نتایج جستجو برای عبارت :

تبدیل پایتون 2 به3

برای خیلیا توی شروع برنامه نویسی پايتون توی دوراهی قرار میگیرن که پايتون دو یا پايتون سه
خب باید بگم که پايتون ۳ تمام ویژگی ها و ماژول های رسمی پايتون ۲ را داراست ولی پايتون دو ماپول های هک و امنیت غیر رسمی زیادی داره که پايتون ۳ از اون ها بی بهرس و غیر این ماجرا ها شرکت پايتون اعلام کرده که دیگه از پايتون دو حمایت نمیکنه و اپدیتیم دیگه ازش منتشر نمیشه.
خب با این اوصاف باز هم نمیشه گفت که پايتون ۳ یا دو 
خب من بهتون میگم
اونایی که میخوان توی هک
برای این کار  از یک کتابخونه به اسم lib2to3 استفاده میکنیم.
⚠ توجه:این کتابخونه دارای نقص هایی نیز هست پس در هر جایی ازش استفاده نکنید.بعضی از برنامه ها الگوریتم خاصی دارن پس هرچیزی رو نمیشه تبديل به 3 کرد.میتونید در کد های ساده ازش استفاده کنید.
خب اول باید این کتابخونه رو نصب کنیمpip install 2to3
بعد نصب برید تو آدرس فایل پايتونی که میخوایید از پايتون 2 به پايتون 3 تبديلش کنید و شیفت رو بگیرید راست کلیک رو بزنید و open command window here رو بزنید و سی ام دی براتون
اگر بخواهیم در مورد پايتون صحبتی داشته باشیم اینه که پايتون یک زبان تقریبا ساده و قوی و شیءگرا هست.
کتابخانه های بسیاری برای کدینگ داره.
مناسب برای پردازش تصویر، صوت و . هست.
و چیزای دیگه که بخواهیم بگیم زیاد میشه
ادامه مطلب
زبان پايتون خیلی قدرتمنده، به همین دلیل امروزه سر زبون ها افتاده، با پايتون می تونین وب سایت بنویسین، اپلیکیشن های تحت شبکه و ابزارهای امنیتی بنویسین، بازی بسازین و همچنین با استفاده از پايتون در زمینهٔ داده بزرگ یا Big Data، کاوش داده یا Data Mining، Data Science و. کار کنین.
در این دورهٔ آموزشی به صورت کامل برنامه‌نویسی پايتون رو یاد می‌گیرین و همچنین با چندین مثال کاربردی و مفهومی، تمامی مطالب به خوبی براتون جا می‌افته.
ادامه مطلب
کتاب کامل پايتون ( python ) به زبان فارسی
 
این کتاب شامل بیست فصل می باشد و همه زوایای زبان برنامه نویسی پايتون را به زبان شیرین فارسی به شما به صورت
گام به گام آموزش می دهد
 
برای دانلود این کتاب استثنایی بر روی دکمه ادامه مطالب کلیک نمایید
 
ادامه مطلب
سورس بازی حدس عدد برای کسایی که پايتون دوست دارن.
در این پست همون طور که گفتم سورس یک بازی حدس عدد رو قرار دادم. در این بازی برنامه به طور شانسی یک عدد بین 1 و 10 انتخاب می کند و سپس از پلیر می خواهد که حدس بزند آن عدد چیست، البته راهنمایی هم می کند.
توجه: برای اجرای این بازی به نرم افزار پايتون نیاز است (25 مگ بیشتر نیست)
 
باکس دانلود:
 
دانلود سورس از بیان باکس
مشاهده سایت رسمی پايتون
یکی از دوستان گفته بود که در مورد تبديل فایل های پايتون به فایل های اجرایی توضیح بدم بخاطر همین منم تصمیم گرفتم یه پست براش بنویسم و نحوه ی اینکار رو توضیح بدم البته چند تا راهکار دیگه هم هست ولی من بیشتر از این مورد استفاده میکنم بخاطر همین گفتم بزار همینو توضیح بدم
ادامه مطلب
سلام !
در پست های قبلی ، با شیوه نام گذاری متغیرها ، اینکه رشته چه چیزهایی هستند ، عملگرهای ریاضی در پايتون به چه شکلی نمایش داده میشن و همچنین با تابع print و نحوه نمایش یک جمله ، آشنا شدیم ؛ حالا میخوایم با سه تا مهم و شرطی پايتون ، به نام های if ، else و elif آشنا بشیم .
با ما همراه باشید !
ادامه مطلب
MyHDL یک پکیج پیاده سازی شده به زبان پايتون(python) است که توانایی توصیف سخت افزار را به زبان پايتون اضافه می کند. سخت افزار طراحی شده با استفاده از MyHDL می تواند به صورت خودکار به زبان های Verilog یا VHDL تبديل شود. کدهای Verilog یا VHDL حاصل Synthesizable بوده به این معنی که قابل پیاده سازی (به عنوان مثال بر روی FPGA) هستند. این کتابخانه به صورت open source بوده و کدهای آن در اینجا موجود است.
منابع:
http://www.myhdl.org/
https://en.wikipedia.org/wiki/MyHDLhttps://t.me/langroud
متغیر پايتون یک مکان حافظه رزرو شده برای ذخیره مقادیر است. به عبارت دیگر ، یک متغیر در یک برنامه پايتون داده ها را برای پردازش به کامپیوتر می دهد.
هر متغیر در پايتون نوع داده یا datatype دارد. انواع داده های مختلف در پايتون عبارتند از: Numbers ، List ، Tuple ، Strings ، Dictionary و غیره. متغیرها را می توان با هر اسم یا حروف الفبا مانند a، aa، abc و غیره بیان کرد.
در این آموزش ، موارد زیر را یاد خواهیم گرفت:
نحوه تعریف و استفاده از متغیر
به مثال زیر توجه کنید. متغیر a” ر
آموزش پايتون ( python ) - فصل هفدهم - آشنایی با توسعه  ( Development ) در پايتون ( python )
 
