنگیم کم شود. گفتم تازه رسیدیم و پرسیدم کجاست؛ انگار گریه کرده بود و خودش را جمع و جور میکرد تا به من انرژی بدهد، وَ من میگفتم ملالی نیست جز دوری شما؛ اما ته دلم چیز دیگری بود وُ از غربت آنجا نفسم تنگ شده بود وُ قلبم سنگین وُ گلویم
مثل وقتی بعد از شش روز کار کردن حق خودت می دانی جمعه ی تعطیل را تا ظهر بخوابی ولی از هفت صبح بیدار می شوی. چشم هایت باز است اما لجبازی می کنی. از این پهلو به آن پهلو در برابر بیداری ای که به تو هجوم آورده مقاومت می کنی. مدام نگاه به ساعت گوشیت می اندازی که عقربه ی کوچک برسد به عدد دوازده اما عقربه کوچک تازه رسیده به هشت. سر آخر خسته می شوی. پتو را کنار می زنی و با دست های آویزان و خسته تر از همیشه بلند می شوی.
مثل وقتی کشتي ات غرق می شود. تو می مانی و ی
می خواهم با پدرم حرف بزنم . Celine Dion - Parler A Mon Pere
Je voudrais oublier le tempsPour un soupir pour un instant,Une parenthèse après la courseEt partir où mon cur me pousse.میخواهم زمان را فراموش کنم
به قدر یک نفس، برای یک لحظه
مثل یک وقفه پس از دویدنهای بسیار
و بروم به جایی که قلبم مرا به آنجا می برد (هل میدهد)Je voudrais retrouver mes tracesOù est ma vie ou est ma placeEt garder l’or de mon passéAu chaud dans mon jardin secret.میخواهم دوباره ردپاهایم را پیدا کنم
آنجا که زندگی ام آنجاست و جایم آنجاست
و لحظات گرانبهای گذشته ام را گرم در اتاق رازهایم
_محل دفنم را انتخاب کردم.
_کجا؟
_از این جا خیلی دور نیست. روی یک تپه، زیر یک درخت و مشرف به دریاچه. مکانی آرام. جایی خوب برای فکر کردن.
_قصد دارید آنجا فکر کنید؟
_ قصد دارم آنجا مرده باشم به دیدارم میایی؟
_دیدار؟
_فقط بیا و با من حرف بزن. سه شنبه ها بیا. تو همیشه سه شنبه میایی.
_ما مردمان سه شنبه هستیم
_خیلی خب .مردمان سه شنبه. پس برای گفتگو میایی؟.به من نکاه کن.سر خاکم میایی؟ به من از مشکلاتت میگویی؟
_مشکلاتم؟
_بله
_و شما جوابم را میدهید؟
هر آنچه
باز هم سال نو آمده
 و
 ح س ی ن ؛
 دعوتمان کرده است
 بر سفره اش.
 باز هم
 محرم آمده است
 بهاری که خزان میکند
 عالم را
 در فراقِ ح س ی ن.
 نه!
 نه!
 باز هم
 آماده است
 خزانی که بهار میکند،
 دل های مرده ی ما را.
 شاید هم
 زمستانی
 که سرد می کند
 آتشِ دوزخِ تابستانِ سوزانِ گناه آدمیان را.
 می شود
 تابستانی باشد
 که
 آفتابش ذوب می کند
 دل هایِ یخ بسته و زمستانی ما را
 در عشق ح س ی ن.
 مهم نیست چه فصلی ست.
 مهم 
 این است
 که
 ح س ی ن 
 آمده است
 تا
 ب
جزیره کیش تفریحات بسیاری دارد و جذابترین آنها گشت گذار با کشتي های تفریحی در دریای نیلگون خلیج فارس است. در  این کشتي های تفریحی علاوه بر گشت دریایی موزیک زنده ، سرو شام ، استند آپ ، اهدای جایزه و همچنین برنامه های شاد و مفرح برگزار میشود.
1- کشتي اوستا :
این کشتي تفریحی از جمله بزرگترین کشتي های تفریحی در جزیره کیش است ک طرفداران بسیاری دارد و با داشتن برنامه ریزی دقیق شبی خاطره انگیز را برای شما خواهد ساخت.
کشتي اوستا تنها کشتي تفریحی جزیره
یکی از رایج ترین تفریحات در جزیره کیش که تقریبا همه ی گردشگران آن را تجربه می کنند، کشتي آکواریوم با کف و پنجره های شیشه ای است. این کشتي تفریحی به سمت سایت های سرشار از انواع ماهی و موجودات دریایی حرکت می کند و شما با سوار شدن بر این کشتي به همراه عزیزانتان می توانید انواع ماهی های کوچک و بزرگ و رنگارنگ، لاک پشت، سفره ماهی، خرچنگ ها، طوطیا، ستاره های دریایی، مرجان های زنده، گیاهان متنوع  و لحظات جذابی مثل شکار ماهی ها توسط دیگر موجودات، زندگ
زنبوری موری را دید که به هزار حیله دانه به خانه میکشید و در آن رنج بسیار می دید و حرصی تمام میزد. 
او را گفت:
ای مور این چه رنج است که بر خود نهاده ای و این چه بار است که اختیار کرده ای؟! بیا تا مطعم و مشرب (آب و غذا) من ببین، که هر طعام که لذیذتر است، تا من از آن نخورم، به پادشاهان نرسد، آنجا که خواهم نشینم و آنجا که خواهم خورم. این بگفت و به سوی دکان قصابی پر زد و بر روی پاره ای گوشت نشست.
قصاب کارد در دست داشت و فی الحال بزد و زنبور را به دو پاره کر
طراحی کشتي بخشی جدایی ناپذیر از روند ساخت کشتي است.
ایمنی ، پایداری و عملکرد کشتي در دریا تا حد زیادی به میزان مطالعه و کار انجام شده در زمینه طراحی و ساخت کشتي بستگی دارد.
دانشجویان و متخصصان دریایی که در زمینه طراحی ، ساخت ، بهره برداری و نگهداری کشتي مشارکت دارند لازم است اصول مهم معماری و ساخت کشتي را متوجه شوند تا عملکرد کشتي ها در دریا را به روشی بهتر درک کنند.
 