 
در این فصل به طور کامل یاد خواهید گرفت که چگونه بوسیله زبان برنامه نویسی C به توسعه توابع و متد ها زبان برنامه نویسی پايتون ( python ) بپردازید انتظار می رود بعد از یادگیری این فصل برنامه نویس بتواند یک تابع به توابع زبان برنامه نویسی پايتون اضافه نماید
 
برای دانلود کتاب بر روی دکمه ادامه مطالب کلیک نمایید
 
ادامه مطلب
از آنجا که به تازگی دارم پايتون کار می کنم می خواستم تا به هسته اندروید تبلتم پايتون رو اضافه کنم تا بتونم براش اسکریپت پايتونی هم بنویسم. پس جست و جو کردم تا چطور می تونم این کار رو انجام بدم؛ تا این که یافتم چطور می تونم پايتون 3.4.2 رو به اندروید اضافه کنم. البته برای استفاده از پايتون بر روی اندروید راه های دیگری مانند استفاده از برنامه QPython هم هست که به روت هم فکر نکنم نیاز باشه ولی در این جا شما می تونید کد ها و اسکریپت ها را از شل اجرا کنید و
کد زیر را در نظر بگیرید:
def main():
print hello world!”
print Guru99”
در اینجا ما دو قطعه از چاپ را داریم که یکی در یک تابع اصلی تعریف شده است که hello world” و دیگری مستقل است که Guru99” را چاپ می کند. وقتی تابع ()main را اجرا می کنید :
فقط Guru99” چاپ می شود
و از کد ” hello world” خبری نیست.
زیرا تابع فراخوانی”if__name __ ==” __main__ را اعلام نکردیم.
هنگامی که مترجم پايتون یک سورس فایل را بخواند ، تمام کدهای موجود در آن را اجرا می کند.
وقتی پايتون ” source file” را به عنوان برنامه اصل
در چالش کد پايتون بفرست کد تخفیف بگیر، مخاطبین گرامی برای ما یک قطعه کد پايتون ارسال کردند و یک کد تخفیف 70 درصدی برای تهیه آموزش های سایت چالش پايتون برنده خواهند شد.
در این چالش دو تا از مخاطبین ما برنده شدند که کدهای ارسالی این دو دوست گرامی در ادامه قرار خواهیم داد.
 
برنده شماره یک : yousefnooredin
کد ارسالی: این برنامه تعدادی عدد از کاربر میگیرد و انرا مرتب میکند(بدون استفاده از تابع sort)
دریافت رایگان کد ارسالی
 
برنده شماره دو : امیرحسین صالحی
آموزش پايتون از مبتدی تا حرفه ای
امروزه پايتون به یکی از پر هیجان‌ترین زبان‌های حال حاضر دنیا تبديل شده است. پايتون یک زبان مفسری، سطح بالا، تعاملی و شئ گرا است. همچنین متناسب‌ترین زبان برای حوزه‌های آکادمیک، وب، کار با داده، نرم‌افزار، ریاضیات انتخاب شده است. فلسفه نوشته شدن این زبان برنامه نویسی منحصر به فرد، خوانایی بالای کد و پیاده سازی سریع ایده‌هایتان است. پايتون در حال حاضر کتابخانه استاندارد فوق‌العاده‌ای دارد که شما را برای
سلام. من حمید هستم. برنامه نویسی رو از سال 90 شروع کردم و شروع کارم با زبان های خانواده ی سی بود. بعد از یک مدت علاقمند به برنامه نویسی وب شدم و از سال 91 به صورت حرفه ای ولی نه با کلاس رفتن و. بلکه با خوندن مطالب توی وب تونستم برنامه نویسی PHP رو یاد بگیرم و بعدش رفتم سراغ Laravel. 
الان سه سالی هست که درگیر پايتون هستم و در کارهای آکادمیک و همینطور کارهای تجاری از Python استفاده میکنم و تا حدودی زیادی تجریه ی کار با این زبان رو داشتم و خطا هاش رو دیدم و زب
این مقدمه خیلی » مقدمه هست!
 
در برنامه نویسی شما نیاز به داده دارید. اما این داده ها کجا هستند؟ این داده ها ممکنه در
کامپیوتر یه آدم دیگه
یه فایل توی کامپیوتر شما
توی اینترنت 
توی یک سیستم مدیریت پایگاه داده (DBMS)
باشه. حالا میخوایم یاد بگیریم که چطور با داده های درون فایل‌ها در پايتون کار کنیم. 
ادامه مطلب
قراره تو این مطلب کاری کنیم که کامپیوتر با ما حرف بزنه ! یعنی در اصل قراره متون انگلیسی رو وارد اسکریپت کنیم تا به ما صوت تحویل بده . خب برای اینکار عین همیشه باید یکی از کتابخونه های پايتون رو import کنیم و از اون استفاده کنیم . توی سورس کدی که من قراره بنویسم از کتابخونه  pyttsx3 استفاده کردم .
ادامه مطلب
سورس بازی دانجن برای پایتن دوستان.
در این پست سورس بازی دانجن رو براتون قرار دادم. اگر نمی دونید این بازی چیه متن زیر رو بخونید:
در بازی دانجن شما در یک اتاق هستید که در همین اتاق یک در و یک هیولا وجود دارد. مکان شما، هیولا و در کاملا شانسی است و همچنین شما نمی توانید در و هیولا را ببینید. شما باید خود را به در برسانید و اگر با هیولا بر خورد بکنید کشته می شوید (بازی کلا شانسیه!!!).
توجه: برای اجرای این بازی به نرم افزار پايتون نیاز است (25 مگ بیشتر نی
 
آموزش پايتون ( python ) - فصل نوزدهم - آشنایی با اسپایدرینگ ( spidering ) در پايتون ( python )
 
اسپایدرینگ ( spidering ) چیست ؟
 
اسپایدرینگ ( spidering ) به عمل انجام کارها بر روی اینترنت به صورت خودکار و گروهی با نرم افزار گفته می شود
 
اسپایدر ( spider ) کیست ؟
 
به کسی که نرم افزارهای اسپایدرینگ را می نویسد و یا این نرم افزارها را اجرا می نماید اسپایدر ( spider ) گفته می شود
 
انجام اسپایدرینگ ( spidering ) با پايتون ( python )
 
یکی از مهم ترین زبان های برنامه نویسی که برای اسپایدری
با سلام خدمت همه ی دانشجویان و دانش آموزان و علاقه مندان به برنامه نویسی پايتون ، در خدمت شما هستیم تا برسی کنیم که آیا زبان برنامه نویسی پايتون سخت است یا راحت؟
یادگیری این زبان برنامه نویسی دشوار است یا ساده میتوان آن را اموخت؟
شاید خیلی سوال ها در مورد پايتون داشته باشید که در این مطلب قصد داریم به تمام سوالات شما پاسخ دهیم پس با ما همراه باشید.
آشنایی با پايتون
اول قصد دارم شما را با برنامه نویسی پايتون آشنا کنم اگر از این زبان قدرتمند آش
سلام .من یک گراف دارم .میخوام یک حلقه for داشته باشم که به تعداد node دستوری رو برام انجام بده .متاسفانه چون تازه یادگیری پايتون رو.شروع کردم نمیدونم از چه کدی باید استفاده کنم .ممنون در صورت امکان راهنمایی بفرمائید
دوستان کسی میدونه جواب بده.
آموزش دینامو برای رویت
نمی توانید مرکز دینامو مورد نیاز خود را کشف کنید؟ پايتون شما را قادر می سازد مراکز سفارشی باورنکردنی ایجاد کنید که سودمندی آموزش دینامو برای رویت را گسترش داده و Revit خود را با روشهای هوشمندانه تر و سریع تر مقابله کنید.
این دوره زبان برنامه نویسی پايتون را با معمارانی که نیاز به دستیابی بیشتر با دینامو دارند ، آشنا می کند.
در وهله اول ، با آجیل و پیچ و مهره های پايتون ، از جمله انواع اطلاعات ، شرایط و دایره ها ، و در حالی
سلام من پايتون رو نصب کردم و یه مدت استفاده میکردم  بعد مدتی  subprocess startup error این error  رو میده.واسه چیه این؟چیکار باید کنم؟ممنون
سلام من پايتون 3.6 رو نصب کردم و یه مدت استفاده میکردم تا اینکه subprocess startup error   این error  رو میده و نمیتونم از idle استفاده کنم دلیلش چیه؟با تشکر
کسی اگه میدونه جواب بده لطفا
پايتون
چیست؟

پايتون یک زبان برنامه نویسی مشهور و
محبوب است. این زبان توسط Guido
van Rossum ابداع شده است و در سال 1991
منتشر گردیده است.