در این پست ، ما مهمترین کتابهای مربوط به معماری دریایی و طراحی کشتي را برای
کسی آمد
از آنطرف پرچین بارانی عصر
در چشمانش،
آفاقی پر از رنگ های زنده 
میان بازوانش،
غروبی از طلا و سرب 
چه آرام می بارید در چشمان دشت 
بین ما،
تنها یک رنگین کمان فاصله افتاده بود!
کسی آمد،
و به من گفت:
من از آنجا می آیم
از اوج ها
از ابرهایی که تا زمین 
بجز فرود آمدن میان دو بال پرستو راهی نباشد!
من سیل را باور ندارم،
کسی  که آمد
به من گفت او:
من از آنجا می آیم،
از میان ابرهای بارانی،
نامش برکت بود و آبادانی
دوست شقایق ها،
دستانش پر از شکوفه های مه
انگلیس کشتي ایران را توقیف کرده و مثل سگ می ترسد اما در همین حال برای ایران شرط گذاری می کند که اگر می خواهید کشتي شما آزاد شود باید به مقصدی غیر از سوریه رود.
در پاسخ به روباه پیر باید چند نکته لحاظ شود:
1- کشتي ایران هرکجا که به مصلحت نظام اسلامی ایران باشد خواهد رفت.
2- ایران سیلی محکمی به شما خواهد زد گرچه چند روزی بنابر مصلحت کوتاه بیاید.
3- کشتي های شما مثل سگ، از اقدام تلافی جویانه ایران ترسیده و در خلیج فارس پهلو گرفته اند و جرات حرکت از تن
در خلال بحث هایمان، یا بهتر بگویم م گرفتن های من از او،  الف» همیشه مرا به باریکه ی نوری متوجه میکرد که از پنجره ی امید می تابید
علی الظاهر قبول داشتم هر آنچه که میگفت را
یعنی هیچ دلیلی بر رد کرن توصیه هایش نداشتم
در نظر پذیرفته بودم و در عمل. 
 الف» می گفت باید توکل کنی، باشد هرچقدر که می توانی تلاش کن، تدبیر داشته باش، از امکانات موجود استفاده کن اما بالاخره یک جایی کم می آوری، آنجا را توکل کن، از او بخواه که کم تو را زیاد کند، نا کرده
 
یک بار داشتم روی سنگ صافی نان می پختم که چند نظامی از دور نزدیک شدند. تندی از جا بلند شدم. دستم از آرد سفید بود. وقتی رسیدند، سردسته نظامی ها پرسید: شماها اینجا چه کار می کنید؟ اینجا دیگر خط مقدم است. برگردید بروید گیلان غرب یا روستاهای دورتر. اینجا بمانید کشته می شوید. ما خودمان هم به سختی اینجا می مانیم، شما چطور مانده اید؟»
 
باورشان نمی شد مردم روستا با این وضعیت، توی منطقه جنگی مانده باشند . با خنده به آنها گفتم: نکند می ترسید؟»
یکی شان
دو هفته پیش یا شاید بیشتر بود که رضای بیگلری برنامه خداحافظی چید و بعد در شلوغیهای قطعی اینترنت رفت ترکیه که تا ویزا رسید برود دنبال نیکویی سرنوشتش.
و رفتن رضا یک جورهایی تیتراژ پایانی است بر دوره ی زندگی من. آن دوره مدتهاست که تمام شده و حالا تیتراژش رفته و چراغهای سالن روشن. من اما هنوز تویش نشسته ام؟
اما چرا رفتن رضا پایان آن دوره است؟ چون دیگر نمیشود آن صحبتی را که در نظر داشتم بکنم با او.
 
چند شب پیش در لای گفتگوهای ذهنی ام (در خیال اتفاقی

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

وبلاگ امیر حسین نجفی پارتیزانیسم ثبت شرکت تمدن | ثبت برند در کرج ایران هات نیوز محیط زیست یک مهاجر ، یک دانشجو Silence وبگاه تخصصی قرآن تی وی پادکست پزشکی | مدیکستو دنیای تکنولوژی و هوش مصنوعی