ابن زبان می تواند برای موارد زیر مورد
استفاده قرار گیرد:

- توسعه وب
(سمت سرور)

- توسعه و
ایجاد نرم افزار

- ریاضیات







- اسکریپت
نویسی برای سیستم.


پايتون چه
کاری می تواند انجام دهد؟

- پايتون را
می توان بر روی یک سرور برای ایجاد برنامه های کاربردی وب مورد استفاده قرار داد.

- پايتون را
می توان در کنار نرم افزار برای ایج
Conda’s natural environment. Illustration by Johann Wenzel Peter
حتماً برای شما سوال شده که conda چیست و چه فرقی با pip داره؟ 
بهتر از این نمی شود توضیح داد که :
 pip یک مدیر بسته برای پايتون است. venv نیز وظیفه مدیریت محیط ها را در پايتون برعهده دارد و conda هم مدیریت بسته و هم مدیریت محیط بدون وابستگی به زبان (پايتون یا زبان دیگر) را انجام می دهد. 
venv محیط های ایزوله برای فقط توسعه پايتون ایجاد، conda نیز محیط های ایزوله برای هر زبانی (در تئوری) فراهم می کند. درحالی که pip تنها به مدیر
آموزش پايتون ( python ) - فصل بیستم - آشنایی با ایکس ام ال ( XML ) در پايتون ( python )
 
ایکس ام ال XML چیست ؟
 
ایکس ام ال   XML  مخفف  (  Extensible Markup Language  ) می باشد و یک زبان تگی برای ذخیره و دسته بندی و جستجوی داده ها می باشد .
 
کار با ایکس ام ال XML در پايتون ( python )
 
یکی از ویژگی های مهم زبان برنامه نویسی پايتون ( python ) قابلیت پردازش و کار با ایکس ام ال XML می باشد که در این فصل به طور کامل توضیح داده شده است
 
برای دانلود کتاب بر روی دکمه ادامه مطالب کلیک نمایید
 
ا
این جلسه در تاریخ 98/08/29 برگزار شد
دریافت پاوریونت
دریافت کد
مطالب بیان شده:
- رگرسیون خطی
- تابع هزینه
- گرادیان کاهشی
- پیاده سازی با پايتون 
 
تمرین این جلسه:
برای داده های اسلاید اخر، پارامترهای مدل رگرسیون را با دو روش آماری و گرادیان خطی بیابید. ( توضیح: روش آماری را برروی کاغذ تحلیل کنید و تصویر را ضمیمه فایل .zip ارسالی کنید. همچنین، کد پايتون روش گرادیان کاهشی را تحت یک فایل .py به فایل زیپ ضمیمه کنید و به ایمیل بفرستید)
مهلت: تا پایان دوره
 
در پايتون ، دستور if برای تصمیم گیری استفاده می شود. بدنه کد فقط در صورت درست بودن دستور IF اجرا می شود.
هنگامی که می خواهید یک شرط را توجیه کنید در حالی که شرط دیگر صحیح نیست ، از دستور if” استفاده می کنید.
ساختار:
if expression
Statement
else
Statement
شرط else” معمولاً وقتی استفاده می شود که باید بر اساس چند شرط قضاوت صورت گیرد. اگر یک شرط اشتباه پیش برود ، سراغ شرط دیگری می
رود.
ادامه مطلب
درود خدمت کاربران محترم سایت تلکامپ. مدتی است که فرصت کافی برای انتشار مطلب جدید در سایت را نداشتم اما بعد از وقفه ای با یک پروژه جذاب برای تشخیص چهره انسان با زبان برنامه نویسی پايتون و OpenCV که پروژه یکی از شاگردانم بوده است در خدمت شما هستیم.
تشخیص چهره انسان در تصویر یکی از موضوعات قدیمی و جذاب در حوزه پردازش تصویر است که همواره توجه بسیاری از مخاطبان و پژوهشگران را به خود جذب کرده است. تکنیک های مختلفی برای تشخیص چهره و بهبود عملکرد الگوری

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

مرجع پروژه و پایان نامه دانشجویی مجله آی تی مدرسه شاد به این وبلاگ خوش امدید هواپیمایی همایون گشت ارومیه وبلاگ رویا احمدی به رسم عاشقی تولید تی شرت و کلاه تبلیغاتی شالین استایل | جذاب دیده می شوید | خرید گن لاغری clinic-azimi